هایپرکار ژاپنی آوول در فرودگاهی در بریتانیا موفق به ثبت دو رکورد بالاترین میانگین سرعت در ۴۰۰ متر و ۲۰۰ متر شده است.
هایپرکار تمام الکتریکی آسپارک آوول که ۲.۵ میلیون پوند قیمت دارد و قرار است اواخر امسال به خریداران تحویل داده شود، دو رکورد جهانی را در کتاب گینس به ثبت رسانده است. این رکوردها بالاترین میانگین سرعت در مسافت ۴۰۰ متر و ۲۰۰ متر هستند. آوول در ۴۰۰ متر به سرعت متوسط ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت و در ۲۰۰ متر به ۳۱۸.۸ کیلومتر بر ساعت رسیده است. این رکوردها، هایپرکار ژاپنی را در کنار ریماک نورا به یکی از سریعترین خودروهای الکتریکی تاریخ تبدیل کردهاند.
البته ریماک با زمان ۸.۵۸ ثانیه هنوز هم سریعترین خودروی الکتریکی تولیدی جهان در ۴۰۰ متر محسوب میشود. این هایپرکار کروات همچنین رکورد سرعت خودروهای الکتریکی را هم با ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت در اختیار دارد. آوول رکوردهای خود را در فرودگاهی در بریتانیا ثبت کرده و این زمانها توسط انجمن زمانبندی بریتانیا تأیید شده است. این خودرو با ۱۹۸۵ اسب بخار قدرت که توسط چهار موتور الکتریکی تولید میشود، به ادعای سازنده پرشتابترین خودروی جهان است. البته این فقط ادعا نیست زیرا آوول قبلاً شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۱.۷۲ ثانیه را در پیست میسانو ثبت کرده است. البته به گفتهٔ آسپارک، این هایپرکار از این هم سریعتر بوده و میتواند شتابی زیر ۱.۷ ثانیه ثبت کند.
آوول ابتدا بهصورت کانسپت در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ معرفی شد و اولین نمایش عمومی نسخهٔ تولیدی آن سال گذشته در دبی صورت گرفت. چهار موتور الکتریکی این خودرو ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند و میتوانند آن را به حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت برسانند. به خاطر کاهش وزن، در این ماشین از باطریهای ۶۴ کیلووات ساعتی استفاده شده که از هایپرکارهای رقیبی مثل ریماک و لوتوس بسیار کوچکتر است ولی بااینحال گفته شده بردی تا ۴۵۰ کیلوگرم را فراهم میکنند. همچنین شاسی و بسیاری از قطعات آوول از فیبر کربن ساخته شده و وزن خشک را به ۱۹۰۰ کیلوگرم رسانده است.
R/T
۵ خرداد ۱۴۰۲آفرین
IMAN1199
۵ خرداد ۱۴۰۲آفرین به اونایی که این خودرو رو ساختن و طراحی و تکنولوژی و مهندسی این خودرو رو انجام دادن این شرکت زاپنی با همکاری شرکت های پیشرو و مطرح و تراز اول۱ جهانی در این زمینه این خودرو رو ساخته راز موفقیت اونها اینه که با جهان همکاری کردن اونها به میر سلیم ها پر و بال ندادن و بجاش با جهان همکاری دوستانه داشتن و نتیجه اش شد این
جناب میرسلیم بفرمائید تحویل بگیرید
میرسلیم ها ببینید و یاد بگیرید که چرخ رو نباید دوباره اختراع کرد آدم ها باید مکمل هم باشند نه اینکه بگن اسم غرب رو نیارید و همش بگید دسمن
طبق اخرین اطلاعاتی که هست
موتور های الکتریکی این خودرو از شرکت انگلیسی Integral Powertrain. هست که در زمینه طراحی و مهندسی موتور های الکتریکی پرقدرت و با دانسیته انرژی بالا و پرفورمنس بالا و .. فعالیت میکنه
اینورتر متعلق به شرکت آمریکایی Cascadia Motion هست که در زمینه طراحی و مهندسی سیستم های اینور تر الکتریکی پیشرفته و قدرت و.. فعالیت میکنه همچنین در موتور اسپرت مثل فرمول یک۱ و فرمول E هم فعالیت کرده و تکنولوژی هایی رو در این زمینه تامین میکنه سریعترین موتور سیکلت الکتریکی جهان هم به لطف این شرکت بوده در زمینه های صنعتی و کامیون های الکتریکی و.. هم فعالیت میکنه
گیربکس از شرکت فرانسوی ۳mo هست که بطور تخصصی از حرفه ای های طراحی و مهندسی و توسعه گیربکس های سکونشال هستش بخصوص برای خودروهای مسابقه ای و پرفورمنس
باتریش از شرکت انگلیسی Danecca Ltd هست که در زمینه مهندسی باتری ها پیشرفته و با بازده بالا از صنایع دریایی تا هوافضا کار توسعه و مهندسی باتری های خاص و با عمکرد و مهندسی بالا رو انجام میده ( باتری این خودرو خاصه و با باتری خودروهای الکتریکی عادی تفاوت داره )
این شرکت ها از اروپا و امریکا همشون در صنعت و موتور اسپرت فعال و پیشرو هستن
شاسی و پلتفرم این خودرو توسط شرکت ایتالیایی MAT طراحی و ساخته میشه و در ایتالیا مونتاژ و ساخته میشه
سیستم های کلی نرم افزآری خودرو هم مال ایتالیاس که تو متن ذکر شده حتی لانچ کنترلشم اونا طراحی کردن!!!
