چند روز پیش شاهد معرفی هایپرکار تقریباً ناشناخته Devel Sixteen در نمایشگاه خودروی دوبی بودیم و هماکنون جزئیات بیشتری از آن به همراه قیمت مدلهای تولیدی منتشر شده است.
بنا به گفته Arab GT، خودروی مورد بحث دارای نسخه قانونی جادهای با قدرت ۲ هزار است بخار خواهد بود که این نیرو از دل پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو خارج میشود. این مدل بهای آغازین ۱.۶ میلیون دلاری دارد. هنوز نمیدانیم که آیا قوای محرکه سفارشی نیز وجود خواهد داشت یا خیر. دو سال پس از سفارش مشتری شاهد تحویل خودروی خود خواهد بود.
اما مدل دیگر دول سیکستین دارای قدرت ۳ هزار اسب بخاری از همان پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو است. همانند مدل پایه، این خودرو نیز دو سال پس از سفارش تحویل مشتری خواهد شد و قیمت ۱.۸۷ میلیون دلاری دارد. این قیمت برای هزار اسب بخار اضافی خیلی زیاد به نظر نمیرسد.
اما آخرین مدل که هیولایی تمام عیار محسوب میشود Sixteen با خروجی ۵ هزار اسب بخار است که اولین بار ۴ سال پیش رونمایی گردید. این خودرو تنها برای استفاده در پیست بوده و از پیشرانه ۱۶ سیلندر ۱۲.۳ لیتری کواد توربو استفاده میکند. ظاهراً یک سال پس از سفارش میتوان خودرو را از کمپانی تحویل گرفت اما خب این بار باید سر کیسه را به اندازه ۲.۲ میلیون دلار شل کرد!
اگرچه که نزدیک شدن یک کمپانی نسبتاً گمنام به تولید خودرویی بسیار سریع موضوعی مهم و احساسبرانگیز است اما هنوز متقاعد نشدهایم که این خودرو به این زودی ها وارد خط تولید شود.
امیر
۲ آذر ۱۳۹۶ماشین جالبیه ولی باید بره تو جاده یا پیست تا ادعاهاش ثابت شه مثل کونیگزگ که ادعاهوشو تو نوادا ثابت کرد
بهنام طیبی
۲ آذر ۱۳۹۶۴۵۷ کیلومتر درساعت برای ۱۳۶۰ اسب بخار کونیگ زگ واقعا عالیه
ENER-G-FORCE
۲ آذر ۱۳۹۶واقعیتش اینه که من هنوز دلیلی قانع کننده برای کاربرد قدرت 1500 اسب بخاری و سرعت 482 کیلومتری شیرون پیدا نکردم ( غیر از به رخ کشیدن تکنولوژی البته )، اونوقت اینا با 5000 اسب میخوان کجا رو بگیرن؟!
سامان اذری
۲ آذر ۱۳۹۶اسب بخار ماشینها هم دقیقا مثل مگا پیکس دوربین گوشی ها شده
یه شرکت میاد دوربین 20 میزاره اون یکی 41 مگا پیکسلی میزاره و….
masoud v12
۲ آذر ۱۳۹۶درسته ماشین سریع و خشنی هستش و بیشتر به درد کلکسیونرها میخوره که در پارکینگ منزلش به همراه اون یکی سوپر اسپورتهاش یکی از این رو هم داشته باشه ولی اگه کسی بخواد از سوپر ماشینش روزانه استفاده بکنه و گاهی اوقات هم هر وقت خواست تو درگ ها و مسابقه شرکت بکنه صد البته که بوگاتی شیرون انتخاب منطقی تری تلقی میشه.
علیرضا
۲ آذر ۱۳۹۶کاشکی به جای جنگ سر اسب بخار تو پیست کل کل میکردند
MAHDI . VENOM-DEMON-ROADSTER
۲ آذر ۱۳۹۶فرمونش خیلی زشته
کابینش مثل طبقه های کمده
اما بیرونش عجب چیزیه
orangotan
۲ آذر ۱۳۹۶اینو عربا درسا کردن؟
MAHDI . VENOM-DEMON-ROADSTER
۲ آذر ۱۳۹۶اره
کشور امارات
Nashenas
۱۲ فروردین ۱۳۹۹عربا که نه، در واقع شرکت های اروپایی و آمریکایی با سرمایه گذاری امارات.
محسن
۲ آذر ۱۳۹۶یا حضرت قدرت! ما تو دو ثانیه ماشین روشن میکنیم این تو دو ثانیه خدا میدونه به چه سرعتی برسه
سعید(تهران)
۲ آذر ۱۳۹۶تولید نیرو یه چیزه و انتقالش یه چیز دیگه، کاشکی در مورد گیرباکس و لاستیکاش اطلاعات بیشتری بدن، این دو قسمت جزو چالشهای ویرون و شیرون هم بوده حالا چطور قراره همچین نیرویی رو توی این ماشین از این قسمتا عبور بدن و به زمین منتقل کنن خدا میدونه.
محمد حسین
۳ آذر ۱۳۹۶دقیقا
البته این سوال رو من وقتی مشخصات رودستر جدید تسلا با گشتاور 10 هزار نیوتن متر خوندم هم به ذهنم رسید.
کلارکسون درباره ویرون تو تاپ گیر سال 2006 میگفت ، طراح گیرباکس ویرون یک انگلیسی هست که من می شناسمش. این مرد پیر شد تا تونست گیرباکس مناسب گشتاور عظیم ویرون رو طراحی کنه و بسازه.
بحث لاستیک سازی میشلن و داستان هاش هم به همین شکل بود.
حالا ادعاهای 5000 اسب بخار و 10.000 نیوتن متر ، بدون دادن اطلاعات گیرباکس و لاستیک باورش خیلی سخته
ماسل
۴ آذر ۱۳۹۶تسلا که معلومه گیربکس نداره حتی چرخ های عقب دیفرانسیل هم نداره چون اگه داشته باشه قیچی میشه با این گشتاور.محورعقب هرلاستیک یه موتور جدا داره که احتمالا بیشتر از 90 درصد از کل نیرو هم به چرخ های عقب منتقل میشه یه مقداری هم واسه چسبندگی به محور جلو.
ارادت
Erfan
۴ اسفند ۱۳۹۶بنزین ایرانی بریزی توش پنج اسبم تولید نمیکنه