سایر خودروهای آسیایی

معرفی میتسوکا ویوت جدید، ظاهر جگوارهای قدیمی روی تویوتا یاریس!

شرکت ژاپنی کوچک میتسوکا نسل جدید مدل ویوت را با طراحی الهام گرفته از جگوار بر اساس تویوتا یاریس معرفی کرده است.

میتسوکا یک شرکت کوچک ژاپنی است که به طراحی و ساخت بدنه‌های کلاسیک برای خودروهای محبوب ژاپنی شهرت دارد. یکی از محصولات این شرکت مدلی بنام ویوت (Viewt) است که از سال ۱۹۹۳ تولید می‌شود و حالا نسل جدید آن معرفی شده است. ویوت جدید برخلاف نسل قبلی که بر پایهٔ نیسان میکرا شکل گرفته بود، بر اساس تویوتا یاریس ساخته شده است؛ اما علیرغم فاصله گرفتن از پلت‌فرم نیسان که طی سه دههٔ گذشته زیربنای ویوت بوده است، نسل چهارم این ماشین همچنان همان طراحی کلاسیک قبلی خود را حفظ کرده که از جگوار مارک ۲ سال ۱۹۶۳ الهام گرفته است.

بنابراین، در ویوت جدید همچنان شاهد همان چراغ‌های جلوی گرد نزدیک به هم، سپرهای کرومی و جلوپنجرهٔ برجستهٔ مشابه جگوار هستیم. علاوه بر این، خطی کرومی هم از روی گلگیرهای جلو تا درهای عقب کشیده شده و بر حس و حال کلاسیک خودرو افزوده است. پروفیل جانبی و اتاق ویوت کاملاً از یاریس گرفته شده است اما اوورهنگ کشیدهٔ جلو و گلگیرهای برآمده کاملاً تناسبات این هاچ‌بک کوچک ژاپنی را به هم زده‌اند. علاوه بر این، میتسوکا رینگ‌های فولادی ۱۴ اینچی جدیدی را هم برای ویوت در نظر گرفته که نمایی کلاسیک دارند.

ویوت در عقب اما نسبت به نسل قبلی کاملاً بازطراحی شده و از سدان به هاچ‌بک تبدیل شده است. در اینجا هم مثل جلو چراغ‌های دایره‌ای به چشم می‌خورد و روی سپر کرومی هم چراغ‌ها دنده‌عقب و راهنما تعبیه شده است. بااین‌حال، فرم هاچ‌بک عقب ویوت جدید با دیگر قسمت‌ها کمی ناهماهنگ به نظر می‌رسد خصوصاً اگر آن را با طراحی زیبای نسل قبلی مقایسه کنیم.

برخلاف بیرون، کابین ویوت اصلاً کلاسیک به نظر نمی‌رسد زیرا به‌جز لوگوی میتسوکا روی غربیلک فرمان و تریم روشن روی درها، داشبورد و صندلی‌ها، همه‌چیز مثل نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مستقیماً از یاریس گرفته شده‌اند. این ماشین ۴,۰۹۰ میلی‌متر طول، ۱,۶۹۵ میلی‌متر عرض و بین ۱,۵۰۰ تا ۱,۵۱۵ میلی‌متر ارتفاع دارد که یعنی ۷۰ میلی‌متر کشیده‌تر از یاریس است.

همان‌طور که انتظار می‌رود، ویوت پیشرانه‌های خود را هم از یاریس گرفته است که شامل ۱ لیتری و ۱.۵ لیتری سه سیلندر بنزینی و ۱.۵ لیتری هیبریدی می‌شود. انتقال نیرو نیز بسته به موتور از طریق گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی، CVT و eCVT صورت می‌گیرد. ویوت هم به‌صورت محرک جلو و هم چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. قیمت این ماشین از ۳ میلیون ین معادل ۲۲,۳۰۰ دلار در نسخهٔ پایهٔ ۱ لیتری محرک جلو آغاز می‌شود و در مدل پرچم‌دار هیبریدی به ۴.۲ میلیون ین معادل ۳۱,۱۰۰ دلار می‌رسد. این اعداد افزایش قابل‌توجهی را نسبت به یاریس مشابه نشان می‌دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (113 ديدگاه)

    عقبش فاجعه است
    ولی جلو و بغل خوبه و جالبه

    موافقم 9
    مخالفم 35
  2. Amiro

    ۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (397 ديدگاه)

    امکانات و سیستم فنی مدرن با طراحی کلاسیک
    همین که جرعت تولیدش رو دارن خیلیه دمشون گرم
    🤍♥️🤍

    موافقم 44
    مخالفم 5
    1. RENAULT5

      ۲ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      ماشین فقط کلاسیک بقیشون هیچی …

      موافقم 4
      مخالفم 7
      1. علی جردن

        ۲ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (2119 ديدگاه)

        معنای واقعی کلاسیک اینکه خودت از کارخونه یه ماشین صفر خشک بخری بندازی تو پارکینگ بعد ۳۰ سال بری بالاسرش آنباکسینگش کنی نه اینکه یه ماشین خسته موتور بدنه آفتاب سوخته رو با پول های بی زبون فراوان بخای نو کنی …

        موافقم 8
        مخالفم 2
  3. Amiro

    ۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (397 ديدگاه)

    نمی‌دونم چرا احساس میکنم قیافه پیرمرد های ژاپنی رو داره 😂😂😂😂

    موافقم 37
    مخالفم 4
  4. AHMADREZA

    ۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (877 ديدگاه)

    خیلی فانتزی و باحاله من که خوشم اومد ازش

    موافقم 29
    مخالفم 5
    1. Hadi

      ۲ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (344 ديدگاه)

      مهمترین مشکل ماشینای کلاسیک ایمنی ضعیفشونه چون مهمترین نکته تو خرید ماشین ایمن بودن اونه
      اگر ایمنی این مدل ماشین ها به 4 یا 5 ستاره برسه بعد میشه برای خریدش فکری کرد
      بر خلاف عده ای زیادی که فکر میکنن ماشینای کادیلاک بیوک شورلت و دیگر برندهای کلاسیک قدیمی محکم و ایمنه اصلا اینطور نیست
      کلا ماشینای مکعبی و با زاویه تیز در هنگام تصادف بیشترین نیرو رو به سمت کابین منتقل میکنن
      مهمترین علت منسوخ شدن کلاسیک‌ها همین ایمنی پایینشونه

  5. محمد

    ۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    بسیار سم

    موافقم 9
    مخالفم 16
  6. افشار

    ۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (772 ديدگاه)

    اصلاً جذابیتی نداره🙌

    موافقم 14
    مخالفم 31
    1. زیزیگولو

      ۲ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (6033 ديدگاه)

      موافقم

      موافقم 8
      مخالفم 22
  7. کیان

    ۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1490 ديدگاه)

    طراحی بیرونیش خیلی حس و حال خوبی داره واقعا، یکمی شبیه فیات 500 هست یه جورایی
    ماشین باحالی هست

    موافقم 28
    مخالفم 2
  8. زمستانم

    ۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    چیپس میغولی خخخ

    خیلیم جذاب و باحال و مشتیه و مشخصا از کیفیت بالایی برخورداره .

    ممنونم از پدال بابت این اطلاع رسانی

    موافقم 16
    مخالفم 3
  9. shetab-car

    ۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (222 ديدگاه)

    پوزه ماشین به نسبت بدنه زیادی اومده جلو تناسبات رو بهم زده

    موافقم 6
    مخالفم 1
  10. Hamilton1970

    ۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    طراحیش ترکیبی از جگوار و بعضی ایتالیایی‌هاست مثل فیات و لانچیا
    درکل که ابتکار جالب و ستودنی‌ایه ترکیب سنت و مدرنیته

  11. علی جردن

    ۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    یه جورایی منو یاد آفارومئو میتو انداخت موافقین ؟

    موافقم 8
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا