چهارمین نسل دایهاتسو تانتو از سال ۲۰۱۹ تاکنون در بازار ژاپن حضور دارد و آن را میتوان جزو پرفروشترین خودروهای این برند به شمار آورد. دایهاتسو هماکنون تعداد اعضای این خانواده را افزایش داده است. پیش از این نسخههای استاندارد تانتو، تانتو کاستوم ایکس و تانتو کاستوم RS نیز تولید شدهاند که قوای محرکه یکسانی دارند اما از طراحی و آپشن های متفاوتی سود میبرند.
دایهاتسو تانتو فان کراس در مقایسه با دیگر برادران خود از نمای جلوی بازنگری شده همراه با سپر مشابه خودروهای شاسی بلندها سود میبرد. دیگر خبری از جلوپنجره بزرگ برگرفته از لکسوس نیست و جای این قطعه را سپر خشنتر با نوار محافظتی آلومینیومی گرفته است. همچنین باید گفت بخش بالایی جلوپنجره نیز متفاوت بوده و چراغها از گرافیک داخلی جدیدی استفاده میکنند. داخل کابین تانتو فان کراس تغییرات زیادی وجود ندارد. عناصر نارنجیرنگ روی داشبورد و پوششهای جدید صندلیها جزو این موارد هستند. از دیگر موارد میتوان به رنگهای سفارشی همچون سبز و بژ اشاره کرد.
نسل فعلی تانتو همانطور که گفتیم از سال ۲۰۱۹ به عنوان پیشرفتهترین خودروی Kei تاریخ دایهاتسو معرفی شده است. این خودرو از معماری جدیدی استفاده میکند و اندکی پس از عرضه با استقبال بالایی مشتریان مواجه شد. نیروبخش تانتو پیشرانه ۳ سیلندر ۰.۶۵ لیتری است که بهصورت تنفس طبیعی و توربو تولید میشود. قویترین نسخه قدرت ۶۴ اسب بخاری دارد درحالیکه خروجی پیشرانه ارزانتر به ۵۲ اسب بخار میرسد.
به گزارش پدال و به نقل از موتور وان، هر دو پیشرانه یاد شده برای تانتو فان کراس نیز عرضه میشوند و البته هر دوی آنها با گیربکس CVT استاندارد همراه میشوند. نکته جالب اینکه تانتو همانند بسیاری از خودروهای Kei بازار ژاپن از سیستم چهار چرخ محرک سفارشی استفاده میکند. نسخه پایه تانتو در ژاپن قیمت حدود ۹۵۵۵ دلاری دارد درحالیکه قیمت مدل فول به حداقل ۱۴۹۰۰ دلار میرسد.
احمدرضا
۱۳ مهر ۱۴۰۱خیلی باحالن این ماشینای کوچیک ژاپن
aMiRsHaYaN
۱۳ مهر ۱۴۰۱و کاملا مناسب واردات
࿗
۱۳ مهر ۱۴۰۱فرمونشون راسته به درد واردات نمیخورن
Kamy
۱۳ مهر ۱۴۰۱خب فرمون چپ سفارش میدیم
درسته که ما نمیتونیم سفارش بدیم ولی اونا میتونن بسازن 😂
TML BN
۱۳ مهر ۱۴۰۱بابا چی میگی یک جورین آدم یک جوریش میشه😂😂😂
بعدشم فرمون رو به راحتی میزنن سمت چپ ایزی😂😂😂
࿗
۱۳ مهر ۱۴۰۱مگه مهد کودکه راحت بیاد چپ فرمون کل سیستم فرمون جلوبندی و داشبورد و برق کشی باید عوض بشه که شرکت مبدا برای ایران که تحریم هست همچین کاری نمیکنه و به دلیل تیراژ پایین قیمتش بیشتر میشه
کرگدن باواریا
۱۳ مهر ۱۴۰۱همینو کیا هیوندا میزد کامنتا جور دیگه ایی بود ! آخه چیه این به درد باز کردن چاه فاضلآب مبخوره
Alan.r
۱۳ مهر ۱۴۰۱اتفاقا کیکار ها برای شهر های شلوغ و پرترافیک خیلی عالیه هم کوچیکن و هم کم مصرف
࿗
۱۳ مهر ۱۴۰۱خیلی جالبه که توی ژاپن این فاضلاب بازکن رو ۱۵۰۰۰ دلار میخرن حتی BYdچین رو قراره بخرن ولی هیوندای کیا نمیخرن
البته شرایط مالیات ژاپن رو میدونم ولی با منطق خودت جوابت رو دادم
علی
۱۳ مهر ۱۴۰۱قیافه اش بامزه ست ، به درد خانوما میخوره
࿗
۱۳ مهر ۱۴۰۱دایهاتسو رو خیلی دوست دارم توی خوزستان دوتاش هست ی نوکمدادی و فکر کنم ی مشکی نوکمدادیه رو گذاشت برای فروش دیدم زیاد تمیز نیست ولی مشکیه رو پیداش نکردم شاید خیال کردم توی خیابون دیدمش
کسی تاحالا دیدتش؟
Erfan
۱۳ مهر ۱۴۰۱این ماشین در نسخه فول با قیمت ۱۵هزار دلار به نظرم نمیارزه.
بلکه با این ۱۵هزار دلار میشه سدان کامپکت وارد کرد
محمدرضا
۱۳ مهر ۱۴۰۱کی کار ها مخصوص بازار ژاپن تولید میشن چون مالیاتشون خیلی کمه.و کلا صادر نمیشن چون برای صادرات به هیچ کشوری مناسب نیستن.
مثلا با ۱۵ هزاردلار میشه میراژ خرید.
یا ژاپنی نخوای ساندرو معمولی هم کم استهلاکه.
AMANTE
۱۳ مهر ۱۴۰۱ماشین های باحالی هستن و به درد ایران که خیابان و کوچه های تنگ و کمربندی های پر ترافیک دارن میخوره.
اما به شرطی که درست رانندگی کنیم، این ماشین ها برای داخل شهر هستن و اگه مثلا با 100 کیلومتر در ساعت داخل شهر بری ( که متسفانه در ایران زیاد میبینیم ) و تصادف کنی آسیب جدی میبینی یا میمیری.
T
۱۳ مهر ۱۴۰۱ماشینش بدک نیست🌚
Kamy
۱۳ مهر ۱۴۰۱واسه خانوما عالین این ماشینا.. کم مصرف و کوچیک
عارف
۱۳ مهر ۱۴۰۱این ماشین ها مخصوص توکیو هستش و بدرد بازار ایران نمیخوره. ما ایرانی ها مگه چند نفرمون میتونیم یه ماشین برای شهر و یدونه هم برای جاده داشته باشیم؟
meysam
۱۳ مهر ۱۴۰۱خیلی خیلی عالیه
ولی انجین ۶۴ اسبی فقط به درد شهر میخوره
بدرد ایران نمیخوره چون اگه قرار باشه تنها ماشین یه خانواده باشه و باهاش مسافرت هم برن همون داستان ایمنی پراید تو جادهها حالا یه سطح بالاتر از اون دوباره تکرار میشه