فاکسکان در رویداد روز فناوری هان های ۲۰۲۲ از نمونههای اولیه شاسیبلند برقی مدل B و وانت برقی مدل V رونمایی کرد که خودروی برقی مدل B توسط پینینفارینا طراحی شده است.
غول فناوری و تولید تایوانی فاکسکان (Foxconn) که بیشتر به خاطر مونتاژ آیفون اپل شناخته میشود، از دو نمونه اولیه خودروی برقی رونمایی کرد که قرار است در روز فناوری هان های ۲۰۲۲ تولید شوند.
به گزارش carscoops، مدل B یک کراساور کامپکت به شمار میرود و توسط پینینفارینا طراحی شده است. این خودروی برقی تحت نام تجاری فاکسترون (شرکت مشترک فاکسکان و شرکت یولون موتور)، به بازار عرضه میشود. در حالی که مدل V تحت برند فاکسکان، اولین پیکاپ برقی تایوان خواهد بود. این شرکت همچنین نسخه تولیدی خودروی مفهومی مدل C سال گذشته را برای سال ۲۰۲۳ اعلام کرد.
در طول دو سال گذشته، فاکسترون در مجموع پنج خودروی مفهومی از جمله شاسیبلند مدل C، سدان مدل E و اتوبوس مدل T را از رویداد روز فناوری سال گذشته به نمایش گذاشته است. با این حال، فقط هاچبک مدل B و سدان مدل E توسط پینینفارینا طراحی شدهاند، چیزی که از زبان طراحی مشترک آنها مشهود است.
مدل B مانند یک خودروی برقی امیدوارکننده برای بازارهای جهانی به نظر میرسد. فاکسکان آن را به عنوان کراساور شهری توصیف میکند، اگرچه بیشتر شبیه هاچبک جمعوجور است. این خودروی مفهومی بر اساس معماری ماژولار MIH ساخته شده است و ردپایی از طراحی مشابه با فولکسواگن ID.3 در آن به چشم میخورد. این خودرو ۴،۳۰۰ میلیمتر طول، ۱،۸۶۵ میلیمتر عرض، ۱،۵۳۰ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن به ۲،۸۰۰ میلیمتر میرسد.
طراحی بیرونی پینینفارینا در خودرو بسیار چشمگیر و مشهود است و به مدل B بدنهای حجاریشده، چراغهای الایدی تمام عرضی در دو انتها، کاپوت تهویهشونده، ستونهای D مانع هوا (air-curtain) و خط سقفی آیرودینامیکی که منجر به ضریب درگ ۰/۲۶ میشود، میدهد. چراغهای عقب با فناوری پیشرفته میتوانند گرافیکهایی مانند وضعیت شارژ باتری را نشان دهند یا با سایر کاربران جاده ارتباط برقرار کنند.
در داخل کابین، صفحه نمایش بزرگ ۱۵/۶ اینچی ایستاده برای سیستم سرگرمی به چشم میخورد. این سیستم با جلوداشبورد دیجیتال کوچک و دو صفحه نمایش اضافی برای آینههای دیجیتال ترکیب شده است. این خودروی مفهومی از نرمافزار سرگرمی و اطلاعاتی قابل ارتقای فاکسکان و مجموعهای از سیستمهای دستیار راننده نیز بهره میبرد. فرمان دارای مجموعهای از دکمههای یکپارچه است که عدم وجود کنترلهای فیزیکی روی کنسول مرکزی را توضیح میدهد. صندلیها، تکیهگاه و پنلهای درها با چرم سوراخدار سفید روکش شدهاند که با پلاستیک مشکی تضاد دارد.
مدل B پلتفرم خود را با مدل C به اشتراک میگذارد، اگرچه کوتاهتر و دارای موتور الکتریکی با قدرت ۲۳۰ اسب بخار است. فاکسکان بدون اشاره به پروتکل تخمین ظرفیت باتری، ادعا میکند که این خودروی برقی شعاع حرکتی معادل ۴۵۰ کیلومتر (۲۸۰ مایل) دارد.
به سراغ وانت برقی مدل V میرویم؛ این پیکاپ دارای برند فاکسترون نیست اما نشان فاکسکان روی صندوق عقب دارد. طراحی داخلی آن با بدنه دو کابین، گرافیک الایدی L شکل، دستگیرههای در، حسگرهای متعدد سیستم دستیار راننده در اطراف بدنه و فاصله مناسب از سطح زمین طراحی شده است. در داخل کابین پنج نفره، تودوزی سفید و کابین دیجیتالی با چهار صفحه نمایش از جمله دو نمایشگر برای آینههای جایگزین دوربین پیدا میکنیم.
فاصله ۳،۲۲۰ میلیمتری بین دو محور، ۵۰ میلیمتر کوتاهتر از همین فاصله در فورد رنجر است، در حالی که کفی عقب با طول ۱،۵۰۰ میلیمتر بسیار به تویوتا هایلوکس شباهت دارد. پیکاپ برقی فاکسکان ظرفیت حمل بار ۱ تن (۲،۲۰۵ پوند) دارد که نزدیک به مدلهای مجهز به پیشرانه احتراقی در این اندازه است و میتواند تا ۳ تن (۶،۶۱۴ پوند) وزن را یدک بکشد. این شرکت قدرت خروجی موتورهای الکتریکی مورد استفاده مدل V به عنوان وانت همهجارو را اعلام نکرد و ما را به این باور میرساند که میتواند سیستم تمام چرخ محرک (AWD) را ارائه دهد. شعاع حرکتی این خودرو ۴۲۰ کیلومتر (۲۶۱ مایل) تخمین زده شده است و باتری میتواند در ۳۰ دقیقه بین ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود.
اولین خودروی مفهومی فاکسکان که به تولید رسید، مدل C است که با نام لاکسژن n۷ توسط یولون موتور به فروش میرسد. این شرکت ادعا میکند که در کمتر از دو روز ۱۵،۰۰۰ پیش سفارش برای این شاسیبلند دریافت کرده است و اولین تحویل آن در سال ۲۰۲۳ پیشبینی میشود. این خودروی برقی ۷۰۰ کیلومتر (۴۳۵ مایل) شعاع حرکتی، قدرت خروجی ۴۶۰ اسب بخار و زمان سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۳/۸ ثانیه را به مشتریان وعده میداد.
یونگ لیو، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل هان های در این زمینه گفت:
ما قبلاً رایانه شخصی و گوشی موبایل میساختیم. از هم اکنون و در آینده، ما خودروهای برقی تولید خواهیم کرد.
گروه هان های (Hon Hai) قصد دارد در دهه آینده به ارائهکننده خدمات پیمانکاری تولید و طراحی (CDMS) تبدیل شود.
Mr.porshe
۲۸ مهر ۱۴۰۱کمبود اسم داریم تو چین :/
مثل اینکه
شامپو
۲۸ مهر ۱۴۰۱توی ایران هم داریم بعد از تارا و ریرا با اون طراحی TF21 باید کاف و ی بندازن اول اسم ریرا
meysam
۲۸ مهر ۱۴۰۱فاکسکان تایوانیه نه چینی
❤BMW❤
۲۸ مهر ۱۴۰۱خوبه بد نیس
حسین
۲۸ مهر ۱۴۰۱با سلام و خداقوت به آقای اشتری عزیز،
ممنون از سایت خوبی که دارید.اگر میشه امکان جستجو برای مطالب گذشته هم در سایت قرار بدهید.چون گاهی لازم میشود.
در ضمن وقتی مطالب قدیمی را میخوانیم
موقعی بازگشت به همون صفحه برنمیگردد
به صفحه اول برمیگردد این مساله را هم اگر
میشود حل کنید.با تشکر.
شامپو
۲۸ مهر ۱۴۰۱قطعا با این کامنت شما آقای اسلامی راهی نقطه ای نامعلوم میشه
PRPR
۲۸ مهر ۱۴۰۱فقط کمربندارو
HesamS500
۲۸ مهر ۱۴۰۱نمای جلوش من رو یاد کادیلاک اسکالید انداخت
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۸ مهر ۱۴۰۱اوه اوه اسمش خیلی بد اموزی داره
عارف
۲۸ مهر ۱۴۰۱سال ۹۹ داخل نمایشگاه ماشین یه برند تایوانی تازه تأسیس به نام لوکسژن اومده بود. ماشین های جالبی بودند.
کلا تایوان جنس بد نداره.
علی هوشنگ نظری
۲۹ مهر ۱۴۰۱آقای اسلامی تهیهکننده مطلب .
اصلا حرفی از قیمت ماشین ها نگذاشتید چرا !
این خودرو تو چه رنجی از قیمت هست ؟