ماهیندرا اسکورپیو N ثابت کرد در بازار داخلی هند محبوبیت بسیار بالایی دارد زیرا ۲۵ هزار دستگاه اول آن در کمتر از یک دقیقه به فروش رسید. هجوم خریداران به وبسایت خرید این خودرو باعث از کار افتادن آن شد و بسیاری از افراد نتوانستند اولین نمونههای این خودرو را سفارش دهند.
ماهیندرا اسکورپیو N که سازنده آن را پدرِ بزرگ شاسی بلندها مینامد (!) قدبلندی بدنه روی فریم است که جانشین مدل قدیمی اسکورپیو خواهد شد. این خودرو از استایل و تکنولوژی مدرنتری سود میبرد و با پیشرانههای بنزینی و دیزلی در دسترس خواهد بود. همچنین خریداران توانایی سفارش سیستم چهار چرخ محرک را خواهند داشت. ماهیندرا میگوید ۲۵ هزار دستگاه اولیه اسکورپیو N قیمتی بین ۱۵۱۷۸ تا ۲۴۶۷۳ دلار خواهند داشت اما مدلهای بعدی با قیمتهای بالاتری عرضه خواهند شد. همین موضوع باعث هجوم خریداران به وبسایت مخصوص خرید شد.
زمانی که این وبسایت شروع به ثبت سفارشها در ۳۰ جولای کرد ترافیک سایت به حدی بالا بود که در ۵۵ ثانیه تمامی ۲۵ هزار دستگاه از ماهیندرا اسکورپیو N فروخته شدند. بسیاری از خریداران بالقوه به همین خاطر با حضور در شبکههای اجتماعی از این برند انتقاد کردند و گفتند وبسایت اجازه کامل کردن سفارش را نمیدهد. البته ماهیندرا توانست بیش از ۱۰۰ هزار سفارش را در ۳۰ دقیقه اول جمعآوری کند. هر سفارش شامل سپرده ۲۲۷ دلاری بوده و بنابراین در عرض نیم ساعت مبلغ ۲۲.۷ میلیون دلار صرف پیشخرید این خودرو شده است.
ماهیندرا این نقص فنی در وبسایت خود را قبول کرده و به همه افرادی که توانستهاند دکمه پرداخت را انتخاب کنند اطمینان خاطر داده است. به همین خاطر تشخیص ۲۵ هزار مشتری اولی که به قیمت پایینتر ماهیندرا اسکورپیو N علاقه داشتهاند آسان خواهد بود. به گزارش carscoops و به نقل از اتوکار هند، ماهیندرا به منظور تائید این سفارشها با خریداران تماس خواهد گرفت. همچنین مشتریان میتوانند تا چند روز آینده نظر خود درباره تریم انتخابی و مشخصات خودروی خود را تغییر دهند. اولین نمونههای این خودرو از ۴ مهر امسال شروع خواهد شد. این برند میخواهد تا ماه آذر و دی ماه امسال بیش از ۲۰ هزار دستگاه ماهیندرا اسکورپیو N را تولید کند.
aMiRsHaYaN
۱۶ مرداد ۱۴۰۱هند هم ماشین زده ما هم ماشین زدیم
حسین
۱۶ مرداد ۱۴۰۱هند تحریم اقتصادی، تجاری،بانکی،نظامی،و…. نیست و با تمام کشورها رابطه داره ولی این موضوعات در مورد ایران برعکسه و تا زمانی که تحریم ها برداشته نشه کار خاصی نمیشه کرد.
احمدرضا
۱۶ مرداد ۱۴۰۱خودروسازی ایران هیچوقت تحریم نبوده
ایران خودرو و سایپا به بهانه تحریم بودن مردم ایرانو چپاول میکنن
میگن ممنوعیت واردات خودرو
ینی خودمون خودمون رو تحریم کردیم
تحریم کالای خوب
به بهانه حمایت از خودروهای داخلی
در ضمن مگه ما خواستیم تحریم شیم یا تحریم شدن انتخاب ما بوده که هرچیزی میشه بهانه میشه برای یه عده که تحریم هستیم تحریم هستیم؟
کورش
۱۶ مرداد ۱۴۰۱مثل اینکه تازه به سن بلوغ رسیدی و تازه تازه داری خبرها رو می خونی. برو تاریخ رو بخون که یکبار در سال 1390 و یکبار در سال 1397 کشورمان در حوزه خودرو تحریم شد بطوریکه پژو و رنو و بسیاری از خودروسازان معتبر از کشورمان خارج شدند بطوریکه حتی خودروی ساخته شده هم به ما نفروختند. شرایط به گونه ای بود که حتی شرکت تویوتا به خاطر فروش یک دستگاه خودرو به یکی از نمایندگیهای سیاسی کشورمان در هندوستان از آمریکا عذرخواهی کرد.
این خودروهای چینی را هم که داری می بینی مربوط به شرکتهایی هستند که مراوده ای با آمریکا ندارند به خاطر همین هم ترسی از تحریم آمریکا ندارند به خاطر همین حاضر به فروش خودرو و قطعات آن به ایران هستند
Reza Waffen SS
۱۷ مرداد ۱۴۰۱حرف حق
حسین
۱۷ مرداد ۱۴۰۱تحریم نیست؟ یکم برین تحقیق کنین بعد بیاین نظر بدین،یه زمانی نیسان مورانو،رونیز،مزدا۳،مرسدس بنز و غیره مونتاژ میکردیم،الان چی؟ فقط خودروهای چینی که قیمت بالایی دارن.
NAVID۰۰۹۸
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ای کاش حداقل به جای عجقوجقهای چینی و یابویِ روسی ، این خودرو را میاوردند و منتاژ میکردند !
ندید میگم که کیفیت متریال و قطعاتش از تمام چینیها ، ایرانیها و روسی در ایران بالاتر هست و میشه روش حساب کرد !
امیر حسین
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ما قبلا تحریم نبودیم ؟؟؟ الان تحریمیم؟؟ اینا بهونه اس خودروسازی که یه زمان بنز میزده یه زمانی نیسان روز رو تولید میکرده الان ماشین میزنه ضخامت رنگ نصف شده ورق ماشین یک چهارم شده در طی این سال ها نتونسته به خودسازی برسه با این همه منابع ؟ نمیتونسته رنگ بسازه نمی تونسته فلز بسازه ؟ این همه دانشگاه که هر ساله هزاران نخبه به جامعه میدن نمی تونن از اینها برای ساخت پلتفرم استفاده کنن ؟ تحریمیم ؟ تحریم منع استفاده از نخبه های کشور یا تحریم منع استفاده از منابع طبیعی
سود تو واردات خودروهای ارزون چینیه به یه جایی رسیدیم خود جک رو نیاوردن زیرمجموعه شو اوردن که اونم میلیارد قیمت زدن
نمیخوان همین روسیه از تحریم های روسیه محدودکننده تر که وجود نداره که نگاه کن همون ام و ام ایکس 55 رو لادا ارزونتر داره تولید میکنه ولی ایران داره نسخه پرفومنسشو :) وارد میکنه یه میلیارد
به بهونه های اینا لطفا شاخه برگ ندید
پویا
۱۶ مرداد ۱۴۰۱جالب که مردم ایران مثه شما هنوز نمیدونن اوضاع الان صنعت خودرو از کجا و کی شروع شد
Amard
۱۷ مرداد ۱۴۰۱تحریم حاکمان بوجود آوردن و مارو سپر بلای کشورهای عربی و روسیه چین کردن در صورتی که ما کشور نفتی بودیم و در این همه سال باید خیلی ثروتمند میشدیم اما به دلیل اینکه سیستم حاکمیت غلط و همه چیز تحت تاثیر سیاست اهدافش قرار داده ما تحریم شدیم از طرفی ساختار غلط شرکت های خودرو سازی تبدین شدن به تامین کننده بودجه حاکمیت باعث شد که بنجل تولید بشه بازار انحصاری بش
Sohrab
۱۷ مرداد ۱۴۰۱برای مدتی طولانی هیچ تحریمی وجود نداشت و خودروسازها هم هیچ غلطی نکردند. تحریم فقط بهانه برای فرار از مسئولیت و تنبلی کردنه
مزدا
۱۶ مرداد ۱۴۰۱جنس خوب باش میخرن
Amard
۱۶ مرداد ۱۴۰۱کم کم دارن ماشین های خوبی تولید میکنن سابقه زیادی دارن اما چین تو بیست سال شد خودرو ساز اول دنیا اما هند تازه داره یه کارایی تو خودرو سازی میکنه
Zonda R
۱۶ مرداد ۱۴۰۱جالبه
با سپرده227 دلاری خرید کردند
اینجا حتی پرداخت رو هم خریدار کامل انجام میده
قاطر فروش
۱۶ مرداد ۱۴۰۱توی مطلبی که پدال درباره خودروهایی که با آزادسازی واردات مناسب بازار ایران بودند نوشت یکی از کاربر ها مانور زیادی روی این ماشین داشت
حسین دهمرد
۱۶ مرداد ۱۴۰۱یکم اطلاعات راجب موتورش و قدرتش میدین؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ مرداد ۱۴۰۱پیشرانهٔ بنزینی ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور است درحالیکه موتور توربودیزلی ۲.۲ لیتری چهار سیلندر ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برای انتقال نیروی هردو موتور گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود که نیرو را بهصورت استاندارد به چرخهای عقب و بهصورت سفارشی به هر چهارچرخ منتقل میکندد.
https://www.pedal.ir/asian/2022-mahindra-scorpio-n/
aliHOZA
۱۷ مرداد ۱۴۰۱به نظر پلتفرمش رو از سانگ یانگ گرفتن. تو همان دورانی که سانگ یانگ زیرمجموعه ماهیندرا بوده.
فقط حدس میزنم.
Akbar top
۱۸ مرداد ۱۴۰۱خوش به حالشون.از هندیها هم جا موندیم