سایر خودروهای آسیایی

اولین خودروی ساخت افغانستان معرفی شد، سوپراسپرتی بنام مادا 9

یک شرکت افغانستانی بنام انتاپ اولین خودروی ساخت این کشور را در قالب یک سوپراسپرت موتور وسط در کابل رونمایی کرده است

حدود یک ماه پیش، گزارش‌هایی از یک سوپراسپرت ساخت افغانستان در اینترنت منتشر شد و موردتوجه قرار گرفت. حال پروتوتایپ این خودرو که مادا ۹ نام دارد رسماً در کابل رونمایی شده است. این سوپراسپرتی با طراحی جالب است که در یک روز برفی در خیابان‌های کابل به نمایش درآمده است. این ماشین توسط شرکتی بنام انتاپ (NTOP) برای مرکز نوآوری آموزش فنی و حرفه‌ای افغانستان توسعه پیدا کرده و طراحی آن را یک جوان افغانستانی بنام محمدرضا احمدی انجام داده که گفته می‌شود در ایران تحصیل کرده است.

به گفتهٔ وی، تیم انتاپ پنج سال روی طراحی و ساخت مادا ۹ کار کرده و انتظار می‌رود تا دو هفتهٔ دیگر این پروژه به اتمام برسد و در نمایشگاه قطر ۲۰۲۳ به شکل کامل‌تری به در نمایش درآید. فعلاً هیچ اطلاعات و مشخصاتی در مورد این خودرو اعلام نشده و صرفاً میدانیم طراحان برای ساخت آن از قطعات مختلف خودروهای دیگر استفاده کرده‌اند. گفته شده بیشتر قطعات از تویوتا گرفته شده‌اند. این در حالی است که به گفتهٔ شرکت انتاپ، طراحی و تولید تمام قطعات این سوپراسپرت به‌جز پیشرانه در افغانستان صورت گرفته است؛ بنابراین، درحالی‌که از مشخصات فنی مادا ۹ خبر نداریم، به نظر می‌رسد موتور آن که متعلق به تویوتا باشد.

این موتور پشت سر راننده نصب شده تا اولین خودروی ساخت افغانستان را به سوپرکاری موتور وسط تبدیل کند. این خودرو روی یک شاسی لوله‌ای ساخته شده و در عقب از سیستم تعلیق به سبک فرمول یک استفاده می‌کند. روی این شاسی هم بدنه‌ای از کامپوزیت سبک‌وزن قرار گرفته که طراحی آن لااقل در قسمت عقب تا حدودی با الهام از بوگاتی شیرون صورت گرفته است. به گفتهٔ محمدرضا احمدی، وی فقط قصد تولید یک دستگاه از این خودرو برای نمایش داشته و به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند و شرکت‌های بزرگ خودروسازی بستگی دارد که در مرحلهٔ تولید انبوه در آن از چه قطعات استفاده کنند.

به گفتهٔ سازندگان، مادا ۹ با در نظر گرفتن جاده‌های ناهموار افغانستان طراحی شده و پیش از آنکه روی خط تولید برود توسط تیم انتاپ کاملاً آزمایش خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴۶ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    چند وقتی بود یه طراحی خوب و جاافتاده ندیده بودم درود به شرفشون انصافا طراحیش جاافتاده و محشره

    موافقم 209
    مخالفم 20
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
      شاید این پایان زندگی یک ایرانی باشد !
      شاید ۴۰ سالِ آینده‌ی افغانستان از دوبی هم دوبی‌تر باشد !
      شاید طالبان آمد شود !
      اما از یک چیز مطمئنم که در ایران … هیچگاه آدم نخواهد شد حتی اگر ایران بشود عصر حجر باز هم مطمئنم عزیزان زحمتکش ما پشت پرده همت کرده‌اند با رفیقانشان که میشود انگلستان آمریکا اسرائیل چین روسیه ، روزگار ایران را سیاه‌پوش کنند !!!

