شرکت هندی ماهیندرا از اسکورپیو N به عنوان شاسیبلندی بدنه روی فریم رونمایی کرد. این خودرو میتواند نقش جایگزین ارزانتر و کوچکتر فورد اورست و ایسوزو MU-X را بازی کند. احتمال دارد این شاسیبلند چهار چرخ محرک در بازار استرالیا هم عرضه شود. اسکورپیو N در واقع جانشین مدل ۲۰ ساله اسکورپیو است که در هند عرضه میشود. شایان ذکر است نسخه شاسیبلند وانت موردبحث در استرالیا هم عرضه شد ولی خودروی جدید اسکورپیو N از پلتفرم جدید بدنه روی فریم سود میبرد و با گزینه چهار چرخ محرک نیز در دسترس خواهد بود. هنوز زمان عرضه این خودرو در استرالیا مشخص نیست اما مجله درایو میگوید احتمالاً در آینده شاهد انتشار جزئیات اسکورپیو N بازار استرالیا خواهیم بود.
ماهیندرا فعلاً مشخصات ابعادی شاسیبلند جدید خود را اعلام نکرده است اما تصاویر نمونههای پیشتولیدی پارک شده در کنار فورد اورست حاکی از ابعاد مشابه شاسی بلندهای میان سایز همچون تویوتا راو ۴ هستند و بنابراین نمیتوان آن را در حد و اندازههای آفرودرهای بزرگتر همچون فورد اورست یا تویوتا پرادو دانست. همچنین هنوز مشخص نیست که اسکورپیو N خودرویی پنجنفره خواهد بود یا هفتنفره. شاسی بلندهایی همچون تویوتا راو ۴ و مرسدس بنز GLB از نظر فنی میتوانند ردیف سوم صندلیها را نیز برای حمل کودکان داشته باشند هرچند این صندلیها کاملاً تنگ خواهند بود. ماهیندرا اسکورپیو N جدید از بدنه تکامل یافته نسبت به اسکورپیو جعبهای شکل سود میبرد. در این خودرو چراغهای جلوی LED، تریم کروم زیاد و سطوح تیزتر به چشم میخورند.
هنوز تصاویری از بخش عقب اسکورپیو N در دست نیست اما تصاویر جاسوسی نشان دادهاند نمایشگر لمسی داخل کابین این خودرو میتواند ابعاد حدود ۸ یا ۹ اینچی داشته باشد. به این موارد باید پشت آمپرهای دیجیتالی، سیستم تهویه مطبوع چند ناحیهای و چندین درگاه USB را اضافه کرد. رسانههای هندی میگویند این خودرو با پیشرانه ۲ لیتری توربوی بنزینی و ۲.۲ لیتری توربودیزل برگرفته از خودروی XU700 در دسترس خواهد بود. مشتریان گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک را به همراه سیستم چهار چرخ محرک میتوانند انتخاب کنند. پیشرانه بنزینی یاد شده در XU700 قدرت ۱۹۷ اسب بخاری و گشتاور ۳۸۰ نیوتون متری تولید میکند درحالیکه قدرت و گشتاور پیشرانه دیزلی بسته به نوع گیربکس و تنظیمات انتخابی به ۱۵۳/۱۸۲ اسب بخار و ۳۶۰/۴۵۰ نیوتون متر میرسد.
ماهیندرا اسکورپیو N مدل ۲۰۲۲ از ماههای آتی روانه بازار هند خواهند شد. این خودرو در کنار شاسیبلند فعلی اسکورپیو عرضه خواهد شد هرچند این شاسیبلند قدیمی با نام اسکورپیو کلاسیک در دسترس خواهد بود.
F.L.P
۴ خرداد ۱۴۰۱به نظر من اگه با قیمت معقول بیاد میتونه ماشین خوبی باشه . یک نگاه به این صنعت میکنم . یک نگاه به صنعت خودمون . واقعا صنعت خودروسازی هند پیشرفت خوبی رو داشته
دکتر استاپ
۴ خرداد ۱۴۰۱اصلا مقایسه هند ایران مسخرست
هند داره سوزوکی های اقتصادی کل خاور میانه رو تامین میکنه ما هنوز داریم tu5رو روی ماشینای مختلف میذاریم
TML BN
۴ خرداد ۱۴۰۱خوب میتونه باشه
s.k.power
۴ خرداد ۱۴۰۱گشتاور موتور بنزینیش نسبت به اسب بخارش خیلی زیاده، تقریبا وارد محدوده نسبتیه موتور های دیزلی شده.
عجیبه برام
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ خرداد ۱۴۰۱یه خال قرمز روی کاپوت نیاز داره، دیگه مشکلی نداره…
Mohammad
۴ خرداد ۱۴۰۱هند یه زمانی مستعمره ما بوده الان خودرو سازیش صد برابر جلوی ماعه
من^_^
۵ خرداد ۱۴۰۱آره وقتی تازه زیر پیک نیکتو بالا داده بودی
هیچوقت مستعمره ایران نبوده و در دوره های مختلف جزو پادشاهی ایران بوده