ماهیندرا یک ماه پس از اینکه شاسیبلند کاملاً جدید اسکورپیو N را معرفی کرد، حالا جزئیات و مشخصات کامل آن را اعلام کرده است. این خودرو که روی شاسی نردبانی ساخته شده است، در نسخههای بنزینی و دیزلی با تجهیزات فراوان و قیمت مناسب به بازار عرضه خواهد شد. اسکورپیو N در هند تولید میشود اما یک مدل جهانی است و در آینده نزدیک در بازارهای بینالمللی مثل آفریقای جنوبی، استرالیا و نیوزلند هم عرضه خواهد شد یعنی جاهایی که شاسیبلندهای ارزانقیمت و سرسخت بسیار محبوب هستند.
به گفته ماهیندرا، این خودرو بهطور کامل از ابتدا توسعه پیدا کرده و هیچ اشتراکی با اسکورپیوی قدیمی ندارد. اسکورپیو N که روی نسل سوم شاسی نردبانی ماهیندرا ساخته شده است، هرچند شخصیت خشن قبلی خود را حفظ کرده ولی درعینحال بهبودهای قابلتوجهی را در کاهش لرزش و ارتعاش، راحتی سواری، هندلینگ و ایمنی تجربه کرده است. مهندسی این خودرو در مرکز تحقیقاتی ماهیندرا در نزدیک چنای هند با همکاری مرکزی فنی آمریکای شمالی آن در ایالاتمتحده صورت گرفته است.
طراحی این شاسیبلند جدید نیز از طریق همکاری استودیوی طراحی هندی ماهیندرا با پینینفارینا انجام شده است. درنتیجه، هرچند اسکورپیو N همچنان تناسبات آفرودی گذشته را حفظ کرده ولی حالا از فرم آئرودینامیکتری بهره میبرد. شاسیبلند جدید ماهیندرا از بدنهای عضلانیتر با چراغهای LED که بسیار مدرنتر به نظر میرسند برخوردار شده و روی جلوپنجرهٔ کرومی آنهم لوگوی جدید شرکت نقش بسته است.
اسکورپیو N در داخل به لطف برخورداری از سه ردیف صندلی میتواند تا هفت نفر را حمل کند. تودوزی چرمی مشکی و قهوهای به همراه سانروف نیز فضای لوکس و سطح بالایی را ایجاد کردهاند. در بخش تکنولوژی، شاهد یک صفحهنمایش ۷ اینچی در صفحه آمپر به همراه یک نمایشگر لمسی مرکزی ۸ اینچی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مبتنی بر AdrenoX هستیم که از اندروید اتو، اپل کارپلی، دستیار صوتی الکسا و بیش از ۷۰ اپلیکیشن بهره میبرد. در نسخهٔ پرچمدار خودرو نیز سیستم صوتی سهبعدی سونی با ۱۲ بلندگو ارائه میشود.
پیشرانههای اسکورپیو N شامل یک نمونهٔ بنزینی و یک دیزلی میشود که به گفتهٔ ماهیندرا، علیرغم اینکه از هرگونه سیستم کمکی هیبریدی بیبهره هستند اما کمترین تولید دیاکسید کربن را در این بخش دارند. پیشرانهٔ بنزینی یک ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور است درحالیکه موتور توربودیزلی ۲.۲ لیتری چهار سیلندر ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برای انتقال نیروی هردو موتور گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود که نیرو را بهصورت استاندارد به چرخهای عقب و بهصورت سفارشی به هر چهارچرخ منتقل میکندد.
اسکورپیو N به تکنولوژی هوشمند مدیریت مسیر بنام 4XPLOR مجهز شده که هنگام خروج از مسیرهای معمولی امکان تغییر انتقال قدرت از 2WD به 4WD را به راننده میدهد. همچنین امکان انتخاب از بین سه حالت رانندگی مختلف بنامهای Zip (مسیر صاف)، Zap (آفرود) و Zoom (پرفورمنس) هم وجود خواهد داشت. سیستم تعلیق این خودرو در جلو دو جناقی و در عقب چند اتصالی است و با برخورداری از تکنولوژیهایی مثل دامپینگ فرکانسی (FDD)، سواری نرم و راحتی را فراهم میکند.
اسکورپیو N در کارخانهای در شهر پونای هند تولید خواهد شد. پذیرش سفارشات خرید این خودرو از آخر ماه جولای آغاز خواهد شد و پیش از آن ماهیندرا امکان آزمایش رانندگی با آن را در شهرهای مختلف هند برای خریداران فراهم خواهد کرد. قیمت این شاسیبلند جدید در هند از یک میلیون و ۲۰۰ هزار روپیه معادل ۱۵,۲۰۰ دلار آغاز شده و در نسخهٔ پرچمدار به یک میلیون و ۹۵۰ هزار روپیه معادل ۲۴,۷۰۰ دلار میرسد. تحویل اولین نمونههای اسکورپیو N نزدیک به پایان امسال آغاز خواهد شد.
زیزیگولو
۱۰ تیر ۱۴۰۱فقط ماشین هندی تو ایران کم داشتیم !! که گویا مسئولین و مافیای خودرو به دنبال این هستن که بنجلهای هندی رو وارد ایران کنن
علی
۱۰ تیر ۱۴۰۱دوست عزیز قرار نیست ایران بیاد و این مقاله راجع به معرفی خودرو هست و ثانیا اگه وارد شد شما نخر
زیزیگولو
۱۰ تیر ۱۴۰۱یه سر به اخبار واردات خودرو بزن تا متوجه حرفام بشی …… بنجلهای شرکت تاتا موتور و شرکت ماهیندرا موتور در راه هستن …. هر وقت وارد ایراندشد شما برو بخر و لذتش رو ببر !!!
مانی
۱۰ تیر ۱۴۰۱به نظر من این ماشین آفرودی می تونه یک گزینه مطرح برای ورود و مونتاژ تو شرکت های داخلی مون باشه.چون مشخصات فنی مناسبی داره و قیمت اون تا حدی منصفانه است.کیفیت محصولات ماهیندرا هم نسبتا خوبه (البته در نه حد تویوتا و هیوندای) و ماشین های ماهیندرا هم به بازارهای توسعه یافته ای مثل استرالیا و نیوزلاند صادر می شن.اینا در جمع پوئن های هستند که ارزش این ماشین رو برای ورود و مونتاژ به ایران بالا می بره.این ماشین می تونه رقیبی مستقیم برای چری تیگو 8 پرو مکس باشه و البته جایگزینی نو و صفر کیلومتر هم برای نسخه های دست دوم هیوندای سانتافه مدل های 2014 تا 2017 داخل بازار ایران.
زیزیگولو
۱۰ تیر ۱۴۰۱واقعاً جای تاسف داره که به ماشینای چینی و هندی اونم با قیمتای غیر واقعی و مسخره راضی هستی 🤦🤦🤦 …..👎👎👎👎
aliHOZA
۱۷ مرداد ۱۴۰۱شما به چی راضی میشی؟
پولشو داری؟
Erfan
۱۰ تیر ۱۴۰۱برای یه شاسی بلند آفرودی هفت نفره که از نظر طراحی خارجی خیلی بد نیست طراحی داخلی هم خوبه واقعا ۱۵هزار دلار چیزی نیست.
شاسی نردبانی هم داره دیگه چی میخواید با ۱۵هزارتا
meysam
۱۰ تیر ۱۴۰۱آفرود نسل قبلیشو دیدم برای یه ماشین هندی واقعا خوب بود
خوبی که الان خوبتر شده
دمشون گرم هندیا
تفاوتشون با چینیا اینه کپی کار و دزد نیستن
هرچی میسازن درصد بالاییش متکی به توان فنی خودشونه
از پلتفرم و موتور گیربکس تا طراحی و ایمنی و …
تو متن هم به این مورد اشاره شده
خیلی از چینیها مردترن
فرامرز
۱۰ تیر ۱۴۰۱خودرو سازی هند هم پیشرفت کرد و ما همچنان در جا میزنیم 🤦♂️🤦♂️
Avan
۱۰ تیر ۱۴۰۱هند را دست کم نگیر.جزو ۷ اقتصاد بزرگ دنیاست. ما ایرانی ها فقط ادعا داریم ولی هیچ نقشی در دنیا نداریم
Alan.r
۱۰ تیر ۱۴۰۱نسبت به قیمت خوبه
موتورش خوبه ظاهرشم بد نیست
پویان
۱۰ تیر ۱۴۰۱میثم هیچ وقت صنعت خودرو هند رو درح د چین نبین. در بحث خودروهای برقی و هیبریدی که اصلا نیستن
meysam
۱۰ تیر ۱۴۰۱فعلا نیستن
ولی با این روندی که سیاست هند در پیش گرفته خیلی سریع داره رشد میکنه
شاپور
۱۰ تیر ۱۴۰۱نسبت به قیمت ، ۷نفره بودن ، امکانات و موتور واقعا ارزانه . چرا ایران نیاد ؟
پدرام
۱۰ تیر ۱۴۰۱طراحی اش هماهنگه اما عقبش چرا شبیه ولوو شده ؟
علی جردن
۱۰ تیر ۱۴۰۱هندیا suv آفرودی تولید کنن بدن بیرون ما ریرا
Akbar top
۱۰ تیر ۱۴۰۱سلام.به نظر من ماشین خوبیه.اگه که به کشورمون بخواد بیاد مدل فرمون چپش باید درست بشهواینکه موتور دیزلیش به جای چهار سیلندر اگه شیش سیلندر خورجینی ۲۵۰۰ بود بهتر نبود
سعید
۱۰ تیر ۱۴۰۱هند از ایران خودرو بهتره