شرکت هندی فورس موتور شاسیبلند جدیدی را معرفی کرده که به چهار ردیف صندلی با ظرفیت حمل ۱۰ نفر مجهز است و ۱۸ هزار دلار قیمت دارد.
کسانی که شاسیبلندهای فول سایز سه ردیفهٔ آمریکایی را بسیار کاربردی و جادار میدانند باید نگاهی به فورس سیتیلین داشته باشند. این خودرو شاسیبلندی هندی با چهار ردیف صندلی و مجموعاً ۱۰ صندلی است که امکان جابجایی یک تیم فوتبال را فراهم میکند. هرچند سیتیلین بهعنوان محصول جدیدی برای سال ۲۰۲۳ معرفی شده است اما این خودرو درواقع نسخهای کمی متفاوت از مدلهای ترکس توفان و ترکس کروزر شرکت هندی فورس موتورز است که پیشینهٔ آنها به دههٔ ۹۰ بازمیگردد.
این سه شاسیبلند با فرم جعبهای که بشدت از مرسدس G کلاس قدیمی الهام گرفته، یکسان به نظر میرسند و تفاوتهایی جزئی باهم دارند. سیتیلین به لطف سپرها، گلگیرها و جلوپنجرهٔ همرنگ بدنه لوکسترین مدل از بین این سه محسوب میشود و با چراغهای جلوی بزرگ هالوژن نشان میدهد که یک G کلاس نیست. این خودرو ۵,۱۲۰ میلیمتر طول دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۰۵۰ میلیمتر است.
تفاوت اصلی سیتیلین با دو مدل قبلی در داخل دیده میشود زیرا این شاسیبلند جدید به ۱۰ صندلی رو به جلو مجهز است که با ترکیب ۳+۲+۳+۲ چیده شدهاند و هیچ فضایی برای بار باقی نگذاشتهاند. البته به گفتهٔ فورس موتورز، سیتیلین در این کلاس بیشترین فضا را برای همهٔ سرنشینان ارائه میکند. جالب اینکه ترکس توفان و ترکس کروزر ظرفیت سرنشین بیشتری داشته و به ترتیب میتوانند ۱۱ و ۱۳ نفر را حمل کنند اما سرنشینان عقب آنها روبروی هم قرار میگیرند.
ورود به کابین سیتیلین از طریق چهار درب معمولی انجام میگیرد و بنابراین دسترسی به صندلیهای ردیف چهارم باید چالشبرانگیز باشد. البته خوشبختانه صندلیهای ردیف دوم با نسبت ۴۰ به ۶۰ تا میشوند و در ردیف سوم دو صندلی نصب شده که راهروی کوچکی را ایجاد میکند. تجهیزات این خودرو کاملاً ابتدایی هستند ولی حداقل تهویه مطبوع با یک واحد مجزا برای سرنشینان عقب وجود دارد تا برای شرایط آبوهوایی هند مناسب باشد.
هر سه مدل این شاسیبلند هندی از یک پیشرانهٔ ۲.۶ لیتری چهار سیلندر دیزلی قدیمی استفاده میکنند که از مرسدس بنز گرفته شده و تنها ۹۰ اسب بخار قدرت دارد اما گشتاور ۲۵۰ نیوتن متری آن نشان میدهد که توان حمل ۱۰ سرنشین را خواهد داشت. انتقال نیروی این موتور هم صرفاً توسط یک گیربکس پنج سرعته اتوماتیک صورت میگیرد. سیتیلین روی شاسی نردبانی ساخته شده که در جلو تعلیق دو جناقی و در عقب فنرهای شمش دارد. قیمت این خودرو در بازار هند از ۱.۵ میلیون روپیه معادل ۱۸,۴۳۰ دلار آغاز میشود که برای شاسیبلندی با این ظرفیت سرنشین رقم مناسبی به نظر میرسد.
NAVID۰۰۹۸
۲۲ فروردین ۱۴۰۲یه سرویسِ مدرسهی بالیوودی !
یا گشت ارشادِ معنوی !
پیام
۲۲ فروردین ۱۴۰۲همین ماشین یه پیچش به ماشینای ایرانخودرو میارزه
GTXS
۲۲ فروردین ۱۴۰۲صندلیای ردیف اخر رو بردارن ، بشه صندوق عقب . یه نمایشگر بزرگ هم بزارن وسط .
با همین دو تغییر بیاد ایران ، شرکت شاهرخ خان موتورز میتونه یه شاسی بلند ۳ ردیفه لاکچری و آفرودی رو هر کدوم ۲ میلیارد پیش فروش کنه .
موقع تحویلم ۲ میلیارد دیگه میدی عوضش شرکت ۴ تا تخم مرغ میزاره زیر لاستیکت که با دل خوش استفاده کنی .
Python
۲۲ فروردین ۱۴۰۲انشالله قسمتتون بشه لذت ببرید ازش.
مجتبی .
۲۲ فروردین ۱۴۰۲بعد بااین قدرت چطوری میخواد تو فیلم هندیا بازی کنه؟؟😉
خوب گفتین برا سرویس میتونه گزینه خوبی باشه.
REZA khaste ( Tanha )
۲۲ فروردین ۱۴۰۲همین ماشین تو هند ، ۲۰ نفر داداشی طور ، تو ماشین میشینن
۱۰ نفر رو سقف . ده نفر دو طرف ماشین رو رکاب سرپا میمونن تا مقصد ، ده نفرم از پشت ماشین میگیرن اسکی میرن تا مقصد .
قدرتشم کافیه . هر جا ماشین کم آورد داداشیا هُل میدن از کوه هم بالا میره . کلا یه عده شون از مبدا تا مقصد فقط ماشین هُل میدن .
خیلی هم قشنگ .
مجتبی .
۲۳ فروردین ۱۴۰۲😂😂😂
Tesla
۲۲ فروردین ۱۴۰۲طولش از اسکالید و نویگیتور کمتر هست ( اسکالید معمولی ۵۳۳۵ میلی متر طول داره و نسخه L هم ۵۷۷۹ ) ، بعد چطور این ۱۰ نفره هست !! 🤣🤣🤣😂😂
DFG
۲۲ فروردین ۱۴۰۲فضای صندوق بار نداره خو . همش پشت هم صندلیه
مهردادکمال
۲۲ فروردین ۱۴۰۲میشه رو سقفش با کمی هزینه کار کرد و بنظرم وسیله خوبی برای ایرانگردی بشه
مهردادکمال
۲۲ فروردین ۱۴۰۲با توجه به قیمت و موتور با اصل و نسب(هر چند قدیمی و ضعیف اما قطعا مطمئن) و چهره متفاوتش محصول خیلی خوبی هست. ارزش خرید بالایی داره
ناشناس
۲۲ فروردین ۱۴۰۲طراحیش شبیه لندکروز سری ۷۰ و بنز جی کلاس، قالپاق هاش شبیه وانت نیسان، سردسته دندش شبیه وانت کارا و دریچه کولر هاش هم که شبیه ال ۹۰ یا پراید های جدیده، قدرت موتورش هم که ۹۰ اسب بخار ،با این بزرگی و با ۱۰ نفر سرنشین چطور میتونه از سربالایی بالا بره 😂😂😂😂
BMW
۳ خرداد ۱۴۰۲جال جدی میگم خود هند توش ۳۰ نفر رو کم کم توش جا میکنه تو فیلم هندی هاشون معلوم نیست چه بشود