تاتا اولین تصویر رسمی از کوچکترین کراساوور خود که پانچ نام دارد را منتشر کرده است. این خودرو نسخهٔ تولیدی کانسپت تاتا HBX محسوب میشود که سال گذشته رونمایی شد. پانچ با چراغهای جلوی دوقسمتی مشابه مدلهای بزرگتر هریر و سفری و همینطور بدنهای عضلانی، طراحی مدرنی دارد. همچنین این خودرو با سقف سفیدرنگ به همراه ستونهای مشکی و روکشهای پلاستیکی در سراسر بدنه، روند طراحی کنونی کراساوورها را دنبال کرده و خودرویی ماجراجویانه به نظر میرسد.
به گفتهٔ تاتا، این کراساوور جدید برای کاربران نسل بعدی طراحی شده است و بنابراین انتظار میرود نمایشگر لمسی شناور و صفحه آمپر نیمه دیجیتالی نسخهٔ کانسپت در این نسخهٔ تولید حفظ شوند. پانچ روی معماری پیشرفتهٔ جدید تاتا بنام ALFA-ARC ساخته شده که در هاچبک سابکامپکت آلتوز هم به کار رفته است. سازندهٔ هندی هنوز اطلاعاتی در مورد پیشرانههای این کراساوور منتشر نکرده اما احتمالاً پانچ با یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر در نسخههای تنفس طبیعی و توربوشارژ ارائه خواهد شد. نیروی این موتور هم از طریق گیربکسهای پنج سرعتهٔ دستی یا اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود.
در هند کراساوورهای کوچک بسیار محبوب شدهاند و به همین دلیل تاتا پانچ با رقبای زیادی مثل رنو کوئید، ماروتی سوزوکی کاپوچینو، کیا سونت، نیسان مگنیت و… مواجه خواهد بود. انتظار میرود قیمت پایهٔ این کراساوور هندی از حدود ۶۸۰۰ دلار آغاز شود.
Avan
۳ شهریور ۱۴۰۰به نظرم ابعادش در حد رنو ۵ و ام وام ۱۱۰ هست.طراحی قشنگی داره و موتور۱۲۰۰ توربو هم خوبه.ای کاش به جای پراید۱۱۱ این رو ماوردن.به شکل دردناکی این خودرو تقریبا با پراید صفر هم قیمته. با قیمت دلار آزاد میشه ۱۹۰ میلیون
پرهام+و+رهام
۳ شهریور ۱۴۰۰شباهت زیادی به رنو داره ولی خوب خوبه بد نیسه باز قیمت پراید پیر رو ندارن که بعد نمیدونم چند سال قیمت گذاری میشه
Nima
۳ شهریور ۱۴۰۰کاش توان ساخت همینو هم داشتیم!
که نداریم یا حداقل اجازه نمیدن
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۳ شهریور ۱۴۰۰توان ساخت خیلی چیزا رو داریم ولی اجازه نمیدن !
KASTECH
۳ شهریور ۱۴۰۰تو کف اون لاستیکای MT هستم! مگه دو دیفرانسیله😁
Mehdi TuRbO
۳ شهریور ۱۴۰۰همینشم خودمون عرضه تولیدش نداریم حالا لاستیکش پیشکش
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳ شهریور ۱۴۰۰من از همه بیشتر از موتور و کابینش خوشم اومد که موتور نسبتا پر قدرتی نسبت به قیمتش داره ( فکر کنم ۱۰۰ تا ۱۳۰ زو بشه ازش گرفت ) این ماشین از نظر قیمتی رقیب ۲۰۶ هست ولی اصلا قابل مقایسه نیستن کابینشو نگاه کنین چقد در عین اینکه ساده درستش کردن سعی کردن پلاستیک نباشه و یه طرح جیر خوشگل و بجا استفاده کردن و دریچه ها کولر هم مثل خیلی ماشینا رنگیه ، حیف که همینم نمیتونیم بسازیم
Hm
۲۰ دی ۱۴۰۱ایران خودرو ری را رو ساخت که از این خیلی مشخصات بهتری داره
حیف که بعضی ها توان دیدن پیشرفت های داخلی رو ندارن
میثم
۳ شهریور ۱۴۰۰تو یوتوب کانالی هست که تصادفات واقعی که بین تاتا و برندهای دیگه اتفاق افتاده رو جمع آوری میکنه
تاتا و در جایگاه دوم ماهیندرا واقعا ماشینای ایمنی میسازن
اصلا باورم نمیشد ولی تصادفات واقعی بودن و هیچ تبلیغاتی در کار نیست
قطعا از نظر ایمنی خیلی بهتر از چینیها هستن
چین از قدرت گرفتن و رشد اقتصادی هند بشدت میترسه و هر کاری میکنه که این اتفاق نیافته
https://www.youtube.com/channel/UCHEwkuwPboDSFPbgro4Ac7w
https://www.youtube.com/channel/UCcrTBfMy2DlmRnEsJP6VAew
امیر
۳ شهریور ۱۴۰۰نکته دردناکش اینه که تاتا موتورز مال یک خانواده مهاجر ایرانی زرتشتیه… اونجا رشد کردن ما اینجا درجا….
Reza Waffen SS
۴ شهریور ۱۴۰۰باریکلا به هند
امین
۳۰ مهر ۱۴۰۰خدایی بازم هندی ها حداقل برای اولین بار خودرویی رو که خودشون ساختن رو سوار میشن ما ایرانیها واسه پراید و کوییک و تیبا خودکشی میکنیم واسه یه پراید صد و پنجاه میلیون باید پول داد خدا لعنت کنه خودروسازی ما رو
Hm
۲۰ دی ۱۴۰۱تو از کجا میدونی
اونا با جمعیت ۱/۴ میلیاردی شون مگه می تونن!