هندیها اعلام کردند غول خودرویی این کشور اقدام به تولید شاسی بلندهای الکتریکی ماهیندرا خواهد کرد. در تلاشهایی که برای تحقق اهداف الکتریکی سازی صورت میگیرد، ماهیندرا 5 شاسی بلند الکتریکی و جدید را معرفی خواهد کرد که ۲ نمونه از آنها در مقر اروپایی این شرکت در بریتانیا طراحی شدهاند. همه شاسی بلندهای الکتریکی ماهیندرا از پلتفرم جدیدی استفاده خواهند کرد که از معماری MEB مشهور فولکس واگن مشتق شده است.
به عنوان بخشی از استراتژی جدید این شرکت، خودروهای الکتریکی ماهیندرا از نظر استایل و تکنولوژی تغییرات زیادی خواهند داشت. این محصولات در رویدادی که به منظور گرامی داشت هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال هند برگزار شد رونمایی شدند. از بین شاسی بلندهای الکتریکی ماهیندرا ۴ نمونه در سالهای ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ راهی بازار خواهند شد. مدیران این شرکت علاقه خود به صادرات این محصولات به اروپا از جمله بریتانیا را ابراز کردهاند.
اتوکار اظهار می دارد خودروهای موردبحث به دو زیر برند متمایز تقسیم میشوند: XUV و BE. زیر برند اول خودروهای XUV:e8 و XUV:e9 را عرضه خواهد کرد. این برند سازنده محصولاتی بر اساس میراث ماهیندرا خواهد بود و به آینده نیز نگاه خواهد کرد. محصولات این زیر برند باب میل مشتریانی خواهند بود که میخواهند زندگیای فراتر از مرزها داشته و متفاوت جلوه کنند. هنوز مشخص نیست که این خودروها در همان خط تولید برادران درونسوز مونتاژ خواهند شد یا خیر. ماهیندرا هماکنون در حال بررسی امکان تجاری تولید موازی محصولات درونسوز و الکتریکی خود است.
برند BE نیز نشان دهنده زبان طراحی جدیدی خواهد بود و محصولاتی تولید خواهد کرد که به مشتریان اجازه میدهد چیزی که میخواهند باشند. این برند خودروهای BE.05، BE.07 و BE.09 را عرضه خواهد کرد. مدل اول به عنوان پرچمدار مطرح بوده و خودرویی اسپرت خواهد بود که ضربان قلب شما را بالا میبرد. شاسی بلندهای الکتریکی ماهیندرا از فلسفه طراحی جدیدی سود میبرند که هدف از آنها نمایش حضور، قوت و گرایش است. این خودروساز هندی همچنین میگوید خودروهای موردبحث هم در جاده و هم در خارج از آن حضوری الکتریکی شده خواهند داشت. علیرغم طراحی جهانی، محصولات جدید ماهیندرا با در نظر گرفتن شرایط سخت محیطی و جادههای هند تولید میشوند.
این شرکت علیرغم انعطاف بالای پلتفرم MEB فولکس واگن به تولید شاسی بلندها متعهد بوده و میگوید از رده خارج شدن MEB به خاطر استفاده از پلتفرم SSP از سال ۲۰۲۵ تأثیری روی برنامههای ماهیندرا نخواهد داشت. راجش ججوریکار مدیر بخش خودرویی و کشاورزی ماهیندرا میگوید بومیسازی تولید و زنجیره تأمین قطعات برای پیشبرد اهداف این شرکت حیاتی خواهد بود زیرا فولکس واگن جهتگیریهای متفاوتی دارد.
موضوع مهمتر به استفاده از قطعات فولکس واگن در محصولات ماهیندرا مربوط میشود. پلتفرم به اصطلاح اینگلو که در هند توسعه یافته از مقطع کنونی به بعد در تمامی شاسی بلندهای الکتریکی ماهیندرا بکار خواهد رفت. مرکز طراحی اروپایی ماهیندرا در همان سایتی قرار دارد که تیم فرمول E موفق این شرکت کار میکند. هندیها میگویند این همکاری روی راندمان خودروهای الکتریکی، آئرودینامیک و دیگر جنبههای فنی ادامه خواهد یافت. پلتفرم اینگلو تمرکزی برابر روی سختافزار باتری پیشرفته، قدرت محاسبه و برهمکنش انسان و ماشین دارد. این پلتفرم پرفورمنس و شعاع حرکتی عالی را ارائه خواهد کرد و بهروزرسانیهای از راه دور را نیز میسر خواهد ساخت.
هنوز جزئیات میزان شباهت پلتفرم MEB فولکس واگن و اینگلو اعلام نشده اما قطعاً ماهیندرا از ماژولار بودن این معماری حداکثر استفاده را خواهد برد. این انعطافپذیری باعث میشود خودروهایی در کلاسهای گوناگون تولید کرد و هزینههای جانبی را در پایینترین میزان ممکن نگه داشت. ماهیندرا ادعا میکند معماری اسکیت بورد یکی از سبکترین پلتفرمهای دنیاست. این معماری از طراحی سلول به پکیج باتری سود میبرد و میتوان باتریهایی با ظرفیتهای ۶۰ تا ۸۰ کیلووات ساعت را در آن جای داد. پلتفرم موردبحث از حداکثر سرعت شارژ ۱۷۵ کیلوواتی پشتیبانی میکند که بیشتر از تمامی خودروهای دارای پلتفرم MEB است. البته گفته میشود محصولات گروه فولکس واگن در آینده از سلولهای باتری بزرگتری استفاده خواهند کرد.
سیستم مدیریت باتری جدیدی نیز بکار گرفته خواهد شد تا از عدم تأثیر منفی سیکلهای شارژ و دشارژ مداوم روی طول عمر باتری اطمینان حاصل شود. این منجر به کاهش هزینهها خواهد شد. شاسی بلندهای الکتریکی ماهیندرا که از پلتفرم اینگلو استفاده میکنند با سیستم تعلیق نیمه فعالی عرضه خواهند شد که هدف از توسعه آن بهبود رفاه خودرو و پاسخ آن در سر پیچهاست. ماهیندرا قول تجربه رانندگی اسپرت با این خودروها را داده است. همچنین سیستم فرمان دوال پینیون باعث بهبود کنترل خودروها خواهد شد و سبکی خاصی خواهد داشت. باتری این خودروها با یک یا دو پیشرانه همکاری خواهد کرد. ماهیندرا اشارهای به پرفورمنس محصولات جدید خود نداشته اما میگوید این شاسی بلندهای الکتریکی شعاع حرکتی بهترین در کلاس خود را ارائه خواهند کرد.
قدرت مدلهای تک موتوره بین ۲۲۸ تا ۲۸۲ اسب بخار خواهد بود درحالیکه خروجی مدلهای دوموتوره بین ۳۳۵ تا ۳۸۹ اسب بخار است. ماهیندرا قبلاً قول شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت بین ۵ تا ۶ ثانیه را داده است. احتمال دارد گروه فولکس واگن از همین پلتفرم اینگلو برای تولید خودروهای الکتریکی ارزانقیمت در هند و احتمالاً با برند اشکودا استفاده کند اما فعلاً چنین چیزی تائید نشده است. ماهیندرا از چنین تصمیمی استقبال خواهد کرد زیرا با این تصمیم میتوانید به مقیاس اقتصادی مناسبی برسید. مدیر ماهیندرا میگوید:
دید ما به تولید خودروهای الکتریکی استفاده از پلتفرم اینگلو و بهکارگیری برندهای جدید و فلسفه طراحی متمایز است. شاسی بلندهای الکتریکی ماهیندرا نمایش قدرتمندی از جهتگیری استراتژیک شرکت خواهد بود. ما نه تنها به دنبال تولید خودروهای الکتریکی هستیم بلکه میخواهیم آنها را در هند و سراسر جهان عرضه کنیم
ماهیندرا به راحتی بازار سهچرخههای الکتریکی هند را در دست دارد و میگوید با اطلاعات به دست آمده از این بازار میتواند بازار خودروهای الکتریکی چهارچرخ را نیز به دست گیرد. اگرچه هنوز عرضه این خودروها در بریتانیا تائید نشده اما مرکز طراحی بنبوری نقشی حیاتی در تحقق این استراتژی بازی خواهد کرد.
امیرعلی
۲۶ مرداد ۱۴۰۱توی متن یک اشکال وجود داره
نوشته شده که باتری های ۶۰ تا ۸۰۰ کیلووات در صورتی که ۶۰ تا ۸۰ کیلووات ه
لطفا اصلاح بفرمایید
با تشکر
شاهین
۲۶ مرداد ۱۴۰۱سلام اصلاح شد ممنون
محمد
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ماهیندرا میخواد ماشین برقی با کمک فولکس بسازه و به اروپا اگه بشه صادر کنه ما درگیر این هستیم گیریکس شش دنده دنا ارزش خرید داره یا همون قبلی بهتره
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ماهیندرا هم داره صهمی در بازار پیدا میکنه
AMD
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ببینید با این تلاش ها رو بالاخره روزی به جایی میرسن ولی ما ….
meysam
۲۶ مرداد ۱۴۰۱بعد من میگم در آینده ای نزدیک هند بدجور واسه چین شاخ میشه یه سری چینی فن رگ گردنشون باد میکنه
این تازه شروعشه
new reventon
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ری را
T
۲۶ مرداد ۱۴۰۱خودرو سازان هندی دارن پیشرفت خوبی میکنن و اصلا مثل چینی ها کپی بردار نیستند
بنظر من موفقیت حقشونه
Mohammad
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ایشالا ماهم یه موتور 16 سوپاپ واسه شاهین پیدا میکنیم….
Afg
۱۳ مهر ۱۴۰۱بعد مسولان خودرویی ایران با اعلام توقف تولید سمند و پژو ۴۰۵ با تمام بی حیایی میگن ما چند وقت دیگه بجز کره و ژاپن تو اسیا اول میشیم(البته …)