سایر خودروهای آسیاییماهیندرا

ماهیندرا تار روکس، پاسخ 15 هزار دلاری هندی‌ها به جیپ رانگلر!

این شاسی‌بلند آفرودی هندی که با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی چهار سیلندر و امکانات ایمنی مدرن به بازار عرضه می‌شود، قیمت پایه تنها ۱۵ هزار دلاری دارد.

ماهیندرا مدلی بنام تار (Thar) را در سبد محصولات خود دارد که کپی جیپ رانگلر محسوب می‌شود. حال این شرکت هندی، نسخهٔ چهاردر این شاسی‌بلند آفرودی را با نام تار روکس معرفی کرده است. این خودرو که روی شاسی نردبانی جدیدی ساخته شده و ظاهر متمدن‌تری دارد، وعدهٔ ارائهٔ سواری نرم‌تر و درعین‌حال حفظ توانایی‌های آفرود را داده است. هرچند این اولین بار است که ماهیندرا اقدام به ساخت نسخهٔ پنج‌در تار می‌کند اما رابطهٔ این شرکت با جیپ به دههٔ ۴۰ بازمی‌گردد یعنی زمانی که جیپ‌های ویلیز را به‌صورت تحت لیسانس در هند تولید می‌کرد.

در تار روکس غیر از اضافه شدن دو در عقب و بدنهٔ کشیده‌تر، چند تغییر ظاهری دیگری هم نسبت به نسخهٔ دودر به چشم می‌خورد. برجسته‌ترین ویژگی ظاهری این جیپ چهاردر هندی، جلوپنجرهٔ جدیدی با شش شیار عمودی است که به دو قسمت تقسیم شده‌اند. سپرها نیز به‌طور ماهرانه‌ای مورد به‌روزرسانی قرار گرفته و چراغ‌های جلو و عقب هم از گرافیک مدرن LED بهره‌مند شده‌اند. طرح دورنگ سفارشی بدنه نیز تصور سقف قابل جدا کردن را ایجاد می‌کند هرچند که درواقع این‌طور نیست.

تار روکس ۴,۴۲۸ میلی‌متر طول، ۱,۸۷۰ میلی‌متر عرض و ۱,۹۲۳ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۸۵۰ میلی‌متر است. این یعنی شاسی‌بلند آفرودی چهاردر ماهیندرا ۴۴۳ میلی‌متر کشیده‌تر از نسخهٔ دودر بوده و ۴۰۰ میلی‌متر فاصلهٔ محوری بیشتری دارد. بااین‌حال، تار روکس هنوز هم ۳۵۷ میلی‌متر از رانگلر چهاردر کوتاه است. این شاسی‌بلند هندی روی رینگ‌های آلیاژی ۱۸ یا ۱۹ اینچی قرار می‌گیرد که با لاستیک‌های ۲۵۵ پوشیده می‌شوند.

کابین این ماشین کاملاً از تار دودر گرفته شده اما به گفتهٔ سازندهٔ هندی، از لحاظ لرزش، ارتعاش و سروصدا بهبود پیدا کرده است. در اینجا یک صفحه‌نمایش اطلاعاتی-سرگرمی جدید ۱۰.۲۵ اینچی هم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود که در تیپ‌های میانی و بالایی با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی همراه است. همچنین در تیپ پرچم‌دار، امکاناتی مثل تهویهٔ صندلی‌های جلو، جعبه‌داشبورد خنک شونده، سانروف پانوراما، شارژر بی‌سیم و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۹ بلندگو هم ارائه می‌شود.

هرچند در هند قوانین ایمنی سفت و سختی برای خودروها وجود ندارد اما ماهیندرا شاسی‌بلند جدید خود را به‌صورت استاندارد به شش ایربگ مجهز کرده و بیش از ۱۰ سیستم کمک‌راننده را هم برای آن در نظر گرفته است که قابلیت خودران سطح دو را فراهم می‌کند. مهم‌تر از این، تار روکس روی شاسی نردبانی کاملاً جدید ماهیندرا بنام N-Glyde ساخته شده که وعدهٔ سطح راحتی مشابه با شاسی‌بلند ساختار یکپارچهٔ ماهیندرا XUV700 را داده است. سیستم تعلیق این خودرو هم در جلو از نوع مستقل دو جناقی با فنرهای پیچشی و در عقب از نوع اکسل صلب است.

ماهیندرا برای تار روکس دو پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته است که هردو قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به نسخهٔ دودر دارند. یکی از این موتورها یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو GDI است که ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. موتور بعدی هم از نوع ۲.۲ لیتری توربودیزل با ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی این موتورها توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک آیسین به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

توانایی‌های آفرود تار روکس مطابق با ظاهر خشن آن است خصوصاً زمانی که به سیستم 4Xplor مجهز باشد که شامل قفل الکترونیکی دیفرانسیل‌ها و حالات رانندگی برای مسیرهای مختلف می‌شود. این خودرو همچنین از سیستم کمکی هوشمند کرال هم بهره می‌برد که برای اولین بار است که در یک خودروی هندی دیده می‌شود. علاوه بر این، تار روکس زاویهٔ ورود ۴۱.۷ درجه دارد و می‌تواند در عمق ۶۵۰ میلی‌متر آب هم حرکت کند.

قیمت ماهیندرا تار روکس در هند از ۱۳ میلیون روپیه معادل ۱۵,۵۰۰ دلار برای نسخهٔ بنزینی محرک عقب گیربکس دستی پایه آغاز می‌شود و نهایتاً به ۲۰.۵ میلیون روپیه معادل ۲۴,۴۰۰ دلار برای نسخهٔ پرچم‌دار دیزلی اتوماتیک چهارچرخ محرک می‌رسد. این یعنی قیمت شاسی‌بلند آفرودی چهاردر ماهیندرا نزدیک به ۲ هزار دلار از نسخهٔ دودر بیشتر است. تحویل تار روکس به خریداران از ماه آینده آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4195 ديدگاه)

    از جبارسینگ بکجا رسیدن .

    موافقم 19
    مخالفم 3
    1. هراکلیوس

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (305 ديدگاه)

      ماهم ازپیکان سال ۱۳۵۵به سمند ده بار فیس لیفت رسیدیم

      موافقم 18
      مخالفم 3
      1. هومن

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (71 ديدگاه)

        جواب ناشکری و نامردی همینه دیگه!

        موافقم 4
        مخالفم 3
  2. hosen

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (913 ديدگاه)

    رانگلر مناطق کم برخورد دار!
    ولی جدا از شوخی بنظر ماشین کاربردی میاد

    موافقم 14
    مخالفم 4
  3. Mad.z.Max

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1860 ديدگاه)

    چی میشد بجای آت آشغالای چین، همچین چیزایی وارد ایران میشد اقلا!

    موافقم 10
    مخالفم 10
    1. دفتر حفظ و نشر آثار ایمان ۱۱۹۹

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      دقیقا . حالا اون فول اپشن هم نه . لیدار و رادار نمیخایم
      همون نسخه ۲۰ هزاردلاری بیارن با دو دف و گیربکس ضریب سنگین و حالتای مختلف
      صندلیا هم روکش طرح چرم و گرمکن سردکن و یه مانتیور ۹ اینچی هم بسه والا
      رکورد فروش رو میزد قشنک سالی ۱۰ هزارتا میفروشه

      موافقم 9
      مخالفم 5
    2. Avan

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (419 ديدگاه)

      البته محصولات هندی هم کمتر از چینی ها آشغال نیستند.

      موافقم 6
      مخالفم 6
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2965 ديدگاه)

        فقط یک ایرانی می‌تونه صنعت خودروسازی هند و چین با یک جمله نابود کنه

        این آشغال و اون آشغال

        موافقم 15
        مخالفم 4
        1. حسین۲

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (30 ديدگاه)

          آقای اشتری ایشالله کی این لایک و دیسلایکتون درس میشه . چند بار پیام دادم نمیدونم چرا عین دولت قبلی اصلا پاسخگو نیستین بعید بود از شما

          موافقم 12
          مخالفم 5
        2. Saeed farshchian

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (85 ديدگاه)

          حامی سفت و سخت چینی ها هستین شما
          درکتون سخته

          موافقم 7
          مخالفم 5
        3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2965 ديدگاه)

          من عاشق مردم فقیر هستم که بتونن ماشین بخرن
          وقتی ۸۰ درصد جمعیت کره زمین، کمتر از 2 هزار دلار درآمد ماهانه دارند

          موافقم 12
          مخالفم 6
        4. Saeed farshchian

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (85 ديدگاه)

          اگه شما به کسی که دو میلیارد پول به ماشین چینی تو ایران میده میگین فقیر پس ما چی هستیم؟
          خوشا به سعادتشون کاش من هم فقیر بودم

          موافقم 10
          مخالفم 2
        5. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2965 ديدگاه)

          مردم دنیا ماشین با قیمت واقعی و قسطی می خرن
          من و شما که جزو دنیا نیستیم

          موافقم 14
          مخالفم 5
        6. froG-driVer

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1031 ديدگاه)

          سنگین بود😶😶😶

          موافقم 6
          مخالفم 1
  4. datsun

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3954 ديدگاه)

    انصافا خوبه

    موافقم 7
    مخالفم 4
  5. amirboss

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (790 ديدگاه)

    یه حسی بهم میگه همون جیپ چند دهه پیششون هست که فیس لیفت شده.
    به چینی ها بیشتر میشه امیدوار بود تا هندی ها

    موافقم 3
    مخالفم 11
  6. ارسلان

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (416 ديدگاه)

    به خدا از آشغال های چینی بهتره…

    موافقم 8
    مخالفم 7
  7. froG-driVer

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1031 ديدگاه)

    هند🙂😐😕😶

    موافقم 4
    مخالفم 1
  8. سوشیانت

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    پاسخ هندی ها به جیپ؟؟؟😂 با کپی کردن میخوان پاسخ بدن

    موافقم 4
    مخالفم 6
  9. mosafer

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (234 ديدگاه)

    خدا را شاکریم که کشور دوست و برادر هند هم پیشرفت داره می‌کنه امیدوارم نظام ما همچنان نفت ارزان و با تخفیف بهشون بده. تا سود بیشتری کنند…هر کشور بدبخت دیگه هم هست اعلام که تا سردمداران ما به اون هم کمک کنند چون ما خودمون سالهاست از دروازه های تمدن و پیشرفت گذشتیم و حالا باید به بقیه کمک کنیم

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. datsun

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3954 ديدگاه)

      پیشرفت کرده ما خوابیم،
      هند همین الان هم جز ۵ اقتصاد دنیاست و طبق پیش بینی ها در آینده به رتبه های بالاتر هم میرسه

      موافقم 6
      مخالفم 1
  10. حسین دهمرد

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2685 ديدگاه)

    اجازه داره از جیپ؟ مثلا همکارن یا عشقی از رو جیپ اینو ساخته؟
    بعضیا از تو عکس به کیفیت بالاش هم رسیدن. تازه دارن تحسینش هم میکنن. وقتی واسه یه کپی بی ارزش اینجوری ذوق میکنید همون پراید از سرتونم اضافیه.

    موافقم 5
    مخالفم 7
    1. nikan

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (176 ديدگاه)

      رابطهٔ این شرکت با جیپ به دههٔ ۴۰ بازمی‌گردد یعنی زمانی که جیپ‌های ویلیز را به‌صورت تحت لیسانس در هند تولید می‌کرد.
      این توی خود متنه

      موافقم 3
      مخالفم 2
  11. دانیال

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (600 ديدگاه)

    پاسخ 15 هزار دلاری هندی‌ها به جیپ رانگلر
    چه جمله‌ی قشنگی👏

    موافقم 3
    مخالفم 1
  12. nikan

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    عکسو دیدم فک کردم جیپ رانگلر برقی داده بیرون 😂

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا