شاید یک رنجروور، لندکروزر یا نیسان پاترول، گزینههای مناسبی برای رانندگی در تپههای ماسهای امارات باشند، ولی برای کسانی که طبعشان به رانندگی مسابقه تراکهای کلاس ۶ در مسابقات خارج از جاده کالیفرنیای جنوبی (SCORE) نزدیکتر است، کمپانی اماراتی زاروق، مدل «سند ریسر» را معرفی کرده است.
قبلاً در این دسته مدلهای شاخصی چون «رالی فایتر» از لوکالموتورز و «نوماد» از آریل حاضر بودهاند، ولی زاروق برنامههای بزرگی برای این غول بزرگجثه خود که از صلاحیت حضور در جاده نیز برخودار است، دارد. این کمپانی از پیست جدید مسابقه ماسهای در دوبی خبر داده و همینطور یک سری مسابقات ویژه «سند ریسر» در کنار آن درنظر گرفته است. سند ریسر دیفرانسیل با عرض ۲۰۸۳ میلیمتر خود به راحتی در کلاس ۶ مسابقات SCORE با حداقل عرض ۸۴ اینچ (۲۱۳۴ میلیمتر) قرار میگیرد. در همین حال، طول کلی ۴۱۹۱ میلیمتر آن به اندازه ۳۰۵ میلیمتر از یک C7 کوروت استینگری کوتاهتر است. البته این در حالی است که سند ریسر از یک فاصله محوری بزرگتر (با اختلاف ۱۳۵ میلیمتر) بهره میبرد. شاسی لولهای این خودرو از فولاد مقاومت بالای S355 ساخته شده و دیوارههای آن از جنس آلومینیوم هستند. مطابق گفته زاروق، سند ریسر که از فایبرگلاس در بدنه غیرساختاری خود استفاده میکند، وزنی بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۵۰ کیلوگرم خواد داشت. موتور ۳/۵ لیتری V-6 که در وسط خودرو قرار گرفته و منبع تأمینکننده آن مشخص نشده، بنابر مشخصات سند ریسر، میتواند قدرتی بین ۳۰۴ تا ۵۰۰ اسببخار داشته باشد. زاروق از برنامه خود برای سند رسیر به عنوان یک خودروی «مقرون به صرفه» و «با نگهداری آسان» خبر داده است؛ موضوعی که احتمال استفاده از یک V-6 تولید انبوه را نسبت به یک پیشرانه خاص بیشتر میکند. با توجه به ارائه یک موتور ۶ سیلندر از نیسان مطابق با حجم مورد اشاره ۳۴۹۸ سیسی، میتوان یک گام فراتر نیز گذاشت و پیشرانه سند ریسر را ژاپنی دانست. البته موتور تنفس طبیعی V6 مرسدسبنز را نیز نباید فراموش کرد که با این حجم مطابقت میکند. ولی در هر صورت، موتور نیسان هماهنگی بیشتری با مأموریت درنظر گرفته شده برای سند ریسر دارد. فاصله تعلیق ۳۱۵ میلیمتری سند ریسر در بالای سطوح، توسط یک مجموعه از کویلاسپرینگهایی تأمین میگردد که حرکات آنها توسط شوکهای «فوکس» کنترل میشود. درون کابین، یک سیستم کولر سرنشینان را خنک نگه میدارد، یک «مخمل مسابقهای» پوشش غربیلک فرمان هدایت این غول است و در همین حال، پدلشیفترها میتوانند سیستم گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک را کنترل کنند. مطابق گفته زاروق، نمونه اولیه این خودرو تقریباً به اتمام رسیده است و در ماه آینده برای عموم به نمایش گذاشته میشود. بنابراین اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی، احتمالاً میتوان آن را از نزدیک مورد ارزیابی قرار داد.۱۵ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
فرزاد
۱۵ آذر ۱۳۹۴شاید باورش واسه شما سخت باشه اما روزی که ما بهترین ماشینها رو سوار میشدیم عربها شتر سوار میشدن اما حالا ان کجا و ما کجا!..
Ali.a
۱۵ آذر ۱۳۹۴دقیقا همین تخیلات مارو به اینجا رسوند ما فلان بودیم و …. فقط ما بودیم و …. اوایل فقط ما آدم بودیم و بقیه بعدا آدم شدن و….
shahab
۱۵ آذر ۱۳۹۴این غوله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس اف جی چیه؟؟؟ لندکروز چی؟؟؟
یعنی عربها دارن ماشین میسازن(با این ک اصلا خوشم نیومد)ولی گاری سازهای ما تازه به فکر مونتاژ ماشینای چینی افتادن…
احمد باقری
۱۵ آذر ۱۳۹۴به هر حال، هر کشوری وقتی میبینه که صنعت خودروسازی، یکی از بزرگترین و سودآورترین صنایع هست، تمام تلاش خودش رو میکنه تا در ابتدا با همکاری شرکتهای بزرگ، ماشینهای خوبی تولید کنه و اسم و رسمی برای خودش کسب کنه و در ادامه، علاوه بر ادامه همکاری، از طریق دانش به دست آمده، روی پروژه های خودش هم کار می کنه.
