تاتاموتورز که اکثراً با خودروی شهری بسیار ارزان نانو شناخته میشود و البته مالک جگوار لندروور نیز به شمار میرود، در نمایشگاه خودروی ژنو از خودروی اسپورت دونفرهی خود رونمایی خواهد کرد.
این خودروی جدید که با زیربرند جدید کمپانی عرضه خواهد شد. این زیربرند که Tamo نام دارد مکانی برای تولید محصولات خلاقانهتر این کمپانی هندی به حساب میآید.
کمپانی در کنفرانسی خبری گفته است:
Tamo به عنوان یک پلتفرم باز برای شبکهای از شرکتهای استارت آپ و تکنولوژی جهانی عمل خواهد کرد تا بتواند به نوآوریها و راهحلهایی برای طراحی جذابتر محصولات آیندهی خود دسترسی داشته باشد
اولین محصول Tamo یک خودروی اسپورت پیشرانه وسط و دونفره خواهد بود. این خودرو که با کد Futuro شناخته میشود یک مدل راهگشا و مهم برای این برند خواهد بود. تولید این خودرو تنها به ۲۵۰ دستگاه محدود خواهد بود و انتظار میرود فروش آن از اواسط سال ۲۰۱۸ شروع شود.
اگرچه هنوز هیچ اطلاعات رسمی درباره خودرو وجود ندارد اما منابع داخلی کمپانی میگویند که خودروی اسپورت Tamo از پیشرانهی ۱.۲ لیتری توربو با قدرت حدود ۱۸۰ اسب بخار سود خواهد برد که شاید زیاد به نظر نرسد اما با توجه به هدفگذاری وزن زیر ۸۰۰ کیلوگرمی میتوان این خروجی را خوب در نظر گرفت.
به منظور دستیابی به چنین هدفی تاتا از پلاستیکهای کامپوزیت و آلومینیوم در ساختار خودرو استفاده خواهد کرد. به دلیل هزینههای بالا از فیبرکربن استفاده نخواهد شد. این خودرو طراحی خود تاتا بوده اما همان منابع خبری گفتهاند که مارچلو گاندینی در پشتصحنه ساخت شاسی مدل اسپورت کمپانی حضور دارد.
دونفره، پیشرانه وسط و سبکوزن؟ به نظر میرسد تاتا میخواهد رقیبی برای لوتوس الیزه بسازد…
...::: فقط لمبورگینی :::...
۱۹ بهمن ۱۳۹۵از تلاش و پشتکار هندی ها خیلی خوشم میاد.
200 سال مستعمره ی انگلستان بودن. بدترین رفتارها باهاشون شد.
اما حالا خودشون رو به جایی رسوندن که شرکت های انگلیسی رو میخرن، به انگلیسی ها پول میدن تا براشون ماشین بسازن.
به نظر من دقیقا هم رفتن سراغ خرید شرکت های انگلیسی که به انگلیسی ها نشون بدن ما همونایی بودیم که یک زمان زیر فرمان شما زندگی میکردیم
وگرنه دایملر، فولکس واگن، حتی Bmw هم در سال های اخیر بخشی از سهامشون رو برای تعادل شرکا به بورس عرضه کردن. ولی هندی های با پشتکار راست رفتن سراغ شرکت های ورشکسته ی انگلیسی.
در مورد مکلارن هم تقریبا همچنین داستانی وجود داره. درآینده توضیح خواهم داد.
بعد از خرید جگوار ، لندرور ، و بخشی از سهام استون مارتین ، حالا خودشون دست به کار اسپرت سازی و سوپراسپرت سازی شدن.
یقین داشته باشین تا 10 سال دیگه هایپرکار الکتریکی هم تولید میکنند
حال اینکه استون مارتین که یک شرکت مثلا انگلیسی و در واقعیت ایتالیایی هست (40 درصد یعنی اکثریت سهامش مال هولدینگ ایتالیایی پرستیژ هست) ، برای ساخت یک هایپرکار باید منت ردبول (بدنه، آیرودینامیک ، شاید هم موتور!!!) و مرسدس بنز (قطعات الکتریکی که بنز همیشه برای استون تامین کرده) رو بکشه.
