تاتا در ماه آگوست پیشنمایشی از کراساوور جدید خود بنام پانچ را ارائه کرد و حالا این خودرو را رسماً و بهطور کامل رونمایی کرده است. پانچ در بازار هند با تعداد زیادی از کراساوورهای کوچک و ارزانقیمت مثل هیوندای کاسپر، سوزوکی ایگنس، رنو کویید و ماهیندرا KUV100 مواجه خواهد بود. این کراساوور جدید هندی طبق زبان طراحی Impact 2.0 تاتا شکل گرفته و نتیجه همکاری استودیوهای طراحی این شرکت در هند، انگلستان و ایتالیا است اما کلیه کارهای مهندسی آن در هند انجام شده است.
پانچ مطابق مُد این روزهای دنیای ماشین از چراغهای جلوی دوقسمتی، بدنهای عضلانی و روکشهای پلاستیکی بزرگ روی سپرها و طرفین بعلاوه طرح دورنگی که معمولاً در این کلاس میبینیم برخوردار است. رینگهای استاندارد این خودرو ۱۵ اینچی هستند اما نمونههای ۱۶ اینچی هم برای آن قابل سفارش است که بهتر دهانۀ مربعی گلگیرها را پُر میکنند. کراساوور جدید تاتا با ۳.۸۲۷ میلیمتر طول و ۲.۴۴۵ میلیمتر فاصله بین دو محور، از هیوندای کاسپر بزرگتر اما از نسخه هندی سیتروئن C3 کوچکتر است.
هرچند پانچ یک کراساوور ارزانقیمت و پایهای است اما بااینحال تاتا توجه به آفرود را فراموش نکرده است. به همین دلیل، زاویه حمله خودرو به ۲۰.۳ درجه، فاصله فرار به ۳۷.۶ درجه و زاویه شکست به ۲۲.۲ رسیده درحالیکه توانایی حرکت در عمق ۳۷۰ میلیمتری آب را هم دارد. این ویژگیها در ترکیب با ۱۹۰ میلیمتر فاصله از زمین، پانچ را به خودروی مناسبی برای جادههای پردستانداز هند تبدیل کردهاند.
پانچ بر اساس پلتفرم ALFA (معماری پیشرفته انعطافپذیر سبک چابک) ساخته شده که در هاچبک سابکامپکت آلتوز هم بکار رفته است. به گفته تاتا، این کراساوور در آزمایشهای گلوبال انکپ موفق به کسب پنج ستاره ایمنی شده که دستاورد بزرگی برای یک خودروی هندی در این قیمت و اندازه است. زیر کاپوت پانچ یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی قرار گرفته که ۸۶ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. انتقال این نیرو به چرخهای جلو هم از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی یا پنج سرعته اتوماتیک صورت میگیرد.
علیرغم ماهیت ارزانقیمت کابین این خودرو، تریمهای رنگی روشن در داشبورد نمایی جوانپسند و جذاب به آن بخشیدهاند. در اینجا فضا برای پنج سرنشین وجود دارد و حداکثر ظرفیت صندوق بار آن ۳۶۶ لیتر است. پانچ در چهار تیپ مختلف به بازار عرضه میشود که تیپ پایه از لحاظ تجهیزات بسیار فقیر بوده و امکانات قابلتوجه آن فقط به دو ایربگ و پنجرههای برقی جلو محدود میشود. در تیپ بعدی اما نمایشگر ۴ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، چهار بلندگو، پورت شارژ USB، پنجرههای برقی عقب و کنترلهای روی غربیلک فرمان هم به لیست تجهیزات اضافه میشود.
بالاترین تیپ این کراساوور هندی هم از نمایشگر ۷ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، نمایشگر ۷ اینچی در صفحه آمپر، ۶ بلندگو، چراغهای عقب LED، کروز کنترل، استارت دکمهای، تهویه اتوماتیک، برفپاککنها و چراغهای جلوی اتوماتیک، غربیلک فرمان چرمی، مه شکن و رینگهای ۱۶ اینچی آلیاژی بهره میبرد. تاتا پانچ هماکنون در هند قابل سفارش است. قیمت این خودرو از ۵۴۹ هزار روپیه معادل ۷.۳۰۰ دلار در تیپ پایه آغاز شده و در بالاترین تیپ به ۹۳۹ هزار روپیه معادل ۱۲.۵۰۰ دلار میرسد.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰تاتا پانچ! اسمش رو خودشه اگه تصادف کنی پانچت میکنه!😂😑
تاتا که الان جگوار و لندروور دستشه امیدوارم بتونه چیزای بهتری طراحی کنه…
علی
۲۷ مهر ۱۴۰۰طعنه زدن به برند ها کار درستی نیست
طراحیش هم خیلی زشت نیست دیگه اون چراغ گنده وسط سپر مد روز شده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۸ مهر ۱۴۰۰اتفاقا من احترام زیادی برای تاتا قائلم اینطور که خوندم میگن موسسش یکی از پارسیان هند بوده که این پارسیان هند مال زمان ساسانیان هستن که مهاجرت کردن اونجا! من شوخی کردم چون همین تاتا پانچ به اصطلاح ارزون ۵ستاره ایمنی گرفته! توی این رنج اکثریت صفر ستاره میگیرن!
″طراحیش هم خیلی زشت نیست دیگه اون چراغ گنده وسط سپر مد روز شده″
میشه بگی من کجای کامنتم از طراحیش حرف زدم!؟ همین تاتا پانچ هم برای ما آرزوئه چه برسه مدلای دیگه…
علی
۲۸ مهر ۱۴۰۰چری فالوین 2 ازاین خودرو ارزونتر است و 5 ستاره ایمنی از یه سازمان اسپانیایی گرفته است همچنین موتور قویتری دارد
طراحی بیرونی سلیقه ای است
اما در طراحی داخلی این خودرو ( تاتا پانچ ) زیباتر است
ولی چری فالوین 2 در نسخه فول آپشن مانیتور 8 اینچی و ویندوز دارد
میتونید در بخش تنظیمات به ویندوز دسترسی داشته باشید
Mad.z.Max
۲۷ مهر ۱۴۰۰خیلی خوبه، خیلی مناسبه، خوشبحال هند که تاتا و علم جگوار لندروور رو داره (همیشه به کیفیت جگ/لندروور ایراد میگیرم، ولی واقعا نمیشه انکار کرد که تکنولوژی دارن و لطفش شامل حال هندی هاس فعلا)
کاش ما هم بجای ارابه های مرگ، این خودروهای ارزون و روز رو داشتیم با قیمتای معقول.
طراحی خودرو ولی خیلی منو یاد کراس اوورای هیوندای انداخت، اما بازم دمشون گرم و خوشبحالشون
Reza Waffen SS
۲۷ مهر ۱۴۰۰شرف داره به بنجل های داخلی
کافر مقدس
۲۷ مهر ۱۴۰۰تاتا و محصولات هندی شرف دارن به محصولات چینی و اللخصوص داخلی
علی
۲۷ مهر ۱۴۰۰این چی میگه ؟😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐
Mad.z.Max
۲۷ مهر ۱۴۰۰درست میگه خب!! تاتا که تکنولوژی و مهندسای جگوار لندروور رو داره، ماروتی هند هم که کلا پایگاه سوزوکی در هند هست، ماهیندرا هم که واقعا سطح خودش رو بالا اورده. در نهایت تولیدات هر سه ی اینها فرسنگها با تولیدات چین فاصله دارن و از تک تکشون بهترن تو بازه قیمتی مشابه!
متن رو خوندی؟ نوشته همین کوچولو از گلوبال انکپ ۵ ستاره ایمنی گرفته! حالا یکدومه تولیدات هم قیمت چینی این که هیچ، بالاترش هم اگه جرات کنن ببرن گلوبال انکپ، یک هشتم ستاره هم نمیگیره!
البته که شما حتما چاینا انکپ رو مرجع میدونی و از چپ و راست پنج ستاره ای که روی تولیدات چین میگذاره راضی هستی.
