تاتا اخیراً از یک کراساور کامپکت جدید در نمایشگاه اتو اکسپو ۲۰۱۶ دهلی رونمایی کرده است؛ مدلی که قرار است در عرض چند ماه آینده روانه بازار شود. نکسون رقیب مدلهایی چون ماهیندرا TUV300، فورد اکو-اسپورت و ماروتی سوزوکی ویتارا بِرِزا خواهد بود و تنها در هندوستان در دسترس قرار خواهد گرفت.
از نقطهنظر طراحی، این خودرو دارای شرایطی مشابه با کانسپتی است که دو سال قبل ارائه شده بود. نکسون در جلو، یک جلوپنجره ساده مشکی، چراغهای جلوی ظریف و طراحی LED برای چراغهای روشنایی روزانه، یک طرح مشکی برای پایین جلوپنجره و یک تریم نقرهای دارد. سقف و ستونهای این کراساور و همین طور بخش پایین گلگیرها، لبههای کناری بدنه و قسمتی از درها با طیفی از خاکستری رنگآمیزی شدهاند. در عقب نکسون، یک سری چراغهای LED تمیز، به همراه یک طراحی برجسته نقرهای متصل به چراغها و یک دیفیوزر عقب فاکس سیاهرنگ دیده میشوند. همچنین این خودرو مجهز به یک سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۶/۵ اینچی و یک سیستم صوتی با ۸ اسپیکر است. در همین حال، مشتریان تاتا نکسون میتوانند از بین گزینههای پیشرانه موتور توربوی بنزینی ۱/۲ لیتری و موتور توربو-دیزل ۱/۵ لیتری (با قدرت ۱۰۸ اسببخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتنمتر)، انتخاب خود را داشته باشند. امّا قدرت موتور به صورت انحصاری توسط یک گیربکس ۶ دنده دستی به چرخهای جلو منتقل خواهد شد.۱۶ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
king 918
۲۵ بهمن ۱۳۹۴خدایا از تاتا موتور هم محرومیم ……………………
حالا حقش هست انگشت بندازم دهنمو جر بدم من ……………
moein
۲۵ بهمن ۱۳۹۴جدیدا پدال مشتاق شده و مقاله های نسبتا زیادی از بازار هند می زاره و داره به این بازار دامن می زنه
تو رو خودا دیگه هند نه چین رو کم تحمل کردیم حالا نوبت هند شد
علي
۲۵ بهمن ۱۳۹۴طوفان زرد در راهه. خدا به داد همه برسه از جمله ماشینای آمریکایی و اروپایی…
احسان(احسان)
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ماشین های انحصاری بازار هند خیلی کم قیمته.بدرد بازار داغون و ترکیده ایران هم میخورن
Archi KHAN
۲۵ بهمن ۱۳۹۴آخه بدبختی اینِ همین ماشین های کم قیمت پاشون به بازار داغون و ترکیده مملکت ما که برسه
قیمت هاش در خوشبینانه ترین حالت میشه 50 میلیون … !
یعنی یه قانون خیالی (!) اینا تصویب کردن برا خودشون :
هیچ ماشین خارجی نباید از گرونترین محصول داخلی ارزونتر باشه !!!!!
تا همه یه جورایی ترغیب و مجبور به خرید محصول داخلی بشن …
بجای لغت “خیالی” لغت دیگه بوده که این لغت جایگزین شده تا دوستان پدال حذف و بجاش ستاره نذارن و بگن نویسنده خودسانسوری کرده !!!!
اشکان
۲۵ بهمن ۱۳۹۴به خدا با اینکه شبیه دندون مصنوعی بابا بزگمه…..ولی بیاد ایران زیر 60 قیمت گذاری نمیکنن…….یعنی سه چرخه ساخت آمریکا هم بیاد ایراد بالای 50 قیمت میذارن که نخاله ها ی ویران خودرو فروش بره!!!!!
خدا روز خوش بهشون نشون نده
Archi KHAN
۲۶ بهمن ۱۳۹۴دوست عزیز شوما دندون مصنوعی های بابا بزرگت خیییلی خوشگلن اینجور که میگی !
خدایش برای هند ، طراحی و تولید این ماشین خیلی خیلی عالیِ
اگه یه روووزی ما ایرانی ها همچین خودرویی را کاملا خودمون طراحی و تولید کنیم دیگه خدا را بنده نیستیم ….
sina
۲۵ بهمن ۱۳۹۴به نظرم چینی ها خیلی از نظر طراحی سطحشون از اینا بلاتره این چیه اخه ؟
شکوفه های کویری
۲۵ بهمن ۱۳۹۴بعید میدونم مثل چینی ها کپی کار باشن، مثلا همین نکسون بنظر نمیرسه که کپی باشه. دمشون گرم که مثل مسئولین و خودروسازان ما دنبال *** نیستند و در پی پیشرفت هستند. مگه چیشون از کره کمتره؟ مطمعنم اگه تلاش کنن میتونن هم رده کره ای ها بشن، کره ای ها هم تلاش کردن تا به اینجا رسیدن. این کراس اوور چون مخصوص بازار هنده باید ارزون باشه.
SE 0008
۲۵ بهمن ۱۳۹۴هند هم شاسی زد دمش گرم ایران خودرو هم داره پژو 405 تولید میکنه که طراحیش واسه 40 سال پیشه
سعید
۲۵ بهمن ۱۳۹۴نگو آقای نعمت زاده بزرگوار ناراحت میشن، من عاشق این بزرگوارم…
امین آریامن
۲۵ بهمن ۱۳۹۴تاتا هم دگه خودروساز شد ما هنوز گیر پرایدیم
احسان
۲۵ بهمن ۱۳۹۴خداوکیلی تو مملکت ما جوانی هستند که اگه بهشون میدان داده بشه ماشینای طراحی میکنن که تو خود المان هم فروش کنه حیف که صنعت ما بدجور سیاست زده است و منبع درامد یه عده…
MjM
۲۶ بهمن ۱۳۹۴هند مدیران موفقی تو عرصه جهانی داره که معروف ترینش نادلا توی ماکروسافته…چندین شرکت بزرگ مثل جگوار و پینین فارینا رو هم خریداری کردن…الانم که چند خودرو کانسپت و تولیدی رونمایی شده ازشون….طولی نمیکشه ک هند بعد از ژاپن.کره و چین میشه قطب چهارم خودرو سازی آسیا….حالا ببینید…!
احمد باقری
۲۶ بهمن ۱۳۹۴اینبار طراحی بهتری انجام داده.
داریوش
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵به نظر میرسه تاتا موتورز با توجه به تولید برندهای معروف مثل جاگوار و لندروور و… خیلی بهتر از چین باشه