سایر خودروهای آسیایی

میتسوکا اوروچی با کیت بدنه لیبرتی واک، محصولی عجیب که عجیب‌تر شده است!

میتسوکا اوروچی اگرچه در سال ۲۰۱۴ با صنعت خودرو خداحافظی کرده اما هنوز هم جزو عجیب‌ترین خودروی سال‌های اخیر است. شرکت اسفر لایت که در کشور ژاپن مشغول تولید چراغ‌های جلوی افترمارکتی برای خودروهاست به دنبال نمایش یک نسخه وحشی و عجیب از این کوپه اسپورت در نمایشگاه خودروی توکیو است. جالب اینکه اوروچی یاد شده از کیت بدنه پهن و عجیب‌تر لیبرتی واک استفاده می‌کند. کیت بدنه لیبرتی واک شامل اسپلیتر جلو، قوس چرخ های بزرگ و پهن، رکاب‌های جانبی جدید، بال عقب بزرگ نصب شده به سپر و خروجی‌های اگزوز مشکی است.

این اوروچی از طرح بدنه مشابه خودروهای مسابقه‌ای استفاده کرده و بخش جلو به رنگ سفید و بخش‌های دیگر به رنگ زرد درآمده‌اند. همچنین نشان‌ها و نوشته‌های زیادی از برندهای مختلف در بدنه اوروچی خودنمایی می‌کند. رینگ‌ها نیز از طرح Y شکل برخوردار هستند و رنگ مشکی آن‌ها بر مخوف بودن خودرو می‌افزاید. چراغ‌های جلوی استفاده شده توسط اسفر لایت برای تبلیغ محصولات این شرکت خودنمایی می‌کنند.

فعلاً تصاویری از کابین منتشر نشده اما اوروچی استاندارد از یک جفت صندلی اسپورت استفاده کرده است. راننده روبروی خود یک غربیلک فرمان سه پره و پشت آمپرهای آنالوگ و بزرگ را می‌بیند. بخش مرکزی داشبورد هم ساده بوده و یک جفت ورودی هوا در بالا نصب شده و یک نمایشگر کوچک برای رادیو و یک نمایشگر بزرگ‌تر وجود دارد.

به نظر نمی‌رسد این خودرو از نظر فنی ارتقا یافته باشد. نسخه استاندارد اوروچی از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری تویوتا با کد 3MZ-FE استفاده کرده است. این پیشرانه را می‌توان در خودروهایی همچون سی نا، کمری، لکسوس RX 330 و… دید. این پیشرانه در وسط اوروچی نصب شده و قدرت ۲۳۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۲۸ نیوتون متری تولید می‌کند. نیروی تولیدی هم از طریق گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب فرستاده می‌شود. اولین بار در نمایشگاه توکیو ۲۰۰۱ بود که نسخه مفهومی اوروچی به نمایش درآمد. نسخه تولیدی آن نیز در سال ۲۰۰۶ پدیدار شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. مسعود

    ۲۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    تخصصی ندارم ولی حمایت میکنم

    موافقم 4
    مخالفم 7
    1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

      ۲۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      دو نکته
      ۱. مثل بعضیا سخن می گی
      ۲. چون منصوری نیست خوشت اومده

      موافقم 8
      مخالفم 4
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    جالبه
    نه میشه گفت زیباست و نه میشه گفت زشته !
    در صورتی که میشه گفت ماشین جالب و دوست‌ داشتنی‌ایه !
    ظاهرش با همه فرق میکنه و همین جالبش کرده که نمیشه تشابهش داد به دیگران اما آش دهن‌سوزی هم نیست !
    سیستم فنی خاصی هم نداره و میشه استفاده‌ی روزمره کرد البته بیشتر به درد کلکسیونر‌های معمولی میخوره تا در گاراژشان آخر هفته‌ها بیاورند بیرون و یه دور دور کوچکی داشته باشند !

    موافقم 12
    مخالفم 2
  3. Reza ar

    ۲۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (270 ديدگاه)

    230 اسب برا این رخ خیلی کمه

    موافقم 3
    مخالفم 4
  4. ممد هلکت سوار

    ۲۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    این سلطان هوس 2jz کرده

    چی میشه با یه 2jz هزار اسبی

    خیلی تیون پذیره

    موافقم 4
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا