ماهیندرا برای عرضهٔ مدل راکسور خود در ایالاتمتحده با دشواریهایی مواجه شد و راهی پرفرازونشیب را طی کرد. این شاسیبلند آفرودی کوچک برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ معرفی شد تا راهی بازار ایالاتمتحده شود اما در سال ۲۰۱۹ جیپ به خاطر شباهت این خودرو با محصولات خود از ماهیندرا شکایت کرد و دادگاه تشخیص داد که شرکت هندی طرح تجاری جیپ را نقض کرده است. اندکی بعد، کمیسیون تجارت بینالمللی ایالاتمتحده هم از جیپ حمایت کرده و فروش راکسور را در آمریکا ممنوع کرد.
به همین دلیل، ماهیندرا در طراحی راکسور تغییراتی ایجاد کرد و جلوپنجره آن که با خطوط عمودی به جیپ شباهت داشت را با نمونه جدیدی جایگزین کرد که تویوتا لندکروزر FJ40 را به یاد میآورد. بدین ترتیب، درنهایت کمیسیون تجارت بینالمللی ایالاتمتحده تشخیص داد که راکسور جدید آنقدر متفاوت شده تا دیگر طرح تجاری جیپ را نقض نکند. این ماجرا ما را به راکسور مدل ۲۰۲۲ میرساند که با ظاهر جدیدی معرفی شده است. البته این عملاً فقط یک فیسلیفت است و راکسور زیر این پوسته هیچ تغییری نداشته است. دلیل این فیسلیفت هم بهاحتمالزیاد همان درگیری ماهیندرا با جیپ بر سر طراحی راکسور بوده است.
در راکسور جدید قسمت دماغه خودرو کاملاً بازطراحی شده و حالا در این قسمت جلوپنجره مشکیرنگ جدیدی به چشم میخورد که توسط چراغهای دایرهای که حالا به گوشههای دماغه منتقل شدهاند احاطه شده است. علاوه بر این، در اینجا میتوانیم کاپوت عریضتر و گلگیرهای جلوی جدیدی را ببینیم که دیگر شبیه به گلگیرهای بیرون زده جیپ CJ7 نیستند. در دیگر قسمتهای بدنه راکسور تفاوت نسبت به قبل دیده نمیشود و بنابراین به نظر میرسد این فیسلیفت بهطور خاص به خاطر شکایت جیپ انجام گرفته است.
ماهیندرا راکسور مدل ۲۰۲۲ در دو نسخه به نامهای پایه با کابین باز و چهارفصل با کابین بسته به بازار عرضه میشود. هردو نسخه از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری توربودیزل استفاده میکنند که تنها ۶۲ اسب بخار قدرت اما ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور دارد که آنرا به گزینهای عالی برای کار در دامداریها و مزارع تبدیل میکند. این موتور به یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی و گیربکس کمکی دو سرعته متصل است و بهصورت استاندارد از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد.
حداکثر سرعت راکسور تنها ۸۸ کیلومتر بر ساعت است اما میتواند تا ۱۶۰۰ کیلوگرم را با سرعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت یدک بکشد. هرچند ماهیندرا بر سر این خودرو با جیپ درگیریهای زیادی داشته است اما راکسور اساساً رقیبی برای جیپ محسوب نمیشود و برای رقابت با خودروهای آفرودی ارزانقیمت موسوم به سایدبایساید از شرکتهایی مثل پولاریس طراحی شده است. بااینحال، راکسور چندان ارزان نیست زیرا قیمت نسخهٔ پایهٔ آن از ۱۸,۹۰۰ دلار و نسخهٔ چهارفصل که از کابین بسته، آینههای جانبی و دیگر ارتقاءها بهره میبرد از ۲۶,۳۰۰ دلار شروع میشود.
به همین دلیل، احتمالاً نسخه چهارفصل راکسور در بازار آمریکا کار سختی پیش رو خواهد داشت زیرا در آنجا با ۳۰ هزار دلار میتوان یک رانگلر پایه خرید. درهرحال، به گفتهٔ ماهیندرا، تولید راکسور مدل ۲۰۲۲ هماکنون در حال انجام است و نسخهٔ جدید این خودرو از همین ماه راهی نمایندگیهای فروش خواهد شد.
