شیرو ناکامورا طراح اسبق نیسان که مسئول شکلگیری خودروهای شاخصی همچون GT-R بوده خودروی AIM اسپرت 01 را در فستیوال گوودوود معرفی خواهد کرد.
AIM اسپرت ۰۱ محصولی جوانپسند، دونفره و جمعوجور با قوای محرکه برقی است که از نظر وزن و عملکرد حرفهای زیادی برای گفتن دارد. ناکامورا از سال ۱۹۹۹ در بخش طراحی نیسان حضور داشت و سال ۲۰۱۷ به عنوان نایبرئیس این برند ژاپنی بازنشست شد. در زمان سکانداری او محصولاتی همچون کیوب، قشقایی، لیف و GT-R معرفی شدند. ناکامورا هماکنون مدیر شرکت مستقل SN دیزاین است.
کانسپت جدید این مدیر باسابقه که برای شرکت مهندسی AIM واقع در ناگویا ژاپن توسعه یافته به دنبال ارائه حداکثر لذت رانندگی خواهد بود. اسپرت ۰۱ جدید هماکنون تستهای دینامیکی خود را پشت سر میگذارد و در فستیوال گوودوود معرفی خواهد شد. خودروی موردبحث که ۱۴۲۵ کیلوگرم وزن دارد از دو پیشرانه برقی مایع خنک و پرفورمنس سود میبرد و حداکثر سرعت دوران آنها به ۱۰ هزار دور در دقیقه میرسد. یک باتری ۸۱ کیلووات ساعتی که در ۴ مجموعه قرار گرفته پیشرانهها را تغذیه میکند. AIM اسپرت ۰۱ در کل ۴۸۳ اسب بخار قدرت و ۷۸۹ نیوتون متر گشتاور دارد.
با توجه به قدرت پیشرانهها و وزن خودرو انتظار میرود صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن زیر ۶ ثانیه باشد. در این خودرو از متریال سبکوزن، پانلهای بدنه و شاسی مونوکوک فیبر کربن استفاده شده و همچنین بخش اعظم فریم را نیز را آلومینیوم تشکیل داده است. در بخش جلو و عقب اسپرت ۰۱ شاهد سیستم تعلیق دوبل جناغی هستیم تا بیشترین امکان مانور در پیچها فراهم شود. رینگهای ۲۰ اینچی نیز جزو دیگر موارد قابلذکر هستند. یوکینوری سوزوکی مدیرعامل AIM میگوید:
هدف ما تولید خودرویی سریع و لذتبخش برای رانندگی بوده است. اگرچه اکثر خودروهای برقی از سیستم چهار چرخ محرک استفاده میکنند اما شخصیت چنین محصولی نیازمند پیکربندی دیفرانسیل عقب خواهد بود. AIM اسپرت ۰۱ همچنین روشی عالی برای نمایش تخصص ما در زمینه توسعه قوای محرکه پیشرفته است.
شرکت یاد شده به دنبال احتمال تولید محدود این خودروی برقی بوده و قطعاً بازخوردهای مثبت خبرنگاران و طرفداران تأثیر زیادی در توسعه AIM اسپرت ۰۱ خواهد داشت. ناکامورا میگوید در طراحی این خودرو از محصولات اسپرت عالی سالهای گذشته الهام گرفته و پانلهای بدنه پیچیده و اغراق شده آن ما را به یاد خودروهای اسپرت اروپایی و ژاپنی دهه ۶۰ میلادی میاندازد.
BMW
۱۵ تیر ۱۴۰۲نه خوب و نه بد ولی میتوانستند بهتر دربیارند
مایکو
۱۵ تیر ۱۴۰۲نمای جلو شبیه آلپاینه
حسین
۱۵ تیر ۱۴۰۲جای کار زیاد داره
و پروژه خوبیه
طراحی خاصی داره
و جذاب
حسین
۱۵ تیر ۱۴۰۲کمی شباهت به خودرو های موتور اسپرت داره
و به قول نویسنده زمان دهه ۶۰ میلادی
نمی جانبی رو اگر دقت کنید
میتونه به عنوان یک خودروی جدید موفق
با پشتوانه ی ژاپنی
محبوبیت پیدا کنه
کوچک و زیباست
و خاص
روح یک محصول خارق العاده رو میده
در آینده توسعه پیدا کنه
و قدرتش بیشتر بشه
MohammaD
۱۶ تیر ۱۴۰۲شتابش زیر ۶ که سهله ممکنه زیر ۳.۵ هم بیاد اگه مهندسی درست و درمون پشتش باشه . اگه نسخه تولیدی نهایی هم مثل کانسپت باشه که داستان جذابترم میشه .