رامین عزیز، کوتاه بیا
محمدعلی موسوی
۱۷ آبان ۱۴۰۰این خودرو میتونه یکی از بهترین گزینهها برای راه اندازی یک خط تولید در ایران باشه،البته خودروساز بخش خصوصی که تحت نظارت تاتا موتورز باشه،چون از نظر قیمت با توان اقتصادی قشر بیشتری از جامعه تورمی زده امروز هم خوانی داره-و چون شرایط محیطی هند تقریبا باشرایط ما نزدیک هست موتور آن راندمان خود را حفظ خواهد کرد-برای خیابان های ناهموار شهری و روستایی ایران مناسب هست-دارای پنج ستاره ایمنی هست که ایمنی سرنشینها را تضمین بیشتری میکنه و مصرف بسیار کم که در شرایط آلودگی هوای شهرهای ایران مناسبه و قد و قواره اون برای خیابانهای پر ترافیک شهرهای ایران، یک ویژگی مثبت تلقی میشود.همچنین ظاهر زیبا و جوان پسند اون برای ایران که ترکیب جمعیتی آن جوان است،از دیگر دلایل توجیهی برای راه اندازی خط تولید انبوه آن در ایران است.
محمدرضا
۲۷ مهر ۱۴۰۰چیری نمیگه اعصاب خودتو خورد نکن .ضد چین حرف زدن تو این سایت کلاس داره .
بهترین خودروی تاتا هریر هست که رقیب اصلیش هیوندا کرتا میشه تو بازار هند.
که هیچکدوم به تیکو ۸ نمیرسن
چه برسه به ساشی بلندای هاوال h9 یا برقیهای byd تانگ و ده ها خودروی چینیه دیگه.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰#_رامین فن…
علی
۲۷ مهر ۱۴۰۰درسته هند صنعت خودروی خوبی داره اما اونقدر خوب هست که بتونه به آمریکا وارد شه ؟؟
تا دو سه ماه پیش ورود خودروی چینی به آمریکا مثل رویا بود
اما NIO الان وارد بازار آمریکا شده
بعدشم من رامین نیستم علی ام
رامین هم بخواد کامنت بزاره با اکانت خودش میزاره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰نخیر رامین دیده مورد عنایت بقیه قرار میگیره میترسه خودش بزاره، بارها دیدیم! این نیو نیو کردن از هیچکسی جز رامین برنمیاد! درضمن هیچ چینی وارد آمریکا نشده برای خودت الکی حرف نباف! خودروسازی تاتا ماشین متناسب با کشور خودش تولید میکنه که بیشتر ماشینای کوچیک کم مصرف ارزون هستن، قصد رفتن به آمریکا نداره رامین…
علی
۲۸ مهر ۱۴۰۰فشاری نشو ! یه سر به پیج اینستا NIO بزن 😂😏
Karl Benz
۲۷ مهر ۱۴۰۰چین رو یه جایی خوندم ۱۰۰ تا خودروساز داره 😐
ولی به هر حال ۶،۷ تاش در حال پیشرفتن و روز به روز بهتر میشن .
علی
۲۷ مهر ۱۴۰۰دوست عزیزم اون طرف حرفش درست نبوده
چین بیشتر از 200 تا فقط خودرو ساز الکتریکی داره
و اینکه 6 /7 تا نیستند و همشون در حال پیشرفت هستند
سال 2030 امپراطوری چین در صنعت خودروهای الکتریکی خواهد بود
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰″سال ۲۰۳۰ امپراطوری چین در صنعت خودروهای الکتریکی خواهد بود″
یعنی با ۲۰۰تا برند هنوز وارد نشده!؟!!🤣🤣
onegold
۲۴ آبان ۱۴۰۰حزب کمونیست چین بزرگترین تهدید نسل بشر
علی
۲۷ مهر ۱۴۰۰کامنت ها خارج از انتظاراتم بود
چطور ممکنه یه شرکت هندی تازه وارد پیش ایرانیها انقدر محبوب ظاهر بشه اصلا کف کردم !!
این بی سابقست !!!
پدال لطفا منتشر کن
Mad.z.Max
۲۷ مهر ۱۴۰۰ینی شما نمیدونی تاتا موتورز مالک جگوار لندروور هست و تکنولوژی و مهندسی کامل اونها رو سالهاس داره؟
مثل برند محبوبتون جیلی، که ولوو رو در اختیار داره و از پلتفرم ها، انجین ها و مهندسای ولوو بهرمنده!
ضمن اینکه کلا ما مردم ایران از چین متنفریم، چون دارن خون ملت و مملک رو تو شیشه میکنن در هر زمینه ای.
چون با سیاست کثیف دامپینگ جلو میان و نابود میکنن کشوری که بهش وارد شدن رو.
چون ماشین رو مثلا ارزون میدن، ولی بعد سره خدمات پس از فروش و لوازم جانبی شیره ی جون ملت رو میکشن!
خب شما چشماتون رو روی این موارد میبندین، یه ماشین چینی هم زیر پاتونه و دیگه میپرستین این کشور و تولیداتشو!
علی
۲۷ مهر ۱۴۰۰میدونم اما اینم نمیدونی که ولوو مال جیلی هست و ربات های آئودی رو داره ؟؟
Mad.z.Max
۲۷ مهر ۱۴۰۰خب من که خودم گفتم توی کامنتم!
«مثل برند محبوبتون جیلی، که ولوو رو در اختیار داره و از پلتفرم ها، انجین ها و مهندسای ولوو بهرمنده!»
این جمله ی دوم کامنت بالاییمه.
از اینهمه متن گشتی این یتیکشو دراوردی؟
میگن کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد، ولی کسی که خودشو به خواب زده رو نع! شمام در این موارد خودتونو به خواب زدین
علی
۲۷ مهر ۱۴۰۰((ضمن اینکه کلا ما مردم ایران از چین متنفریم، چون دارن خون ملت و مملک رو تو شیشه میکنن در هر زمینه ای.
چون با سیاست کثیف دامپینگ جلو میان و نابود میکنن کشوری که بهش وارد شدن رو.
چون ماشین رو مثلا ارزون میدن، ولی بعد سره خدمات پس از فروش و لوازم جانبی شیره ی جون ملت رو میکشن!))
اولا اینها به ماشین و کیفیتش هیچ ربطی نداره
دوما به اینها باشه پس باید همه جا بگیم از انگلیس ماشین نخرید ! از آلمان نخرید ! از آمریکا نخرید !
چون به ایرانیا ظلم میکنند و کردند ؟
هیچ کشوری با هیچ کشور دیگه ای دوست نیست همه کشور ها فقط سود خودشون میخوان و بس!
تا الان هم بخاطر تحریم های آمریکا به این روز افتادیم
و بعدش چین آسیبی به مردم ایران نرسونده
اینکه تو از کشور چین بخاطر حسودی یا هر دلیل دیگه ای متنفری دلیل نمیشه من ماشین بهتری رو کنار بزارم چون مردم ازش متنفر هستند
از قدیمم گفتند در دروازه بسته میشه اما دهن مردم نه !
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۸ مهر ۱۴۰۰از قدیمم گفتن کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده نه! اگه چینی برات با کیفیته! برو بخر کسی جلوتو نگرفته! اصلا برو چین زندگی کن اینجا حیف میشی کارزار تبلیغاتی خوبی برای حزبشون هستی🙂
محمدرضا
۲۷ مهر ۱۴۰۰نه ببین اینجوری نیست
اینا میخوان چینو یطوری بکوبن میگن هند خیلی خوبه.
Mad.z.Max
۲۷ مهر ۱۴۰۰محمدرضا، داداش گل
بیا به موضوع بدون تعصب و فقط از روی فکت ها نگاه کنیم!
سه خودروساز برتر و بزرگ هند:
به ترتیب تاتا موتورز (مالک جگوار لندروور از سالها پیش و به طبع استفاده ی کامل از مهندسان، پلتفرم ها و تکنولوژی روز اونها)
ماهیندرا (چندین سال همکاری با مرسدس بنز و تویوتا و میتسوبیشی، و انتقال تکنولوژی از اون شرکتها به ماهیندرا، جالبه بدونی ماهیندرا خیلی سال هست در امریکا خودرو میفروشه، در اروپا هم فعاله، بخش بزرگی از بازار خودرو آفریقا و امریکای جنوبی هم دستشه، در آسیا هم فروش خوبی داره)
ماروتی سوزوکی، که همونجور که از اسمش پیداس، جوینت ونچری هست با سوزوکی. رسما تولیدات سوزوکی رو تا چندسال پیش فقط ریبج میکرد، الان ولی به جایی رسیده که خودش داره انجین های سوزوکی رو تولید میکنه! و تا سه سال آینده تولید پلتفرم کامل با علم و همکاری سوزوکی انجام میدن (پلتفرم هم که خودت بهتر از من میدونی، متشکل از شاسی، انجین، گیربکس، سیستم برقی و باقی متعلقات هست)
همین فسقلی توی این متن، از گلوبال انکپ ۵ ستاره ایمنی داره!! میدونستی ماشین مدرن و پر فروشی مثل کیا پیکانتو چندسال پیش از همین موسسه ۴ ستاره گرفت؟
حالا شما بگو کدوم یکی از تولیدات زیر ۲۰ هزار دلار چین، جرات شرکت در آزمونای استاندارد و ایمنی ای غیر از چاینا انکپ رو دارن؟؟؟ اصن دیدی ماشین چینی که بره یورو انکپ یا گلوبال انکپ یا استرالیا انکپ؟
زیر ۳۵ هزار دلارشم من ندیدم برن! چون اگه برن نابود میشن.
از سیاست دامپینگ چین بی اطلاعی ینی؟ جان من خودت دربارش یه سرچ ساده کن، من توضیح نمیدم اصلا که فکر نکنی تعصبی میگم.
خب داداش گل و مهربونم، الآن بنظرت این تولیدات هندی با این قیمتای مناسب، شایسته ی تقدیر نیستن؟ از چینیای هم رده بهتر نیستن؟
قیمت همین ماشین از ۷۵۰۰ دلاره تا زیر ۱۳۰۰۰ دلار! ۵ستاره ایمنی از گلوبال انکپ!!! یه چینی بهم نشون بده از جایی غیر از چاینا انکپ ۵ ستاره گرفته باشه و همقیمت اینم باشه (نیییییت، گرونترشم نیست!) من فردا میرم ماشینامو رد میکنم جاش چینی میارم!
ببخشید طولانی شد :)
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰مد مکس جان بهترین کامنتا رو گذاشتی! دمت گرم خیلی خوبه کسی مثل تو رو توی پدال داریم🙏💪…
علی
۲۷ مهر ۱۴۰۰نشونت بدم ؟ باشه
چری فالوین 2 از سازمان تست تصادف استرالیا مجوزش رو گرفته
و جالبه بدونید که قیمتش زیر 6000دلاره !
و 5 ستاره ایمنی هم گرفته و خودش رو اثبات هم کرده چناچه در گوگل سرچ کنید تصادف هاش و میبینید !!
و رقبای هم قیمتش میشن پژو 206 در صورتی که خیلی خیلی بهتر از 207 هست !
بعدشم دامپینگ میدونم یعنی چی اما این به کشور خودشون ربط داره نه به کشور ما
اگه به قضاوت از سیاست و سابقه باشه که آمریکا کثیف ترینه !
پس انقدر اینجور چیزا و سیاست کثیف چین رو به ماشینهاش ربط نده
درسته که ماشینهای هندی هم قیمت چینی ها ارزش خرید بالاتری دارن اما این دلیل نمیشه بخوای صنعت خودرو هند رو برتر از چین بدونی
هر وقت هند تونست یه خودرو در حد nio و هونگچی بسازه بیا نظر بده که صنعت خودروسازی هند برتر از چینه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰تازه وارد!😂😂😂 اگه کمی اطلاعات داشتی نمیگفتی تازه وارد، ماهیندرا و تاتا سالهای ساله ماشین تولید میکنن اون اوایل چیزای دیگه هم تولید میکردن…
حسین
۲۷ مهر ۱۴۰۰ماشین چینی +
ماشین هندی-
علی
۲۷ مهر ۱۴۰۰چین +
کره جنوبی –
علی
۲۷ مهر ۱۴۰۰در یک کلام چین و هند مثل چین و کره جنوبی میمونه
هر وقت راضی شدید به جای کره جنوبی به چین رای بدید
اونموقعه بیاید بجای چین به هند رای بدین !!
حسین دهمرد
۲۷ مهر ۱۴۰۰سردبیر گرامی دلیلی داشته که فرمت عکسها رو عوض کردین؟ همون فرمت قبلی بهتر بود
ارسلان
۲۸ مهر ۱۴۰۰فرمت وب پی یا وب پیکچر یه فرمتی هست که خیلی کم حجمه و از Jpeg کم حجمتره و باعث میشه سرعت بارگزاری صفحه خیلی بیشتر بشه سخت افزار کمتری از سرور رو اشغال میکنه در نتیجه به سرور کمتر فشار میاد و صاحب وب سایت نیازی به ارتقا سرور و پرداخت هزینه ی بالاتر برای دست یابی به عملکرد بهتر بارگزاری سایت در مقایسه با دیگر فرمت ها نداره فضای ذخیزه سازی کمتری از سرور اشغال میکنه چه از هارد و چه از رم , سی پی یو سرور رو هم کمتر درگیر پردازش میکنه شاید توی سایتای سبک که عکسای رزولوشن پایین استفاده میکنن و عکس کمی در هر پیج دارن زیاد به چشم نیاد ولی توی سایتای سنگین عملکردش خیره کننده هست و از طرفی کم حجم بودن فرمت وب پی باعث میشه کمتر از نت بازدیدکننده مصرف بشه و بازدیدکننده ی با سرعت نت پایین برای بارگزاری کامل سایت کلافه نشه تقریبا از پنج سال قبل همه ی سایتای مطرح از همین فرمت استفاده میکنن و این شده جزو استانداردای وب , هر کسی استفاده نکنه از بقیه سایتا عقب میمونه در زمینه عملکرد
میثم
۲۷ مهر ۱۴۰۰واقعا خوب پیشرفت کردن
دمشون گرم که با ۷۳۰۰ دلار که به پول ما میشه ۲۰۰ میلیون، ۵ ستاره ایمنی تحویلت میده
محمدرضا
۲۷ مهر ۱۴۰۰چینی بخر ۸تا تحویلت میده🤣
مگه یورو ان کاپ یاnhtsa تستش کرده🤣
ولی خب قطعا از کوییک ۲۰۰میلیونی خیلی امن تره 🤣
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰الان چه چیز خنده داری گفتی مثلا؟
#_ترول…
Karl Benz
۲۷ مهر ۱۴۰۰اسم تاتا میاد خود به خود یاد نانو میافتم 🙂
حمید
۲۷ مهر ۱۴۰۰چقدر مناسب مردم ایرانه، به قیمت دلار آزاد ۲۷۵۰۰ تومنی دقیق ۲۰۰ میلیون میشه. ای کاش یه شیر پاک خوردهای پیدا میشد همینا رو وارد میکرد هر کدوم ۵۰ میلیون میکشید روش میفروخت به مردم. ارزونتر از سمند ال ایکس و پژو پارس و ۲۰۶ تیپ ۲ و ۵ و دنا و رانا و … هست
اردشیر
۲۷ مهر ۱۴۰۰این ترکیب چراغهای جلو دو تکه مثل اینکه حسابی ترند شده. سانتافه ۲۰۲۲، شورولت بلیزر جدید، چند مدل سیتروئن و حالا تاتا پانچ.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰خب دیگه هر سری یه چیز توی خودروسازی ترند میشه، ۶۰سال پیش هم چراغ های مخفی مد بودن…
علی
۲۷ مهر ۱۴۰۰86 اسب ؟🤣🤣🤣
یعنی قدرتش از کوییک هم کمتره !!
من یه x22پلاس رو به این ترجیح میدم هر چند این ارزونتره
ولی اگه بیاد ایران و با قیمت یه 206 بیاد ارزش خرید داره اما بالاتر نه !