VIPER
۲۴ آبان ۱۴۰۰واقعا زشت و بی قواره س
با اون فنی ش
فورد
۲۴ آبان ۱۴۰۰بیشتر شبیه ماشین گلف هست یا امداد زمین فوتبال
(Saeed(peugeot
۲۴ آبان ۱۴۰۰این دیگه چه سمی بود اول صبح
Avan
۲۴ آبان ۱۴۰۰ناقص الخلقه است
نوید محمد
۲۴ آبان ۱۴۰۰اتفاقا برای کشاورزان خیلی بدربخور و باصرفه است.
بازار خوبی تو آمریکا پیدا میکنه
GT
۲۴ آبان ۱۴۰۰آهان اوکی کشاورزان گلادیاتور،رانگلر،برانکو و ماوریک را ول میکنند بیان یه قوطی حلبی هم قیمت همونا بخرن یا اصلا جیمنی که خیلی ارزون تره و صد برابر از این بهتره، چقدر با منطق کامنت دادی واقعا
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ آبان ۱۴۰۰وقتی جیپ هست این لگن اونجا فروشی هم داره!!؟
NAVID۰۰۹۸
۲۴ آبان ۱۴۰۰کاربر نوید محمد عزیز
٪۱۰۰ مخالف نظر محترم شما هستم ، چرا ؟!
چون در آمریکا وقتی از محصولی استقبال میکنند ، مطمئن باش اون محصول از هر نظر از نوع بهترینی هست که تولید شده !
چون درآمد و قدرت خرید مردم آمریکا بالاست و کلاً اخلاقشون اینه که بهترین محصول را در لِوِلِ بالا و به قیمت رقابتی بخرند !
این خودرو اگر میخواست در آمریکا دیده بشه ، باید حداقل نصف قیمت یه جیپ ارزان قیمت میبود که باز هم به نظرم ارزشی از خرید در خاک آمریکا ندارد !
مطمئناً تنها خریداران این خودرو ، هندیهای متعصب وطنپرست هستند و اگر نه باید مغز خر خورده باشند که چنین خودرویی را به چیب و دیگر خودروهای رقیب ترجیح دهند !
البته من به این خودرو ایمان دارم که بسیار خوب در نوع خودش ساخته شده که بسیار کاربردی و سختجان باشد ، چون محصولات هندی در این ۱۰ سال اخیر ، خودشان را ثابت کردهاند ، اما از نظر طراحی و تکنولوژی خیلی با بقیه متفاوت هستند و محصولاتشون به درد کشورهای جهان سوم میخوره یا کشورهایی که از جغرافیای سختی برخوردارند مثل ایران ، کشورهای آفریقایی یا آمریکای جنوبی !
به شخصه ، محصولات هندی را بسیار قابل احترام میدانم ( البته نه برنج هندی😂 ) و بسیار ارزشمند هستند برای کشوری مثل ایران که هزینهها بالا رفته و نیاز به وسیلهای هست که هم کارایی داشته باشه و هم خراب نشه !
Reza Waffen SS
۲۴ آبان ۱۴۰۰انقدر بدم میاد از این خودرو🤮🤮🤮
امیر
۲۴ آبان ۱۴۰۰26000 هزار دلار پول این ؟ خیلی ماشین های بهتری می شه خرید ،
این پول جیپ رانگلر و فورد ماوریک حدودا ، من که حاضر نیستم فورد و جیپ رو
ول کنم یه کپی جیپ رو بخرم.
VIPER
۲۴ آبان ۱۴۰۰امروز فرداست کپی برانکو روهم بدن
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۲۴ آبان ۱۴۰۰کار چینی ها و ژاپنی ها شده کار هندی و آمریکایی
امیرعلی
۲۴ آبان ۱۴۰۰جناب امریکا تا حالا از کدوم ماشین کپی کرده؟
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۲۴ آبان ۱۴۰۰منظورم این نبود
منظورم این بود که میگن چینی ها به ژاپنی میرسن الان هندی ها میگن رقیب آمریکایی شدن
محمد امین
۲۴ آبان ۱۴۰۰یه لحضه فکر کردم اسباب بازی هست
با پلتفرم تراکتور ساخته شده… ولی میتونه برای کار در مزارع کشور های جهان سومی مناسب باشه….