.
قصدم از بیان این مطلب فقط این بود که بگم ، باید اعتماد به نفس داشته باشیم و تلاش کنیم.
یک سرباز انگلیسی که در سال 1800 به یک جوان هندی زور میگفت هیچ وقت فکرش رو نمیکرد نوادگانش کارگران فرزندان همون هندی خواهند شد.
ان شا الله روزی ما هم بر قله ی خودروسازی جهان قرار بگیریم. سخته. ولی شدنیه.
.
غیر از این دیگه حرفی نیست. فقط باید خودمون رو باور کنیم. موفق باشید.
امیرحسین ق.
۱۹ بهمن ۱۳۹۵مجید جان جریان این دیسلایک ها چیه⁉️
وحید
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ممنون که واقعیت ها رو گفتی
بله هر شخصی هر کسی هر قوم و جمعیتی اراده تغییر داشته باشه، می تونه تغییر بده وضع خودشو
اما این تغییر تو وضع ما صادق نیست چون اراده ها و عزم ها مرده، و کسی که خودشا به مردن زده رو نمیشه زنده کرد
خودروسازی ما که نماد صنعت ماست خیلی وقته مرده
Madjid
۱۹ بهمن ۱۳۹۵من در دانشگاه و دبیرستان مفصل تاریخ خوندم.
اطلاعاتم از این نظر خیلی بالاست.
همیشه دوست داشتم تا جایی که مربوط به موضوع میشه اطلاعاتم رو به اشتراک بذارم.
ولی همیشه ترسیدم. چون به خاطر جو این سایت در مورد آلمان یک کلمه حرف بزنی ، 10 نفر ناراحت میشن ، انگلستان، یک عده دیگه. فرانسه طرفدارای خودش رو داره. هر کشوری همینطور.
نمیدونم چرا اینجا اینطوریه.
به هر کشوری کوچکترین انتقادی کنی یک عده آوار میشن رو سرت غیر از ایران خودمون. در مورد ایران متاسفانه هر چی بگی حداکثر 2-3 نفر ناراحت میشن.
من 15 سال پیش به هندوستان سفر کردم. پارسال هم رفتم. وقتی همت و تلاش این مردم رو دیدم واقعا غبطه خوردم.
این حرف ها رو چند ماه بود میخواستم بزنم ، ما همه باید از صنعت خودروسازی هند درس بگیریم.
لازم بود گفتن بعضی حرف ها.
امیدوارم کسی از حرف من ناراحت نشه
Archi KHAN
۲۰ بهمن ۱۳۹۵زنده باشی Madjid جان
هند و انگلستان و تاتا موتورز و صنعت خودرو و اینا که هیچ
اتفاقات فراوانی در دنیا می افته و میشه درس گرفت اما …
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۹ بهمن ۱۳۹۵مجید حرفت درسته تا یه حدی نمیشه هم انکار کرد.(البته بحث سیاسی در سایت ممنوعه)
دقیقا اتفاقی که برای آلمان ها و جنبش نازی ها هم افتاد همین بود.
فقط خودشون رو برتر میدونست.و دیگه همه کاری که با یهودی ها کردن میدونن.و غارت نفت رومانی(40 درصد نفت نازی ها از رومانی تامین میشد.با زور) و……………………
وضعیت الان آلمان.یه کشور چند ملیتی پر از لهستانی و ترکیه ای ها و…………..
برای چی؟
به خاطر اینکه هیتلر فقط آلمانی ها رو برتر میدونست.ولی الان باعث شده کشورش جزء پیرترین کشورهای دنیا باشه.و مجبور بودن بعد از جنگ از نیروی کار خارجی(تر ک ها بیشترین سهم رو داشتن) استفاده کنن.