جناب میرسلیم ببینید و یاد بگیرید این خودروی زاپنی چطور با همکاری جهانی ساخته شده
اونها مثل میر سلیم ها نیستن که بگن همون پارس و ۲۰۶ کافیه
اونها بدون تفکر دشمن پرور گلیمشون رو از آب کشیدن بیرون با همکاری باز با جهان
ولی ما با اشتباهات میرسلیم ها هم از خودی ضربه خوردیم هم از غیر خودی ضربه خوردیم با وجود امثال میرسلیم ها
حسین
۶ خرداد ۱۴۰۲هدف پیامت چیز دیگه ای بود الکی پای اسم میرسلیم رو نکش وسط. واسه جوابت باید بگم اروپایی ها و آمریکایی ها هم پروژه های اسطوره ای زیادی با کمک از مهندسی بی نظیر شرکت های تراز اول ژاپنی انجام دادن
IMAN1199
۶ خرداد ۱۴۰۲شما میتونی اینطور فکر کنی
IMAN1199
۶ خرداد ۱۴۰۲جوابت هم اشتباهه
IMAN1199
۶ خرداد ۱۴۰۲چون واقعیتش اینه که اتفاقا در حقیقت این زاپنی ها پروژه های زیادی با کمک از مهندسی بی نظیر شرکت های تراز اول۱ اروپایی و امریکایی تراز اول۱ انجام دادن تو هرچیزی
اونها مثل شما و میرسلیم نیستن که با تعصب نابجا باعث مشکلات شن
کلا چه شما و چه میرسلیم هردوتون متعصب هستید و هیچکدومتون رو قبول ندارم هرکدوم در نوع خودتون
Soldat der waffen ss
۶ خرداد ۱۴۰۲واقعا فکر میکنی امثال میرسلیم این چیزایی که شما گفتی رو نمیدونن دیگه بعد از چهل سال پسرفت و رسیدن به قله بدبختی و عقب موندگی در جهان،به همه ثابت شده که کدو تفکر غلطه وکدوم درسته ولی بحث سر اینه که یه سری نونشون تو همین دشمنیهاست و ما مردم ایران منافع خودمون رو به همه ترجیح میدیم از پایین تا بالای جامعه حداقل هفتاد درصدمون نامرد شدیم و به خاطر منافع خودمون حاضریم حق مظلومترین و آسیب پذیرترین قشرهای جامعه رو هم بخوریم. بزار یه مثال بزنم برات تا بقیه ناراحت نشن از حرفم:
اگه خانومی یه کودک معلول یا مریض رو ببینه که خانوادش توانایی تقبل هزینه درمانشو ندارن حتما جیگرش واسش کباب میشه و کلی ناراحت میشه شاید یه اندک مبلغی هم کمک کنه بهش.حالا همون خانوم ازدواج میکنه بعد یه مدت جدا میشه از همسرش و یه مبلغ هنگفتی مهریه میگیره(که معمولا تیبا و کوئیک میخرن😁)وبقیه مهریه هم قسط میبنده و ماهیانه میگیره بعد میره یه پارتنر آقا پیدا میکنه وکاملا از طرف اون آقا ساپورت مالی شدید میشه ولی بازهم همون خانوم میره تو بهزیستی نام نویسی میکنه حقوق ماهیانه میگیره سبد کالا میگیره از مزایاش استفاده میکنه و وام صد میلیونی بدون سود با اقساط طولانی مدت برمیداره،وقتی هم بهش میگی تو داری حق چهارتا بچه معلول و خانواده های بی سرپرست و بی بضاعت رو میخوری،میگه نخیر من ماله دولت رو میخورم اگه من این پولارو نگیرم بالادستیا میخورنش،به همین سادگی وجدانشو راضی میکنه.این یه نمونه از کل جامعه هست به خدا من شخصی میشناسم ماهی بالای پنجاه میلیون از باشگاه درآمد داره خودرو خودش i20هست و خودرو پارتنرش لندکروز ولی با صدجور فریب و کلک رفته تحت پوشش بهزیستی و به اسم زن بی سرپرست.انقدر این پدیده زیاد شده که بالای بیست نفرشو خودم از نزدیک میشناسم.البته بسیار هستن بانوهای پاکدامن و با غیرت.این یه مثال بود از هزاران روشی که هممنون باهاش به حق بقیه اقشار جامعه تجاوز میکنیم هرجا پول باشه برامون وجدانمون هم راضی میشه با این بهونه که از بالا بخور بخوره چرا من نخورم
خب آقای میرسلیم و امثال اونم یه جوری وجدان خودشون رو راضی میکنن که اون آب باریکه ای میره تو جیبشون قطع نشه دیگه😉