GT_R
۱۵ آذر ۱۳۹۴شرایط حال ما با شرایط چهل سال پیش نسبت به عربا کاملا برعکس و حتی بدتر شده.ما کجا بودیم اونا کجا،اونا کجا هستن ما کجا.
وقتی صنعت ما تمام وقتش را می گذاره که چطوری کمپین دور بزنه و ماشین بی کیفیت تو پاچه مردم کنه،و موفق هم میشه. اونا هم تمام وقتشون را می گذارن برای تولید و طراحی، پس مطمئن باشید حتما موفق می شوند.
MohseN
۱۵ آذر ۱۳۹۴خیلی حالم گرفته شد
این حق ما نبود!!
دانیال
۱۵ آذر ۱۳۹۴شرمندم اینو میگم ولی از همونایی که شتر سواربودن عقب افتادیم
american and japan
۱۵ آذر ۱۳۹۴حتما لیاقتشو داشتن.خب ما نداریم نباید هم به اونجا برسیم. سوره ی رعد قرآن بود که میگفت :خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند
فرق ما و اونا اینه که اونا خواستن با پول نفت اونجوری باشن و وقتی هم نفتشون تموم میشه که چندین راه درآمد زایی دارن و نیازی به نفت ندارن.ماهم با پیدا کردن کشور های دوست و همسایه ای مثل لبنان و غزه و…و پول نفتی که هیچیشو خودمون با وجود اینا نفهمیدیم خواستیم اینجوری باشیم و دو روز دیگه که پول نفت هم تموم شد باید بریم ماداگاسکار کارگر بشیم.
جهان سوم که هیچی جهان هزارم هستیم و تا صد سال دیگه جهان صد هزارم هم به یاری خدا میشیم.کلا از مردم با این خرید با وام 25 میلیونی قطع امید کردم.کسی که به فکر خودش و خونواده اش نیست چرا باید به فکر بقیه باشه؟؟؟؟؟؟؟؟بیاین تا دلتون میخواد دیسلایک بدید چون حقیقت تلخه
علی
۱۵ آذر ۱۳۹۴الان ارومیه برف میباره شدید حال میده با این بری تو دل برفها با این جور ماشینهای افرودی خیلی حال میکنم
mehdi
۱۵ آذر ۱۳۹۴دیدگاه…دوستان ما خیلی عقبیم اینم خودرو ملی عربستان
http://www.arabianbusiness.com/saudi-produce-first-locally-made-car-by-2017-546955.html
جلفا
۱۵ آذر ۱۳۹۴تا زمانی که ملت با یه وام 25 تومنی گول میخورن و آشغال میخرن وضع همینه
great britain
۱۵ آذر ۱۳۹۴امیدوارم از زندگیشون لذت ببرن.
بدبخت اون کشورهایی که سره مردمشون کلاه میزارن
بدبخت تر از اون مردمی که با آغوش باز از کلاه برداریه دولتشون استقبال میکنن
نوش جون اماراتی ها امیدوارم از این بهترشو تولید کنن
درد و بلاشون بخوره توی سره خودروسازهایه کلاه بردار.
Un4given
۱۶ آذر ۱۳۹۴من هیچ وقت به روسای عرب خرده نمیگیرم چون از پول نفت دارن برای مملکت و ملتشون رفاه و پرستیژ هزینه میکنن دمشونم گرم. کاری به شتر سواری یا ملخ خوری قبلشون ندارم، مهم اینه که الان اونان که دارن با لامبو و بهترین مارکهای دنیا زندگی میکنن و فخر میفروشن . جالبتر اینکه ما هنوز تو توهم کوروشو و چند قلم فرهنگ 20 قرن پیش موندیم …
پ.ن: این ماشینشونم از نمای جلو دقیقا از مار کبری الهام گرفته، من که بدم نیومد. خیلی خیلی بهتر از تیباست که از آهو ( ببخشید یابو ) الهام گرفته شده !
شمس
۲۷ مرداد ۱۳۹۶نوش جونشون. یه عده هم بشینن تو این مملکت توهم 2500 سال قبل و بردارن و بقیه یک قرن از ما افتادن جلو . این لیاقت ملتیه که بهترین رو میخاد .
احسان
۶ آذر ۱۳۹۶این خودرو و فنیرو هایپر اسپرت همگی طراحی شریف کنعانی طراح ایرانی اصالتا عراقیه و میشه گفت خلاقیت ذهن ایرانیه