نمایشگاه دیترویت، هفته گذشته شاهد یک خودروی هندی کانسپت بود. با اینکه گفته می شود تاتا موتورز قصد و برنامه ای برای تولید خودروهای الکتریکی لااقل در کوتاه مدت ندارد، اما حضور این شرکت و ارائه یک خودروی پیشرفته مفهومی در حضور بزرگان این صنعت هم جای تمجید دارد.
![Tata eMO Tata eMO](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/tata_emo-500x333.jpg)
تاتا eMO یا Electric MObility یک خودروی الکتریکی چهارنفره کوچک شهری است که با درک صحیح از نیاز بازارهای در حال توسعه و افزونی بهای سوخت، طراحی شده است.
![tata_emo_side Tata eMO](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/tata_emo_side-250x166.jpg)
استفاده از یک باتری ۱۸.۴ کیلو واتی با چگالی انرژی بالا که نیرو را به دو موتور الکتریکی در چرخهای جلو منتقل می کند، خلاصه تکنولوژی بکار رفته در این خودرو است. حداکثر بردی که این خودروی کوچک با یک بار شارژ باتری طی می کند، ۱۶۰ کیلومتر و حداکثر سرعت آن نیز ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت می باشد. بنابراین صاحب آن باید به استفاده از این خودرو در داخل شهر اکتفا کند و قید سفرهای طولانی را بزند.
![tata_emo_interior Tata eMO](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/tata_emo_interior-250x166.jpg)
![tata_emo_seats Tata eMO](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/tata_emo_seats-250x166.jpg)
قیمت تاتا ای مو ۲۰ هزار دلار اعلام شده و این برای خودرویی که تولید نخواهد شد عجیب است.
![tata_emo_rear Tata eMO](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/tata_emo_rear-250x166.jpg)