شرکت استرالیایی برابم که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد، رسماً منحل شده و کار سوپراسپرت ۱.۳۵ میلیون دلاری BT62 آن را باید تمامشده دانست.
راهاندازی یک شرکت خودروسازی در قرن بیست و یکم کار بسیار سختی است و نیاز به حمایت مالی قدرتمند، یک طرح تجاری درست و شانس فراوان دارد. شرکت استرالیایی برابم اتوموتیو که برای تولید سوپراسپرتهای تیراژ پایین در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد اما نتوانسته چنین شرایطی را برای خود فراهم کند. بنیانگذار این شرکت «دیوید برابم»، کوچکترین پسر «جک برابم»، اسطورهٔ مسابقات اتومبیلرانی، هفتهٔ گذشته در اینستاگرام اعلام کرد که به رابطهٔ خود با فیوژن کاپیتال، گروه سرمایهگذاری حامی شرکت برابم، پایان داده و شرکت را منحل کرده است.
این به معنای پایان کار سوپراسپرت BT62 است. این خودرو اولین محصول برابم اتوموتیو بود که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. BT62 که سوپراسپرتی مخصوص پیست بود، سیستم آیرودینامیکی منحصربهفردی داشت که میتوانست تا ۱۲۰۰ کیلوگرم داونفورس تولید کند. این رقم حتی از وزن ۹۷۲ کیلوگرمی خودرو هم بیشتر بود. سوپرکار برابم به یک پیشرانهٔ ۵.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی مجهز شده بود که ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد. برابم قصد داشت ۷۰ دستگاه از BT62 با قیمت ۱.۳۵ میلیون دلار تولید کند.
شرکت استرالیایی حتی در سال ۲۰۲۰ نسخهٔ جادهای سوپراسپرت خود را هم با نام BT62R معرفی کرد. این نسخه تا حد زیادی با همتای مخصوص پیست خود یکسان بود اما از سیستم اگزوز ساکتتر، سیستم تهویه، سیستم تعلیق تطبیقی و گرمکن شیشهٔ جلو بهره میبرد. البته BT62R هنوز هم خودرویی نبود که مناسب سفرهای طولانی باشد اما بااینحال بسیار راحتتر از نسخهٔ مخصوص پیست به نظر میرسید. بهطور دقیق نمیدانیم برابم تا پیش از انحلال چند دستگاه خودرو تولید کرده است اما به نظر میرسد شرکت حداقل چند دستگاه از BT62 برای تحویل به خریداران ساخته باشد.
همچنین دیوید برابم امکان بازگشت این سوپراسپرت را بهطور کامل رد نکرده است. او در اینستاگرام خود نوشته است:
با پایان کار شرکت، درها برای سرمایهگذاریهای تجاری آینده در بخشهای اتومبیلرانی و خودروسازی همچنان باز است
بنابراین، هنوز هم میتوان امید اندکی به آیندهٔ سوپراسپرت استرالیایی برابم BT62 داشت.
MK
۲۸ دی ۱۴۰۲چه ماشین خوشگلیه یکم کپی کاری توچراغهاداره ولی بازم قشنگه
من متعجبم که استرالیایی ها این همه برندگمنام داشتن وکمترکسی دربارشون اطلاع داره وهمشونم دونه دونه دارن توقف تولیدمیخورن
امیررضا
۲۸ دی ۱۴۰۲تو فورتزا هورایزن با ۲۰۰ کیلومتر در ساعت میشه نود درجه رو پیچید باهاش.
داون فورس داره در حد چسب
Scuderia Ferrari
۲۸ دی ۱۴۰۲به نظرم بودن و نبودن برندهایی مثل برابهام مهم نیست چون به هزار و یک دلیل نمیشه به برندهای ریشه دار و با سابقه ای مثل پورشه ، فراری ، لامبورگینی و مکلارن ترجیحش بدی
شما با ۱.۳۵ میلیون دلار چه انتخاب هایی میتونی داشته باشی که این ماشین جزء ۱۰ اولویت شما هم نباشه !!
parhamiof
۲۸ دی ۱۴۰۲همونطور که تو متن هم گفته شد،خودروسازی کار هرکسی نیست و اگر کسی بخواد تو این دوره حداقل خودروسازی کنه یا باید مثل ایلان ماسک کلی سرمایه تزریق کنه به شرکت،یا بره سراغ خودرو های برقی.
reza342
۲۸ دی ۱۴۰۲تابحال ندیده بودم ولی طرحی جذابی داره. حیفش
net
۲۸ دی ۱۴۰۲طراحی بیرونی نسبتا خوبی داشته فقط چراغ عمودی جلو خیلی بلند هست و رفته سمت نزدیک برف پاک کن جالب نیست اگر چراغ جلو کوتاه تر بود قشنگتر میشد. چراغ عقبش قرمز نیست بد هست
الف.ی
۲۸ دی ۱۴۰۲چه حیف
تولید اون مقدار از داون فورس در یک ماشین غیر از فرمول یک شگفت انگیزه!
۲۸ دی ۱۴۰۲ماشین خوشگل و گوگولی بود😭😐