بالاخره اولین نمونهٔ تولیدی دِوِل سیکستین رونمایی شد و سفر چندین سالهٔ این هایپرکار شانزده سیلندر به پایان رسید. خودرویی که در ویدئوی زیر مشاهده میکنید برای یک خریدار خاص ساخته شده است و هماکنون تنظیمات نهایی آن در حال انجام است. این سیکستین اما فقط هشت سیلندر در سینهٔ خود دارد و باید آن را دِوِل ایت نامید! گفته شده خریداران این هایپرکار پیشرانهٔ شانزده سیلندر نمیخواسته است زیرا ظاهراً در محل زندگی او محدودیتی برای خرید خودروهای شانزده سیلندر وجود دارد. این تمام چیزی است که در مورد تغییر پیشرانهٔ سیکستین میدانیم و هیچ توضیح دیگری در این رابطه داده نشده است.
بنابراین، این سیکستین خاص فاقد ۵ هزار اسب بخار قدرتی است که در زمان معرفی اولیهٔ آن در حدود ۱۰ سال پیش وعده داده بود. البته این خودرو هنوز هم از لحاظ قدرت هیچ کمبودی ندارد زیرا پیشرانهٔ V8 توئین توربوی آن ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. فعلاً هیچ اطلاعات دیگری در مورد این پیشرانهٔ هشت سیلندر منتشر نشده است ولی گفته شده همچنان در مرحلهٔ تیونینگ است و به نظر میرسد هنوز به ۲ هزار اسب بخار قدرت نرسیده است. این سیکستین هشت سیلندر رسیدن به حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت را هدف قرار داده است و بنابراین حتی با نیمی از سیلندرها هم هرگز خودروی کندی نخواهد بود.
بااینحال، طبق گزارشها، دومین نمونهٔ تولیدی این خودرو به پیشرانهٔ V16 مجهز خواهد بود که توان تولید ۵۰۰۰ اسب بخار قدرت را دارد. البته قدرت این موتور روی ۳۰۰۰ اسب بخار محدود میشود زیرا حداکثر توان آن برای یک خودروی جادهای خیلی زیاد خواهد بود. هرچند شاید این ارقام خیلی دور از ذهن به نظر برسند ولی این پیشرانه واقعاً وجود دارد و قبلاً کار کردن آن را دیدهایم.
بهطورکلی، هرچند شاید دِوِل سیکستین خودروی چندان مشهوری نباشد اما با ۵.۳ متر طول و ۲.۲ تن وزن، هیچ خودروی دیگری در جادهها شبیه به آن نخواهد بود. البته در داخل این ماشین انواع و اقسام قطعات قرض گرفته از کوروت C8 را خواهید دید اما از بیرون و هنگام رانندگی مثل یک هیولا به نظر میرسد. این خودرو فراتر از چیزی است که بسیاری از استارتاپها میسازند و بنابراین امیدواریم بتوانیم خیلی زود نمونهٔ V16 آن را هم ببینیم.
تماشا در یوتیوب:
احمدرضا
۲۰ خرداد ۱۴۰۱ماشین با ابهتی هستش
ولی حس میکنم داخلش در قیاس لافراری و شیرون زشته
TML BN
۲۰ خرداد ۱۴۰۱داخلش انگاری مهد کودکه😂😂
mahdi-es17
۲۰ خرداد ۱۴۰۱انگار یه سطل رنگ آبی خالی کردی توش
Reza Waffen SS
۲۱ خرداد ۱۴۰۱اصلا قابل قیاس نیست باهاشون
ایلیا
۲۱ خرداد ۱۴۰۱شاید مسخره باشه ولی این ماشین رو اولین بار تو آسفالت هشت دیدم😂
فريد
۲۰ خرداد ۱۴۰۱خسته نباشن زحمت کشیدن ولی در کل نُچ
mahdi-es17
۲۰ خرداد ۱۴۰۱🙄👎 قیافه نداره 🤫
نوید AJ
۲۰ خرداد ۱۴۰۱من این سوپربلوندی رو میبینم کهیر میزنم. ماشین در برابر اون سلطانه.
AMANTE
۲۰ خرداد ۱۴۰۱فقط من این احساس رو دارم که این ماشین روی کوروت C8 ساخته شده!؟
چون نمای داخل خیلی شبیه ی کوروت C8 هست که عکس اش رو پایین میزارم.
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/12/2020-chevrolet-corvette-z51-and-2020-porsche-718-cayman-gt4-106-1598991190.jpg
و موتور V8 که بتونید ازش دو هزار اسب بخار بکشید معمولا آمریکایی هستن و اصلا بعید نیست موتور کوروت C8 باشه.
