احتمالاً اکثر شما میدانید که کمپانی تاتای هند مالک جگوار لندروور بریتانیا میباشد. این دو کمپانی محصولات خود را نسبتاً جداگانه نگه داشتهاند و آنها را در کلاسهای متفاوتی عرضه میکنند؛ اما این موضوع کمکم در حال تغییر بوده و آغاز کننده این راه خودروی “هریِر” خواهد بود.
تاتا هریِر که پیش از این با کانسپت H5X پیشنمایش شده بود بر پایه همان پلتفرم LR-MS/D8 بکار رفته در لندروور دیسکاوری اسپورت، جگوار E-Pace و نسل بعدی رنجروور اووک ساخته خواهد شد. البته تاتا هریر در بازارهایی همچون هند، خاورمیانه و آفریقا عرضه خواهد شد.
ما هنوز جزئیات زیادی از این خودرو را نمیدانیم اما گفته میشود نیروبخش هریر پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربودیزلی خواهد بود که احتمالاً از خانواده انجینیوم جگوار لندروور گرفته شده و دو خروجی متفاوت خواهد داشت. هریر با گیربکسهای دستی و اتوماتیک و به صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک در دسترس خواهد بود.
طراحی این خودرو با شاخصههای تعدیل شده کانسپت یاد شده همراه خواهد بود و جزو اولین محصولاتی است که از جدیدترین زبان طراحی تاتا به نام طراحی تأثیر ۲.۰ وارد بازار میشود.
کراس اوور مورد بحث ما احتمالاً قابلیت حمل ۵ نفر را خواهد داشت و نسخه ۷ نفره آن نیز در آینده معرفی خواهد شد. انتظار میرود قیمت تاتا هریر بالاتر از مدل بازنشسته شدهی نانو باشد.
Genius
۹ مرداد ۱۳۹۷همه دنیا از شرق تا غرب و شمال و جنوب کره زمین در تلاش برای پیشرفت و افزایش رفاه و آزادی مردمانشون هستند حتی در این مسیر ایدئولوژی های سفت و سخت خودشون هم گذاشتن کنار بجز ما!مردممونم اهل هیچ تلاشی نیستن و فقط مستاصلانه نشستن و منتظر یک معجزه اند:=(
ایمان
۹ مرداد ۱۳۹۷هند هم در صنعت خودرو پیشرفت کرد ولی ایران ….
مقصر اصلی خود مردم هستن که متاسفانه آگاه نمیشن از این اوضاع آشفته و به هم ریخته کشور
حمیدرضا
۹ مرداد ۱۳۹۷از نانو رسیدن به این ما از پیکان به چی رسیدیم
PARTHIAN
۹ مرداد ۱۳۹۷تابوت
علی
۹ مرداد ۱۳۹۷اصنا این روح اینگیلیسش منو کشته که همجا هست . زبل خان اینجا زبلخان همه جا ?
خیلیهاتون یادتون نمیاد کارتون زبلخانو و شایدم طفلی بیش نبودین ولی خیلی زیبا بود .
با تچکر
ح.ع
۲۸ مهر ۱۳۹۷سیمای خودروهای هندی و سابقا چینی ، باید یه جاش بلنگه و غیر متعارف باشه..این مورد هم آیینه های بغلشه..واقعا چرا این شکلی دراووردن؟