تاتا نسخهٔ الکتریکی هاچبک تیاگو را برای بازار هند معرفی کرده است که قیمت پایهٔ آن از تنها ۸۴۹ هزار روپیه معادل ۱۰,۳۷۰ دلار آغاز میشود. نسخهٔ پایهٔ این خودرو که XE نام دارد، به یک پکیج باطری کوچک ۱۹.۲ کیلووات ساعتی مجهز است اما با وجود این باطریهای کوچک، به گفتهٔ تاتا، خودرو میتواند طبق معیارهای چرخهٔ رانندگی هند یا MIDC با هر بار شارژ تا ۲۵۵ کیلومتر را طی کند.
اما کسانی که خواهان برد بیشتری هستند میتوانند سراغ تیپهای بالاتر بروند که از پکیج باطری بزرگتر ۲۴ کیلوواتی بهره میبرند و برد ۳۱۵ کیلومتری را ارائه میکنند. گرانترین نسخهٔ تیاگو EV تیپ XZ+ Tech LUX است که از شارژر ۷.۲ کیلوواتی بهره میبرد و ۱.۱۸ میلیون روپیه معادل ۱۴,۴۵۰ دلار قیمت دارد. به گفتهٔ تاتا، به استفاده از شارژرهای سریع میتوان ظرف تنها ۳۰ دقیقه ۱۱۰ کیلومتر به برد این هاچبک کوچک اضافه کرد.
این خودرو به یک موتور الکتریکی روی محور جلو مجهز است که ۷۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۴ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. هرچند تاتا شتاب صفرتاصد تیاگو EV را اعلام نکرده ولی گفته است که این ماشین میتواند ظرف ۵.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این شرکت هندی برای موتور الکتریکی و پکیج باطری هاچبک برقی خود گارانتی ۸ ساله یا ۱۶۰ هزار کیلومتری را در نظر گرفته است.
تماشا در یوتیوب:
Reza Waffen SS
۹ مهر ۱۴۰۱هندم افتاده رو ریل و ما همچنان اندرخم یک کوچه ایم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ مهر ۱۴۰۱سابقه خودروسازی هند خیلی بیشتر از ایران هست
اما یک زمانی، ما جلوتر بودیم، حالا اصلا در برابر هندوستان دیده نمی شیم
هند و چین، حدود 3 میلیارد نفر جمعیت دارند و به خوبی نیازهای خودشون در صنعت خودروسازی رو پاسخ می دن
ایران با منابع بسیار و ادعای فضایی، ماشین بی کیفیت گران قیمت رو نمی تونه برای جمعیت 80 میلیون نفری تولید کنه، درگیر قرعه کشی هست
مهدی
۹ مهر ۱۴۰۱جانا سخن از دل ما میگویی
ایران درخواست بالقوه اش برای خودرو های زیر 400 میلیون تومان همین الان حداکثر 3 میلیون خودرو ست که دیگه بازار آرام میشه مثل سال 1391 تا 1395 میشه
تو چین بیش از 50 میلیون است حالا ما نمیتونیم چرا چون رانت است خیانت است دزدی است و از همه مهمتر بی عرضه گی بعضی مثلا مسولین بی کفایت خائن است
مزدا
۹ مهر ۱۴۰۱از لحاظ فنی نمیدونم ماشین های هندی چطور هستند ولی از لحاظ ظاهر و متریال داخلی کیفیتش خوب به نظر میرسه.
خیلی بهتر از ساینا و تیبا و سینا و مینا… است
AMANTE
۹ مهر ۱۴۰۱تاتا داره خوب میره جلو، امید به روزی که شرکت های ایرانی هم بتونن مسیر درست رو پیدا کنن.
شاپور
۹ مهر ۱۴۰۱لپ کلام ، سپاس
۹۱۱
۹ مهر ۱۴۰۱بیا. هندم سر عقل اومده، اونوقت اینا هنوز دارن سلطان پارس دمپایی تولید میکنن 🤮
RezaRs
۹ مهر ۱۴۰۱خیلی به صرفس خریدش فقط ده هزارتا بردشم مناسبه واقعا
meysam
۹ مهر ۱۴۰۱با توجه به قیمتش واقعا خوبه
ولی نه برای ایران چون اینجا زیرساخت شارژ نداریم
کار ترجمه هم خیلی خوب بود امیدوارم ادامه داشته باشه
ممد کادیلاک
۹ مهر ۱۴۰۱به نظرم بیراه نیست اگه بگیم هند جز ابرقدرتهای آینده دنیاس
روند پیشرفتشون تو همه زمینه ها اینو نشون میده
Payfast
۹ مهر ۱۴۰۱موتور تتا ۲ رو تاتا تیاگو .-.
آرش
۱۰ مهر ۱۴۰۱بنظر جذاب میاد اگه واقعا اینقد که میگن توانایی داشته باشه قطعا ارزش خرید خواهد داشت.مرسی از ویدیوی باحالتون👍👍 ادامه بدین
Mercede kaviani
۱ آبان ۱۴۰۱یک اتوموبیل فوق العاد الکتریکی با برد قیمت فوق العاده مناسب ومایه افتخار همه بهدینان زرتشتی های جهان
من هم یک زن بریتانیایی زرتشتی هستم
باتشکر بارونس مرسده رایا کاویانی