سایر خودروهای آسیایی

معرفی فورس گورکا پنج‌در، همتای ارزان‌قیمت مرسدس G کلاس از هند!

شاسی‌بلند آفرودی فورس گورکا که از پیشرانهٔ دیزلی مرسدس بنز استفاده می‌کند، برای اولین بار از نسخهٔ پنج‌در با سه ردیف صندلی بهره‌مند شده است.

شرکت هندی فورس موتورز سری بروز شدهٔ شاسی‌بلند گورکا را معرفی کرده که برای اولین بار با نسخهٔ پنج‌در با سه ردیف صندلی همراه است. این آفرودر هندی که به‌وضوح از مرسدس بنز G کلاس الهام گرفته، در داخل نیز به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده است. در نسخهٔ پنج‌در جدید، ظاهر جعبه‌ای شکل گورکا همچنان حفظ شده و طول بیشتر بدنه آن را بیشتر به G کلاس شبیه کرده است. این نسخه با ۴,۳۹۰ میلی‌متر طول، ۴۲۵ میلی‌متر کشیده‌تر از نسخهٔ سه‌در است.

در قسمت جلو و عقب گورکا همچنان همان طراحی قبلی با ویژگی‌هایی مثل چراغ‌های گرد جلو و سپرهای پلاستیکی بدون رنگ که با بچه گلگیرهای عریض همراه است حفظ شده و خودرو به لطف ۲۳۳ میلی‌متر فاصله از زمین به همراه لوازم جانبی مثل اسنورکل، باربند و نردبان عقب، توانایی‌های آفرود بالایی را ارائه می‌کند. رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی با لاستیک‌های آل‌ترین هم تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های بیرونی این شاسی‌بلند هندی هستند.

در داخل خودرو، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ‌تر ۹ اینچی ارائه شده که با اندروید اتو و اپل کارپلی همراه است. مقابل راننده نیز یک صفحه آمپر دیجیتالی قرار گرفته است که البته به‌اندازهٔ خودروهای جدید امروزی پیشرفته نیست. به گفتهٔ فورس موتورز، داشبورد گورکا با متریال نرم مشابه خودروهای سواری پوشیده شده است اما طراحی کلی همچنان شخصیت اقتصادی این شاسی‌بلند را نشان می‌دهد.

اتفاق مهم‌تر اما ارائهٔ سه ردیف صندلی در نسخهٔ پنج‌در است که با فراهم کردن ظرفیت حمل هفت نفر، کارایی گورکا را افزایش می‌دهد. بااین‌حال، با توجه به ابعاد جمع‌وجور خودرو، هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی، فضای بار زیادی وجود نخواهد داشت. تجهیزات ایمنی گورکا هم صرفاً به دو ایربگ، کمربند ایمنی، ترمز ABS و دوربین دنده‌عقب محدود می‌شود.

گورکا با یک پیشرانهٔ ۲.۶ لیتری چهار سیلندر دیزلی ساخت مرسدس بنز عرضه می‌شود که ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی و سامانهٔ چهارچرخ محرک با قفل دیفرانسیل جلو و عقب به هر دو محور منتقل می‌شود. این شاسی‌بلند آفرودی هندی بر اساس شاسی نردبانی ساخته شده و در هردو محور از تعلیق چند اتصالی بهره می‌برد.

فروش نسخهٔ بروز شدهٔ فورس گورکا به‌زودی در نسخه‌های سه‌در و پنج‌در در هند عرضه خواهد شد. هرچند قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است اما انتظار می‌رود از حدود ۱.۶۱ تا ۱.۶۶ میلیون روپیه معادل ۱۹ تا ۲۰ هزار دلار آغاز شود. سوزوکی جیمنی و ماهیندرا تار از رقبای این خودرو در هند هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. javad-bmw

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (219 ديدگاه)

    الان دوستان داخلی میرن اینو وارد ایران میکنن، تیتر هم میزنن، هیولای آفرود.
    با قیمت ۳ میلیارد

    موافقم 15
    1. علی

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (292 ديدگاه)

      آدم باید دیوونه باشه این همه محصول با کیفیت چینی رو بذاره کنار اینو بخره تازه یه پولی هم میشه ذخیره کرد☺️

      موافقم 8
      مخالفم 5
      1. Taha Ayoobi

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4323 ديدگاه)

        با کیفیت چینی؟

        موافقم 7
        مخالفم 3
  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1543 ديدگاه)

    به قولی شده جی کلاس مناطق محروم

    موافقم 13
    1. datsun

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3946 ديدگاه)

      اگه بخوای اینطور حساب کنی جی کلاس خودش هم کپی آفرودهای بنام زمان خودش بود چون زمانی که تازه جی شروع به تولید شد اونها سالها تولید میشدن الان هم باب شده تا یه ماشین این شکلی میاد میگن شبیه جی کلاسه ، جی کلاس خودش شبیه کی بوده؟

      موافقم 4
      مخالفم 10
      1. محسن

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        جی کلاس از ماشین پت پستچی کپی شده

        موافقم 6
        مخالفم 2
      2. Taha Ayoobi

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4323 ديدگاه)

        جی کلاس از روی جیمنیه

        موافقم 4
        مخالفم 1
      3. "میلاد . فقط آلمان . فقط بنز "

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        چی میزنید شماها؟

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. گاس فرینگ

          ۲۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (344 ديدگاه)

          یه پیچ پژو سواران بود میگفت مرسدس شاسی جی کلاس رو از پژو خریده

  3. فرامرز

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (257 ديدگاه)

    به نظرم میتونه یک خودروی ارزون آفرود واسه بازار ایران باشه

    موافقم 7
    مخالفم 5
  4. زیزیگولو

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    دغدغه های مردم دنیا درباره ماشینای چینی کم بود حالا هندیها هم اضاف شدن🤦

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. احسان

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (152 ديدگاه)

      الان هندیها اضافه شدن چه دغدغه ای پیش اومده؟ قدرت خرید مردم هند پایین هست و خواستن انواع سگمنت ها رو برای مردمشون پوشش بدن،اسلحه نگذاشتن روی سر شما حتما این رو بخری، هر چند همین ماشین های کلاس اقتصادی با توجه به قیمتشون حتی بدون تعرفه هم بیان از توان جمعیت کثیری از مردم ایران خارجه.

      موافقم 7
      مخالفم 7
      1. زیزیگولو

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (6035 ديدگاه)

        احسان خودت داری تو ایران زندگی میکنی و خوب میدونی که سیاستهای غلط دولت در نحوه دریافت حقوق گمرکی سنگین و نجومی از خودروهای وارداتی نتیجه ش این هستش که خودروهای وارداتی از دسترس اکثر مردم ایران خارج هستن وگرنه مردم نمیرفتن سمند و ۴۰۵ و ۲۰۶ بخرن ……. هند رو با کشور غنی و ثروتمند ایران مقایسه نکن

        موافقم 7
        مخالفم 2
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    آقا
    من چون همه‌چیزو از دیدگاه یه مجرد میبینم ، از همچین ماشینایی لذت میبرم و دوسشون دارم البته که جیمنی دنیاش با همه متفاوتِ و در این کلاسِ کوچک بهترینِ!!!

    همین ساده‌ی هندی را به بهترینِ چینی ارجعیت میدونم!!!
    هندی‌ها درسته که ظاهر جینگیلی‌پینگیلی چینی ندارن ، ولی در عوض کیفیت متریال بسیار بالایی برای استفاده طولانی مدت دارند!!!

    موتورسیکلت‌هایی که در این ۲۰ سال اخیر با شرکت آپاچی و باجاج به ایرن آوردن و منتاژ کردند هنوزم در پُکیده‌ترین صورت ممکن داره با ظاهری داغون مثل ساعت دارند کار میکنند با اون صدای مخصوص اگزوزی که دارند!!!

    موافقم 5
    مخالفم 13
    1. رومانی>چین>فرانسه

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1197 ديدگاه)

      لطفا از خودرو سازی تایوان و مالزی هم مطلب بنویسید حداقل از چین و هند بهترن

      موافقم 2
      مخالفم 6
      1. افشار

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (772 ديدگاه)

        آیا در مورد بنجل تر از بنجل حرف میزنی ؟

        موافقم 9
        مخالفم 2
    2. 

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (73 ديدگاه)

      هندی میتونه بهتر باسه هندی را رو منم به چینیا ترجیح میدم چون بد چینی ها کثیفن و می.نن بد چین به ژاپن و کره پس بد همین کارو میکنیم
      ولی البته در مورد نظر خودت برای جیمنی فقط بدرد خودت میخوره چون نظر سطحی و اشتباه و محدوده کوچک وبد سطحی میبینید NAVID۰۰۹۸ بد چون سطحی و محدوده کوچکی میبینید برای نظرات اشتباه و سحی ان و بدرد خودت میخورن بطور نسبی

      موافقم 6
      مخالفم 11
  6. Aryan Abdolahpoor

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    چینی ها که به دنبال هرجور کلاس ماشینی هستند حالا هندی ها هم اضافه شدند حداقل اگر کپی میکنید دقیق کپی کنید

    موافقم 5
    مخالفم 2
  7. datsun

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3946 ديدگاه)

    گشتاور خیلی خوبی داره کیفیت متریال پایینه ولی قیمتش هم پایینه هم خوانی دارن

    موافقم 10
    مخالفم 1
  8. ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    ۲۰ هزار براش زیاده
    با ۲۰ هزار میشه چیزای دیگه خرید اونجاها
    ولی روحش شاد جی کلاسو گفت بیارن و اگه اون نبود الان این جی کلاسو این ماشین هندی و اینا هیچ کدومشون نبود :)

    موافقم 1
    مخالفم 4
  9. LAND CRUISER 70

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    جای مدل هایی با انجین بنزینی و گیربکس اتوماتیک
    خالیه
    برای صادرات به خاورمیانه

  10. Taha Ayoobi

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4323 ديدگاه)

    دوست ندارم اینو بگم ولی چه کابین آشغالی داره
    کیفیت متریال از تو عکس معلومه

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا