اگر به یک خودروی ۵ درب کامپکت محبوب فکر کنید احتمالاً اولین گزینههایی که به ذهنتان میآیند فولکسواگن گلف و شاید فورد فوکوس باشند؛ اما اگر یک گزینه دیگر از خودروسازی کاملاً متفاوت ساخته شود چه؟!
کانسپت تاتا 45X میتواند یک نامزد عالی برای انجام چنین وظیفهای باشد مخصوصاً اینکه امید داریم نسخه تولیدی نهایی از عناصر طراحی این مدل مفهومی استفاده کند.
به لطف طراحی بدنه مدرن و فاصله مناسب از سطح زمین، به سادگی میتوان تصور همخوانی عالی این هاچبک با جادههای نرم اروپایی را داشت.
از جمله عناصر طراحی قابلتوجه این خودروی مفهومی میتوان به چرخهای بزرگ، ستون A شناور، خط شانه برجسته و تکه طراحی بزرگی را اشاره کرد که کل بخش عقبی را پوشانده و به درب عقب نیز سرایت کرده است.
طول/عرض/ارتفاع 45X به ترتیب برابر با ۴۲۵۳/۱۸۵۰/۱۴۵۱ میلیمتر بوده و فاصله بین محوری آن به ۲۶۳۰ میلیمتر میرسد. طول این خودرو کمتر از گلف بوده اما پهنای آن بیشتر است.
اما در بخش داخلی شاهد طراحی بسیار تر و تمیزی هستیم. در کابین فرمان خاص، صفحهنمایش بسیار پهن برای سیستم ناوبری و اطلاعات سرگرمی و… را میبینیم. احتمال تولید این کانسپت در آیندهای نزدیک بسیار کم است بنابراین انتظار داریم نسخه تولیدی آن بسیار امروزیتر باشد.
KING 918
۱۷ اسفند ۱۳۹۶تمام دنیا خودروسازیشون ثانیه به ثانیه پیشرفت میکنه …
کاش ما هم این کارخونه های ایرانخودرو سایپا رو بسپاریم دست 4 تا کار بلد تا یه خورده حرکتش بدن ….
البته ماشین های ما فقط خوشگلی ماشین های خارجی رو ندارن به نقل از وزیران بالا رتبه کشور
محمد
۱۷ اسفند ۱۳۹۶کافیه تعرفه وارداتو کم کنیم تا رقابت واقعی شکل بگیره
اونوقت هر مدیری رو هم بزاریم سرکار مجبور به پیشرفت و رقابت میشه،
نه ترجیح سود بیشتر در انحصار و درجا زدن
.
.
جالبه که مثلا واسه تولید لپتاپ ما تعرفه رو تا ۱۵٪ افزایش دادیم
بعد خود تولیدکننده ایرانی درخواست کرده تعرفه واردات کمتر بشه که بتونه رقابت کنه
علیx76
۱۷ اسفند ۱۳۹۶تا وقتی دولت و بزرگان این سرزمین توی این بخش های ذینفع هستن نمیشه انتظار داشت تعرفه کم شه
اگرم بخوان بفروشن بعد تعرفه رو کم کنن یا باید خریدار ضرر کنه
یا اینکه خودشون ضررشو بدن(البته ک با اینهمه دزدی ک از قبل این صنعت شده این ضرر تو اون همه سودشون گم میشه
ولی بهر حال عین بچه های ۵ ساله بهونه میگیرن)
فقط آمریکا فقط ماسل
۱۷ اسفند ۱۳۹۶هندی ها از ما پیشرفته تر اند
نظر سنجی
45xلایک
پراید هاچبک دیسلایک
Just bentley continental
۱۷ اسفند ۱۳۹۶هع من دیس دادم??
سورنا
۱۷ اسفند ۱۳۹۶چقدر خوشگله :)
زیاد دور نیست که پدال این مطلب رو میزاره :
هند وارد بازار آمریکا شد و …
پشتش هم یه مطلب میزنه :
چرا باید تیبا بخریم :)
وطنم … :)
مانی
۱۷ اسفند ۱۳۹۶یا خدا!هندی ها هم خودرو ساز شدن.و ما هنوز در کف پراید و ۴۰۵ !!!
وقتی *** ها مدیر و مسئول باشن وضع میشه خودرو سازی ایران.
مهدی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷طوری میگین هندی ها هم که انگار در مورد سودان حرف میزنین بایو یاد آوری کنم که هند بالاترین رشد اقتصادی تو جهان را در طی چند سال گذشته داشته و البته پیش بینی دیگه ای هم عنوان میکنه تا سال ۲۰۳۰ به سومین اقتشاد جهان مبدل خواهد شد
محمد
۱۷ اسفند ۱۳۹۶تیبا شبیه به طرحای هند قدیم هست… ولی تاتا هند جدید را مجسم کرده…..
الهی
۱۷ اسفند ۱۳۹۶به خدا طراحی خوب اونقدرها هم سخت نیست
سلیقه میخاد
ای کاش خودروسازان ما حداقل به ظاهر خودرو اهمیت میدادن و چهارچوب طرحاشون اصولی و زیبا بود
به مرور به ایمنی و بقیه موارد هم میرسیدیم
الهی
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ما یه جعبه سیاه atr را باید بدیم یه کشور دیگه برامون بخونه ولی هند داره به سرعت پیشرفت میکنه.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حمیدرضا
۱۷ اسفند ۱۳۹۶پشت طراحیشون سی سال طراخی ماشینایی مثل نانو و اسکورپیون هست که خیلی زشت بودن ولی تاتا با زست و نکسون وارد سبک جدید طراحی شد
فرامرز
۱۷ اسفند ۱۳۹۶اونا 45x دارن. خدا بزرگه ما هم ۴۰۵ رو داریم که ۹ برابر بهتره (با منطق خودروسازان و وزیران صنعت)