بهترین و سرسختترین نمونه جادهای کیتیام X-bow بهصورت رسمی و با نام «GT-XR» رونمایی شد. این سوپرخودرو که تا چند هفته پیش در لباس ضدجاسوسی در معابر گوناگون تردد میکرد، شباهت بسیار زیادی به کیتیام GTX و خودروی این شرکت در مسابقات GT2 دارد. این شرکت اتریشی قیمت هر دستگاه GT-XR را برابر ۲۸۲ هزار دلار تعیین کرده و بیشتر از ۱۰۰ عدد از آن را تولید نخواهد کرد.
شاسی GT-XR از جنس فیبرکربن، بهصورت مونوکوک و بههمراه قاب فولادی استقامت بالا تولید شده است. همه این مجموعه بهصورت خام ۱۱۳۰ کیلوگرم وزن دارد. کیتیام میتوانست روند پیشین خود را برای استفاده از قدرت کم در خودروهایش پیش بگیرد اما بهجای آن، GT-XR را با استفاده از موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ ۵ سیلندر آئودی به ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۱ نیوتن متر گشتاور مجهز کرده است که در دورهای ۶,۳۵۰ و ۵,۵۵۰ دردسترس راننده قرار میگیرند.
قدرت موتور از طریق یک جعبهدنده ۷ سرعتی دوکلاچه و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخهای عقب منتقل میشود. اعداد و ارقام یادشده به GT-XR این امکان را میدهند تا تنها درعرض ۳.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این سوپراسپرت نهایتا به سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا خواهد کرد.
همانگونه که از سابقه کاری کیتیام پیدا است، این شرکت محصول خود را برای مسابقهدادن و عملکرد بالا در پیست مسابقه آماده کرده است؛ کیتیام با این وجود مدعی شده که GT-XR به لطف بهرهوری از مخزن سوخت ۹۶ لیتری، فرمان مجهزبه دستیار تماما برقی و درجهای و سیستم آپشنال بالابر هیدرولیکی ۹ سانتیمتری برای کاملا مناسب کاربری روزانه شده است.
کیتیام نیروی عمودی این سوپراسپرت را نیز منتشر کرده است. این شرکت نیروی عمودی زیاد GT-XR را مدیون استفاده از بال بزرگ عقب، دیفیوزر عقب، اسپلیتر جلو و طراحی زیرین بدنه برای افزایش اثر زمین (که از جریانهای گردابهای تولیدشده توسط اسپلیتر استفاده میکنند) میداند.
راننده برای توقف این خودروی تندوتیز میتواند به کالیپرهای مونوبلوک ترمزی ۸ پیستونی با روتور فولادی اتکا کند. خریداران درصورت تمایل میتوانند دیسک ترمزهای کربنسرامیکی را نیز سفارش دهند. فنربندی نیز GT-XR توسط «Sachs» تولید شده است.
کابین GT-XR میزبان فرمان فیبرکربنی جداشونده، نمایشگر دیجیتال روبهروی راننده، جعبه پدال تنظیمشونده، سیستم دوربین دید عقب آپشنال، سیستم صوتی بلوتوثی، نورپردازی LED، سیستم تهویهمطبوع و یک داشبورد کوچک برای قرار دادن وسایل همراه سرنشینان است. از دیگر نکات جذاب این خودرو میتوان به سیستم ورودوخروج جذاب آن اشاره کرد که به راننده حس سوارشدن به یک جت جنگنده را میدهد.
AMANTE
۱۷ شهریور ۱۴۰۱شاید بگید چون تولید محدوده و یک ماشین کاملا مسابقه ای هست ارزش قیمت ۲۸۲ هزار دلاری رو داره.
اما نه به نظرم اصلا ارزش نداره و فقط کسانی این ماشین رو میخرن که چند صد هزار دلار پول اضافه دارن و میخوان آخر هفته ها توی پیست عشق و حال کنن.
دلیل این حرف ام بخاطر اینه که شما با این پول ورژن های مسابقه ی که هم راحت ترن و هم قابل تردد در شهر از کمپانی هایی مثل پورشه، فراری، لامبوگینی، مکلارن و…. رو بخرید.
ایلیا
۱۷ شهریور ۱۴۰۱Fxx k و p1 GTR اینا فوقالعادهن
VIPER
۱۷ شهریور ۱۴۰۱از نمایه بغل و فرم باز شدن کابین و نهایتا ورود سرنشینان به کابین خیلی خوشم اومد
جالبه که موتوری که آئودی به وولکس واکن اجازه استفاده نداده بود تو این ماشین دیده میشه البته این شاید به دلیل تیراژ پایین تولیدش هم باشه
و اینکه به صورت عرضی نصب شده
مانی
۱۷ شهریور ۱۴۰۱موتور نباید طولی نصب میشد؟
VIPER
۱۷ شهریور ۱۴۰۱خب شاسی بدنه وطراحی جوری بوده که بشه موتور رو اینجوری جاداد خب خود موتورم زیاد حجیم نیست الان فرم قرار گیری موتور شبیه سدانهای دف جلو شده که از پیچیدگیش کمتر میشه
meysam
۱۷ شهریور ۱۴۰۱KTM مگه اتریشی نبود؟؟؟
Reza Waffen SS
۱۷ شهریور ۱۴۰۱بلی
Phonix
۱۷ شهریور ۱۴۰۱نوشتار انگلیسی اتریش و استرالیا میزان زیادی شبیه هستن احتمالا اشتباه ترجمه شده میخواستن سریع پوشش بدن
نمیدونم شاید هم واقعا استرالیایی باشه:)
2311
۱۷ شهریور ۱۴۰۱خوبه دیگه اتریش هم به کشور های آسیایی پیوست
Payfast
۱۷ شهریور ۱۴۰۱باز شدنش منو یاد لامبورگینی اگویستا انداخت =|
هادی
۱۷ شهریور ۱۴۰۱اسکی از طرح چراغ جلو منصوری
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۸ شهریور ۱۴۰۱از نمای جلو یکم شبیه کونیگزگ cc8s شده
Porsche
۱۹ شهریور ۱۴۰۱چرا انقدر سطح سایت اومده پایین الان اتریش کشور اسیایی هست که توی دسته بندی هم مشکل دارین؟
درابره این ماشین هم به نظر من ارزش داره برای کلکسیون داران چون هم اینکه KTM خودروساز نیست که بگیم عادیه و همین خاص بودن برند و تیراژ ساختش ارزشش رو توجیه میکنه
۹۱۱
۱۹ شهریور ۱۴۰۱خیلی خوب از آب در نیومده. باید بیشتر روش کار می کردند. موتور نباید به صورت طولی نصب میشد؟