شاهرخ
۲۴ آبان ۱۴۰۰یعنی چی مزارع کشورهای جهان سومی؟
اگه توی ویکی پدیا نگاه کنی ایران هم جهان اول حساب میشه
تعریف :جهان اول اصطلاحی بود که تا اواخر دوران جنگ سرد برای توصیف کشورهای امپریالیستی استفاده میشد. بلوک شرق یا کشورهای کمونیست-سوسیالیست که جهان دوم نام گرفتند.
با این توصیف یعنی ایران از چین قدرتمند تره؟
Clean Energy
۲۴ آبان ۱۴۰۰ما جهان n ام هستیم
GT
۲۴ آبان ۱۴۰۰ما اصلا جزو جهان به حساب نمیایم😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ آبان ۱۴۰۰ولش کن شاهرخ جان، یه چیزی شنیدن از منوتو هی تکرار میکنن…
شاهرخ
۲۴ آبان ۱۴۰۰البته الان ایران جزو جهان اول نیست ولی جهان اول و دوم و سوم به معنی وضعیت جامعه نیست بلکه گرایشات سیاسیه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۴ آبان ۱۴۰۰۲۶۰۰۰ دلاررررر؟ عمرا تا وقتی جیمنی هستش انقد به این پول بدم
datsun
۲۴ آبان ۱۴۰۰این رسما برگشته به دهه ۵۰
حسین
۲۴ آبان ۱۴۰۰بنظرم قیمتش نباید از ۷ ۸ ۱۰ هزار دلار تجاوز میکرد.
Nima
۲۴ آبان ۱۴۰۰۲۶۰۰۰ تا میشه یه وانت فورد خرید که غیر قابل قیاسه
یوسف
۲۴ آبان ۱۴۰۰این هندی ها دیوونه خل و چل تشریف دارن
حسین
۲۴ آبان ۱۴۰۰قیمتش زیاده باید زیر شونزده هزار دلار می بود. چیزی نداره که اینقدر گرونه
شاعر
۲۴ آبان ۱۴۰۰بازار هدفش مشتریان پولدار آشغال پسند هست
امیرعلی
۲۴ آبان ۱۴۰۰من به عقل هر کس که تو امریکا با ۲۶ هزار دلار این ماشین با موتور ۶۵ اسب بخار و ظاهر به این داغونی رو بخره شک می کنم
Sina10
۲۴ آبان ۱۴۰۰اگه ۵ یا ۷ هزار دلار بود خیلی میارزید
با ۳۰ هزار دلار اینو بخری پولتو ریختی دور
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ آبان ۱۴۰۰با ۶هزار تا کمترش میشه ماوریک خرید، اصلا ارزش نداره رسما قوطی حلبیه…
SadjadArt
۲۴ آبان ۱۴۰۰حریف 50 سال پیش جیپم نمیشه
Karl Benz
۲۴ آبان ۱۴۰۰باز ۱۰۰۰۰ تا بود یه چیز 😐
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۴ آبان ۱۴۰۰اسباب بازی ها 30 هزار دلار قیمت ندارند!
M.K karimi
۲۴ آبان ۱۴۰۰قیمتشم مثل فیلماشونه :||||
آرمین
۲۵ آبان ۱۴۰۰هم قیمت تویوتا های لوکس هست این خودرو زیر ۱۰ هزار دلار ارزش داره تویوتا وانت، هم توی مزارع کارآیی داره هم ماشین تردد در شهر هست های لوس ۳ برابر این قدرت دارد و از شهرت جهانی برخوردار است از یک برند معتبر مثل تویوتا.
شاعر
۲۶ آبان ۱۴۰۰لادا نیوا خیلی از این سرتره قیمتش 10 هزارتاس
این چطور 26 هزارتا!!!