با یهودی ها مشکل داشتن.الان باید به اسرائیلی ها سلاح بدن.و حق هیچگونه اظهار نظری در باره ی جنایت های اسرائیلی ها ندارن.و اسرائیلی ها کلا رسانه ها و اقتصادشون رو تسخیر کردن.
با انگلیسی ها مشکل داشتن الان همین مرسدس مجبوره کلی تکنولوژی از خاک بریتانیا برای خودروهاش استفاده کنه(سر فرصت کامل توضیح میدم)
الان برای ساخت یه هواپیمای بدون سرنشین باید از آمریکا یا اسرائیل اجازه بگرین.
که آخرم یه شرکت اسرائیلی براشون اینگونه هواپیماها رو صادر کرده به خاکشون.
الان کوچکترین کاره نظامی بخوان انجام بدن باید منتظر آمریکا و صهیونیست ها باشن.
الان اکثره شرکت های نظامیشون خریداری شدن به خاطر ضعف تکنولوژی(خرید mtu توسط رولز رویس و…….).آلمانی که یه زمانی جز 3 کشور برتر نظامی بود از لحاظ تکنولوژی و قدرت ولی الان جز ده کشور هم نیست.
الانم انگلیسی ها دارن بهشون نشون میدن که اون زمان هم ما برتر بودیم تو تکنولوژی و نظامی.که الان نتیجش معلومه.
کشوری که به زور و تجاوز(جنبش آلمان نازی) میخواست امپراطوری از دست رفتش رو بنا کنه.
حتی الان بسیاری از دانشمندانه آلمانی که جوایز نوبل گرفتن لهستانی هستن.(کشوری که به زور توسط آلمانی ها مورد تجاوز قرار گرفت) و………………
امیدوارم جوانان ما از اشتباهات کشورهای مختلف چه آلمان چه بریتانیا و چه فرانسه و… درس بگیرن و کشوری موفق در تمام ضمینه ها داشته باشیم(البته اگه بعضی ها بزارن و سنگ ندانزن جلویه پاشون!!!!!!)
موفق باشید.
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۹ بهمن ۱۳۹۵البته مجید جان ردبول هم انگلیسیه(از لحاظ مهندسی).
مک لارن هم همینطور.
من با سهامدارا و ملیت های مختلف کاری ندارم.
همین الان تیم فوتبال آلمان از لحاظ ملیت بیشتر شبیه یه تیم باشگاهی هستش تا ملی!!!!!!!!!
مهم این نیست که سهامدارات کجایی هستن مهم اینه که تکنولوژ یت کجایی هستش.
همین چند وقت پیش هند کلی قرار داد انتقال تکنولوژی تو ضمینه هواپیماهای بدون سرنشین و ماهواره ای با بریتانیا امضا میکنه و…….
مجید / خودروسازی = آلمان + ایتالیا + ژاپن
۱۹ بهمن ۱۳۹۵این بحث های تاریخی خیلی خوبه
تا وقتی در جارچوب خودش باشه.
یک سری غلط های کوچکی کامنتت داشت
ولی در کل خوب بود.
استفاده کردم.
BMW
۱۹ بهمن ۱۳۹۵آفرین الان که شناختمت همچین تعصبیم نیستی ایول قول میدم دیگه تو خبرا انگلیسی حرفی بدی نزنم که ناراحت شی
Reza.sh
۱۹ بهمن ۱۳۹۵رفیق این سهامارو ما هم میتونیم بخریم؟؟؟؟؟
Ace
۱۹ بهمن ۱۳۹۵من تا حالا سهام یک دکه ی روزنامه فروشی رو هم نخریدم.
از کجا بدونم ??????
MjM
۱۹ بهمن ۱۳۹۵چند سال دیگه هند قطب چهارم و یکی از قدرتهای خودروسازی آسیا میشه