شرکت ژاپنی کوچک میتسوکا نسل جدید مدل ویوت را با طراحی الهام گرفته از جگوار بر اساس تویوتا یاریس معرفی کرده است.
میتسوکا یک شرکت کوچک ژاپنی است که به طراحی و ساخت بدنههای کلاسیک برای خودروهای محبوب ژاپنی شهرت دارد. یکی از محصولات این شرکت مدلی بنام ویوت (Viewt) است که از سال ۱۹۹۳ تولید میشود و حالا نسل جدید آن معرفی شده است. ویوت جدید برخلاف نسل قبلی که بر پایهٔ نیسان میکرا شکل گرفته بود، بر اساس تویوتا یاریس ساخته شده است؛ اما علیرغم فاصله گرفتن از پلتفرم نیسان که طی سه دههٔ گذشته زیربنای ویوت بوده است، نسل چهارم این ماشین همچنان همان طراحی کلاسیک قبلی خود را حفظ کرده که از جگوار مارک ۲ سال ۱۹۶۳ الهام گرفته است.
بنابراین، در ویوت جدید همچنان شاهد همان چراغهای جلوی گرد نزدیک به هم، سپرهای کرومی و جلوپنجرهٔ برجستهٔ مشابه جگوار هستیم. علاوه بر این، خطی کرومی هم از روی گلگیرهای جلو تا درهای عقب کشیده شده و بر حس و حال کلاسیک خودرو افزوده است. پروفیل جانبی و اتاق ویوت کاملاً از یاریس گرفته شده است اما اوورهنگ کشیدهٔ جلو و گلگیرهای برآمده کاملاً تناسبات این هاچبک کوچک ژاپنی را به هم زدهاند. علاوه بر این، میتسوکا رینگهای فولادی ۱۴ اینچی جدیدی را هم برای ویوت در نظر گرفته که نمایی کلاسیک دارند.
ویوت در عقب اما نسبت به نسل قبلی کاملاً بازطراحی شده و از سدان به هاچبک تبدیل شده است. در اینجا هم مثل جلو چراغهای دایرهای به چشم میخورد و روی سپر کرومی هم چراغها دندهعقب و راهنما تعبیه شده است. بااینحال، فرم هاچبک عقب ویوت جدید با دیگر قسمتها کمی ناهماهنگ به نظر میرسد خصوصاً اگر آن را با طراحی زیبای نسل قبلی مقایسه کنیم.
برخلاف بیرون، کابین ویوت اصلاً کلاسیک به نظر نمیرسد زیرا بهجز لوگوی میتسوکا روی غربیلک فرمان و تریم روشن روی درها، داشبورد و صندلیها، همهچیز مثل نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مستقیماً از یاریس گرفته شدهاند. این ماشین ۴,۰۹۰ میلیمتر طول، ۱,۶۹۵ میلیمتر عرض و بین ۱,۵۰۰ تا ۱,۵۱۵ میلیمتر ارتفاع دارد که یعنی ۷۰ میلیمتر کشیدهتر از یاریس است.
همانطور که انتظار میرود، ویوت پیشرانههای خود را هم از یاریس گرفته است که شامل ۱ لیتری و ۱.۵ لیتری سه سیلندر بنزینی و ۱.۵ لیتری هیبریدی میشود. انتقال نیرو نیز بسته به موتور از طریق گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی، CVT و eCVT صورت میگیرد. ویوت هم بهصورت محرک جلو و هم چهارچرخ محرک عرضه میشود. قیمت این ماشین از ۳ میلیون ین معادل ۲۲,۳۰۰ دلار در نسخهٔ پایهٔ ۱ لیتری محرک جلو آغاز میشود و در مدل پرچمدار هیبریدی به ۴.۲ میلیون ین معادل ۳۱,۱۰۰ دلار میرسد. این اعداد افزایش قابلتوجهی را نسبت به یاریس مشابه نشان میدهند.
Amir
۲ اسفند ۱۴۰۱عقبش فاجعه است
ولی جلو و بغل خوبه و جالبه
Amiro
۲ اسفند ۱۴۰۱امکانات و سیستم فنی مدرن با طراحی کلاسیک
همین که جرعت تولیدش رو دارن خیلیه دمشون گرم
🤍♥️🤍
RENAULT5
۲ اسفند ۱۴۰۱ماشین فقط کلاسیک بقیشون هیچی …
علی جردن
۲ اسفند ۱۴۰۱معنای واقعی کلاسیک اینکه خودت از کارخونه یه ماشین صفر خشک بخری بندازی تو پارکینگ بعد ۳۰ سال بری بالاسرش آنباکسینگش کنی نه اینکه یه ماشین خسته موتور بدنه آفتاب سوخته رو با پول های بی زبون فراوان بخای نو کنی …
Amiro
۲ اسفند ۱۴۰۱نمیدونم چرا احساس میکنم قیافه پیرمرد های ژاپنی رو داره 😂😂😂😂
AHMADREZA
۲ اسفند ۱۴۰۱خیلی فانتزی و باحاله من که خوشم اومد ازش
Hadi
۲ اسفند ۱۴۰۱مهمترین مشکل ماشینای کلاسیک ایمنی ضعیفشونه چون مهمترین نکته تو خرید ماشین ایمن بودن اونه
اگر ایمنی این مدل ماشین ها به 4 یا 5 ستاره برسه بعد میشه برای خریدش فکری کرد
بر خلاف عده ای زیادی که فکر میکنن ماشینای کادیلاک بیوک شورلت و دیگر برندهای کلاسیک قدیمی محکم و ایمنه اصلا اینطور نیست
کلا ماشینای مکعبی و با زاویه تیز در هنگام تصادف بیشترین نیرو رو به سمت کابین منتقل میکنن
مهمترین علت منسوخ شدن کلاسیکها همین ایمنی پایینشونه
محمد
۲ اسفند ۱۴۰۱بسیار سم
افشار
۲ اسفند ۱۴۰۱اصلاً جذابیتی نداره🙌
زیزیگولو
۲ اسفند ۱۴۰۱موافقم
کیان
۲ اسفند ۱۴۰۱طراحی بیرونیش خیلی حس و حال خوبی داره واقعا، یکمی شبیه فیات 500 هست یه جورایی
ماشین باحالی هست
زمستانم
۲ اسفند ۱۴۰۱چیپس میغولی خخخ
خیلیم جذاب و باحال و مشتیه و مشخصا از کیفیت بالایی برخورداره .
ممنونم از پدال بابت این اطلاع رسانی
shetab-car
۲ اسفند ۱۴۰۱پوزه ماشین به نسبت بدنه زیادی اومده جلو تناسبات رو بهم زده
Hamilton1970
۲ اسفند ۱۴۰۱طراحیش ترکیبی از جگوار و بعضی ایتالیاییهاست مثل فیات و لانچیا
درکل که ابتکار جالب و ستودنیایه ترکیب سنت و مدرنیته
علی جردن
۲ اسفند ۱۴۰۱یه جورایی منو یاد آفارومئو میتو انداخت موافقین ؟