JDM lover
۲۰ خرداد ۱۴۰۱منم دقیقا همینو حدس میزنم
احتمالا روی کوروت ساخته شده
موتورشم به احتمال زیاد امریکاییه که یعنی همون موتور کوروته احتمالا
akrh78
۲۰ خرداد ۱۴۰۱ینی واقعا متن رو نخوندی که نوشته کابین رو از کوروت قرض گرفته؟
موتورشم یه کمپانی امریکایی به اسم Steve Morris Engines میسازه
JDM lover
۲۰ خرداد ۱۴۰۱طراحیش از نظر خودم خوبه و با ابهته ولی داخلش رو باید یکم بیشتر کار میکردن تا شبیه هایپرکار های گرون قیمت بشه
ولی در کل محصول جذابیه
Mad.z.Max
۲۰ خرداد ۱۴۰۱پس بالاخره ساختن این دول رو، نسبتا بزرگ و قوی هم هست! :))
Humer
۲۰ خرداد ۱۴۰۱اره ولی کاشکی اون ۵۰۰۰ اسب بخار فقط می موند
نه توی ۳۰۰۰ اسب محدود شه
FTB
۲۰ خرداد ۱۴۰۱اون وقت خطر نداشت برای هواپیما های بالای سرش؟
جناب ایکس
۲۰ خرداد ۱۴۰۱“سفر چندین سالهٔ این هایپرکار شانزده سیلندر به پایان رسید”
مث اینکه تو راه سفر راه زنا بهش حمله کردن ۸ تا از سیلندراش رو بردن😂
محمد
۲۰ خرداد ۱۴۰۱یه ماشین جنجالی که از روزی که رونمایی شده همه اطلاعاتش فقط روی کاغذ ارائه شده. نه یه تست داینو ازش موجوده و نه تست شتاب. اسم این ماشین به دلیل موتور خاص 16سیلندرش انتخاب شده، بعده سالها یه دونه دادن بیرون، اونم هشت سیلندر.
شده عین سیروان موتورز خودمون، چند سال پیج اینستاگرامشو فالو کرده بودم و آخرش فهمیدیم که پروژه کلا سرکاری بوده.
Radmehr
۲۰ خرداد ۱۴۰۱این هیرچی فقط پول میگیره از ماشین تعریف کنه!
باید انقد برا سازنده ها ارزشمند باشی که پول بگیری نظر واقعیتو بگی
تحت پیگرد
۲۰ خرداد ۱۴۰۱داخلش رو از کوروت اسکی رفته.
مال کدوم کشور بود دول
akrh78
۲۰ خرداد ۱۴۰۱فقط این زباله هارو میدن این باهاش ویدیو بگیره
در و تخته خوب با هم جور هستن
HamiD
۲۰ خرداد ۱۴۰۱لایک به مولا
شاهین
۲۰ خرداد ۱۴۰۱و بازم سوپر بلوندی با دهان باز و دائم التعجب
سایپا شاهین بهش بدن در برابر پول خوب دقیقا همینجوری با تعجب و دهن باز و چشای گشاد از موتور هشت سوپاپ توربو با قدرت 110 اسبی تعریف و تمجید میکنه!
فرزاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۱بلوندی یه کار حرفهای تو این ویدئو کرده اونم فرم دادن و هماهنگی گونهش با طراحی این خودروئه برای انجام تبلیغات بهتر و دریافت سود بیشتر
Swedish Arrogant Tiger
۲۰ خرداد ۱۴۰۱از اون ماشین هایی که هر چند وقت با زور یه شو و سر و صدا اسمشون میافته سر زبون بعدش مشخص میشه در حد تبلیغاتش نبوده و جاش تو زباله دان تاریخه!
مهدی
۲۰ خرداد ۱۴۰۱از بیرون خیلی خفنه اما داخلش شبیه کوروت C8 هستش
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۰ خرداد ۱۴۰۱نباید بیشتر از 1500 اسب قدرت میگرفتن.واقعا هیچ نیازب به این قدرتها نیست.بیشتر از این بدرد مسابقات درگ میخوره.انجین 16 سیلندر پوشراد خوش صدا و گرفتن شتاب زیر 8 برا درگ مثل بمب صدا میکرد
من^_^
۲۰ خرداد ۱۴۰۱۲.۲تن وزن رو بهینه میکرد خیلی منطقی تر بود
Hadi
۲۰ خرداد ۱۴۰۱داخلش انگار شبیه کوروت C8 شده 👌🏼