مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور سوم، قسمت چهاردهم، سومین دوئل از گروه اسپرتهای سبک
نتایج دوئل قبلی بین کاترهام ۷ و ووهل ۰۵
مجموع آراء: ۵۶۲
آراء کاترهام ۷: ۳۵۵
آراء زنوس ووهل ۰۵: ۲۰۷
پیروز دوئل: کاترهام ۷ با کسب ۶۳ درصد از کل آراء
واندرهال ونیز | زنوس E10 |
زنوس E10 | |
کاترهام ۷ | ووهل ۰۵ |
کاترهام ۷ | |
آریل اتم | کوانتوم GP700 |
؟ |
آریل اتم
تاریخ معرفی: فوریهٔ ۲۰۰۸
ترکیب: موتور عقب، محور عقب
کشور سازنده: بریتانیا
سازندهٔ پیشرانه: هارتلی
کوانتوم GP700
تاریخ معرفی: ۲۰۱۵
ترکیب: موتور عقب، محور عقب
کشور سازنده: استرالیا
سازندهٔ پیشرانه: هوندا
مقایسهٔ مشخصات فنی
آریل اتم V8 | کوانتوم GP700 | |
پیشرانه | ۳ لیتری V8 | ۲.۷ لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | توئین سوپرشارژ |
قدرت | ۵۰۰ اسب بخار | ۷۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۸۵ نیوتن متر | ۶۵۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته سکوئنشال | ۶ سرعته سکوئنشال |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۳ ثانیه | ۲.۶ ثانیه |
شتاب صفر تا ۱۶۰ | ۵.۴ ثانیه | ۵.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۷۰ کیلومتر/ساعت | ۳۲۰ کیلومتر/ساعت |
وزن | ۵۵۰ کیلوگرم | ۷۰۰ کیلوگرم |
نسبت قدرت به وزن | ۱ به ۱.۱ | ۱ به ۱ |
طول | ۳.۴۱ متر | ۴.۱۲ متر |
فاصلهٔ محوری | – | ۲.۶۵ متر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت پایه | ۲۲۵ هزار دلار | ۶۹۵ هزار دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10149220]
datsun
۶ آبان ۱۳۹۷ظاهرا از امکانات اولیه محرومند حداقل یه شیشه جلو ، طرف چطور میخواد ۳۲۰ با این سرعت بگیره و قیمت هم که فضایی
ولی خدای هوندا ببین چه انجینی برا Gp700 ساخته چهارسیلندر 700 اسب بخار ?
علی
۶ آبان ۱۳۹۷کلاه میزارن مثل کلاه کاسکت موتورسیکلت
یادمه تو بحث کوئنیگزک چون مرحله ریخته گری موتور با فورده بعضی دوستانی که چشم دیدن ندارن میگفتن کوئنیگزک نمیتونه موتور بسازه
این موتور هوندا برا شرک کوانتومم قضیش همینه. شرکتایی مثل کوانتوم میان یه موتور بیس رو میگیرن و خودشون روشون کار میکنن. سوئد به امریکا نزدیکه و ژاپن به استرالیا. پس انتخابشون شرکتی هست که هزینه های لجستیک کمتر در بیاد.
اوناکه مثل ما نیستن شعار زده بشن همه چی ۱۰۰ درصد بومی و فلان و غیره.
نمیدونم دسترسی به یوتوب دارین یا نه ولی من بارها مستندای صنعت خودرو رو دنبال کردم و میکنم. مستندی که درباره کوئنیگزک رو ساختن ببینین خیلی چزا روشن میشه. تنها چیزی که از فورد میگیرن یه قالب موتور و پیستون هاش هست نه چیز دیگه. بعد خودشون میان مهندسیش میکنن. مثل اینه یه استاد کنده کاری رو چوب بیاد تنه درخت کاج روسی وارد کنه بعد روش کنده کاری کنه یه مجسمه خیلی زیبا بسازه ولی مردم بیان بگن این مجسه چوبی پنج میلیون دلاری رو روسیه ساخته و این استاد هنرمند هیچ کاری نکرده
گرچه خود من به اریل رای دادم ولی این هفتصد اسب بخار رو شرکت کوانتوم با مهندسی سازی که کرده از این انجین گرفته. تمام افتخارش برا کوانتومه. فوقش دو سه درصد برا هوندا باشه. یا موتورای مختلفی که کوئنیگزک میسازه همه افتخارش براخودشونه نه فورد. چون مهندسی و کار اصلی رو شرکتای کوانتوم و کوئنیگزک میکنن.
مثلا جالب باشه شرکت مگنا همون شرکتی که سیگار تولید میکرد مدل G کلاس مرسدس بنز رو هم تولید میکنه. حالا شما مدل G کلاس رو متعلق به مگنای اتریش میدونین یا مرسدس بنز؟ مهم مهندسی هست نه اینکه چه شرکتی تولید میکنه.
راستی خود من ساکن اتریشم سیتیزنم شدم. مگنام یه شرکت اتریشیه. ولی نمیام مثلا بگم افتخار g کلاس برا اتریش و شرکت مگناس.
میثاق مصلحی
۷ آبان ۱۳۹۷والا این حرف شما بوی سفسطه میده اولا اینکه اون کمپانی که مرسدس رو تولید میکنه خود مرسدسه و موتور مرسدس و مهندسی مرسدس چون در اتریش مونتاژ میشه دلیل نمیشهه اتریشی باشه من که این همه سال در مورد خودرو تحقیق دارم در مورد مگنوم چیزی نشنیدم بعدش هر شرکتی راه و روش خودشو داره این دلیل نمیشه هرکدوم و با هم مقایسه کرد و یکدست دونست شما مگه در شرکت کوانتوم یا هوندایی که بدونی چه خبره
علی
۶ آبان ۱۳۹۷یه سوال
این مدلا مجوز تردد تو خیابون و کشورای دیگه رو دارن؟
یا فقط مخصوص پیست و جاده های معمولی ان؟ مثلا بعضی خودروها مثل تراکتورها و ماشینای کندرو تو اتریش حق تردد تو اتوبان نداره.
(Saeed(peugeot
۶ آبان ۱۳۹۷رای من کوانتوم
مصطفی
۶ آبان ۱۳۹۷با پول اینا میشه دو تا کروک تقریبا با همین مشخصات از برندهای معروف خرید، قیمتا رو پرتاب کردن
david
۶ آبان ۱۳۹۷695 هزار دلار چقدر گرون با این پول میشه یه لامبورگینی اوانتادور خرید یه چیزی هم ته جیبت میمونه
f35
۶ آبان ۱۳۹۷700 هزار دلار از تو جوب پیدا کنم واسه این نمیدم اگر جای خریدارش باشم البته
حمیدرضا
۶ آبان ۱۳۹۷پسر هم قیمت یه فراری یا لامبورگینی در میان اونم فقط برای لذت رانندگی انتخاب با توجه به قمیت ممکنه راحت باشه ولی خوب از نظر فنی کوانتوم خیلی عالیه ولی خوب چون من خودم هشت تنفس طبیعی رو به هر چیزی ترجیح میدم حتی طراحی خوب کوانتوم رایم اریل هست
Infinite
۶ آبان ۱۳۹۷درسته که این کلاس لذت رانندگی خاصی داره اما این لذت به چه قیمتی تمام خواهد شد!؟
695 هزار دلار؟؟؟
صرفا جهت اطلاع عرض کنم که با این قیمت میتونید یک رولزرویس فانتوم 450 هزار دلاری به علاوه 245 هزار دلار آپشن اضافی بگیرید!
گزینه های بسیار جالب دیگهای هم دارید:
یک مرسدس بنز اس کلاس و یک مکلارن 720 اس!
یک پورشه GT2 RS و یک لامبورگینی هوراکان پرفرمانته!
و…
mahdy
۶ آبان ۱۳۹۷اونایی که اینارو میخرن از سر شکم سیری این کارو میکنن
از هر کدوم از مدل هایی که فرمودید چهار پنج رنگ متفاوت تو پارکینگشونه
سام
۶ آبان ۱۳۹۷آریل اتم چهره جالب تر و تهاجمی تری دارد و منتخب من در این دوئل خودرویی است.
emad1990
۷ آبان ۱۳۹۷کسیکه پولدار باشه واقعا این چیزا به ***مبارکشم نیست
من طرف میشناسم تو ایران با بی ام و سری 7 میاد تو معدن و خاک و خل