برای اولین بار پس از سپری کردن روند توسعه بیش از دهساله، خودروی جدید اسپارتان استرالیا راهی بازار بریتانیا میشود. این خودروی مسابقهای روباز با قدرت ۴۰۰ اسب بخار میتواند بهصورت قانونی در معابر عمومی تردد کند.
خودروی موردبحث که با نام ساده اسپارتان شناخته میشود سبکی و سادگی را دو معیار اصلی خود اعلام کرده است. بدنه فیبر کربنی اسپارتان ما را به یاد محصولات مسابقه کن ایام اواخر دهه ۶۰ میلادی میاندازد و نکته مهم اینکه کمتر از ۲۰ کیلوگرم وزن دارد. شاسی فریم فضایی لولهای و فولادی خودرو طبق گفته سازنده فراتر از قوانین ایمنی فیا عمل میکند و سیستم تعلیق دوبل جناغی نیز با دامپرهای نیمه فعال قابلبرنامهریزی کنترل میشود. در کل باید گفت اسپارتان بسته به آپشن های سفارش داده شده میتواند وزنی ۶۷۰ کیلوگرمی داشته باشد. اگرچه خودروی یاد شده فعلاً در حالت کانسپت قرار دارد اما نسخه عرضه شده برای بازار بریتانیا توانایی تردد در جادهها را خواهد داشت. پیشرانه ۴ سیلندر K24 هوندا در میانه خودرو نصب میشود و در حالت تنفس طبیعی ۲۷۵ اسب بخار قدرت تولید میکند اما میتوان از سوپرشارژر روترکس نیز استفاده کرد که خروجی نیروگاه آهنین اسپارتان را به فراتر از ۴۰۰ اسب بخار خواهد رساند.
نیروی پیشرانه از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی ساخت هوندا به چرخ ها فرستاده میشود هرچند برای تجربه حس موتور اسپرت میتوان گیربکس ۶ سرعته سکونشئال Quaife را نیز سفارش داد. اسپارتان حتی به خریداران اجازه انتخاب نوع ترمز را میدهد. شایان ذکر است تمامی مدلها با صندلیهای مسابقهای و فیبر کربنی تیلت و کمربندهای شش نقطهای عرضه میشوند. این هیولای خیابانی از لاستیکهای نیمه چسبان استفاده میکند و در نسخه مجهز به سوپرشارژر (وزن کلی خودرو به ۷۰۰ کیلوگرم میرسد) میتواند تنها در عرض ۲.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. در صورت استفاده از پیشرانه تنفس طبیعی این رقم به ۳.۳ ثانیه افزایش خواهد یافت.
گفته میشود سقف سرعت اسپارتان استرالیا فراتر از ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است و در این سرعت شاهد تولید حدود ۴۷۰ کیلوگرم داون فورس خواهیم بود که به لطف اسپلیتر جلو، دیفیوزر و بال عقب تولید میشود. همچنین میتوان ارتفاع بخش جلوی خودرو را تنظیم کرد و از طرف دیگر ۵ حالت تنظیم برای زاویه بال عقب وجود دارد. حتی میتوان بالانس آیرودینامیک خودرو را بر اساس شرایط آب و هوایی و علایق راننده نسبت به هندلینگ دستکاری کرد. موقعیت راننده روی صندلی نیز قابلتغییر است و میتوان ستون فرمان و پدالها را در عرض ۳۰ دقیقه به دو طرف کابین منتقل کرد. بدنه را نیز میتوان از جنس فایبرگلاس سفارش داد. شرکت سازنده مدعی شده است هزینههای تولید اسپارتان نسبتاً پایین خواهد بود و قیمت آن از حدود ۱۵۲ هزار دلار شروع خواهد شد. به این ترتیب اسپارتان بهطور قابلتوجهی ارزانقیمتتر از خودرویی همچون دالارا استراداله خواهد بود اما رادیکال رپتور ۳۶۰ اسب بخاری از آن ارزانتر است. گفته میشود ۳۰۰ دستگاه از اسپارتان در دسترس خریداران خواهد بود.
کافر مقدس
۵ اسفند ۱۴۰۱*برای کف خیابان* و امثال اعهم فقط کلمات تبلیغاتی هستن . هرکاری کنی اینا به درد خیابان نمیخورن . خیابان شیب های متفاوت .متریال متفاوت و خیلی چیزای متفاوت داره و تهش م به اسم خیابان میخرن ولی میبرن پیست
Amiro
۵ اسفند ۱۴۰۱میگم ۴۰۰ اسب الان یخورده دیر نیست ؟؟
پانامرا ۲۰۱۰ ۴۰۰اسب داره اونوقت یه ماشین بی سقف مدل ۲۰۲۳ بخری؟ ۱۵۰ هزار تا گزینه های زیادی هست که همتون هم میدونید نیاز به نام بردن ندارم
این روز ها توی هر کارگاه یکی یه ماشین میده بیرون خدا بخیر کنه ای کاش از این کارگاه ها توی داخل هم داشتیم البته اگه مجوز میدادن بهشون که حداقلش باید ۱۰الی۱۵ هزار میلیارد حق سکوت بدی
🤍♥️🤍
Hamilton1970
۵ اسفند ۱۴۰۱۴۰۰ اسب با ۷۰۰ کیلوگرم وزن. نه با وزن ۱.۸ تنی پانامرا
F
۵ اسفند ۱۴۰۱اگه توی خیابون قانونی هست پس چرا چراغ راهنما نداره چراخ روشنایی جلو نداره، یکمی ماشین زیادی سبک سازی شده اصلا بحث ایمنی در نظر نداره، ایمنی شهری منظورم هست.
Royal Driver
۵ اسفند ۱۴۰۱گیربکسشو ببینید
Muty
۵ اسفند ۱۴۰۱حَیفی 150 هزارتا
بخدااااا