این شاسیبلند آفرودی هندی که با پیشرانههای بنزینی و دیزلی چهار سیلندر و امکانات ایمنی مدرن به بازار عرضه میشود، قیمت پایه تنها ۱۵ هزار دلاری دارد.
ماهیندرا مدلی بنام تار (Thar) را در سبد محصولات خود دارد که کپی جیپ رانگلر محسوب میشود. حال این شرکت هندی، نسخهٔ چهاردر این شاسیبلند آفرودی را با نام تار روکس معرفی کرده است. این خودرو که روی شاسی نردبانی جدیدی ساخته شده و ظاهر متمدنتری دارد، وعدهٔ ارائهٔ سواری نرمتر و درعینحال حفظ تواناییهای آفرود را داده است. هرچند این اولین بار است که ماهیندرا اقدام به ساخت نسخهٔ پنجدر تار میکند اما رابطهٔ این شرکت با جیپ به دههٔ ۴۰ بازمیگردد یعنی زمانی که جیپهای ویلیز را بهصورت تحت لیسانس در هند تولید میکرد.
در تار روکس غیر از اضافه شدن دو در عقب و بدنهٔ کشیدهتر، چند تغییر ظاهری دیگری هم نسبت به نسخهٔ دودر به چشم میخورد. برجستهترین ویژگی ظاهری این جیپ چهاردر هندی، جلوپنجرهٔ جدیدی با شش شیار عمودی است که به دو قسمت تقسیم شدهاند. سپرها نیز بهطور ماهرانهای مورد بهروزرسانی قرار گرفته و چراغهای جلو و عقب هم از گرافیک مدرن LED بهرهمند شدهاند. طرح دورنگ سفارشی بدنه نیز تصور سقف قابل جدا کردن را ایجاد میکند هرچند که درواقع اینطور نیست.
تار روکس ۴,۴۲۸ میلیمتر طول، ۱,۸۷۰ میلیمتر عرض و ۱,۹۲۳ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۸۵۰ میلیمتر است. این یعنی شاسیبلند آفرودی چهاردر ماهیندرا ۴۴۳ میلیمتر کشیدهتر از نسخهٔ دودر بوده و ۴۰۰ میلیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری دارد. بااینحال، تار روکس هنوز هم ۳۵۷ میلیمتر از رانگلر چهاردر کوتاه است. این شاسیبلند هندی روی رینگهای آلیاژی ۱۸ یا ۱۹ اینچی قرار میگیرد که با لاستیکهای ۲۵۵ پوشیده میشوند.
کابین این ماشین کاملاً از تار دودر گرفته شده اما به گفتهٔ سازندهٔ هندی، از لحاظ لرزش، ارتعاش و سروصدا بهبود پیدا کرده است. در اینجا یک صفحهنمایش اطلاعاتی-سرگرمی جدید ۱۰.۲۵ اینچی هم بهصورت استاندارد ارائه میشود که در تیپهای میانی و بالایی با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی همراه است. همچنین در تیپ پرچمدار، امکاناتی مثل تهویهٔ صندلیهای جلو، جعبهداشبورد خنک شونده، سانروف پانوراما، شارژر بیسیم و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۹ بلندگو هم ارائه میشود.
هرچند در هند قوانین ایمنی سفت و سختی برای خودروها وجود ندارد اما ماهیندرا شاسیبلند جدید خود را بهصورت استاندارد به شش ایربگ مجهز کرده و بیش از ۱۰ سیستم کمکراننده را هم برای آن در نظر گرفته است که قابلیت خودران سطح دو را فراهم میکند. مهمتر از این، تار روکس روی شاسی نردبانی کاملاً جدید ماهیندرا بنام N-Glyde ساخته شده که وعدهٔ سطح راحتی مشابه با شاسیبلند ساختار یکپارچهٔ ماهیندرا XUV700 را داده است. سیستم تعلیق این خودرو هم در جلو از نوع مستقل دو جناقی با فنرهای پیچشی و در عقب از نوع اکسل صلب است.
ماهیندرا برای تار روکس دو پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته است که هردو قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به نسخهٔ دودر دارند. یکی از این موتورها یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو GDI است که ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. موتور بعدی هم از نوع ۲.۲ لیتری توربودیزل با ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی این موتورها توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک آیسین به چرخهای عقب یا هر چهارچرخ منتقل میشود.
تواناییهای آفرود تار روکس مطابق با ظاهر خشن آن است خصوصاً زمانی که به سیستم 4Xplor مجهز باشد که شامل قفل الکترونیکی دیفرانسیلها و حالات رانندگی برای مسیرهای مختلف میشود. این خودرو همچنین از سیستم کمکی هوشمند کرال هم بهره میبرد که برای اولین بار است که در یک خودروی هندی دیده میشود. علاوه بر این، تار روکس زاویهٔ ورود ۴۱.۷ درجه دارد و میتواند در عمق ۶۵۰ میلیمتر آب هم حرکت کند.
قیمت ماهیندرا تار روکس در هند از ۱۳ میلیون روپیه معادل ۱۵,۵۰۰ دلار برای نسخهٔ بنزینی محرک عقب گیربکس دستی پایه آغاز میشود و نهایتاً به ۲۰.۵ میلیون روپیه معادل ۲۴,۴۰۰ دلار برای نسخهٔ پرچمدار دیزلی اتوماتیک چهارچرخ محرک میرسد. این یعنی قیمت شاسیبلند آفرودی چهاردر ماهیندرا نزدیک به ۲ هزار دلار از نسخهٔ دودر بیشتر است. تحویل تار روکس به خریداران از ماه آینده آغاز خواهد شد.
ممد ژانگولر
۲۸ مرداد ۱۴۰۳از جبارسینگ بکجا رسیدن .
هراکلیوس
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ماهم ازپیکان سال ۱۳۵۵به سمند ده بار فیس لیفت رسیدیم
هومن
۲۹ مرداد ۱۴۰۳جواب ناشکری و نامردی همینه دیگه!
hosen
۲۸ مرداد ۱۴۰۳رانگلر مناطق کم برخورد دار!
ولی جدا از شوخی بنظر ماشین کاربردی میاد
Mad.z.Max
۲۸ مرداد ۱۴۰۳چی میشد بجای آت آشغالای چین، همچین چیزایی وارد ایران میشد اقلا!
دفتر حفظ و نشر آثار ایمان ۱۱۹۹
۲۸ مرداد ۱۴۰۳دقیقا . حالا اون فول اپشن هم نه . لیدار و رادار نمیخایم
همون نسخه ۲۰ هزاردلاری بیارن با دو دف و گیربکس ضریب سنگین و حالتای مختلف
صندلیا هم روکش طرح چرم و گرمکن سردکن و یه مانتیور ۹ اینچی هم بسه والا
رکورد فروش رو میزد قشنک سالی ۱۰ هزارتا میفروشه
Avan
۲۸ مرداد ۱۴۰۳البته محصولات هندی هم کمتر از چینی ها آشغال نیستند.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ مرداد ۱۴۰۳فقط یک ایرانی میتونه صنعت خودروسازی هند و چین با یک جمله نابود کنه
این آشغال و اون آشغال
حسین۲
۲۸ مرداد ۱۴۰۳آقای اشتری ایشالله کی این لایک و دیسلایکتون درس میشه . چند بار پیام دادم نمیدونم چرا عین دولت قبلی اصلا پاسخگو نیستین بعید بود از شما
Saeed farshchian
۲۸ مرداد ۱۴۰۳حامی سفت و سخت چینی ها هستین شما
درکتون سخته
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ مرداد ۱۴۰۳من عاشق مردم فقیر هستم که بتونن ماشین بخرن
وقتی ۸۰ درصد جمعیت کره زمین، کمتر از 2 هزار دلار درآمد ماهانه دارند
Saeed farshchian
۲۸ مرداد ۱۴۰۳اگه شما به کسی که دو میلیارد پول به ماشین چینی تو ایران میده میگین فقیر پس ما چی هستیم؟
خوشا به سعادتشون کاش من هم فقیر بودم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ مرداد ۱۴۰۳مردم دنیا ماشین با قیمت واقعی و قسطی می خرن
من و شما که جزو دنیا نیستیم
froG-driVer
۲۹ مرداد ۱۴۰۳سنگین بود😶😶😶
datsun
۲۸ مرداد ۱۴۰۳انصافا خوبه
amirboss
۲۸ مرداد ۱۴۰۳یه حسی بهم میگه همون جیپ چند دهه پیششون هست که فیس لیفت شده.
به چینی ها بیشتر میشه امیدوار بود تا هندی ها
علی Shelby
۲۸ مرداد ۱۴۰۳میخواد کپی باشه هرچی باشه حداقل کپی با کیفیته
نه مثل محصولات ایران و چین کپی بی کیفیت باشه
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/vision/iranian-cars-clone-designe/&ved=2ahUKEwjG8OXXz_6HAxVjTaQEHXTvGZIQFnoECBcQAQ&usg=AOvVaw2mGB-ZtRje55LPTDI0EFjA
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/chinese/%25D9%2585%25D8%25B9%25D8%25B1%25D9%2581%25DB%258C-%25D8%25AE%25D9%2588%25D8%25AF%25D8%25B1%25D9%2588%25D9%2587%25D8%25A7%25DB%258C-%25DA%25A9%25D9%25BE%25DB%258C-%25DA%2586%25DB%258C%25D9%2586%25DB%258C/&ved=2ahUKEwiLyrSa0P6HAxWnTaQEHRp-AQEQFnoECB8QAQ&usg=AOvVaw0eS79xcZXoFoNM27UGxSoA
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://khodro45.com/%25D8%25AE%25D9%2588%25D8%25AF%25D8%25B1%25D9%2588-%25DA%25A9%25D9%25BE%25DB%258C-%25DA%2586%25DB%258C%25D9%2586%25DB%258C/&ved=2ahUKEwjv3KLe0P6HAxUnRqQEHWChMcUQFnoECBUQAQ&usg=AOvVaw0Jf2R1W9DJr9w9a9rtI6bf
ارسلان
۲۸ مرداد ۱۴۰۳به خدا از آشغال های چینی بهتره…
froG-driVer
۲۸ مرداد ۱۴۰۳هند🙂😐😕😶
سوشیانت
۲۸ مرداد ۱۴۰۳پاسخ هندی ها به جیپ؟؟؟😂 با کپی کردن میخوان پاسخ بدن
mosafer
۲۸ مرداد ۱۴۰۳خدا را شاکریم که کشور دوست و برادر هند هم پیشرفت داره میکنه امیدوارم نظام ما همچنان نفت ارزان و با تخفیف بهشون بده. تا سود بیشتری کنند…هر کشور بدبخت دیگه هم هست اعلام که تا سردمداران ما به اون هم کمک کنند چون ما خودمون سالهاست از دروازه های تمدن و پیشرفت گذشتیم و حالا باید به بقیه کمک کنیم
datsun
۲۸ مرداد ۱۴۰۳پیشرفت کرده ما خوابیم،
هند همین الان هم جز ۵ اقتصاد دنیاست و طبق پیش بینی ها در آینده به رتبه های بالاتر هم میرسه
حسین دهمرد
۲۸ مرداد ۱۴۰۳اجازه داره از جیپ؟ مثلا همکارن یا عشقی از رو جیپ اینو ساخته؟
بعضیا از تو عکس به کیفیت بالاش هم رسیدن. تازه دارن تحسینش هم میکنن. وقتی واسه یه کپی بی ارزش اینجوری ذوق میکنید همون پراید از سرتونم اضافیه.
nikan
۲۸ مرداد ۱۴۰۳رابطهٔ این شرکت با جیپ به دههٔ ۴۰ بازمیگردد یعنی زمانی که جیپهای ویلیز را بهصورت تحت لیسانس در هند تولید میکرد.
این توی خود متنه
دانیال
۲۸ مرداد ۱۴۰۳پاسخ 15 هزار دلاری هندیها به جیپ رانگلر
چه جملهی قشنگی👏
nikan
۲۸ مرداد ۱۴۰۳عکسو دیدم فک کردم جیپ رانگلر برقی داده بیرون 😂