      موافقم 92
      مخالفم 81
      1. ناخدا

        ۱۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (365 ديدگاه)

        زیاد شلوغش نکنین چون از این دسته طراحی ها در دنیای خودرو آن هم از نوع اروپایی و آمریکای اش زیاد اومدن و نهایتاً بعد از چند روز در صفحات تاریخ گم و گور شدن و محو شدن !! مهم بحث به تولید رسیدن و ماندگاری در صنعت خودرو هست آنوقت افغانستانی که مردمش دارن از جنگ و گرسنگی فرار میکنن و آویزون این کشور و آن کشور میشن و با رهبری طالبانی که هنوز هیچ کشوری در دنیا اونها رو به رسمیت نشناخته چطوری و با کدوم زیرساخت میخوان این رو به تولید برسونن؟؟ خواهشاً از روی هیجان و جو زدگی لحظه ای نظر ندین

        موافقم 68
        مخالفم 111
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۰ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          آخ موضوع دقیقاً همینه که افغانستان و این حرف‌ها بعیده اما ایرانی که روزگاری کادیلاک منتاژ میکرد پرایدش شده ۳۰۰ میلیون با خط فقر ۲۳ میلیون در ماه و درآمد اکثریت حدوداً ۱۰ میلیون در ماه 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️!

          چجوری میگید شلوغش نکنید !
          مرگ واجب‌تر از شلوغ‌کاریه !

          ایرانی‌جماعت امروز داره حسرت کویری بهشت به نام دوبی را میخوره و احتمالاً فردا حسرت افغانستانی پیشرفته به سرپرستی طالبان وحشی امروز !

          موافقم 105
          مخالفم 21
        2. ناخدا

          ۱۰ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (365 ديدگاه)

          مطمئن باش افغانستان با طالبان میره به قعر اسفل السافلین !!! اینا از بیست سال فرصت حضور آمریکا و اروپا در کشورشون استفاده نکردن و قدر ندانستن و کشور رو بدون هیچ مقاومتی دو دستی تقدیم به طالبان کردن میدونی چرا ؟ چون افکار طالبانی در فکر و ذهن هر فرد و هر خانواده افغانی موج میزنه و اینها بیشتر از نود درصدشون خواهان طالبان هستن وگرنه کشورشون انقدر راحت به دست طالبان نمی افتاد

          موافقم 55
          مخالفم 34
        3. UNAS

          ۱۰ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          کسایی که از شرایط موجود ناراضی هستن و نگران اینکه 4 روز دیگه حسرت کابل را نخورن و بتونن که نه دوباره کادیلاک مونتاژ بلکه خودشون سری توی سرها در بیارن ! الان باید بجای غرغر کردن تن لش شون را از کنار شوفاژ و زیر کرسی در بیارن و بیان کف خیابون

          تمام
          حرف های خاله زنکی این همه زده شده بسه دیگه

          موافقم 26
          مخالفم 4
      2. ❤BMW❤

        ۱۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        الان اونا زن هاشون نمی‌تونن درس بخونن
        هر روز یه جا یه بمب منفجر میشه
        من نمی‌خوام افقانستان رو خراب کنم ولی یه جوری می‌گی انگار که اینجا ویتنام زمان جنگ هست و همه دارن از گشنگی می‌میرن
        خود طراحش تو ایران درس خونده بعد تو میای و …
        آخه انقدر کشورت رو خراب نکن
        حتی اگه اقتصاد هم خیلی خراب باشه هم که دیگه نباید اینطوری کنی

        موافقم 9
        مخالفم 20
    2. Reza Waffen SS

      ۱۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      اگه تست هارو بخوبی بگذرونه و مجوز تردد بگیره باید تو کلکسیون خودم یه پوشه واسش باز کنم به اسم افغانستان. نمیدونم خوشحال باشم یا ناراحت 🥺

      موافقم 67
      مخالفم 19
      1. ناخدا

        ۱۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (365 ديدگاه)

        چندتایی فیلم از این در فضای مجازی هست که در تست یک متر هم جلو نمیره !!!! و این که اپراتور نمیتونه فرمان ماشین رو کنترل کنه و مثل اینکه شدیداً مشکل داره !!!! بیشتر یک نماد هست تا خودرو و در نهایت تا فردا یا پس فردا به دست فراموشی سپرده میشه

        موافقم 26
        مخالفم 27
    3. علی

      ۱۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      سرمو میزنم به دیوار ، باباجون دست بردارید این بند و بساط و !!! آخه افغانستان!!!

