ماهیندرا تار که شباهت زیادی به جیپ رانگلر دارد، در نسخهٔ محرک عقب جدیدی با پیشرانهٔ دیزلی کوچکتر و قیمت ارزانتر به بازار عرضه میشود.
به خانوادهٔ ماهیندرا تار (Thar) که بهعنوان کپی هندی جیپ رانگلر شناخته میشود و قبلاً فقط بهصورت چهارچرخ محرک عرضه میشد، یک نسخهٔ محرک عقب با قیمت ارزانتر اضافه شده است. حالا، مدل RWD دیزلی با قیمت ۹۹۹ هزار روپیه معادل ۱۲,۲۵۰ دلار به ارزانترین تیپ این شاسیبلند هندی تبدیل شده است. برای مقایسه، قبلاً ارزانترین مدل این خودرو، نسخهٔ 4WD بنزینی با قیمت پایهٔ یک میلیون و ۳۵۹ هزار روپیه معادل ۱۶,۶۵۰ دلار و گرانترین آن نسخهٔ 4WD دیزلی اتوماتیک با قیمت یک میلیون و ۶۲۹ هزار روپیه معادل ۱۹,۹۵۰ دلار بود.
بااینحال، حتی گرانترین نسخهٔ ماهیندرا تار هم بسیار ارزانتر از رانگلر است که قیمت آن در هند از ۵ میلیون و ۷۸۵ هزار روپیه معادل ۷۰,۸۷۰ دلار آغاز میشود. البته برخلاف تار دودر، رانگلر در هند فقط بهصورت چهاردر عرضه میشود. ماهیندرا در نمای بیرونی تار محرک عقب هیچ تغییری نسبت به نسخهٔ گرانتر چهارچرخ محرک انجام نداده و صرفاً نشانهای ۴×۴ را حذف کرده است. البته نسخهٔ محرک عقب فقط بهصورت هاردتاپ عرضه میشود و سقف پارچهای بازشو فقط مخصوص مدل چهارچرخ محرک است. نسخهٔ محرک عقب در داخل نیز بجای انتخابگر سامانهٔ چهارچرخ محرک به یک محفظهٔ کوچک اشیاء مجهز شده و تعدادی از کنترلهای آن تغییر مکان دادهاند اما نمایشگر ۷ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی حفظ شده است.
ماهیندرا تار RWD با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه میشود. موتور پایه یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری دیزلی کمحجمتر است که ۱۱۷ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل میشود. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما میتوانند موتور ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو را انتخاب کنند که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد و انتقال نیروی آن صرفاً از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد.
نسخهٔ چهارچرخ محرک هم با همین موتور ۲ لیتری بنزینی ارائه میشود اما موتور دیزلی آن یک نمونهٔ بزرگتر ۲.۲ لیتری است که ۱۳۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. برای مدل ۲۰۲۳، تار 4WD به قفل دیفرانسیل الکترونیکی ترمزی ساخت بوش مجهز شده و حالا قفل دیفرانسیل مکانیکی قدیمی بهصورت آپشن برای تیپ پرچمدار دیزلی ارائه میشود. علاوه بر این، ماهیندرا دو رنگ بیرونی جدید شامل بنزی شعلهور و سفید اورست را هم برای شاسیبلند آفرودی خود ارائه کرده است. تحویل تار جدید و نسخهٔ RWD از چند روز دیگر در هند آغاز میشود.
Amiro
۲۲ دی ۱۴۰۱خداوند کپی کاران را نیز دوست دارد
ali(chevynova)
۲۲ دی ۱۴۰۱جیپ بعنوان مرجع شاسی بلندها کلی نمونه کپی شده داره
در ایران جیپ صحرا
در انگلیس لندروور ۱۹۴۸
در هند ماهیندرا
و…….
DoctoR
۲۲ دی ۱۴۰۱لندکروزر نسل اول هم کپی از جیپ بود
بی خیال اسم 2
۲۲ دی ۱۴۰۱اگه می شه لینکی چیزی بده که ما هم دانشممون بیشتر بشه که لندروور از جیپ کپی کرده
mostafa
۲۲ دی ۱۴۰۱سرج بکنید Toyota Jeep BJ مطالب مرتبط زیاده که چجوری تویوتا مجوز تولید یه خودرو از روی ویلیز رو از ارتش امریکا گرفت اوایل که خود جیپ میساختن با یه موتور دیگه برای جنگ کره سفارش ارتش امریکا بود اصلا بعد ها اسمش تغییر پیدا میکنه به لندکروز
فورد
۲۲ دی ۱۴۰۱اقای موریس ویلکس طراح لندروور با الگو برداری از جیپ ی که تو مزرعه اش داشت طرح اولیه لندروور و برای استفاده کشاورزان پیاده کرد و تو جایی خوندم که چون ورق فلز کم یاب بوده مجبور شده از الومینیم استفاده کنه
کافر مقدس
۲۲ دی ۱۴۰۱جیپ یک شاخص هست که نمیشه بهش گفت کپی چون خیلی از نام دار ها هم یه کپی از جیپ ساختن
»اهیندرا هم کمپانی بی در و پیکری نیست خودش حتی پلتفرم داره برای suv هاش ولی داستان جیپ کلا فرق داره یک کپی قانونی هست
Mahindra faces legal trouble as Fiat aims to block Roxor in Jeep trademark case. Fiat Chrysler on Monday received a second chance to permanently block US sales of redesigned Roxor off-road vehicles made by Indian carmaker Mahindra and Mahindra Limited, which is fighting claims that it copied Fiat Chrysler’s Jeep design
Mahindra inked a deal with Chrysler’s then-parent company Fiat to design a “jeep-like” front grill for Mahindra’s new Scorpio light SUV in 2009
البته از پدال انتظار نداشته باش بگه بهت پرنت کمپانی چیه حتی خودشم میگه کپی !
امیر دهقان
۲۲ دی ۱۴۰۱تیتر منبع مطلب از سایت کاراسکوپ:
Mahindra’s Wrangler Knockoff Thar Is Now Available In RWD From $12k In India
ضمناً ربط متنی که گذاشتید به این مدل تار رو نمیفهمم، این متن در مورد مدل راکسور هست که یک مدل 4×4 سبکه و وقتی ماهیندرا اون رو در آمریکا عرضه کرد با شکایت کرایسلر بخاطر طراحی مشابه جیپ مواجه شد و مجبور شد طراحیش رو عوض کنه
https://www.pedal.ir/asian/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%a7%d9%87%db%8c%d9%86%d8%af%d8%b1%d8%a7-%d8%b1%d8%a7%da%a9%d8%b3%d9%88%d8%b1-%d8%b4%da%a9%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%ac%db%8c%d9%be/
این مدل تار جدید هم هیچ مجوزی از جیپ نداره و اگه بخواد خارج از هند عرضه بشه قطعاً با شکایت کرایسلر مواجه میشه، همونطور که چند وقت پیش جیپ برای جلوگیری از عرضه تار در استرالیا از ماهیندرا شکایت کرد
https://www.pedal.ir/jeep/%d8%b4%da%a9%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%ac%db%8c%d9%be-%d9%85%d8%a7%d9%87%db%8c%d9%86%d8%af%d8%b1%d8%a7-%da%a9%d9%be%db%8c-%d8%b1%d8%a7%d9%86%da%af%d9%84%d8%b1/
DoctoR
۲۲ دی ۱۴۰۱داره پا میذاره جا پای چین
Bmwgg6
۲۲ دی ۱۴۰۱جالبه 😐😑
واقعها نمیدونم چی بگم
هندم هم از چین یاد گرفت 🗿
علی جردن
۲۲ دی ۱۴۰۱خود جیپ کیفیت خوبی نداره پراز پلاستیک خشک و وسایل شکننده است این کپی فکر کنم تو سرعت گیرهای ایران چرخش جدا شه
*****همه چیز اصل اصلیش خوبه*****
mostafa
۲۲ دی ۱۴۰۱اصل اصلش هم جیپ هستش با پول رانگلر فول اپشن که شما میگی پلاستیک زیاد داره جیپ گرند چروکی با کلی شیشه و چرم هم میدن دقیقا با همون اندازه پول ولی پول رانگلر صرف قطعات و تجهیزات افرودی میشه و پول گرند چروکی صرف چرم و شیشه
و جالبش اینه رانگلر ارزش پول خودش بیشتر نگه میداره چون چرم و شیشه تو همه ماشین ها هست ولی تجهیزات رانگلر و توانایی هاش تو هیچ ماشینی نیست
هادی
۲۲ دی ۱۴۰۱ایران یه زمان جیپ صحرا تولید میکرد حتی تمام قالب های بدنه رو داره فکر نکنم سخت باشه براش یه موتور نیسان بندازه روش تولید کنه هم قشنگه هم شاسی داره !
کاله
۲۲ دی ۱۴۰۱اونم ماهیندرا بود!
Alireza
۲۲ دی ۱۴۰۱ای کاش ما هم کپی میکردیم
ممد کادیلاک
۲۲ دی ۱۴۰۱این اولین بار نیست که ماهیندا کپی جیپ رو داره تولید میکنه. سالها قبل هم که ماهیندرا تازه تاسیس شده بود کار تولیدش رو با خرید امتیاز ساخت و مونتاژ جیپ از آمریکا شروع کرد
زمان جنگ ایران و عراق هم که یه مدت پارس خودرو یه مدل جیپ به اسم توسن رو مونتاژ میکرد در حقیقت اجداد همین ماهیندرا تار بود که به خاطر کیفیت ساخت پایین بعد از حدود یک سال با سری km کرهای جایگزین شد
shetab-car
۲۳ دی ۱۴۰۱الان جیپ گیر نمی ده به این بخاطر این کپی کاری که تا این حد شبیه است؟
فیض احمد
۱ بهمن ۱۴۰۱بسم الله الرحمن الرحیم
عرض ادب وسلامت خدمت همه هم زبانان گرامی خوشحالم که یک متن را در اینجا برای اولین بار مینویسم، من یک افغانستانی هستم، در اصل یک خبر نگاره تازه کار که نسبت به مشکلات اندک فعلا ایران هستم، وخوشحالم که همراه هم زبانانم هستم ودرکنار شأن هستم، از تمام حمایت کنندها وانتقاد گران عزیز تشکر میکنم،
در اصل همه ما یکی هستیم هم زبان هم نژاد وهم فرهنگ، وخیلی خصوصیات دیگر.
فقط می گویم انتقاد و حمایت همه شما قابل قبول است امید روزی برسد، دیگر میان ما اختلاف نباشد همه با همودرکنار هم، وبپشیرفت یک دیگر کمک کنیم.
باشد تا اینکه در صادرات و واردات تولیدی هم دیگر خود مستفید شویم، وجهان را بحیرت در بیا بریم.
هر تولید که در ایران میشود من شخصا افتخار میکنم.
فرقی ندارد که برایم منفعت داشته باشید یا خیر،
این را بدانید تا انتقاد نباشد موفقیت نیست.
وفعلا هم موتر مادا۹ یاهمه غوی سیا به گونه کامل به حرکت در آمده، اونم از افغانستان که در قلب آسیا می باشد، ان شاءالله به خط تولید خواهد رسی.
ودرکنار بزرگترین موتر های برندجهان قرار خواهدگرفت.
به امید پیروزی و موفقیت.
💎𝐬𝐚𝐦𝐢 ⭒❃.✮:▹
۱ بهمن ۱۴۰۱اسمش مادا ۹ نیست اسمش هلمنت هستش 🤌
علیرضا کالیبره
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ماهیندرا حرف تازه حتی جیب صحرایی که توی ایران بود برای این شرکت بود
علیرضا کالیبره
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ببخشید اشتباه تایپ داشتم باید مینوشتم ماهیندرا حرف نداره این جمله بجاش نوشته شد