بدو داتسون بدو داتسون زیرمجموعه کمترشناخته شده و قدیمی نیسان در نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۱۵ از محصول گو-کراس (GO-Cross) رونمایی کرد. داتسون در ادامه تولید محصولات سری GO، در حال گسترش این زیرشاخه است و با تولید مدل GO+ و GO- Cross قصد دارد در بازارهای روبهرشد سهم بیشتری از فروش را به دست آورد.
داتسون اعلام نموده با هدف کسب سهم بیشتر از بازار و برای رسوخ به بازار گسترده کراساوورها این مدل را با روحیهای ماجراجویانه ساخته و پرداخته نموده است. کراساوورها امروزه بهعنوان خودروهایی زمخت که بهصورت روتین توسط افراد مختلف استفاده میشوند از محبوبیت بالایی برخوردارند و در چندساله اخیر بیشترین حجم از رشد فروش را تجربه نمودهاند. کراساوورها همچنین خودروی محبوب آخر هفته و تعطیلات مردم اقصی نقاط دنیا است. کراساوور کوچک GO- Cross که تازهترین محصول مفهومی شرکت داتسون است از طرحی خشن با خطوطی متعدد و اسپرت و البته بهروز بهره میگیرد و به لطف یک جلوپنجره ۶ ضلعی، یک لوگو درشت و توری کرومی و البته چراغهای جلو و مه شکنهای جدید که مختص این مدل طراحی شدهاند جلوهای جدید از برند داتسون را به نمایش میگذارد. این مفهومی که بر اساس داتسون GO + ساخته شده، از طراحی مناسبی برخوردار است اما گویا صرفاً وسیله نقلیهای است که بهعنوان یک تمرین طراحی و ساخت مورد نظر داتسون بوده است و برند ژاپنی تصمیمی برای ساخت آن ندارد. میتوان اینگونه گفت که داتسون فعلاً تصمیمی مبنی بر ساخت نسخه تولیدی آن نگرفته است. همچنین با توجه به اینکه مدل گو کراس یک مفهومی است، داتسون از ارائه هرگونه اطلاعات فنی در خصوص ویژگیهای آن امتناع نموده است.
وینسنت کوبه مدیر زنجیره جهانی داتسون بهتازگی اعلام نموده داتسون برای سال ۲۰۱۶ و برمبنای ساختار معماری جهانی و مشهور CMF –A گروه رنو نیسان قصد تولید یک محصول را دارد. وی با اعلام قصد داتسون برای سنجش وضعیت بازارهای روبه رشد و بخشهای دارای پتانسیل بازار خودرو از قصد داتسون برای حضور هرچه بیشتر در خارج از مرزهای ژاپن خبر داده است.
داتسون در میان ایرانیان خودرویی کمترشناخته شده است و عمده اعتبار آن بهواسطه مدلهای سدان کوچک و جمعوجوری است که در دهه ۵۰ و ۶۰ خورشیدی وارد کشور شدند. این خودروساز هماکنون در مالکیت برند نیسان میباشد که خود زیرمجموعه کنسرسیوم خودروسازی رنو-نیسان است.
خیلی ها به اشتباه میگن قبلا داتسون زیر مجموعه نیسان بوده یا اون رو برند قدیمی جدا از نیسان میدونن در حالی که تا 1986 نیسان محصولات خود را با دو نام تجاری نیسان و داتسون عرضه میکرد. 1986 نیسان تصمیم گرفت که تمام محصولات خود را با نام تجاری نیسان عرضه کنه و نام داتسون رو کنار گذاشت ، تا اینکه 2013 نیسان دوباره داتسون را به عنوان یک زیر مجموعه که خودروهای ارزان تولید میکند معرفی کرد
سلام ، هم اکنون شرکت نیسان خودروهای ارزان قیمت خودش را با نام تجاری داتسون برای کشورهای کمتر توسعه یافته عرضه می کند که البته با خودروهای تولیدی شرکت نیسان متفاوت می باشند ، قیمت پایین این خودرو ها گزینه بسیار مناسبی جهت ارائه رقیبی جدی برای خودروهای پراید و تیبا می باشد . جالب است که جهت کم کردن قیمت بعضی از مدلها ضبط خودرو نیز حذف شده و جای آن یک MP3 PLAYER تدارک دیده شده است .
