شاسیبلند آفرودی فورس گورکا که از پیشرانهٔ دیزلی مرسدس بنز استفاده میکند، برای اولین بار از نسخهٔ پنجدر با سه ردیف صندلی بهرهمند شده است.
شرکت هندی فورس موتورز سری بروز شدهٔ شاسیبلند گورکا را معرفی کرده که برای اولین بار با نسخهٔ پنجدر با سه ردیف صندلی همراه است. این آفرودر هندی که بهوضوح از مرسدس بنز G کلاس الهام گرفته، در داخل نیز بهروزرسانیهایی را تجربه کرده است. در نسخهٔ پنجدر جدید، ظاهر جعبهای شکل گورکا همچنان حفظ شده و طول بیشتر بدنه آن را بیشتر به G کلاس شبیه کرده است. این نسخه با ۴,۳۹۰ میلیمتر طول، ۴۲۵ میلیمتر کشیدهتر از نسخهٔ سهدر است.
در قسمت جلو و عقب گورکا همچنان همان طراحی قبلی با ویژگیهایی مثل چراغهای گرد جلو و سپرهای پلاستیکی بدون رنگ که با بچه گلگیرهای عریض همراه است حفظ شده و خودرو به لطف ۲۳۳ میلیمتر فاصله از زمین به همراه لوازم جانبی مثل اسنورکل، باربند و نردبان عقب، تواناییهای آفرود بالایی را ارائه میکند. رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی با لاستیکهای آلترین هم تکمیلکنندهٔ ویژگیهای بیرونی این شاسیبلند هندی هستند.
در داخل خودرو، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگتر ۹ اینچی ارائه شده که با اندروید اتو و اپل کارپلی همراه است. مقابل راننده نیز یک صفحه آمپر دیجیتالی قرار گرفته است که البته بهاندازهٔ خودروهای جدید امروزی پیشرفته نیست. به گفتهٔ فورس موتورز، داشبورد گورکا با متریال نرم مشابه خودروهای سواری پوشیده شده است اما طراحی کلی همچنان شخصیت اقتصادی این شاسیبلند را نشان میدهد.
اتفاق مهمتر اما ارائهٔ سه ردیف صندلی در نسخهٔ پنجدر است که با فراهم کردن ظرفیت حمل هفت نفر، کارایی گورکا را افزایش میدهد. بااینحال، با توجه به ابعاد جمعوجور خودرو، هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی، فضای بار زیادی وجود نخواهد داشت. تجهیزات ایمنی گورکا هم صرفاً به دو ایربگ، کمربند ایمنی، ترمز ABS و دوربین دندهعقب محدود میشود.
گورکا با یک پیشرانهٔ ۲.۶ لیتری چهار سیلندر دیزلی ساخت مرسدس بنز عرضه میشود که ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی و سامانهٔ چهارچرخ محرک با قفل دیفرانسیل جلو و عقب به هر دو محور منتقل میشود. این شاسیبلند آفرودی هندی بر اساس شاسی نردبانی ساخته شده و در هردو محور از تعلیق چند اتصالی بهره میبرد.
فروش نسخهٔ بروز شدهٔ فورس گورکا بهزودی در نسخههای سهدر و پنجدر در هند عرضه خواهد شد. هرچند قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است اما انتظار میرود از حدود ۱.۶۱ تا ۱.۶۶ میلیون روپیه معادل ۱۹ تا ۲۰ هزار دلار آغاز شود. سوزوکی جیمنی و ماهیندرا تار از رقبای این خودرو در هند هستند.
javad-bmw
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳الان دوستان داخلی میرن اینو وارد ایران میکنن، تیتر هم میزنن، هیولای آفرود.
با قیمت ۳ میلیارد
علی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳آدم باید دیوونه باشه این همه محصول با کیفیت چینی رو بذاره کنار اینو بخره تازه یه پولی هم میشه ذخیره کرد☺️
Taha Ayoobi
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳با کیفیت چینی؟
𝐀𝐥𝐢
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳به قولی شده جی کلاس مناطق محروم
datsun
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳اگه بخوای اینطور حساب کنی جی کلاس خودش هم کپی آفرودهای بنام زمان خودش بود چون زمانی که تازه جی شروع به تولید شد اونها سالها تولید میشدن الان هم باب شده تا یه ماشین این شکلی میاد میگن شبیه جی کلاسه ، جی کلاس خودش شبیه کی بوده؟
محسن
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳جی کلاس از ماشین پت پستچی کپی شده
Taha Ayoobi
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳جی کلاس از روی جیمنیه
"میلاد . فقط آلمان . فقط بنز "
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳چی میزنید شماها؟
گاس فرینگ
۲۱ تیر ۱۴۰۳یه پیچ پژو سواران بود میگفت مرسدس شاسی جی کلاس رو از پژو خریده
فرامرز
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳به نظرم میتونه یک خودروی ارزون آفرود واسه بازار ایران باشه
زیزیگولو
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳دغدغه های مردم دنیا درباره ماشینای چینی کم بود حالا هندیها هم اضاف شدن🤦
احسان
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳الان هندیها اضافه شدن چه دغدغه ای پیش اومده؟ قدرت خرید مردم هند پایین هست و خواستن انواع سگمنت ها رو برای مردمشون پوشش بدن،اسلحه نگذاشتن روی سر شما حتما این رو بخری، هر چند همین ماشین های کلاس اقتصادی با توجه به قیمتشون حتی بدون تعرفه هم بیان از توان جمعیت کثیری از مردم ایران خارجه.
زیزیگولو
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳احسان خودت داری تو ایران زندگی میکنی و خوب میدونی که سیاستهای غلط دولت در نحوه دریافت حقوق گمرکی سنگین و نجومی از خودروهای وارداتی نتیجه ش این هستش که خودروهای وارداتی از دسترس اکثر مردم ایران خارج هستن وگرنه مردم نمیرفتن سمند و ۴۰۵ و ۲۰۶ بخرن ……. هند رو با کشور غنی و ثروتمند ایران مقایسه نکن
NAVID۰۰۹۸
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳آقا
من چون همهچیزو از دیدگاه یه مجرد میبینم ، از همچین ماشینایی لذت میبرم و دوسشون دارم البته که جیمنی دنیاش با همه متفاوتِ و در این کلاسِ کوچک بهترینِ!!!
همین سادهی هندی را به بهترینِ چینی ارجعیت میدونم!!!
هندیها درسته که ظاهر جینگیلیپینگیلی چینی ندارن ، ولی در عوض کیفیت متریال بسیار بالایی برای استفاده طولانی مدت دارند!!!
موتورسیکلتهایی که در این ۲۰ سال اخیر با شرکت آپاچی و باجاج به ایرن آوردن و منتاژ کردند هنوزم در پُکیدهترین صورت ممکن داره با ظاهری داغون مثل ساعت دارند کار میکنند با اون صدای مخصوص اگزوزی که دارند!!!
رومانی>چین>فرانسه
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳لطفا از خودرو سازی تایوان و مالزی هم مطلب بنویسید حداقل از چین و هند بهترن
افشار
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳آیا در مورد بنجل تر از بنجل حرف میزنی ؟
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳هندی میتونه بهتر باسه هندی را رو منم به چینیا ترجیح میدم چون بد چینی ها کثیفن و می.نن بد چین به ژاپن و کره پس بد همین کارو میکنیم
ولی البته در مورد نظر خودت برای جیمنی فقط بدرد خودت میخوره چون نظر سطحی و اشتباه و محدوده کوچک وبد سطحی میبینید NAVID۰۰۹۸ بد چون سطحی و محدوده کوچکی میبینید برای نظرات اشتباه و سحی ان و بدرد خودت میخورن بطور نسبی
Aryan Abdolahpoor
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳چینی ها که به دنبال هرجور کلاس ماشینی هستند حالا هندی ها هم اضافه شدند حداقل اگر کپی میکنید دقیق کپی کنید
datsun
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳گشتاور خیلی خوبی داره کیفیت متریال پایینه ولی قیمتش هم پایینه هم خوانی دارن
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۰ هزار براش زیاده
با ۲۰ هزار میشه چیزای دیگه خرید اونجاها
ولی روحش شاد جی کلاسو گفت بیارن و اگه اون نبود الان این جی کلاسو این ماشین هندی و اینا هیچ کدومشون نبود :)
LAND CRUISER 70
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳جای مدل هایی با انجین بنزینی و گیربکس اتوماتیک
خالیه
برای صادرات به خاورمیانه
Taha Ayoobi
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳دوست ندارم اینو بگم ولی چه کابین آشغالی داره
کیفیت متریال از تو عکس معلومه