داتسونسایر خودروهای آسیایی

داتسون و ارائه یک مفهومی کراس‌اوور

بدو داتسون بدو
داتسون زیرمجموعه کمترشناخته شده و قدیمی نیسان در نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۱۵ از محصول گو-کراس (GO-Cross) رونمایی کرد. داتسون در ادامه تولید محصولات سری GO، در حال گسترش این زیرشاخه است و با تولید مدل GO+ و GO- Cross قصد دارد در بازارهای روبه‌رشد سهم بیشتری از فروش را به دست آورد.

Datsun GO-Cross concept
Datsun GO-Cross concept
داتسون اعلام نموده با هدف کسب سهم بیشتر از بازار و برای رسوخ به بازار گسترده کراس‌اوورها این مدل را با روحیه‌ای ماجراجویانه ساخته و پرداخته نموده است. کراس‌اوورها امروزه به‌عنوان خودروهایی زمخت که به‌صورت روتین توسط افراد مختلف استفاده ‌می‌شوند از محبوبیت بالایی برخوردارند و در چندساله اخیر بیشترین حجم از رشد فروش را تجربه نموده‌اند. کراس‌اوورها همچنین خودروی محبوب آخر هفته و تعطیلات مردم اقصی نقاط دنیا است.
Datsun GO-Cross concept
Datsun GO-Cross concept
کراس‌اوور کوچک GO- Cross که تازه‌ترین محصول مفهومی شرکت داتسون است از طرحی خشن با خطوطی متعدد و اسپرت و البته به‌روز بهره می‌گیرد و به لطف یک جلوپنجره ۶ ضلعی، یک لوگو درشت و توری کرومی و البته چراغ‌های جلو و مه شکن‌های جدید که مختص این مدل طراحی شده‌اند جلوه‌ای جدید از برند داتسون را به نمایش می‌گذارد.
Datsun GO-Cross concept
Datsun GO-Cross concept
Datsun GO-Cross concept
Datsun GO-Cross concept
این مفهومی که بر اساس داتسون GO + ساخته شده، از طراحی مناسبی برخوردار است اما گویا صرفاً وسیله نقلیه‌ای است که به‌عنوان یک تمرین طراحی و ساخت مورد نظر داتسون بوده است و برند ژاپنی تصمیمی برای ساخت آن ندارد. می‌توان این‌گونه گفت که داتسون فعلاً تصمیمی مبنی بر ساخت نسخه تولیدی آن نگرفته است. همچنین با توجه به اینکه مدل گو کراس یک مفهومی است، داتسون از ارائه هرگونه اطلاعات فنی در خصوص ویژگی‌های آن امتناع نموده است. وینسنت کوبه مدیر زنجیره جهانی داتسون به‌تازگی اعلام نموده داتسون برای سال ۲۰۱۶ و برمبنای ساختار معماری جهانی و مشهور CMF –A گروه رنو نیسان قصد تولید یک محصول را دارد. وی با اعلام قصد داتسون برای سنجش وضعیت بازارهای روبه رشد و بخش‌های دارای پتانسیل بازار خودرو از قصد داتسون برای حضور هرچه بیشتر در خارج از مرزهای ژاپن خبر داده است. داتسون در میان ایرانیان خودرویی کمترشناخته شده است و عمده اعتبار آن به‌واسطه مدل‌های سدان کوچک و جمع‌وجوری است که در دهه ۵۰ و ۶۰ خورشیدی وارد کشور شدند. این خودروساز هم‌اکنون در مالکیت برند نیسان می‌باشد که خود زیرمجموعه کنسرسیوم خودروسازی رنو-نیسان است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. mds

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (407 ديدگاه)

    کپی برابر با اصل از جلو پنجره مجسمه سیال 2 هیوندای

  2. datsun

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3953 ديدگاه)

    خیلی ها به اشتباه میگن قبلا داتسون زیر مجموعه نیسان بوده یا اون رو برند قدیمی جدا از نیسان میدونن در حالی که تا 1986 نیسان محصولات خود را با دو نام تجاری نیسان و داتسون عرضه میکرد. 1986 نیسان تصمیم گرفت که تمام محصولات خود را با نام تجاری نیسان عرضه کنه و نام داتسون رو کنار گذاشت ، تا اینکه 2013 نیسان دوباره داتسون را به عنوان یک زیر مجموعه که خودروهای ارزان تولید میکند معرفی کرد

    1. ali

      ۱۰ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (30 ديدگاه)

      ممنون از اطلاعات مفیدت
      البته من هم تا الان فکر میکردم که داتسون زیر مجموعه نیسان بوده

  3. یوسف

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (738 ديدگاه)

    اگر به تولید برسه همون نقشی رو برای نیسان ایفا میکنه که داچیا داستر برای رنو داره.

  4. احمد باقری

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    طراحیش باحاله.

  5. king 918

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اگر قیمتش خیلی پایین پاشه خوبه چون طراحی خاصی برای یک مدل کانسپت نداره…….

  6. سعید

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    سلام ، هم اکنون شرکت نیسان خودروهای ارزان قیمت خودش را با نام تجاری داتسون برای کشورهای کمتر توسعه یافته عرضه می کند که البته با خودروهای تولیدی شرکت نیسان متفاوت می باشند ، قیمت پایین این خودرو ها گزینه بسیار مناسبی جهت ارائه رقیبی جدی برای خودروهای پراید و تیبا می باشد . جالب است که جهت کم کردن قیمت بعضی از مدلها ضبط خودرو نیز حذف شده و جای آن یک MP3 PLAYER تدارک دیده شده است .

    1. SS

      ۱۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (822 ديدگاه)

      البته خودروهای داتسون تابحال از نظر ایمنی تعریفی نداشتن و مدل گو در تست های تصادف هیچ ستاره ایمنی کسب نکرده
      اگر قراره خودرویی جایگزین پراید بشه، باید حداقل های ایمنی رو داشته باشه چون مشکل اصلی پراید به عنوان یک خودروی ارزان قیمت ایمنی پایینش هست

  7. ali ayat

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (715 ديدگاه)

    وای که چقدر وقتی تو هنرستان بودم از داتسون گفتنو داتسون دیدم شنیدم حالم بد شد ولی به نظر خیلی خوب میاد بهرحال ژاپنیه

  8. ارمان

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1289 ديدگاه)

    گوگولیه :دی

  9. سیامک

    ۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    داتسون یک ماشینی اصیل ژاپنی هستش در سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۷۹ سه مدل از آین خودرو وارد ایران شد ۱۶۰ جی ۱۸۰ بی و ۱۸۰ کا جزعه بهترینها ماشینها بودن و حتی به تویوتا کرونا و کارینا رقابت میکردند یادش بخیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا