حدود یک ماه پیش یک شرکت ناشناخته و نوپای اماراتی بنام عجلانی موتورز با انتشار تصاویری، خبر از ساخت هایپرکاری بنام دراکوما داده و اعلام نمود این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی دبی ۲۰۱۹ به نمایش عمومی درخواهد آمد. حال عجلانی به وعدهٔ خود عمل کرده و این هایپرکار را در نمایشگاه دبی برای اولین بار در معرض دید عموم قرار داده است.
بنیانگذار این شرکت، «بشار عجلانی» در مصاحبهای با تاپ گیر گفته است که طراحی ظاهری این هایپرکار جذاب با الهام از لامبورگینی شکل گرفته است و در همین حال تولید آن نیز از پاگانی الهام خواهد گرفت. هرچند دقیقاً مشخص نیست که تولید با الهام از پاگانی به چه معنا است اما میدانیم که قرار است از دراکوما ۹۹ دستگاه تولید شود که هرکدام از آنها با توجه به تمایلات و سلایق خریدار کاملاً قابل سفارشیسازی خواهد بود.
اما این خودرویی که در نمایشگاه دبی به نمایش درآمده فاقد عملکرد بوده و درواقع یک موکاپ و پروتوتایپ طراحی است که طی پنج سال ساخته شده است. به گفتهٔ عجلانی، هنوز شاسی دراکوما نهایی نشده و این شرکت چند گزینه را در نظر دارد. برای کاهش وزن نیز در این ماشین از بدنهای فیبر کربنی استفاده خواهد شد. گفته شده درهای دراکوما مانند بال اژدها باز خواهند شد اما تاکنون همهٔ تصاویری که از آن منتشر شده با درهای بسته بوده است. همچنین از داخل خودرو نیز هیچ تصویری منتشر نشده و همهٔ پنجرههای نمونهٔ نمایشی در دبی هم مشکی هستند که این یعنی عجلانی آمادگی نشان دادن داخل دراکوما را ندارد.
هرچند شاید ظاهر وحشی و فضایی دراکوما باعث شود فکر کنید از پیشرانهٔ غولپیکری مثل موتور V16 دِوِل سیکستین در آن استفاده خواهد شد اما درواقع اینگونه نیست زیرا در سینهٔ این هایپرکار اماراتی فقط یک موتور V8 توئین توربو قرار خواهد گرفت. البته به گفتهٔ سازنده، این پیشرانه ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت که هماندازهٔ نیرویی است که موتور ۸ لیتری W16 بوگاتی ویرون سوپراسپرت تولید میکند.
خودرویی که در نمایشگاه دبی دیده میشود نمایانگر رؤیای بشار عجلانی برای ساخت پاگانی بعدی است چراکه وی هوراچیو پاگانی را یکی از بُتهای خود میداند. با همهٔ اینها، کاملاً طبیعی است که خیلیها در مورد احتمال تولید شدن دراکوما تردید داشته باشند اما حداقل عجلانی همان خودرویی که را وعده داده بود در نمایشگاه دبی به نمایش درآورده و این ارزشمند است.
OMID-LAMBO
۴ آذر ۱۳۹۸عوضش ما کوییک آر داریم که میاد اینه ها و داشبور ماشین و چندجاشو با رنگ قرمز رنگش میکنه . پسوند آر میزاره . میکنه تو پاچه ملت !!!
مقایسه کنیم با شرکتای ماشین سازی عرب شتر سوار از همین عجلانی گرفته تا دبلیو موتوری لبنانی که لایکان میسازن
? ?
NAVID۰۰۹۸
۴ آذر ۱۳۹۸عرب شتر سوار
عرب ملخ خور
عرب ظالم
عرب …
فعلاً که ما ایرانیها هستیم که آشغالترین خودروها را با التماس و در صف خرید ، سوار میشویم .
شتر سوار منم ، شما اید و ۸۰میلیون ایرانی که اسیر یک ایدئولوژی تاریک و از قبل برنامه ریزی شده ایم تا تمام شیره ثروت این کشور کشیده بشه و به طور جدی و یواش یواش داریم به جایی میرسیم که با اسب ، شتر ، خر ، دُرُشکه و گاری جابجا بشیم و آقازاده ها با پولهای من و شما در بهترین کشورهای دنیا اِستوری و پست بگذارند .
چه حرفها ، شتر سوار .
شما زمان حال و دنیای رو به آینده را در نظر بگیر و نه گذشته ای که دیگر هیچ راه برگشتی به آن نداریم مگر خاطراتی در کتابهای تاریخ و سرنوشتی که امروزه برایمان رَقَم زده اند .
میدانم که شتر سوار را بخاطر ناراحتی از وضعیت امروزمان فرموده اید ، اما گفتنش فکر نکنم جایز باشه به این دلیل که قوم عرب در جنوب کشور از برادرانمانند با هر دین و آئینی .
Behrouz. anzali
۱۱ آذر ۱۳۹۸درود بر شما
جهانبخش
۴ آذر ۱۳۹۸تو مملکتی که اینترنت رو هم به رومون میبندن …
پورشه
۴ آذر ۱۳۹۸اصلا از اینجور ماشین ها و مدلهای تک و برندهای یک روزه خوشم نمیاد هر طراحی رادیکالی هم داشته باشن بدون داشتن ریشه و اطمینان خاطر خریدار واقعا هیچن نمیدونم هدف از ساخت اینا چیه واقعا من با عرض پوزش هیچ لذتی نمیبرم شاید یه سری بگن فلان شرکت زمانی ناشناخته بود درست ولی وقتی بابای پولدار داشته باشی همه چیزو برات آماده کنه بار اول برنده ای وارد میدون که شدی تازه میفهمی دنیا دسته کیه
Alireza
۴ آذر ۱۳۹۸مشکل ناشناخته بودن نیست ، مشکل اینه که خیلی مورد این شکلی بوده که با کلی ادعای دهن پر کن میاد و دوروز بعد کاملا فراموش میشه
پورشه
۴ آذر ۱۳۹۸همین بود منظورم تو دنیای رقابتی واقعا این اسمها جایی نداره چون کاری نداره این جور برندسازی کردن واقعا یه سرمایه میخواد بدون تفکر و پشتیبانی و علم ونواوری الان همین مدل از دهها مدل برندهای شناخته شده کپی برداری شده و یه چیز مخلوط اعجوج و معجوجی دراومده
Alireza
۴ آذر ۱۳۹۸اگه کارش خوب باشه میتونه به گردونه رقابت وارد بشه،چرا ک نه
بالاخره هر کمپانی از یجا شروع کرده اینم استارت این اقای عجلانی هستش حالا اینکه یه چیز خفن بده بیرون یا بره و مثل devel16 گمنام بشه دیگه بِ خودش بستگی داره
NAVID۰۰۹۸
۴ آذر ۱۳۹۸این خودرو نیومده که بقیه را به چالش بکشه ، بلکه بیشتر جنبه افتخاری داره برای امارات که امضاء این کشور در ساخت سوپر اسپرت میباشد و بیشتر خودروئی کلکسیونیه تا رقیبی برای لامبو و فرای .
همین که این خودرو به اسم امارات طراحی و پرداخته شده ، خودش یک دنیا ارزشمنده .
Ferrari Fxx K Evo
۴ آذر ۱۳۹۸حیف اسم لامبورگینی و پاگانی که به زبان اوردی اقای عجلانی!
Abbas
۴ آذر ۱۳۹۸من کاری به خود ماشین ندارم،ولی صرفا جهت یادآوری اینا همونایین که تا سی چهل سال پیش تو شن زار شتر سوار و چادر نشین بودن!فقط یه لحظه فک کنین همین پروتوتایپ تو مملکت عقب مونده ی خودمون درست میشد
the notorious critic
۴ آذر ۱۳۹۸یه بچه پولداری که قیافش دو تومن نمی ارزه بعد با پولی که برای باباشه و هیچ زحمتی براش نکشیده می خواد به آرزوهاش برسه.
نوید جهرمی
۴ آذر ۱۳۹۸من جای ایشون بودم به جا این که اینهمه پول رو بخوام حیف و میل کنم، همین رو میبردم توی پاگانی برای توسعه ش سرمایه گذاری میکردم.
ایمان
۴ آذر ۱۳۹۸هایپر کارهای ادعا خیلی زیاد شدن
ولی در عمل مثل یک ماشین اسپرت هم عمل نمی کنن
عجلانی دراکوما و دول سیکستین رو بزارین یک طرف ، پورشه ۹۱۱ رو بزارین طرف دیگه و بگین انتخاب کن بدون لحظه ای شک و تردید پورشه رو انتخاب میکنم
Alireza
۴ آذر ۱۳۹۸ولی من اون دوتارو ورمیدارم
.
بعد میرم میفروشمشون و ۹۱۱ و کوروت میگیرم?
ساسان
۴ آذر ۱۳۹۸حتی اگر نمایشی هم باشه بازهم جسارتشون قابل تحصینه.مگه کوئینخزگ یا پاگانی چجور شروع کردن…شروع یک کار سختترین بخششه.جسارتشون قابل ستایش.باید دید مسیر روچجور طی میکنند در آینده .این مهمه.
ترکیبی از اوراکان وترزو میلنیو هست از نظر من
http://uupload.ir/files/k62w_wp3902258.jpg
نوید جهرمی
۵ آذر ۱۳۹۸اگر حرف جدیدی برای گفتن داشته باشه میتونه بمونه. وگرنه چیزی که میاد و میره و فراموش میشه یکی سوپراسپورته، یکی خواننده
Just bentley continental
۴ آذر ۱۳۹۸حال نکردم باهاش زیاد.
لامبرگیتیم کانسپت ویژن گرند توریسمو زده اونو با این مقایسه کنین واقعا.
پدال خبر این عجوبه لامبو رو لطفا هر چه زود تر بزارین.
alireza
۴ آذر ۱۳۹۸من نمیدونم ولی از جمله این ماشینا که تولید شد لایکان هست که فقط یه پروتوتایپ نموند
علیرضا
۴ آذر ۱۳۹۸با پول میشه هرکاری کرد . ولی هویت رو نمیشه خرید . این ماشین باید ۳۰ سال مداوم تولید بشه چند نسل ازش بگذره حداقل ۵ مدل به بازار ارائه بده تا به اصالت نزدیک بشه
آریا ماشین
۴ آذر ۱۳۹۸چه قیافه مخوفی داره
خیلی بزرگ به نظر میرسه آدم فکر میکنه ۳ تنه وزنش!
از این کمپانی های عربی کم نداشتیم که بغل گوش ما خودرو هایی میسازن که ما تو خواب میبینیم…