تاتا موتورزسایر خودروهای آسیایی

معرفی تاتا کورو، شاسی‌بلند کوپه ارزان‌قیمت در نسخه‌های برقی و بنزینی

تاتا نسخهٔ تولید کورو (Curvv) را رونمایی کرده است. این کراس‌اووری کوپه است که در نسخه‌های الکتریکی و درون‌سوز از ماه آینده در هندوستان عرضه خواهد شد.

این خودرو ابتدا در آوریل ۲۰۲۲ در قالب یک کانسپت الکتریکی معرفی شد و حدود یک سال بعد نیز نسخهٔ درون‌سوز آن به نمایش درآمد. ویژگی برجستهٔ این کراس‌اوور هندی سقف شیب‌دار و کوپه مانند است که آن را شبیه یک ب‌ام‌و X6 ارزان‌قیمت جلوه می‌دهد. در جلوی کورو شاهد چراغ‌های باریک تمام LED هستیم که بالای جلوپنجره‌ای کوچک قرار گرفته و نمایی هماهنگ با دیگر محصولات تاتا را ایجاد کرده است. در قسمت جانبی، دستگیره‌های در مخفی جلب‌توجه می‌کنند و در عقب می‌توانیم چراغ‌های باریک سراسری و اسپویلر کوچکی را ببینیم.

نسخهٔ الکتریکی کورو صرفاً از طریق دماغهٔ بدون جلوپنجره، درگاه شارژ روی سپر و نشان‌های EV متمایز می‌شود و در دیگر قسمت‌ها با همتای درون‌سوز خود یکسان است. البته نسخهٔ الکتریکی از رینگ‌های آلیاژی متفاوتی هم بهره می‌برد که برای بهبود آیرودینامیک طراحی شده‌اند. تاتا فعلاً از داخل کراس‌اوور جدید خود تصویری منتشر نکرده اما به گفتهٔ خبرنگارانی که از نزدیک این خودرو را دیده‌اند، کورو از همان داشبورد تاتا نکسون استفاده می‌کند که نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، صفحه آمپر ۱۰.۲۵ اینچی و کنترل‌های لمسی از ویژگی‌های آن هستند. همچنین امکان انتخاب از بین تریم‌ها و رنگ‌های داخلی مختلف هم وجود خواهد داشت.

داخل تاتا نکسون

کورو بر اساس پلت‌فرم Gen 2 تاتا ساخته شده و انتظار می‌رود پیشرانه‌های خود را هم از کراس‌اوور کوچک نکسون قرض بگیرد. شرکت هندی فعلاً حرفی در این رابطه نزده اما به‌احتمال‌زیاد، کورو با یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری بنزینی توربو و احتمالاً یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری دیزلی راهی بازار خواهد شد. نسخهٔ الکتریکی این خودرو هم با دو گزینهٔ باطری قابل خریداری خواهد بود که حداکثر برد ۵۰۰ کیلومتری را ارائه می‌کند. قیمت و مشخصات کامل تاتا کورو در زمان آغاز عرضهٔ آن در ۷ آگوست اعلام خواهد شد اما رسانه‌های محلی تخمین می‌زنند قیمت نسخهٔ درون‌سوز این کراس‌اوور کوپه از ۱.۰۵ میلیون روپیه معادل ۱۲,۵۵۰ دلار و قیمت نسخهٔ الکتریکی از ۲ میلیون روپیه معادل ۲۳,۹۰۰ دلار آغاز شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4367 ديدگاه)

    چقد زشتههه

    موافقم 14
    مخالفم 5
    1. Mercedes

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (959 ديدگاه)