      موافقم 30
      مخالفم 29
    4. RENAULT5

      ۱۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      عزیزان سواد رسانه ای ندارید چرا
      افغانستان توان ساخت پراید هم نداره
      درواقع یه شرکت اینو طراحی کرده همین
      گفتن که اولین خودروی افغانستانه…

      موافقم 30
      مخالفم 37
      1. ❤BMW❤

        ۱۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        منم اینو فک می‌کنم

        موافقم 8
        مخالفم 8
  2. Reza Waffen SS

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    طالبانم پبشرفت کرد ولی ما 40 ساله همچنان اندرخم یه کوچه ایم افسوس . . . . 😔

    موافقم 146
    مخالفم 33
    1. پویان

      ۱۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (827 ديدگاه)

      اقای رضا امیدوار باش.
      مطمین باش با دانش بنیان شدن خودروسازی ما هم بین 3 تا 5 سال دیگه میتونیم در حد لکسوس تولید کنیم. کافیه با خودباوری عمل کنیم

      موافقم 38
      مخالفم 185
      1. Arshia m3csl

        ۱۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1186 ديدگاه)

        اگه خودرو سازی بخواد پیشرفت کنه باید خصوصی باشه خودرو سازی دولتی انحصاره فقط و کیفیت خودرو ها روز به روز داره میاد پایین الان تارا کیفیت ساختش فوق العاده پایینه خودرو سازی ما هم مهندسی مهور نیست یک موتور tu5 و ef7 و پراید رو واریم و اصلا موتور نمیتونیم بسازیم خودمون و طراحی ماشین های ساخت ایران فاجعه هست خودرو سازی زمانی درست میشه که مهندس های خارجی رو بیاریم تو ایران مثل کیا که پیتر شرایر طراح ائودی رو اوورد و طراحی هاش رو بهتر کرد وقتی مهندسی نیست خودرو سازی ما و با پارتی بازی آشنا ایران خودرو که گرافیک بلده میشه طراح خودرو چه شکلی خودرو سازی پیشرفت میکنه؟

        موافقم 63
        مخالفم 5
        1. SLR _ 722

          ۱۰ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (231 ديدگاه)

          سلام دوست عزیز ، برای پیشرفت بنظر من قبل از خصوصی شدن رقابتی شدن مهم هست . الان بهمن ، کرمان موتور ، راین و … خصوصی هستند اما رقابتی نه ( شاید توی کراس اور های حدود یک میلیاردی رقابت باشد ) ولی همون هم با لابی گری هست وگرنه این رقابت فرضی بجای توی یک میلیارد توی پانصد میلیون باید رخ می داد .

          این مملکت بیش از هر چیزی دلسوز منافع ملی نیاز داره تا اینوری یا اونوری . دزد نبودن و مبارزه با فساد و لابیگری نه ربطی به تحریم داره و نه دانش اون در سیاره دیگه ای هست .

          موافقم 21
          مخالفم 6
        2. روزبه

          ۱۰ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (63 ديدگاه)

          فرض که اصلاً خودِ پیتر شرایرو آوردیم ایران . با کدوم زیرساخت و با چه ابزار و امکاناتی میخواد کار کنه . ما هنوز گیرِ قط و وصلیِ اینترنتیم بعد تو میگی از خارج طراح و مهندس بیاریم ؟ بابا دست خوش

          موافقم 10
          مخالفم 1
      2. بهنام

        ۱۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (904 ديدگاه)

        مشکل از دانش بنیان و این لفظ های انقلابی و سلحشوری نیست مشکل اونجاییه که نود درصد مردم میدونن ده درصد بقیه هم خودشونو به ندونستن میزنن هست .

        موافقم 88
        مخالفم 11
      3. مهردادکمال

        ۱۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1985 ديدگاه)

        اقا پویان با وجود این مسیولان قطعا با خودباروری میشه به تمام تکنولوژی دست یافت.
        البته اگر تا ۳-۵سال دیگه از گرسنگی نمیریم

        موافقم 67
        مخالفم 8
      4. mercedesbenz

        ۱۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (527 ديدگاه)

        فکر کردی دانش بنیان کیه یا چیه ؟ دانش بنیان مگه ورد جادوگری که بخونیش بعد معجزه ، اینا به قطعه سازای آشغالسازشونم میگن دانش بنیان ، امید داشته باشیم ؟ واقعا چی در این دوتا دیدی که امید داری؟

        موافقم 38
        مخالفم 5
      5. NAVID۰۰۹۸

        ۱۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        اونا که سالم بودند مهاجرت کردن !
        اونایی هم که موندن حتماً نفعی میبرند حسابی ، جهت خرج انگل‌زاده‌هاشون تو فرنگ !

        ما لکسوس نخواستیم ، لکسوس ساختنشون پیشکش ، همین آتوآشغال‌ها را هم مثل آدم بسازند راضی میشدیم ، البته شاید !

        اگر خجالت سر دست پا داشت ، روزی بینهایت‌بار در مقابل بیسوادی این‌ها سجده میکرد !

        موافقم 45
        مخالفم 3
      6. مهدی موتور

        ۱۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1232 ديدگاه)

        راست میگی
        امیدوارم شوخی کرده باشی
        البته شوخی شوخی کردی

        موافقم 11
        مخالفم 5
    2. DoctoR

      ۱۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1037 ديدگاه)

      ساخت ماشین با کامپوزیت که اول گلی بوده بعد کچی شده و بعد یک لایه پلی استر کار سختی نیست ولی خب بسازی که چی بشه بیشتر هنر این ماشین توی طراحیشه و برای شرکت هایی که نخبه هارو جذب میکنن فکر نکنم زیاد ارزش داشته باشه افغانستان هم فکر نکنم توانایی تولید قالب برای بدنه فلزی و تولید انبوه داشته باشه
      بیشتر جنبه نمایشی داره پول بدید 6 ماهه خودم براتون میسازم

      موافقم 26
      مخالفم 72
      1. Reza Waffen SS

        ۱۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        همینکه همت کردن عملیاتیش کردن خودش خیلیه. کاری که 40 ساله ما نتونستیم رو انجام دادن. حتی طراحیش از بسیاری از طراحی های اجق وجق امروزی یا پسرفت طراحی کمپانی های با اصالت خیلی خیلی بهتره

        موافقم 87
        مخالفم 6
      2. Ali

        ۱۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بساز دکتر
        ماشین کارت دست ساز میسازه ادم بیست چاش هی دوباره طراحی و ساخت میخواد
        بعد یارو ساخته صدای اگزوزش میرزه به کل لگن سازا
        بعد تک ساخت سازاری ما نهایتا لامبورگینی کپی میکنن

        موافقم 28
        مخالفم 6
  3. Nissan

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    افغانستان = سوپراسپورت
    🙄
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    🤒🤦‍♂️

    موافقم 55
    مخالفم 9
    1. ناشناس

      ۱۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      ایران = اسپرت= پراید
      😂😂😂😂🤔🤔🤔🤔🤔😕😕😕

  4. Hassan

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    نه بابا!!!

    موافقم 25
    مخالفم 4
  5. Radmehr

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (541 ديدگاه)

    خدایا ببین ایرانو

    موافقم 41
    مخالفم 4
  6. سبحان

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (321 ديدگاه)

    اگه میخواید تو کامنت های خودتون از پیشرفت طالبان بگید و افسوس به حال کشور خودتون بخورید این در نظر بگیرید
    این خودرو پیشرفت حساب نمیشه چون همزمان با معرفی این خودرو بانوان از تحصیل در افغانستان منع شدن مردان در ملا عام شلاق زده میشن
    و به گفته خودشون جایگاه طلاب و مسئولین طالبان با تعداد مین هایی که جا گذاشتن تعیین میشه نه توانایی و مدارک تحصیلی .
    پس بیخود مشروعیت به چنین افرادی با چند تا تیکه آهن پاره ندیم

    موافقم 38
    مخالفم 60
    1. مردیم از خوشی

      ۱۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1449 ديدگاه)

      هیچ وقت کسی از طالبان دفاع نکرده
      دوستان دارند سرعت پیش رفت و تلاش مردمش را تحسین می‌کنند

      درضمن درباره شلاق دیگ به دیگچه میگه کفگیر ….

      موافقم 89
      مخالفم 7
  7. MAM

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    جلوش شبیه سیتروئن GT
    عقبش ترکیب مک لارن 720 و بوگاتی شیرونه
    کاری به خوب و بد بودنش ندارم
    ولی ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
    پراید ۱۱۱ = ۳۲۰ میلیون تومان

    موافقم 57
    مخالفم 4
  8. mahdi-es17

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    سلام وقت بخیر در یکی از خط ها اشتباه تایپی دارد
    یک روز برقی

    موافقم 19
    مخالفم 3
  9. Mehdi

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2362 ديدگاه)

    خداییش طراحیشم خوبه هم هجومی هم منحصر به خودش و کپی نیست
    دمشون گرم 👏
    یه زمانی رییس جمهورمون پشت تریبون همین افغانستان مسخره کرد که ما خیلی بهتریم و اونا چقدر …
    توانستن دیگه در کار نیست الان همه چی شدنی بحث لیاقت خود مردم یه کشور
    حالا اینکه یه نمونه کوچیکشه هر چند دستاورد بزرگی برای افغان ها ولی نمونه کشورهای زیادی داشته تاریخ تازه بدون این همه منابع
    بحث به نظر من واقعا لیاقت
    لیاقت رفتار و فکر مردم کشورش نشان میده
    اینجا که فعلا بریم برای ۲۰۶ و ۲۰۷ صف ببندیم ۴۰ ۵۰ میلیون بیشتر تو بازار بکنیم تو پاچه هم و بریم دیگنیتی بخریم که خارجی سوار باشیم تازه این بحث خودرویی خیلی کوچیکش
    به امید بهتر شدن هممون 🙏

    موافقم 67
    مخالفم 7
  10. amirali

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (188 ديدگاه)

    سرمایه های یک کشور فقط و فقط نخبگان و دانشمندان آن کشور هستند که حتی با تحصیل در خارج از کشور به وطن خود باز می گردند و دین خود را به وطن ادا می کنند ولی متاسفانه شرایط در وطن ما ایران به گونه ای شده است که نخبگان واقعی تمایل به باز گشت ندارند وآنهایی هم که هستند در صدد مهاجرت از میهن هستند و این روند باعث پسرفت ما در صنعت و کشاورزی و… شده است . تصمیمات گرفته شده در اکثر حوزه ها به صورت آزمون و خطا می باشد که نهایتا باعث بدتر شدن شرایط می شود و کار علمی و اکادمیک در ایران ارزشی ندارد . همین تصمیمات هیجانی و غیر کارشناسی باعث شده تا ایران که قدمت 60 ساله در صنعت خودرو دارد نتواند همگام با شرکت هایی باشد که تنها 5 سال از تاسیس انها می گذرد ، گواه حرف های بنده هم طراحی های اخیر ایران در صنعت خودرو می باشد که 100 سال تا طراحی های روز دنیا فاصله دارد .

    موافقم 30
    مخالفم 3
  11. HS

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    ما داریم پیشرفت میکنیم
    البته از در عقب

    موافقم 47
    مخالفم 3
    1. جناب ایکس

      ۱۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      یاد مِیتر افتادم تو انیمیشن کارز که سلطان دنده عقب رفتن بود! باور کن تو دنده عقبم از میتر کمتریم!!! :(

      موافقم 20
  12. mahdi-es17

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    خیلی ها در ایران هم این کار رو انجام داد خیلی ها هم به دلیل نبود تجهیزات گرانی وسایل نیم کاره رها شدند نمونش در انبار جایی یک ماشین کلاس رودستر دست ساز دیدم که طرف همه چیزش یا جمع کرده بود یا ساخته بود یه موتور xu10 تقویت شده در عقب داشت ارتفاع ماشین از زمین کمتر از یک متر بود
    تیپ قیافه اش در مایه های لوتوس الیز بود اما طرف به دلیل هزینه زیاد نداشتن تجهیزات از ادامه کارش صرف نظر کرد

    موافقم 21
    مخالفم 4
  13. Avan

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    یعنی اگر به جوانان بها بدی حتی در افغانستان هم میشه پیشرفت کرد اما این جا هنوز دارند ورژن های جدید پراید و پژو را تولید می کنند.من اگر جای تصمیم گیران بودم الان از خجالت آب. می شدم.

    موافقم 34
    مخالفم 3
  14. Navash

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    ما افغانستان مسخره میکردیم جالا صد برابر ما شدند
    ما همچنان در حسرت پراید و افغانستان به سوپر اسپرت زدند

    موافقم 31
    مخالفم 3
  15. Arshia m3csl

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1186 ديدگاه)

    طراحی خاصی داره اگه تو جاده های ناهموار هم بتونه بره یک رقیب برای ۹۱۱ داکار و لامبورگینی هوراکان استراتو میشه درسته که اصالت و خاص بودن لامبورگینی و پورشه رو نداره ولی بازم یک سوپراسپرت خارج از جاده ای جدید میاد که جالب میشه امیدوارم نسخه هلی خارج ا جاده ای از ماشین های سوپراسپرت کنار نسخه های عادی بیاد و مکلارن و فراری هم نسخه های خارج از جاده ای از مدل های ۲۹۶ و مکلارن جی تی هم عرضه بشه و تو رالی هم نسخه های مخصوص سوپراسپرت های افرودی عرضه بشه تا مسابقات رالی و دنیای سوپراسپرت ها جذاب تر بشه

    موافقم 14
    مخالفم 10
  16. Roham

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (757 ديدگاه)

    👏👏👏👏

    موافقم 20
    مخالفم 1
  17. P7

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    الان یعنی ایران = نیسان آبی
    افغانستان = مادا 9
    خب زشت شد که :/

    موافقم 41
    مخالفم 6
  18. Roj

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پیش بسوی واردات خودرو از افغانستان

    موافقم 50
    مخالفم 1
  19. SLR _ 722

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    البته که ساخت چنین خودروی برای افغانستان جالب هست اما توی ایران هم فکر کنم یکی دو بار ساخته شدن منتها اون ها بجای طراحی منحصر بفرد شبیه اونتادور بودند .
    اون ها هم دقیقا با همین روش ساخته شده بودند ( موتور وسط با مدل گچی و بدنه کامپوزیت با شاسی لوله ای ) منتها بجای موتور تویوتا از موتور v8 بیوک استفاده شده بود ( همین بیوک ایران های خودمون ) . توسط یک تیم تبریزی هم فکر کنم ساخته شده بود و توی تلویزیون هم یکی دوبار نشون دادش .

    خلاصه که خیلی خوب هست توی افغانستان کار پژوهشی میشه ولی شما هم نا امید نشید 😄

    موافقم 25
    مخالفم 2
  20. HesamS500

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (129 ديدگاه)

    عاشق طراحی و صدای اگزوزش شدم

    موافقم 23
    1. ناشناس

      ۱۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      اخ که گفتی

  21. amirboss

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (737 ديدگاه)

    نمونه های کپی دست ساز هم تو ایران هستن مثل اونتادور و چند نمونه خودرو کلاسیک. اینکه بخایم یه شاسی و سیستم تعلیق یا بهتر بگیم یه پلتفرم به پیچیدگی یه سوپر اسپرت توسط چند نفر با حداقل امکانات و دانش فنی اجرا بشه هرچقدر هم ایراد فنی و طراحی داشته باشه قابل ستایشه.

