ترا T63، یک سوپراسپرت سبکوزن از تایلند، با شاسی کربنی و موتور ۲ لیتری توربوشارژ سیویک تایپ R است که تنها ۹۰۰ کیلوگرم وزن و تا ۵۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.
وقتی صحبت از خودروهای اسپرت سبکوزن و متمرکز بر پیست میشود، معمولاً ذهنها به سمت بریتانیا و برندهایی مانند لوتوس یا کاترهام میرود اما تایلند هم حالا با ترا T63 وارد عرصه خودروهای اسپرت شده است. شرکت ترا S موتور که در سال ۲۰۲۰ تأسیس شد، با معرفی این خودرو در نمایشگاه بینالمللی خودروی بانکوک ۲۰۲۵، توجه جهانی را به خود جلب کرد. T63 که ابتدا بهصورت کانسپت در اواخر سال ۲۰۲۴ رونمایی شده بود، از فلسفه طراحی خودروهای مسابقهای بریتانیایی الهام گرفته و ترکیبی از پرفورمنس فوقالعاده و طراحی خیرهکننده را ارائه میدهد.
قلب تپنده T63 یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر است که از هوندا سیویک تایپ R گرفته شده و در نسخه پروتوتایپ، ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعته سکوئنشال به چرخهای عقب منتقل میشود. ترا S موتور برنامهریزی کرده که در نسخه تولیدی، قدرت موتور را به ۵۰۰ اسب بخار افزایش دهد. با این مشخصات، T63 میتواند در حدود ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
ترا T63 با وزن خشک تنها ۹۰۰ کیلوگرم، به لطف شاسی مونوکوک کربنی و پانلهای بدنه تمام کربنی، یکی از سبکترین خودروهای اسپرت در کلاس خود است. طراحی این خودرو از ماشینهای مسابقهای لمان الهام گرفته شده و با باله عقب عظیم، باله کوسهای برجسته و دیفیوزر آیرودینامیک، چسبندگی فوقالعادهای به پیست ارائه میدهد. درهای گالوینگ نهتنها ظاهری جذاب به خودرو میبخشند بلکه دسترسی به کابین را در فضاهای تنگ مانند پیت استاپها آسانتر میکنند. این خودرو روی رینگهای ۱۸ اینچی آلومینیومی فورجکاری شده با لاستیکهای اسلیک سوار است. سیستم تعلیق خودرو از نوع دو جناغی در هر دو محور بوده و با آنتیرول بارهای قابل تنظیم، امکان تنظیم دقیق هندلینگ را فراهم میکند.
برای توقف نیز ترا T63 به کالیپرهای شش پیستونه AP Racing در جلو و چهار پیستونه در عقب مجهز است که ترمزگیری قدرتمندی را تضمین میکنند. البته ساخت یک پروتوتایپ با تولید انبوه تفاوت زیادی دارد و هنوز مشخص نیست که آیا ترا T63 به خیابانها یا پیستهای جهانی راه پیدا خواهد کرد یا نه. بااینحال، در دورانی که بازار به سمت خودروهای الکتریکی حرکت میکند، دیدن یک خودروی اسپرت بنزینی با الهام از مسابقات، هیجانانگیز است. ترا S موتور که توسط سیلاپا تیرانیتی، بنیانگذار تیم مسابقهای PT Maxnitron Motorsport، تأسیس شده، قصد دارد نسخهای خیابانی از T63 را نیز تولید کند که میتواند اولین خودروی اسپرت قانونی تایلند باشد.
Siyavash
۹ اردیبهشت ۱۴۰۴واقعه خیلی چیز خوبی شده مخصوصا این که موتور هوندا داره و وزن عالی ۹۰۰ کیلویی..مشخصاتش عالی هست..
حسین دهمرد
۹ اردیبهشت ۱۴۰۴خوب شده ها. امیدوارم موفق بشه
حسن
۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ما از معنویات رسیدیم به ورشکستگی کامل
اونا از رختخواب رسیدن به ترا
ایدئولوژی موجب ویرانی میشه