البته خودروهای داتسون تابحال از نظر ایمنی تعریفی نداشتن و مدل گو در تست های تصادف هیچ ستاره ایمنی کسب نکرده اگر قراره خودرویی جایگزین پراید بشه، باید حداقل های ایمنی رو داشته باشه چون مشکل اصلی پراید به عنوان یک خودروی ارزان قیمت ایمنی پایینش هست
داتسون یک ماشینی اصیل ژاپنی هستش در سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۷۹ سه مدل از آین خودرو وارد ایران شد ۱۶۰ جی ۱۸۰ بی و ۱۸۰ کا جزعه بهترینها ماشینها بودن و حتی به تویوتا کرونا و کارینا رقابت میکردند یادش بخیر
mds
۱۰ آبان ۱۳۹۴کپی برابر با اصل از جلو پنجره مجسمه سیال 2 هیوندای
datsun
۱۰ آبان ۱۳۹۴خیلی ها به اشتباه میگن قبلا داتسون زیر مجموعه نیسان بوده یا اون رو برند قدیمی جدا از نیسان میدونن در حالی که تا 1986 نیسان محصولات خود را با دو نام تجاری نیسان و داتسون عرضه میکرد. 1986 نیسان تصمیم گرفت که تمام محصولات خود را با نام تجاری نیسان عرضه کنه و نام داتسون رو کنار گذاشت ، تا اینکه 2013 نیسان دوباره داتسون را به عنوان یک زیر مجموعه که خودروهای ارزان تولید میکند معرفی کرد
ali
۱۰ آبان ۱۳۹۴ممنون از اطلاعات مفیدت
البته من هم تا الان فکر میکردم که داتسون زیر مجموعه نیسان بوده
یوسف
۱۰ آبان ۱۳۹۴اگر به تولید برسه همون نقشی رو برای نیسان ایفا میکنه که داچیا داستر برای رنو داره.
احمد باقری
۱۰ آبان ۱۳۹۴طراحیش باحاله.
king 918
۱۰ آبان ۱۳۹۴اگر قیمتش خیلی پایین پاشه خوبه چون طراحی خاصی برای یک مدل کانسپت نداره…….
سعید
۱۰ آبان ۱۳۹۴سلام ، هم اکنون شرکت نیسان خودروهای ارزان قیمت خودش را با نام تجاری داتسون برای کشورهای کمتر توسعه یافته عرضه می کند که البته با خودروهای تولیدی شرکت نیسان متفاوت می باشند ، قیمت پایین این خودرو ها گزینه بسیار مناسبی جهت ارائه رقیبی جدی برای خودروهای پراید و تیبا می باشد . جالب است که جهت کم کردن قیمت بعضی از مدلها ضبط خودرو نیز حذف شده و جای آن یک MP3 PLAYER تدارک دیده شده است .
SS
۱۱ آبان ۱۳۹۴البته خودروهای داتسون تابحال از نظر ایمنی تعریفی نداشتن و مدل گو در تست های تصادف هیچ ستاره ایمنی کسب نکرده
اگر قراره خودرویی جایگزین پراید بشه، باید حداقل های ایمنی رو داشته باشه چون مشکل اصلی پراید به عنوان یک خودروی ارزان قیمت ایمنی پایینش هست
ali ayat
۱۰ آبان ۱۳۹۴وای که چقدر وقتی تو هنرستان بودم از داتسون گفتنو داتسون دیدم شنیدم حالم بد شد ولی به نظر خیلی خوب میاد بهرحال ژاپنیه
ارمان
۱۰ آبان ۱۳۹۴گوگولیه :دی
سیامک
۷ تیر ۱۴۰۲داتسون یک ماشینی اصیل ژاپنی هستش در سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۷۹ سه مدل از آین خودرو وارد ایران شد ۱۶۰ جی ۱۸۰ بی و ۱۸۰ کا جزعه بهترینها ماشینها بودن و حتی به تویوتا کرونا و کارینا رقابت میکردند یادش بخیر