اکثریت همه ما همینطوریم فقط شعار میدیم اما وقتی منافع خودمون به خطر میفته دیگه وطن و هموطن وآیندگان واسمون ارزشی ندارن فقط مهم خودمون و خانوادمونیم
عمرا پدال کامنتمو منتشر کنه
IMAN1199
۶ خرداد ۱۴۰۲همینطوره بالا هم نوشته بودم اونها یعنی مردمشون به این نوع تفکر ها پر و بال ندادن ما هم خودمون باید وضع خودمون رو درست کنیم هردو باهم هستن منم از این موارد زیاد دیدم طرف اونقدر پول داره میلیارد میلیارد که واقعا نمیدونه با پولاش چیکار کنه ولی پول یارانه رو هم میگیره خب افرادی مثل این هم هستن که در مجموع جامعه رو تشکیل میدن بعد میشه یکی مثل همین فردی که از خودروی داخلی دفاع میکنه
ولی تا وقتی که این وضعیت تحریم و مدیریت و هدفگذاری اینها به این صورت وجود داره هیچوقت خودروساز نخواهند شد و فقط با خودروهای نا امن باعث کشتار مردم میشن
اون موارد رو گفتم چون دلیلش این بود که همون گره و زاپن و حتی جین هم همشون با ارتباط جهانی راهشون رو طی کردن وگرنه الان مثلا گره جنوبی هم بایستی مثل گره شمالی مثل یه دهکوره باقی میموند ارتباط جهانی با شرکت های مطرح و پیشرو و تراز اول۱ لازمه پیشرفته وگرنه روند کار خیلی خیلی فرسایشی میشه مثل الان ما چوبشم مردم میخورن چون اقایون فقط ادعا میکنن ما خودروساز بشیم و اسم غرب رو هم نیاریم ادعا هم بکنیم و لی نمیبینندکه همون گره و زاپن و جین و.. هم برای مثل امریکا یا اروپا شاخ و شونه نمیکشن و ادعایی نمیکنن و واقعیت رو میبینن ولی اینها و عده ای ساندیسی وجدانشون رو فراموش کردن و نمیزارن که مردم خودروی امن داشته باشن و زندگی کنن. یک۱ بخش قضیه اینه یک۱ بخش دیگه اونم هست که شما فرمودی
IMAN1199
۶ خرداد ۱۴۰۲همینطوره بالا هم نوشته بودم اونها یعنی مردمشون به این نوع تفکر ها پر و بال ندادن ما هم خودمون باید وضع خودمون رو درست کنیم هردو باهم هستن منم از این موارد زیاد دیدم طرف اونقدر پول داره میلیارد میلیارد که واقعا نمیدونه با پولاش چیکار کنه ولی پول یارانه رو هم میگیره خب افرادی مثل این هم هستن که در مجموع جامعه رو تشکیل میدن بعد میشه یکی مثل همین فردی که از خودروی داخلی دفاع میکنه
ولی تا وقتی که این وضعیت تحریم و مدیریت و هدفگذاری اینها به این صورت وجود داره هیچوقت خودروساز نخواهند شد و فقط با خودروهای نا امن باعث کشتار مردم میشن
اون موارد رو گفتم چون دلیلش این بود که همون گره و زاپن و حتی جین هم همشون با ارتباط جهانی راهشون رو طی کردن وگرنه الان مثلا گره جنوبی هم بایستی مثل گره شمالی مثل یه دهکوره باقی میموند ارتباط جهانی با شرکت های مطرح و پیشرو و تراز اول۱ لازمه پیشرفته وگرنه روند کار خیلی خیلی فرسایشی میشه مثل الان ما چوبشم مردم میخورن چون بعضیا فقط ادعا میکنن ما خودروساز بشیم و اسم غرب رو هم نیاریم ادعا هم بکنیم ولی نمیبینندکه همون گره و زاپن و جین و.. هم با شرکت های تراز اول۱ امریکا یا اروپا ارتباط دارن و ادعایی هم نمیکنن و واقعیت رو میبینن ولی بعضیا وجدانشون رو فراموش کردن و نمیزارن که مردم خودروی امنو استاندارد داشته باشن. یک۱ بخش قضیه اینه یک۱ بخش دیگه اونم هست که شما فرمودی
لطفا تایید کنید مواردی که به نظر میرسید اصلاح بشه اصلاح کردم مشکلی نداره
phonix
۷ خرداد ۱۴۰۲در مثال نقض پیامت همینو بگم که بزرگترین بخش از ساختار ایسگاه فضایی بین المللی که ازمایشگاه و چند تاسیسات دیگر رو در درون خودش جا داده توسط سازمان فضایی ژاپن ساخته شده و به فضا فرستاده شده
همکاری های شرکت های ژاپی هم که با همه تو ساخت موتور زبان زد هست
همین الانم باتری های پاناسونیک شرکتایی مثل تسلا رو هندل میکنن
خیلی طبیعیه که چرکت های مختل دنیا با هم کار کنن تا بهترین محصل با ارزون ترین قیمت ایجاد و تولید بشه و در بازار موفق باشه
IMAN1199
۷ خرداد ۱۴۰۲در مثال نقض پیام فوق العاده مسخرت همینو بگم که بزرگترین بخش از ساختار آزمایشگاه تحقیقات هسته ای سرن که یک مرکز تحقیقاتی پیشرفته اتمی در اروپا هست رو هپکو اراک ( ایران ) ساخته و برای اونها فرستادن. حالا این دلیل میشه که ایران از لحاظ پیشرفته بوده و تکنولوژی با اونها مقایسه بشه؟نه
پس مثال شما هم غیرقابل استناد و غیرقابل اتکا و مردو هست
تو همین سال های اخیر اروپا و امریکا تلسکوپ جیمز وب رو ساختن که تکنولوژی و دقت مهندسی که این داشت زبانزده
همکاری ها وجود داره ولی باید ببینیم که ملاک و معیار چیه و اون در چه نقطه ای قرار داره و اینکه آیا قابل اتکا و استناد هست یا نه
تو جاهایی که تعیین میکنه معیار و ملاک پیشرفته بودن و پیشرو بودن و اول۱ بودن چی هست مشخصه که همکاری با اروپا و امریکا که برتری های کلیدی و پیشرفته و پیشرو و اول۱ بودنشون عامل تعیین کننده ای هست
عامل توسعه یافتگی اکثر کشور های آسیایی توسعه یافته ارتباط با اروپا و امریکا و کمک از اروپا و امریکا بوده و هست غیر از این باشه میشه صنعت خودرو ایران که با این وضعیت کنونی خودروساز درست و حسابی نخواهند شد اگه هر چیزی دیگه هم بشوند باید بگیم به چه قیمتی آیا ارزشش رو داره؟نه
تو ساخت موتور هم کاری به بقیه نداریم که چی هستن ولی بعنوان مثال برترین موتور ساز که بیشترین جوایز بین المللی موتور سال رو برنده شده ب ام و آلمان از اروپا هست که همین الانشم به زاپنی ها موتور داده یا شرکت judd که به یاماها زاپن برای ساخت و طراحی ومهندسی موتور مسابقه ای کمک کرد
یا جنرال موتورز امریکا هم رکورد افسانه ای تولید ۱۰۰ میلیون انجین رو برای انجین Ls داره که بافاصله زیاد بیشترین ومحبوب ترین آمار تولید موتور هست دلیلشم اینه که این موتور از مزدا میاتا بگیر تا تراک این موتور رو سواپ میکنن روی ماشیناشون
درمورد انجین Ls هم بگم که به چاقوی سوئیسی صنعت خودرو معروفه چون یک۱ موتور همه فن حریفه از مسابقات لمانز بگیر تا مسابقات آفرود و تیونینگ و .. کلا هرجایی و اول۱ شده و استفاده شده
این برتری در موتور سازی اروپا و امریکا زبانزد هست
چون همکاری شرکت های اروپایی و امریکایی با همه تو موتور سازی زبانزد هست
این مثال هایی که من میگم سطح بالا هستن
وگرنه
مثلا میتونید بگید خب تسلا که باتریش آتیش گرفته باتریش پاناسونیکه ولی همکاری های عادی شرکت ها مهم نیست از تسلا مثال نزن که تا چند سال پیش وجودنداشت
از دستاورد فووق العاده ارتش امریکا تو اختراع و ساخت باتری فوق پیشرفته ای بگو که سرعت شارژ بسیار سریع و عمر بسیار بالایی داره و عملا مشکل باتری های کنونی رو حل میکنه این یک۱ مثال قابل اتکا هست که همه ازخداشونه بهش دست پیدا کنن و مهمه نه باتری معمولی
وگرنه باتری لیتیوم یون معمولی که همه هر جایی هست و تولیدش میکنن همین زاپن از کاتل جین هم باتری میگیره برای خودروهای الکتریکی و..
پس ملاک ومعیار تعیین کننده
جنسای کف بازار نیست باید تو ریشه های صنعت و تکنولوژی های سطح بالا دنبالش بگردید حتی تو صنعت هم هر چیزی رو نباید ملاک قرار بدید
پس حرف صد من یه غاز نزن
خیلی طبیعیه که چرکت های مختل دنیا با هم کار کنن تا محصلی با ارزون ترین قیمت ایجاد و تولید بشه و در بازار موفق باشه
دیگه عادت کردیم به کامنتای چیپت
phonix
۷ خرداد ۱۴۰۲پس مثال شما هم غیرقابل استناد و غیرقابل اتکا و مردو هست
مثال نقض رو با قیاس معل الفارق نمیشه جواب داد
اینم بهت بگم که بیشتر بری تو شوک ژاپن بعد از امریکا قوی ترین سازمان فضایی غرب رو داره و برعکس اروپایی ها از راکت مخصوص خودش و… استفاده میکنه البت فکر نمیکنم با این سطح از بحث کردن اطلاعی از اینا داشته باشی
افت کردی اون اول بهتر جواب میدادی از اثرات جاهلیته
بهش میگی کمک شرکتای ژاپنی به شرکتایی مثل فورد و جنرال و … زبان زد هست میاد میگه بی ام وه به ژپنیا موتور میده :) سطح بحثو
IMAN1199
۷ خرداد ۱۴۰۲اون مثال نقض رو که برای شما زدم
توضیحش رو هم ادامه اش دادم پس چرا بقیه اش رو نخوندی؟
که نوشتم حالا این مثال نقض رو هم میتونم برای شما بزنم مثل شما ولی میدونیم که مثل مثال شما قابل استناد نیست ( مثال تامین سازه بزرگ از سمت هپکو ایران )
این مثال رو شبیه به مثال خودت زدیم تا متوجه اشتباهت بشی
ولی شما خودت رو به اون راه میزنی یا واقعا متوجه نشدی؟ بیا اینجا جواب بده ببینم
چیزی که تو جملات شما مشخصه اینه که فقط هدفتون اینه که یک جوابی داده باشید از سر لجبازی یا کل کل که شده ولی واقعیتش اینه که حرف شما اشتباهه و حرف من درسته
شما هم مثل میرسلیم متعصبی
شما خودت حرف خودت قیاس معل الفارق هست پس برای این مورد ادعای الکی نکنیدلطفا
اینم من به شما بگم تا شما بیشتر بری تو شک من که اوکیم
اروپا قویترین سازمان فضایی غرب رو داره بعد از امریکا
و از راکت مخصوص خودش و… استفاده میکنه
راکت آریان ۵ اروپا موفق ترین راکت جهان با بیشترین ضریب موفقیت هست
تلسکوپ جمیز وب رو همین راکت اروپایی به فضا برد چون آمار موفقیت خیره کننده و بهترین ضریب شکست رو داشت
البت فکر نمیکنم با این سطح از بحث کردن اطلاعی از اینا داشته باشی وگرنه این حرفا رو نمیزدی
افت کردی اون اول بهتر جواب میدادی
بهش میگی کمک شرکت های اروپایی و امریکایی به شرکتایی مثل تویوتا و یاماها و…
زبانزد هست مبگه زاپنی موتور دادن:) سطح بحثو
IMAN1199
۸ خرداد ۱۴۰۲پس این فقط حرف شماست که رد شده و مردود هست چون هم در ادامه با ذکر دلیل حرف شما رو رد و هم حرف خودم رو اثبات میکنم
اینجورم نیست که با کلمات بازی کنی و الکی یه چیزی بگی و قیاس مع الفارق و .. نه چون اتفاقا این شامل حال خود شما میشه و به قول معروف دست پیش رو میگیرید که پس نیوفتید که ولی بازم نمیتونید چون شما این رو میگی که واقعیت رو وارونه جلوه بدی که ما اجازه ندادیم و حرف شما رو رد کردیم و حرف خودمون رو اثبات کردیم
دیگه اگه متوجه نمیشید مشکل خودتونه
پس در ادامه در خصوص این موضع این مهمه که
اساس حرف شما بر روی چیه؟ تعصب نابجا و لجبازی و ندیدن واقعیت که در برابر واقعیتی که به شما گفته میشه و اینکه فقط مثل بچه ها از روی لجبازی نظر بدهید این رو تو جملاتتون داریم میبینیم و مشخصه
ولی این رو باید بدونید که واقعیت، علاقه مندی یا تعصب شما نیست چون در این صورت چه فرقی با میرسلیم دارید
نمیشه که چهارتا خبر درمورد چیزی که دوست دارید خوندید از روی اون نتیجه گیری دلخواه کنید
شما درباره حرفی که میزنید مسئولیت دارید
اونی که زبانزد هست کمک شرکت های اروپایی و امریکایی به شرکت های زاپنی هست مثل کمک شرکت های اروپایی و امریکایی به تویوتا و هوندا و یاماها و نیسان و مزدا و … کمک شرکتهای اروپایی و امریکایی به اینها زبانزد هست
حالا اینم بهش اضافه کنید تا شما بیشتر بری تو شک فرو بری از پلی استیشن بگیرید تا ناو هواپیمابر زاپنی همش اصل کارش و تکنولوژی های اصلی اینها از اروپا و امریکاست
برید بررسی کنید به همینها میرسید
شما از اونور دنیا متعصبانه درموردشون نظر میدی
ولی اینها هیچ زاپن هیچ وقت اینطور که میگی نیستن چون اگه اینطور بودن که راه پیشرفت خودشون رو میبستن
از اختراع موتور بگیرید تا پیشرفته ترین و بهترین موتور های جهان برتری و پرچمدار بودن و یکه تاز بودن و اول۱ بودن در هر چیز اروپا و امریکا اثبات شدست شرکتهایی مثل ب ام و که بیشترین جوایز بین الملیلی بهترین موتور سال رو برنده شده تا مرسدس بنز آلمان از اروپا که از اول۱ مخترع موتور درون سوز بوده و الانم افتخار رکورد پیشرفته ترین موتور خودروی تولیدی درون سوز برگرفته از موتور و پاوریونیت خودروی فرمول یک۱ خودش که اینم رکورد دار قهرمانی تو مسابقات فرمول یک هم هست در یک محصول تولیدی رو تو دستش داره افتخار و رکوردی که تا ابد باقی خواهد ماند دلیلشم مشخصه تا امریکایی هایی مثل فورد و جنرال موتورز که پایه کذار صنعت خودروسازی در احداث کارخانه و پرچمداری و اول۱ در آفرود رکورد دار هستن و افتخار بهترین موتور ۸ سیلندر تاریخ و پدر آفرودر های جهان رو یدک میکشن و تو موتور ساختن و مهندسی و توسعه موتور ها بخصوص موتور های ۸ سیلندر حرف اول۱ رو میزنن این هنره کلا تو هرچیزی بهترین و پرچمدار و یکه تاز اول۱ هستن اروپا و امریکا بقیه به گرد پاشونم نمیرسن کمک شرکتهای اروپایی و امریکایی به بقیه تو هرچیزی زبانزده
البت فکر نمیکنم با این سطح از بحث کردن اطلاعی از اینا داشته باشی وگرنه اون حرفا رو نمیزدی
ولی جهت اثبات و روشن شدن موضوع و گفتن حقیقت در ادامه درمورد مورد ادعایی اخر شما هم قضیه رو روشن میکنیم
در ادامه رتبه بندی بزرگترین سازمانهای فضایی جهان رو بطور کلی میگم
طبق شاخص ها و …
تو سازمان های فضایی شاخص های برتری و بزرگتر بودن
۱ تعداد پرتابه ها: بریتانیا به تنهایی تعداد پرتابه هاش دو برابر هست نسبت به مورد ادعایی شما
اروپا رو که اضافه کنی تعداد پرتابه ها میشه بالای ۱۰۰۰ پرتابه و ماهواره بعد از امریکا و روسیه بزرگترین سازمان فضایی سازمان فضایی اروپا هست اینها مقام های اول۱ بزرگترین سازمان های فضایی هستن
۲ بودجه بودجه سازمان فضایی اروپا بیش از ۶ میلیارد دلاره یعنی ۶ برابر بودجه بیشتر از مورد ادعایی شما که این یعنی بعد از امریکا روسیه و اروپا هردو با فاصله زیادی تو سازمان های فضایی بزرگترین و برترین و برتر و اول ۱ هستن تو سازمان های فضایی
تازه به این مورد بودجه جداگانه چند کشور پیشرفته اروپایی رو هم باید اضافه کنیم که اینها هم هرکدوم بودجه و برنامه های جداگانه خودشون رو دارن کشورهای آلمان و بریتانیا و فرانسه و ایتالیا که سازمان فضایی و برنامه های فضایی خودشون رو دارن که هرکدوم بودجه هاشون بیش از ۳ میلیار دلار و ۴ میلیارد دلار و ۲ میلیارد دلار هستن
۳ شاخص ها مثل شاخص space foundation و
H-index و
برای محققان و دانشمندان مشغول در آنها
و…
تحقیق و توسعه میزان موفقیت تعداد پرتابه ها بودجه میزان اهمیت و تاثیر گذاری جهانی و…
تو شاخص ها هم همیشه بعد از ناسا سازمان فضایی اروپا و روسیه برتر بوده
سازمان فضایی ناسا و اروپا و روسیه هم کدوم پروژه های جهانی مهم و تاثیر گذاری مثل موقعیت یاب جهانی و اینترنت ماهواره ای و ارسال انسان به فضا و .. رو دارن که برتری و اول۱ بودن اینها رو متمایز تر هم میکنه بعنوان بزرگترین سازمان های فضایی جهان
شاخص ها و آمار ها هم مختلف هستن اینجورم نیست به سادگی درموردش حرف بزنید
موارد مختلف میشه طوری که فقط میشه بطور کلی نظر داد
ولی این نکته مهمه که طبق بررسی ها در هر آمار و شاخصی مثل شاخص space foundation بطور کلی بعد آز ناسا امریکا سازمان فضایی اروپا و روسیه جزو برترین ها و مقام های اول۱ بزرگترین سازمان های فضایی جهان بودن
تو هر آمار و شاخصی زاپن زیر اینهاست
مورد ادعایی شما اصلا هیچ زاپن هیچ قبل از سال ۲۰۰۳ سازمان فضایی نداشته
یعنی مثلا ۵۰ سال پیش ناسا با ماهواره هایی که با سوخت اتمی و یا سلول های سوختی هیدروژنی اخراع هودشون ماهواره میفرستادن فضا این مورد ادعایی شما اصلا وجود نداشته
میتونی بری چون واقعا هرکی جای شما باشه میره تو افق
چون تمام مواردی که کن گفتم علاوه بر درست بودن اثبات هم شدن و حرفای شما رو هم رد کردیم در عین حال
بهش میگی کمک شرکت های اروپایی و امریکایی به همه هر تو هر چیزی زبانزده که البته همینایی هم که بقیه دارن از اروپا و امریکا دارن که همینم به گرد پای خود اروپا و امریکا کلا نمیرسه بعد الکی میگه فلان چیز زبانزده الکی :) سطح بحثو
arefgod
۵ خرداد ۱۴۰۲عجب طراحی داره فک کن این رو داخل خیابان از نزدیک ببینی.
یک کاربر
۵ خرداد ۱۴۰۲دوستان یک حرفی داشتم که خیلی مربوط نیست به این مقاله
یه تیپ ۲ ۸۴ دارم میخوام بفروشمش به نظرتون به جاش چی بخرم؟
abbas
۵ خرداد ۱۴۰۲تیبا صندوقدار مدل زیر ۹۳
ماشین فوق العاده بی ازار و خوش شتابیه
Sphr
۵ خرداد ۱۴۰۲واسه خیلی از ایرانیا غیرقابل تصوره
صفر تا صد تو ۱.۷ فاکینگ ثانیس
فک کن چه حسی بهت میده
فرشاد
۵ خرداد ۱۴۰۲ژاپنی😉
ولی واقن دیه زیاده رویه همه کمپانیا میخوان فقط سرعت و شتاب ببرن بالا چه خبره
new reventon
۵ خرداد ۱۴۰۲خدایگان ایرودینامیک
assetto fiorano
۵ خرداد ۱۴۰۲جالب بود موردی که نظر من رو نسبت به این جلب کرد بیشتر طراحی متمایزی که نسبت به بقیه خودروهای برقی داره و مورد جالب دیگه هم اسمش هست که به معنای جغد هستش
datsun
۵ خرداد ۱۴۰۲ایول اینا هموناین که بلد نبودن بسازن و قرار بود به سرنوشت نوکیا دچار بشن منتظر خبرهای سوزشی بعدی باشید،
elonlion
۵ خرداد ۱۴۰۲بعضی وقت ها ادم مجبور میشه حالتون بگیره
همین Aspark Owl توسط شرکت ایتالیایی Manifattura Automobili Torino توی تورینو قرار ساخته بشه
و هنوز خودرو سازان ژاپنی همون نظریه نوکیا براشون وجود داره چون تو همه بازار ها هیچ سهمی از خودرو برقی الان ندارن تاکید میکنم الان
datsun
۵ خرداد ۱۴۰۲تو حال منو بگیری انگیزشی
حسین
۵ خرداد ۱۴۰۲وای خیلی حالمون گرفتی تروخدا حالمون نگیر دیگه. زمان مشخص می کنه کیا به سرنوشت نوکیا دچار میشن. ژاپنی هایی که متنوع ترین سبد محصولات رو دارن (از بنزینی تا دیزلی، تنفس طبیعی تا توربو، تا هیبری و پلاگین هیبرید، تا BEV و FCEV هیدروژن درون سوز). یا اونایی که کل دارایی شون دارن میبرن روی BEV.
وقتی اینقدر قدرت تفکر و تجزیه و تحلیل نذاری که بفهمی ژاپنی ها دارن چیکار می کنن بهتره بری یه مقدار حال خودتو خوب کنی چون در حد گرفتن حال بقیه نیستی
phonix
۵ خرداد ۱۴۰۲AMG one تو انگلیس تولید میشه حضرت الان المان نمیتونه هایپرکار بسازه ؟
تو که اهل علم و فناوری نوین هستی نمیدونی ایتالیا یه چند سالی از ژاپن در موارد مختلف عقب تره ؟ میدونی ولی خودتو زدی به اون راه
نمیدونم چه کینه ای دارید از این ژاپن ولی فکر کنم اجدادتون کره ای چیزی بودن تو جنگ مهاجرت کردن الان خودشو داره نشون میده
بماند که این شرکت ژاپنی خیلی کوچیک تر از شرکتای عظیم خودرو سازیه و اسم رسم خاصی هم نداره و نمیخواد خرج زیادی برای خط مونتاز کنه ولی تو که عقل نداری اینارو نمیدونمی متاسفانه :(
elonlion
۵ خرداد ۱۴۰۲الان از اینکه گفتم این ماشین تو ایتالیا ساخته میشه ناراحت شدید ؟ من اصلا کره ای فن نیستم !
صرفا خواستم ضد حال بزنم به کسی که سعی داره خوش نمک بازی در بیاره
وگرنه ماشینی که به قول خودت اسمش تو اینترنت سرج میکنی عکس جغد میاره ( از بس گمنام ) که دیگه جای بحث نداره
sepehr
۵ خرداد ۱۴۰۲مثل این میمونه که تو گوگل سرچ کنی ۳
بعد بگی چرا عکس تسلا مدل ۳ نیومد خیلی گمنامه
JDM
۷ خرداد ۱۴۰۲خدایی چطور روت میشه فن ایلان بشی الان خیلی ضدحال خوردیم تو اصلا میدونی مهد طراحی و مهندسی ایتالیاس ضد حال اینه دم از تسلا بزنی بعد فراخوان میلیونی داشته باشه اخه یزید ترمز پرایدم اینطور فراخوان نداشته
سوشیانت
۵ خرداد ۱۴۰۲ادعاش درباره پر شتاب ترین ماشین جهان تا قبل از دوج چلنجر دیمون ۱۷۰ درست بوده
فرشاد
۵ خرداد ۱۴۰۲خدایااااااا
Tesla
۵ خرداد ۱۴۰۲تا قبل از اینکه رودستر کبیر بیاد ، تا میتونید رکورد بزنید چون دیگه بعد از اون هیچ کاری از دستتون بر نمیاد 🇺🇸🇺🇸💪💪💪
Alan.r
۵ خرداد ۱۴۰۲بشین تا بیاد
ایران
۵ خرداد ۱۴۰۲رودستر توان موتورش چقدره که سریعتر از ریماک و این باشه اخه یه سدان به اون سنگینی چقدر میخوادسریع باشه وقتی معرفی شد که هنوز این ماشینا نبودن فعلا بزار بیاد ببینیم چی میشه ولی تا اون بیاد بقیه بیکار که نمیمونن
Tesla
۵ خرداد ۱۴۰۲اولا توان موتور زیاد مهم نیست ، مهم مهندسی فوق العاده پیشرفته ای که تسلا داره ( مثلا مدل ۳ پرفورمنس با اینکه فقط ۴۵۰ اسب قدرت داره اما خیلی راحت سدان های ۶۰۰ ، ۷۰۰ اسبی آلمانی ها رو تو قوطی میکنه ) و دوما رودستر یک هایپرکار 2+2 هست که حداکثر ۱۷۰۰ کیلو وزن داشته باشه ( این نشون میده که مثل ۹۰ درصد اساتید پدال هیچی از تسلا کبیر نمیدونی و فقط حرف یه عده شیاد رو مدام تکرار میکنید ) 😒😒😒
فرشاد
۵ خرداد ۱۴۰۲مهندسی؟اونم تسلا😂؟
آخه سه تا ارمیچر و مهندسی؟
یه ترمزم نمیزاره
اها بادم نبود تو تعریفت از مهندسی فقط یه کیلومتر مسیر مستقیمه
R/T
۵ خرداد ۱۴۰۲از کجا در میاری میگی کی تونست بی ام و m5 و بنز e63 رو شکست بده
phonix
۵ خرداد ۱۴۰۲R/T
احتمالا منظورش 10 ثانیه اول درگ بوده که تسلا بخاطر برقی بودن جلوزده بعدش دیگه شارز موبایلش تموم شده ندیده بقیشو
Sepehr
۵ خرداد ۱۴۰۲زیر پست گنده کاری تسلا تو سیستم خودران هیچی نگفتی چرا
R/T
۵ خرداد ۱۴۰۲👍
JDM
۷ خرداد ۱۴۰۲بیا پایین آرمیچر فن کبیر فقط کوروشه نه آشغالای تسلا
محمد
۵ خرداد ۱۴۰۲یه جوری از ژاپنیها تعریف کنید،،،کسی واسش تردید ایجاد نشه که ماشین ایرانی لگنه….
عمو میرسلیم ناراحت میشه!
R
۵ خرداد ۱۴۰۲زشت
حسین کاظمی
۵ خرداد ۱۴۰۲طراحیش یه جورایی مثل مک لارنه
Sepehr
۵ خرداد ۱۴۰۲نگو داداش این طراحی کجا سنا و اسپید تیل کجا
مکلارن F1 ک جای خود داره
بهنام
۵ خرداد ۱۴۰۲اف وان که جای خود داره . ولی اسپیدتیل و سنا هیچ جوره زیبا نیستن .
Sepehr
۵ خرداد ۱۴۰۲نمیگم قشنگن اما من ب نسب این اونارو قشنگ تر میبینم
ولی بازم طراحی سلیقه ای و هرکسی ی نظری داره
Alan.r
۵ خرداد ۱۴۰۲قابل توجه کرهای فن هایی که میگفتن ژاپن نمیتونه برقی بسازه
Amir
۵ خرداد ۱۴۰۲ژاپونو خدا هم نمیتونه بگیره
سجاد
۵ خرداد ۱۴۰۲و اما قیاقه سوپرا:😈🤣🔥
سومرا توی ۵.۹صدم ثانیه ۳۸۷کیلومتر بر ساعت پر کرد نمیدونم ۲۰۰ متر و ۴۰۰ مترش از این بیشتره یا کمتر
blackwing
۵ خرداد ۱۴۰۲سومرا ؟ 😂
مسعود
۵ خرداد ۱۴۰۲آوول در ۴۰۰ متر به سرعت متوسط ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت و در ۲۰۰ متر به ۳۱۸.۸ کیلومتر بر ساعت رسیده است.
این چرا ۲۰۰ متر سریعتر از ۴۰۰ متر میره🤔
Alireza
۵ خرداد ۱۴۰۲چقدر خوشگله این عروسک
Vahid
۵ خرداد ۱۴۰۲ایران میبود حتما یکیشو میخریدم
blackwing
۵ خرداد ۱۴۰۲کم کم صفر تا صد ماشینا میشه صفر ثانیه ! 😂🤷🏻♂️
samurai
۵ خرداد ۱۴۰۲ژاپان همیشه قدرتمند و با اصالت
بی اصالتا یاد بگیرن بدبختای…………..
Soldat der waffen ss
۶ خرداد ۱۴۰۲دقت کنید این هایپر کار چقدر طراحی زیبا و خفنی داره ولی فقط طراحی زشت چراغهای جلوش باعث شده به دل نشینه مخصوصا از نمای جلو اصلا در حد رقیباش نیست
B.Han
۷ خرداد ۱۴۰۲عجب چیزیه به این میگن مهندسی منتظر رکورداش تو پیست هم هستم
JDM
۷ خرداد ۱۴۰۲عجب چیزیه به این میگن مهندسی واقعا هیولاس🇯🇵🇯🇵🇯🇵💪🏻💪🏻💪🏻