    موافقم 13
    مخالفم 3
  22. Milad

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا من کاری ندارم من از این متنفرم که یه روز از کار برگشته بودمو در خونم یه تبلیغی گزاشته بود که ماشینا جدید خارجی شاستی بلند بود قیمت ها پایین نوشته حدود150/200 بودو با خودم گفتم اقا5سال دیگه من اینو میتونم با کار کردن بگیرم ولی الان یه پراید 88دارم اگر اینجوری پیش بریم ما به جایی نمی‌رسیم

    موافقم 12
  23. Porsche 911

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    عمری این حرف رو تو مغز خیلی ها کردن و حالا داریم چوب زود باوری و تفکر سادمون رو میخوریم
    دوستان داخل ,,, چیزی به اسم شایسته سالاری وجود نداره
    بله اگه به جوانان یک مملکت مثل ایران که پتانسیل پیشرفت خوبی هم داره بها بدی میشه آینده روشنی رو برای ایران و خودمون تصور کرد
    ولی اینکار در خوشبینانه ترین حالت رویایی بیش نیست
    کسی رو میشناختم که در سال ۹۶ کنکورش رو رتبه ۱۱ آورد
    به دلایلی خانواده اش تلاش داشتن که ایران بمونه(خریت محض) خودش با بغض میگفت که وقتی دانشگاه های مختلف میرفت برای تحصیل و کار بهش میگفتن که نهایتا اینجا شغلی که میتونیم بهت بدیم تایپیست هست!
    شاید این نمونه خیلی عادی ای باشه
    ولی درد یه ملت رو چجوری میشه جار زد که کوچکترین چیز توی این مملکت در انحصار هست
    یه پیچ ساده با انحصار تولید یا وارد میشه و یکدومش از زیر دست دولت در نمیره

    موافقم 10
  24. حسین

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    یاد نمونه های ایرانی اش افتادم ، از کپی لامبو تا اون ایرانی که رنگ بدنش آبی بود! ( اسمشو یادم نیس)
    ولی خودرو فقط بدنه نیس ، کامپیوتر ، گیربکس ، موتور ، شمع ، کوئل و … چی؟

    موافقم 4
    مخالفم 6
  25. Yasin

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    پشمی باقی نمی‌ماند..

    موافقم 8
    مخالفم 3
  26. Siyavash

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (802 ديدگاه)

    بسیار عالی…واقعا خسته نباشن..برایه اولین تجربه واقعا شاهکار هست….امیدوارم بازم طراحی این چنینی از جوانان با انگیزه افغان ببینیم ..امروز با دیدن این عکس ها حالم یکم بهتر شد…

    موافقم 12
  27. پرشکوه

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (34 ديدگاه)

    چقدر ممدرضا احمدی زیاد شدهههههه

  28. Poria

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (107 ديدگاه)

    اقامت افغانستان آیلتس میخواد ؟

    موافقم 7
    مخالفم 1
  29. فرهاد

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    اصلا بحث طالبان و این چیزا نیست
    تو اینکه این ماشین یه دست ساز موتور و پلتفرم قرضیه تو اونم حرفی نیست و میدونم کلی هم ایراد داره
    مهم اینه که افغانستان حتی بااون وضعیت تکنولوژیش میخواد سوپراسپرت ببره نمایشگاه خودرو قطر
    ولی ما تو این چهل و اندی سال نتونستیم همچین کاری بکنیم و مسوولین همچین چیزیو نمیخوان چون به ضرره سایپا و ایرانخودروإ جای بحثه
    خوشحالم واسه افغانستان و صد افسوس واسه جوونا و نخبه های خودمون که دارن تلف میشن زیر دست این مسوولین بی…

    موافقم 11
  30. حسین دهمرد

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    یه عده کف و خون قاطی کردن .
    وقتی با چارتا عکس اینجوی جوگیر میشین دیگه تحلیلهای آبکی تون چیه

    موافقم 5
    مخالفم 12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا