سایر خودروهای آسیایییاماها

طرح‌های مفهومی یاماها برای نمایشگاه توکیو

کمپانی موتورسیکلت‌سازی یاماها در حال تدارک یک خودروی چهارچرخ مفهومی جهت ارائه در نمایشگاه خودروی توکیو است که انتهای ماه جاری میلادی در پایتخت کشور ژاپن برگزار می‌گردد. این کمپانی که بیشتر به خاطر موتورسیکلت‌هایش شهرت یافته اطلاعات زیادی از این طرح مفهومی بروز نداده است، آنچه عیان است اینکه طرح مذکور یک اتومبیل مفهومی است. امیدواریم که این مدل دنباله‌روی طرح کانسپت یاماها sports ride 2015 باشد. اسپرتز راید یک خودروی دونفره فوق‌العاده سبک است که خالق آن Gordon Murray، طراح مک‌لارن اف ۱ است.


فرایند تولید این خودرو موسوم به istream است که به‌واسطه استفاده فراوان از فیبر کربن در ساختار خودرو، ادعا شده که هزینه‌های تولید بسیار کاهش می‌یابد. در این فرآیند یک شاسی فوق‌العاده سبک با استحکام بالا که بدنه‌های مختلف از طریق اتصال پنل‌های کامپوزیتی به چارچوب خودرو، قابلیت سوار شدن بر روی این شاسی را خواهند داشت.

اسپرتز راید حدود ۷۵۰ کیلوگرم وزن دارد که با طول ۳۸۹۸.۹ میلی‌متری، کمی از لوتوس اگزیج درازتر است. هیچ اطلاعاتی درباره پیشرانه به بیرون درز ننموده اما طبق شنیده‌ها انتظار می‌رود که نمونه تقویت شده پیشرانه یک لیتری سه سیلندر توربوشارژ باشد که نخستین مرتبه در کانسپت موتیو (motive) معرفی شد. هر دو خودروی اسپرتز راید و موتیو بر یک شاسی مبتنی بر فرآیند istream، سوار هستند.


یاماها همچنین طرح‌هایی نظیر نسخه بروزرسانی شده ربات موتورسوار، موتورسیکلت چهارچرخ الکتریکی و یک موتورسیکلت آینده‌نگرانه را برای نمایش در فستیوال خودروی توکیو مهیا نموده است.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    یاماها تو ساخت انجین توانایی بالایی داره، مطمئنم اگر پا تو صنعت خودروسازی بذاره، میتونه محصولات جذابی عرضه کنه.

    1. Amir Schumacher

      ۲۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      یک موتور یاماها ۱۰۰ من دارم مدل ۱۳۶۴ ، پدربزرگم میگه اون موقع خریده 10 هزار تومان.

      ۳ نسل از خانواده ازش استفاده کردن ، البته با نهایت مراقبت و توجه.

      مثل ساعت کار می‌کنه
      از بس خوش‌کاره عاشقش شدم
      بعد از این همه سال هیچ کدوم از ۳ نسلی که سوارش شدیم یادمون نمیاد که یک بار خراب شده باشه. حتی یک بار.

      همه جا هم بردیمش. از سنگلاخ های صحرا تا آب رودخونه.
      یک نقطش زنگ نزده

      تفننی سوارش میشم چون دوزمانه ست و‌ یکم هوا رو بیشتر از ۴ زمانه ها آلوده می‌کنه.

      ولی من موتور ۲ زمانه رو بیشتر از ۴ زمانه دوست دارم ، صدای خیلی قشنگی داره ، حتی از بوی سوختن بنزین تو موتور ۲ زمانه هم لذت میبرم.

      همراه باهاش یک جعبه ابزار کامل هم هست همه ژاپنی اصل . از پیچ گوشتی تا آچار.

      بعد از این همه سال صدا و کشش موتورش بی نظیره

      این است یاماهای ژاپن.

      1. Mohamad

        ۲۵ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (812 ديدگاه)

        جدا از کیفیتش که اشاره کردی
        یاماها پر افتخارترین برند موتورسیکلته و حریفش با اختلاف هونداست

    2. Mohamad

      ۲۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (812 ديدگاه)

      همین یاماها در تولید lfa به لکسس کمک کرد وگرنه lfa صدای به اون قشنگی نداشت

  2. گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    واسه یاماها آرزو دارم این یکی دیگه تولید شه ازته قلب
    تفلی چند ساله تو خماری تولید مونده

  3. (ali(chevy nova

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    ماشىن جمع و جور خوبى ساخته

  4. پرهام

    ۲۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    طراحی داخلیش مشخصه از هوایرا یه الهاماتی گرفته اما واقعا همیشه دوست داشتم یه ماشین پرفورمنس جمع و جور از برند های مطرح موتور سیکلت ببینم که مثلا با انجین موتو ر سیکلت های هیولا و اندازه کی کار چیز جالبی میشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا