شرکت هندی تاتا بهطور رسمی تصاویری از کراساوور جدید خود که هریر نام گرفته را منتشر کرده است. این خودرو در اصل نسخهٔ تولیدی کانسپت H5X محسوب میشود که در نمایشگاه خودروی هند امسال رونمایی شد. هریر طبق زبان طراحی کاملاً جدید تاتا بنام Impact 2.0 شکل گرفته و رویکرد جدیدی را در این زمینه به نمایش گذاشته است. قسمت جلویی هریر با دیلایتهای LED باریک که در زیر درب کاپوت جای گرفتهاند، زیبا، شیک و مغرور به نظر میرسد درحالیکه جلوپنجرهٔ مشکیرنگ عریض نیز نمای تهاجمی به این کراساوور هندی بخشیده است. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای ظاهری قابلتوجه هریر هم میتوان به روکشهای پلاستیکی مشکیرنگ بدنه و چراغهای باریک عقب اشاره کرد که با نواری مشکی به هم متصل شدهاند.
ویژگیهای داخلی هریر نیز بهاندازهٔ ظاهر آن چشمگیر هستند زیرا تاتا تجهیزات قابلتوجهی همچون تهویهٔ مطبوع با دریچه برای سرنشینان عقب، سانروف، نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، دکمههای کنترلی روی غربیلک فرمان و سنسورهای پارک با دوربین را برای آن در نظر گرفته است. هریر بر اساس پلتفرم جدید تاتا بنام امگا ساخته شده که این پلتفرم در اصل با استفاده از پلتفرم D8 لندروور شکل گرفته است. این همان پلتفرم مورداستفاده در رنجروور اووک، لندروور دیسکاوری اسپرت و جگوار E-Pace است. این برای اولین بار است که تاتا برای ساخت محصولات خود از پلتفرم لندروور استفاده میکند. به همین دلیل، هریر بهصورت چهارچرخ محرک ارائه میشود که این یکی از نقاط قوت آن در برابر رقبا خواهد بود. تاتا برای هریر اقدام به توسعهٔ یک پیشرانهٔ ۲ لیتری دیزلی جدید کرده است که ۱۴۰ اسب بخار قدرت دارد. برای انتقال نیروی این موتور نیز یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و یک نمونهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است.
تاتا با انتشار ویدئویی از آغاز تولید هریر در کارخانهٔ خود در شهر پونهٔ هند خبر داده است. خط تولید این خودرو کاملاً جدید و در سطح استانداردهای جهانی بوده و بهترین روشهای تولید که از جگوار-لندروور گرفته شده در آن بکار رفته است. در این خط، ۹۰ درصد فرایند تولید توسط رباتها انجام میگیرد. هریر از اوایل سال آینده در هند عرضه خواهد شد اما در حال حاضر سفارشات خرید آن بهصورت آنلاین با پرداخت ۳۰ هزار روپیه (۴۱۰ دلار) پذیرفته میشود. قیمت این ماشین نیز از حدود ۱.۶ میلیون روپیه (۲۱,۹۰۰ دلار) آغاز شده و نهایتاً به ۲.۱ میلیون روپیه (۲۸,۷۰۰ دلار) میرسد. کراساوور جدید تاتا در بازار هند با رقبایی چون هیوندای کرتا و ماهیندرا XUV500 مواجه خواهد بود.
رضا
۱۱ آبان ۱۳۹۷مخلوطی از سانتافه (جلو) وپشت ام جی
mehran911
۱۱ آبان ۱۳۹۷آقا خبر رکورد رو بذارید
خیلیییییییییی وقته منتظریم
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۱ آبان ۱۳۹۷یه ماشین تیون شده که دیگه این همه ذوق نداره.
mehran911
۱۱ آبان ۱۳۹۷????تیون ؟؟!؟
کی تیونش کرده ؟؟؟
manthey racing بازوی پرفورمنس پورشه است در مسابقات جی تی هستش
۵۱ درصد از سهامش برای پورشه است از زمان تاسیس شرکتش فقط برای پورشه مسابقه داده
از رانندهای پورشه استفاده میکنه و ….
پشت این پروژه دکتر استفان والیسر از کمپانی پورشه بوده لارس کرن راننده تست پورشه رکورد رو زده و فقط ی کیت آیرودینامیکی و تغییراتی رو شاسی صورت گرفته
هر چند از کیت آیرودینامیکی manhtey استفاده شده اما manthey فقط ی اسم برای زدن رکورد توسط پورشه بود
.
امیدوارم قضیه ی گربه و گوشت و اینا نباشه دانیال عزیز …
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۱ آبان ۱۳۹۷نه پس با اصلاح جزیی در رینگ چرخ ها 7 ثانیه رکوردشون رو بهبود دادن.?
برای ۷ ثانیه بهبود خیلی کارها باید کرد که خود پورشه هم شاید همشو نگه!!
..
لانزانت هم که پی وان رو اصلاح کرد اکثرا با مک لارن از زمان تاسیسش همکاری کرده و جزء مراکز سرویس و آپگرید مک لارن محسوب میشه.
راننده ای هم که با پی ۱ lm رکورد زد کنی براک بود که الان به عنوان تست درایور اصلی شرکت فعالیت میکنه.
بماند که قبلش هم به مک لارن تو داینامیک و ماشیناش کمک کرده بود و…
..
حالا اینا رو گفتم برای چی برای اینکه رکورد پی ۱ ال ام اصلا ارزشی که همین جی تی ۲ آر اس((نسخه اصلی نه این تیون شده)) و svj زدن رو نداره برای من.
این رکورد پورشه هم اصلا ارزشی نداره در مقابل svj نداره.
اصلا این کار پورشه هم درست نیست که هی ماشیناشو((چه خودش چه دیگران)) ارتقا میده بعد میگه رکورد دست ماست.
لامبو هم میتونه پرفورمانته رو باز ارتقا بده و بازم رکورد بزنه.ولی خیلی به نظرم ارزشی نداره.
…
قضیه گربه و گوشت هم نیست.
مک لارن هم با همین ۷۲۰ تو هر پیستی که پورشه رکورد زد تا حد زیادی نفسشو بند اوورد.
بعدشم این پورشه که رکورد زده آیا برای همه در دسترسه یا نه؟؟؟
اگه نه که دیگه هیچی نگم بهتره.?
mehran911
۱۱ آبان ۱۳۹۷مثل اینکه نفهمیدی من چی میگم
داستان manthey با امثال لانزانت و … زمین تا اسمون فرق میکنه
مهندسین manthey از مهندسین پورشه مجزا نیستن
تمام رقابت های GT پورشه غیر از wec و imsa سری weather tech توسط manthey انجام میشه اون ۱۶۰ نفری که دارن در این شرکت کار میکنن از مهندسین و راننده گان خود کمپانی پورشه بوده و هستن کلا چیز جدایی نیست
.
بازم میگم این پکیچ با مدیریت استفان والیسر رئیس بخش موتور اسپرت پورشه ساخته شده خودش میگه ما از تجربیاتمون در توسعه ۹۱۱rsr استفاده کردیم …
.
.
در این پکیج از Pilot Sport Cup 2 R و تصحیح آیرودینامیکی مثل بال و ورودی های هوای بزرگتر و افزایش دانفورس و استفاده از کمک های KW 3 way در سیستم تعلیق بوده
هیییییییچ تغیری در پیشرانه و مجموعه انتقال قدرت صورت نگرفته و وزن خودرو تغییری نداشته و خودرو کاملا شرایط تردد در خیابان رو داره
البته این خودرو قرار نیست بصورت انبوه تولید بشه و صرفا جنبه تست و زدن رکورد رو داره هیچکس اتنظار دیگه ای هم نداره
.
((( برای ۷ ثانیه بهبود خیلی کارها باید کرد که خود پورشه هم شاید همشو نگه!! ))))
طول پیست بیشتر از ۲۰ کیلومتر هستش و کوچکترین تغییرات در تایم نهایی موثر هستن انتظار نداشتم فهمیدن این موضوع سخت باشه ….
((( قضیه گربه و گوشت هم نیست.
مک لارن هم با همین ۷۲۰ تو هر پیستی که پورشه رکورد زد تا حد زیادی نفسشو بند اوورد. )))
قضیه چیزی فراتر از گربه و گوشته
“مکلارن در پیست حریف GT2rs نشده و نخواهد شد ”
.
نکنه منظورت پیستی هست که امثال Opel Astra OPC و پژو ۲۰۷ رکورد بهتری از مکلارن 720s زدن … در پیست خیس اتوکار مکلارن حریف ۹۱۱ کاررا سال ۲۰۰۴ هم نشده …
از این رکورد ها و پیست ها زیاده ….
در پیست معتبر با راننده معتبر با ۱۰۰ اسب بیشتر و وزن کمتر حرفی برای گفتن دارید ؟!؟!؟!؟
قطعا خیر …
لابد الان می خواهی بگی مکلارن برای تمرکز روی پیست توسعه داده نشده و از این ….
.
مکلارن پکیج جدیدی روی 720s برای پیست معرفی کرده امیدوارم سر حرفت بمونی …
.
در ضمن چیزی که ذوق کردن نداره پیشرانه V7 چهار لیتری مکلارنه که اونم خودش نساخته
..::Majidio Lamborghini::..
۱۱ آبان ۱۳۹۷???
این رکورد رو اگه یه ماشین انگلیسی میزد احتمالا فصل جدیدی در تاریخ صنعت خودروسازی باز میشد !!!
رکورد 6:40 در جهنم سبز زده شده . قتلگاه رانندگان فرمول 1 … این رکورد رو هر ماشینی که بتونه بزنه یه خبر بسیار مهم و هیجان انگیز به حساب میاد و هر عشق ماشینی رو به وجد میاره … درستش اینه که واسمون مهم نباشه اون ماشینی که رکورد زده یک پورشست یا یک مک لارن یا یه شورلت ….
یانکی
۱۱ آبان ۱۳۹۷داداش چقدر ساده ای به خدا فیلم رو تند کردن.دو تا نکته هست برو نگاه کن.در آخرهایه فیلم که داره پورشه رو نشون میده یه قسمت سرعت ابرها که دارن رد میشن و رو ماشین منعکس شده بسیار تابلوعه.نکته بعدی در همون آخرهایه فیلم داره تو پیست میچرخه یه چیزی نمیدونم پرندس چیه با سرعت عجیبی رد میشه.باز هم نشونه زیاده.حرکات بدن راننده.به صورت غیر آدیه
karoon
۱۱ آبان ۱۳۹۷خیلی قشنگه
به موفقیتتون ادامه بدین
شما با پول خودتون دارین خودرو میسازین استاندارداتونم خیلی عالیه
ولی ماها با پول مردم یه خودرو برامون میسازن حتی افغانستانم پس میفرسته میگه استاندارد نیست
ایران خودرو بودش یا سایپا چندهزار خودرو فرستاد افغانستان همه رو پس فرستادن گفتن استاندارد نیست
..::Majidio Lamborghini::..
۱۱ آبان ۱۳۹۷اسمش رو از یک جنگنده ی انگلیسی-امریکایی برداشتن … هاریر یه جت عمود پرواز بود که به خاطر همین ویژگی و ظاهر قشنگش خیلی دوستش داشتم … کاش قیافه ی این کراس اوور هم به زیبایی همون جت هاریر بود
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۱ آبان ۱۳۹۷هریر انگلیسی بود نه آمریکایی.
..::Majidio Lamborghini::..
۱۱ آبان ۱۳۹۷چیزی که من میدونم اینه که در کنار هاوکر ، مک دانل داگلاس در بخش بزرگی از عملیات توسعه و مخصوصا ارتقای هریر ، در کنار نقش بسیار مهمی داشته.
اگه با اینکه فکر کنی 0 تا 100 توسعه و ساخت هاریر توسط انگلیسی ها انجام شده خوشحال میشی و خیالت راحت میشه منم روی حرف شما هیچ حرفی نمیزنم ، دانیال جان.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۱ آبان ۱۳۹۷0 تا 100 هیچ چیزی تماما مال هیچ کشوری نیست.
اف 35 هم با همکاری bae انگلستان ساخته شده ولی ما هیچ وقت نمیگیم جنگنده ی آمریکایی -انگلیسی اف 35.
تنها تفاوت هریر اینه که ممکنه تو نمونه ی آمریکایی از سلاح ها و تجهیزات راداری متفاوتی استفاده شده باشه.
پیشنهاد میکنم برید روند توسعش رو بخونید.
..
..
((در ضمن چیزی که ذوق کردن نداره پیشرانه V7 چهار لیتری مکلارنه که اونم خودش نساخته))
جواب با مزه ای بود.??
من هیچوقت ذوق خاصی در این باره نداشتم.
((لبته این خودرو قرار نیست بصورت انبوه تولید بشه و صرفا جنبه تست و زدن رکورد رو داره هیچکس اتنظار دیگه ای هم نداره))
گلی به جمالت.
دقیقا موضوع همینه.
بحث بحث اینه که یه غروری تو پورشه هست که مثلا دوست نداره یه خودروسازی بالاتر ازش باشه و دوست داره اسمش بالا باشه.((که خیلی ایرادی نداره))
این لاستیک Cup 2 R هم که میگید چیز جدیدی نیست،چون تو نمونه ی استاندادر هم از همین لاستیک ها برای رکوردزنی استفاده شده بود.
..
((در پیست معتبر با راننده معتبر با ۱۰۰ اسب بیشتر و وزن کمتر حرفی برای گفتن دارید ؟!؟!؟!؟))
رکوردهای 720 موجوده.
برای مثال شما حرف از تست مجله evo زدید چند وقت پیش، بعدش اونوقت مهم نیست که 720 تایم بهتری از پورشه زده؟؟
من بازم میگم 720 با ترفئو آر تایمش خیلی متفاوت خواهد بود.
..
((مکلارن پکیج جدیدی روی 720s برای پیست معرفی کرده امیدوارم سر حرفت بمونی ))
این پکیج برای هر کسی که 720 رو سفارش میده قابل سفارش هستش،و خیلی متفاوته با مثلا همین پورشه یا پی1 ال ام.
یه جورایی عینه همین پکیج وایساخ برای gt2rs هستش.کسی مشکلی با پکیج وایساخ داره؟؟
امیدوارم متوجه منظورم شده باشین.
سام
۱۱ آبان ۱۳۹۷خودروی واقعا جذابی است و خطوط به کار رفته در آن کاملا منطقی و حساب شده است.تاتا هریر گواهی است بر پیشرفت روزافزون صنعت خودروسازی هند.
حمیدرضا
۱۱ آبان ۱۳۹۷قشنگ سیتروئنه چرا انقدر همه سمت طراحیای این شرکت میرن
برای بازار هند زیادی شکیله و مهم تر اینکه تاتا بهش اپشن اضافه کرده
پرهام
۱۲ آبان ۱۳۹۷اسم هریر مهم تر از این حرفا ست میتونستن تو یه ماشین با ابهت تر استفاده کنن و با توجه به روابط خوبشون صادر کنن به انگلستان که خواستگاه هریر اصلی ( هواپیمای جنگی عمود پرواز ) هست .