      هند هنوز اوایل راه خودروسازیه
      ۲۰ سال پیش چین رو به یاد بیارین
      بنظرم اینده درخشانی در انتظار هند هست
      چین تا همین 6-7 شال پیش خودروهاش تماما کپی های زاقارت از برند های معتبر بود و حتی یک خودروی اورجینال درست درمون نداشت ، بنزینی هاش اصلا بدرد نمیخوردن (الانم جالب نیست بنزینی هاش نسبت به کشور های معتبر) و کلا خودروسازی جالبی نداشت به اون صورت
      تو این یک دهه رشد خیلی زیادی کرد و زحماتشون نتیجه داد و پیشرفت کردن تو برقی ها
      هند هنوز خیلی کار داره ، اگر حتی با ۱۰ یا ۲۰ سال پیش چین مقایسش کنید میبینید مثلا همین خودرو واقعا ماشین خوبیه برای چنین کشوری که اوایل راه خودروسازیه
      همین موضوع در مورد کره جنوبی هم صدق میکنه ، هند رو با ۲۰-۳۰ سال پیش کره جنوبی مقایسه کنید
      مطمئن باشید تا ۲۰ سال دیگه محصولات بسیار قوی تر و جذاب تری تولید میکنن هندی ها
      فقط یه مساله که هست اینه که راه خودشون باید پیدا کنن
      مثلا چین و کره تو مسیر طراحی خودروهای اینده نگر پیش میرن و مسیرشون رو از بقیه رشکت ها و کشور های خودروساز تمایز دادن
      هندی ها هنوز سبک‌ مشخصی ندارن ، و باید با گذشت زمان راه خودشون پیدا کنن

      موافقم 2
      مخالفم 2
  2. علی جردن

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    طراحی ظاهری انگار آماده رفتن به آفرودهای سنگینه

    موافقم 7
    مخالفم 6
  3. Mr.G

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    لعنتی چقد بدترکیبه
    خب تو که جگوار لندرور رو داری برو پلتفرم PTA رو از جگوار i-pace یا e-pace بگیر . طراحی زیبای یان کالوم هم بهره مند میشی . برقی هم که هست . دیگه چی میخوای ؟
    این چیه خدایی حالم بد شد . شبیه شتره . رو فرمونش نمایشگر گذاشتی ؟!

    موافقم 7
    مخالفم 6
  4. (Ali(chevynova

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    یا پلتفرم این رنجروور هست یا در نسلهای بعد رنجروور از پلتفرم این استفاده میشه
    از این ۲ صورت خارج نیست

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. S66

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      رنجرور مشتری چریه . پلتفرم از چری میگیره ، یکم تغییرات میده و بعدش همونو قراره به اروپا و غیره صادر کنه
      جگوار هم که نفس های آخرشه . قراره به خیال خام تاتا رقیب بنتلی بشه سالی ۵۰ هزارتا هم تهش بفروشه اونم تازه برقی !
      اونایی که بنتلی میخرن عاشق تاریخچه غنی ، موتورهای حجیم حداقل ۸ سیلندر ، و رنگ و بوی المانی هستند . نه اینکه یه برند که همیشه خدا ته جدول قابلیت اطمینان جا خوش کرده یهو بیاد لوکس برقی بفروشه

      موافقم 4
      مخالفم 6
    2. NGU

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (121 ديدگاه)

      استفاده از پلتفرم حالا زیاد ایراد نداره
      بری یواشکی یه موتور فراری بخری بده
      https://www.pedal.ir/chevrolet/chevy-bought-ferrari-458-engine-ebay/
      حالا به قول خودت چرا شورلت رفت یه موتور فراری خرید؟
      چون خودش نمیتونه یه v8 درست و حسابی بسازه یعنی توانش رو نداره

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. Taha Ayoobi

        ۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4367 ديدگاه)

        یواشکی رو از کجا آوردی؟

        فقط فراری نبوده، پورشه و مک‌لارن هم بوده، چرا گیر دادی به فراری؟
        چون همه لینک ها در مورد فراریه؟
        لینکی که میفرستی رو یه دور بخون.
        توی خود متن نوشته که مهندسا گفتن ما راه حل های خودمون رو پیدا کردیم، ولی برسی موتور فراری هم مفید بود.
        اینکه برای توسعه برن اطلاعات جمع آوری کنن بده؟
        راستی، میل‌لنگ تخت رو هم جنرال موتورز اختراع کرده حالا باز بیا بگو از رو فراری کپی کردن.

        موافقم 3
        مخالفم 1
  5. نیما

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (345 ديدگاه)

    فیلم هندیه؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
  6. imanok

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شبیه نقش منفی های فیلم هندی شده

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. Mercedes

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (959 ديدگاه)

      محصولات هر کشوری بازتاب دهنده فرهنگ همون کشورن دیگه
      جذابیتشون هم به همینه
      که متفاوت باشن
      و یاد اورنده فرهنگ اون کشور باشن
      مثلا شما ماشین امریکایی دوست داری شبیه ماشین انگلیسی بشه؟ نه

  7. Navid_A.J

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    تاریخچه ی تاتا رو بخونین خیلی جالبه

  8. farzad

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کاری به جلو و عقبش ندارم ولی از بقل خیلی خیاره

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا