سایر خودروهای آسیایی

کانسپت خودران «لی‌اِکو»؛ قاتل چینی تسلا

لی‌اِکو، کمپانی تکنولوژی چینی که پیوندهایی با «فارادِی فیوچر» دارد، اخیراً از یک کانسپت الکتریکی خودران خارق‌العاده رونمایی کرده است.

leeco-lesee-1
به گفته کمپانی در مراسم رونمایی از کانسپت لی‌سی (LeSEE) در پکن، این وسیله دارای «ویژگی‌ها و قابلیت‌های خارق‌العاده رانندگی بدون‌راننده به صورت کامل» است. «لی‌سی» دارای یک نرم‌افزار تشخیص مسیر، حالت چهره و احساسات است. در همین حال، وقتی به جلو‌بندی و پروفیل جانبی نگاه می‌کنید، چهره یک تسلا مدل S در آن تداعی می‌گردد.

LeEco LeSEE
LeEco LeSEE
LeEco LeSEE
LeEco LeSEE
LeEco LeSEE
LeEco LeSEE
LeEco LeSEE
LeEco LeSEE
لی‌اکو همچنین از همکاری‌اش با «فارادی فیوچر» برای پایه‌ریزی یک مرکز تحقیقات رانندگی در «سیلیکون ولی» خبر داده است. در حال حاضر، اطلاعاتی بیشتر از این در دسترس قرار نگرفته، ولی به نظر می‌رسد که این کمپانی جزئیات بیشتری را در نمایشگاه اتومبیل پکن در ماه آینده ارائه خواهد داد. از نوع همکاری فارادی فیوچر و لی‌اکو که قبلاً‌ با نام “Letv” شناخته می‌شده، کمابیش اطلاعاتی وجود دارد. این برنامه در هنگام معرفی اولین خودروی کانسپت فارادی فیوچر اطلاع‌رسانی شده است. با این حال، این کمپانی‌های در مورد جزئیات این همکاری، توضیحات کاملی ارائه نداده‌اند. هر دو کمپانی «لی‌اکو» و «فارادی فیوچر» توسط بیلیونر مشهور، جیا یوئتینگ (Jia Yueting) تأسیس شده‌اند. لی‌اکو دارای یک تجارت چندوجهی است که تخصص آن در زمینه گوشی‌های هوشمند و تکنولوژی پخش آنلاین ویدیو، و همین‌طور اتومبیل است. این کمپانی همچنین با آستون‌مارتین برای توسعه مدل تمام‌الکتریکی RapidE به منظور فروش این خودرو در سال ۲۰۱۸ همکاری داشته است. البته اینکه چه زمانی خودران‌های «لی‌اکو» مستقلاً به بازار بیایند، هنوز مشخص نیست. [دانلود ویدئو]

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Sina sh

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واااى خدا یعنى اینو چینیا ساختن بابا دمشون گرم عالیه

  2. ShoMpeT

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (271 ديدگاه)

    طراحی تخم مرغی اصلا قشنگ نیست!
    باید شارپ باشه ماشین.

  3. Nima

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    این بش بگیم قاتل تسلا براش خیلی سنگینه یا شاید فعلا خیلی زود هست ولی واقعا یه آفرین جانانه داره

  4. علي

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    واقعا خدا قوت. طوفان زرد ول کن پیشرفت و توسعه نیست. کشور چین واقعا بخاطر آلودگی هوا وحشت ناکش خیلی نیازمند این سبک خودروهاست. و باید تعجیل کنن.

  5. بهنام طیبی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    اوه اوه اوه چین هم خوب یاد گرفته

  6. نوید جهرمی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    خودمونیم بد هم از آب درنیومده ها. لاقل از کانسپتای گوگل و اپل خوشکل تر و کاربردی تره.
    غلط نکنم یکی از طراحای گذشته ی فولکس واگن در طراحی این ماشین کمکشون کرده :)
    ب هر حال دم چش بادومیا گرم که در این عرصه ی تنگ رقابت دارن تلاششونو میکنن. نه مثل ما که منتظریم تا ی شرکت خارجی بیاد تکنولوژی رو هم برامون بیاره و بهش بگیم پیشرفت در پسابرجام.

    1. محمد

      ۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (49 ديدگاه)

      واقعا دمشون گرم خیلی زیباست

  7. بنتلی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    واقعن عالیه!حیف ک مشخصات فنی شو نگفتن!فقط تاپ اسپیدشو گفته بودن ک اگه اشتباه نکنم حدود 220بود!واقعا جای تأسف داره ک از مدت ها داریم باغرور صحبت قطب سومو برا ساخت خودرو برقی میکنیم ولی هیچ خبری نیس!

  8. سعید

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ترکیب پورشه و تسلا کار چینیا همینه ولی احسنت دارن

  9. احسان(احسان سابق)

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    کلا الان هر شرکتی تو سیلیکان ولی مرکز تحقیق و توسعه داره واسه همین کیفیت مهندسی ماشین های روز دنیا به هم نزدیکتر شده

  10. احمد باقری

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    آفرین. احسنت.

  11. asa

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (569 ديدگاه)

    اخه این که دیگه نشد که هر تازه به دوران رسیده ای که صبح از تو رختخوابش پا میشه بیاد یک ماشین برقی بساز و بگه قاتل تسلا یا رقیب جدی تسلا. دیگه به همین کشکی هم نیست دیگه اخه . تسلا رو همه میدونن که یک عجوبست . شتاب 2.8 ثانیه ای الکی که نیست . هنوز تو اروپا حتی تو خود امریکا یک رقیب درست درمون پیدا نشده بعد چین میخواد قاتل بشه . اونم چینی که طراحاش ناخوداگاه باید از یک جایی کپی کنن. تازه در همین مدل به اصتلاح فوق پیشرفتشونم بازم یک ردی از کپی کاری دیده میشه. در کل که من فکر نکنم چین بتون فعلا در این حد تکنولوزی پیش بره . مگر اینکه سرمایه بسیار کلانی رو برای خرید نیرو های کار کشته خارجی بکنه و از کشور های تکنولوزیک کمک بگیره که داره همین کار رو هم با شرکت امریکایی فارادی فیوچر میکنه . البته درست سرمایه گذار و رییس اقتصادی هردو شون چینی هست ولی فارادی یک شرکت امریکایی به حساب میاد . برای این که مهندسان طراحان و تکنولوزیش اقلب امریکایی هست .

  12. محمد

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (512 ديدگاه)

    من هیچ حرفی واسه گفتن ندارم….فقط فقط خاک تو سرما بااین صنعت خودروسازیمون

  13. Archi KHAN

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    خدایش این چینی ها گند زدن به قانون کاپی رایت !!

    حالا خوبه تو ایران توانایی هم چنین تولیداتی را ندارن و گرنه با بی قانون بودن کاپی رایت تو ایران همه میشدن رقیب تسلا سازززز ….

    1. محمد

      ۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (49 ديدگاه)

      کپی نه کاپی

  14. هادی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم تولید خودروهای چینی در ایران از هر جهت بهتر از خودروهای غربی هست چون هم ارزان هستند و هم این که امکانات خوبی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا