شرکت سازنده خودروی ملی ترکیه که با نام تاگ TOGG شناخته میشود از سهماهه ابتدایی سال آینده محصولات خود را روانه بازار این کشور خواهد کرد. این را رجب طیب اردوغان رئیسجمهور ترکیه اعلام کرده است. به گزارش وبسایت trtworld، اردوغان چندی پیش آخرین پروتوتایپ یا نسخه پیشتولیدی تاگ را بررسی کرد. او پس از راندن این خودرو گفت:
امیدواریم افتتاح رسمی کارخانه گملیک تاگ را در ۲۹ اکتبر داشته باشیم.
رئیسجمهور ترکیه اضافه کرد مراسم اهدای جوایز انفورماتیک این کشور در کوجالی شروعی بر رقابت اولین محصول تولید انبوه این شرکت باشد. همانطور که گفته شد تاگ از سهماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد. اردوغان خاطرنشان ساخت:
برخلاف اظهارات افرادی که میگویند نمیتوانید خودرو تولید کنید و حتی اگر تولید هم کنید نمیتوانید آن را بفروشید، ما خودروی ترکیه را در خدمت کشور خود و جهانیان قرار خواهیم داد.
گروه جوینت ونچر سازنده خودروی ملی ترکیه که با نام اختصاری تاگ شناخته میشود در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد و اولین پروتوتایپ الکتریکی خود را دسامبر ۲۰۱۹ به نمایش گذاشت. این شرکت میخواهد تا سال ۲۰۳۰ تعداد ۱ میلیون خودرو را در ۵ کلاس متفاوت تولید کند. از جمله محصولات این شرکت میتوان به شاسیبلند و سدانی اشاره کرد که قبلاً در نمایشگاه CES به نمایش درآمدهاند. شاسیبلند و سدان TOGG که در CES معرفی شدند، خودروهای مفهومی با پیشرانهی برقی هستند که سال قبل تصاویر آنها منتشر شده بود. بنابر اعلام شرکت سازنده، خودروهای تولید انبوه TOGG از نظر طراحی بیرونی تفاوت چندانی با مدلهای مفهومی ندارند. طراحی خودروهای تاگ، توسط شرکت ایتالیایی پینینفارینا انجام شده است.
سدان TOGG، ترکیبی جذاب و چشمنواز با طرح فستبک دارد. البته چراغهای باریک در جلو، بیشباهت با نسل قدیم کیا اپتیما نیستند و نمای روشنایی در عقب هم، متناسب با دیگر اجزا به نظر نمیرسد. این خودرو، درهای متقارن (خودکشی: suicide) دارد که مثل مدلهای سوپرلوکس به طرفین باز میشوند. چنین طرحی به خودروساز اجازه میدهد تا ستون وسط را حذف کند؛ اما به این دلیل که ایمنی بدنه را کاهش میدهد، بهندرت در مدلهای تولید انبوه استفاده میشود و احتمالاً در خودروی تولید انبوه TOGG حذف خواهد شد.
در نمای داخلی خودرو، طرحی شبیه به مرسدس بنز EQS وجود دارد. سرتاسر داشبورد با نمایشگر پوشیده شده و نزدیک دستهدنده هم، نمایشگر لمسی نصب شده است. این ترکیب، با فرمان بیضیشکل متمایل به بالا تا حدودی شبیه نمای داخلی در خودروهای مدرن جنسیس است. با این شرایط میتوان مطمئن بود سدان تولید انبوه TOGG، داشبورد سادهتر و عامهپسندتری داشته باشد.
بنا بر اطلاعات موجود، شاسیبلند TOGG قبل از مدل سدان، تجاریسازی و تولید انبوه میشود. این مدل، طراحی متناسب با نیاز جهانی ارائه میکند و ظاهراً، هماهنگ با برندهای مشهور دنیا است. ترکیب ادوات بدنه در این کراساوور شباهت زیادی با مدل سدان دارد؛ اما تناسب بیشتری بین اجزای آن دیده میشود. فرم کلی بدنه، یک کراساوور کوپه را نشان میدهد که اسپرت و کم ارتفاع است.
سدان و کراساوور TOGG، از نظر تجهیزات فنی مشابه خواهند بود. مدل پایه، با یک موتور برقی ۲۰۰ اسب بخار روی محور عقب تولید میشود و نسخهی قویتر، دارای دو موتور با سیستم دو دیفرانسیل ۴۰۰ اسب بخار خواهد بود. با این اوصاف، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت برای مدلهای یک و دوموتوره، به ترتیب ۷/۶ و ۴/۸ ثانیه، تخمین زده شده است. توان پیمایش این خودروها نیز ۳۰۰ و ۵۰۰ کیلومتر پیشبینی میشود. قیمت نهایی محصولات TOGG هنوز مشخص نیست. مدیران شرکت سازنده، رعایت استانداردهای اروپا، نصب فناوریهای مدرن و فروش در بازارهای خارج از ترکیه را هدف TOGG اعلام کردهاند.
Reza Waffen SS
۱۹ مرداد ۱۴۰۱مسئولان . . . . مون یاد بگیرن
ابوالفضل
۲۳ مرداد ۱۴۰۱میان از مامیکنن میبرن کشور خودشون آباد میکنن وبه فکر مردمشونن با تمام بدی هایی که پشت سرشونه
اونوقت مسولین ما برعکسن از مردم میکنن واسه خودشون واز ما بهترون ترکیه وروسیه و…
themostfaw
۱۹ مرداد ۱۴۰۱اول قطعه سازیو یاد گرفتن حالام ماشین میسازن برعکس ما !
علی جردن
۱۹ مرداد ۱۴۰۱از طرح لوگو و طرح جلو پنچره اش اصالت میباره😁
Twin H Power
۱۹ مرداد ۱۴۰۱دمشون گرم ماشین خوبی بنظر میاد
ولی !!!
ندیدم تا حالا خودروسازی آلمان ، آمریکا ، ژاپن و … با اون عظمت به ماشینی لقب ملی رو بدن !
از اونطرف در ایران ، روسیه ، ترکیه و … خودروی ملی داریم ، داروی ملی داریم ، اینترنت ملی داریم …
تفاوت سطح تکنولوژی ، صنعت و رفاه دو طرف ماجرا هم که کاملا مشخصه و نیاز به گفتن نیست .
به امید بهبود و پیشرفت ایران مون
phonix
۱۹ مرداد ۱۴۰۱چون این کشور ها چندین و چند شرکت بزرگ تولید خودرو دارن
المان ائودی بنز و بی ام وه و فولکس و…
ماشین تشریفات صدراعظم ائودی
امریکا جنرالموتورز و فورد و…
ماشین تشریفات رییسجمهور کادیلاک
ژاپن تویوتا و مزدا و میتسوبیشی و سوبارو و …
ماشین تشریفات تویوتا سنچوری
فرانسه دی اس و پژو سیتروئن و رنو
ماشین تشریفات دی اس
کره کیا و هیوندا و جنسیس
ماشین تشریفات رییس جمهور جنسیس
انگلیس رولزرویس و بنتلی و جگوار
ماشین تشریفات نخستوزیر جگوار
این شرکت ها انقدر بینشون رقابت هست که برای گرفتن حق تولید ماشین تشریفات و همکاری با وزارت دفاع کشورشون(از اون لحاظ که این ماشین ها اکثر توسط صنایع وزارت های دفاع اماده میشن و در خود کارخانه ماشین سازی ساخته نمیشن) همکاری کنن
اینجا هم سایپا و ایرانخودرو
ماشین تشریفات بی ام وه سری هفت الپینای دهه پیش یا دو دهه پیش
بقیش هم یا پژو با دنا
Si
۱۹ مرداد ۱۴۰۱آفرین ببینید برای بار اول چی درست کردن ما هم افتخارمون تولید سورن با نمایشگر هست هر چند به پراید نمیرسه
واقعا در آینده بیشتر اسم این شرکت رو خواهیم شنید چون الان میرن ور میدارن میارن با نصف امکانات و ده برابر قیمت مونتاژ میکنن.
ولی واقعا ماشین خوبی هست
سامان اذری
۱۹ مرداد ۱۴۰۱اردوغان به شدت رو ماشین ها مالیات وضع میکنه
طوری که خود ترکها میگن تو ترکیه وقتی ماشین میخری باس پول سه تا ماشین رو بدی (مالیات. بهره بانکی و پول خود ماشین )
سه چهر سال پیش فیات egea که خودرو خود ترکیه هست تقریبا میشه گفت ماشین ملی شون که کلا تو ترکیه ساخته میشه حدود ۷۰ هزار لیر بود
الان همون ماشین شده ۶۵۰ هزار لیر
تقریبا ۱۰ برابر حالا ببینیم این ماشین رو چند میخواد بده دست مردم
Reza Waffen SS
۱۹ مرداد ۱۴۰۱چه خبره 650 هزار لیر واسه یه فیات Egea
سامان اذری
۱۹ مرداد ۱۴۰۱https://s6.uupload.ir/files/screenshot_2022-08-10-11-44-48-817_com.sahibinden_lnl.jpg
یه نگاه بکن
Reza Waffen SS
۲۰ مرداد ۱۴۰۱پشمام ریخت
محمد
۱۹ مرداد ۱۴۰۱کلا وضع ماشین تو ترکیه برای مردم معمولی و متوسط به بالا اوضاع جالبی نداره ماشین به طور عادی گرون بود با تورم های سال های اخیر به شدت گرون تر هم شده اکثر ماشین ها هم با موتور های ضعیف و لو آپشن ترین حالت ممکن فروخته میشن قبلا شرایط خریدشون هم بهتر از الان بود ، کلا ترکیه فقط یه پوسته قشنگ از خودش نشون میده فقط هم مناطق غربی و سمت استانبول آباد شدن ، خیلی از نظر خلق و خو و گنده گویی مثل ما هستن😂 هم مردمش هم دولتش
مسعود
۱۹ مرداد ۱۴۰۱آخه جالبه. نگاه کنید اردوغان چه ژستی گرفته. انگار خودش این ماشینو طراحی کرده. صفر تا صدش رو شرکت پیت فارینا طراحی کرده و ترکیه عرضه تولید همچین ماشینی رو نداره. بعدش هم خود مردم ترکیه تو فقر و فلاکت زندگی میکنند و توان خرید همچین ماشینی رو ندارند. شاید بتونند این ماشین رو به اروپایی ها قالب کنند که بعید هم نیستش.
JDM lover
۱۹ مرداد ۱۴۰۱خودروی ملی اونا vs خودروی ملی ما
R
۱۹ مرداد ۱۴۰۱اردوغان نبود میگفت ایرانیا وحشی ان ماشینمونو به اونا نمیفروشیم؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۹ مرداد ۱۴۰۱خیر اصلا منبعی وجود نداره که رئیس جمهور ترکیه به ایران یا ملت ما توهین کرده باشه
سهند
۱۹ مرداد ۱۴۰۱من ترکیه را خیلی دوست دارم ولی از این دیکتاتور متنفرم. ولی انصافاً در جنگ قره باغ به آذربایجان خوب کمک کرد.
پدال لطفاً حذف نکن
محمد
۱۹ مرداد ۱۴۰۱آقای پانترک نه تنها آذربایجان بلکه کل قفقاز و استان های کرد نشین ترکیه (نصف مساحت ترکیه) متعلق به ایرانه ، این کشور جعلی امسال تازه میشه صد سال که درست شده ، خود ساکنین ترکیه هم از لحاظ ژنتیکی ترک نیستن که اینقدر ترک ترک میکنن ، همین اردوغان خودش گرجی تباره که اونجام از لحاظ تاریخی متعلق به ماست
Anti Tesla
۲ خرداد ۱۴۰۳درود به شرفت.
کل خاورمیانه مال ایرانشهر است.
معنی نداره که قدرتی در خاورمیانه باشد که از ایران برتر باشد.
ایران باید بین حوثی ها و عربستان و یونان ترکیه جنگ راه بندازه.
گرچه جنایت است ولی منافع ملی عرق به وطن حرف اول و آخر را می زند.
علی
۱۹ مرداد ۱۴۰۱نکنه پانترکی؟!
خودت داری میگی دیکتاتور! فک کرد ایران میخاد تماشا کنه که بیاد راه ارتباطی با ارمنستان کامل بگیره و مارو تحت فشار بذاره
ترکیه حزب باده کلا توی دنیا کسی روی مواضع سیاسیش حساب باز نمیکنه
دوچرخه سوار
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ماشین خوبیه ولی رئیس جمهور بدیه
Afg
۱۹ مرداد ۱۴۰۱اونایی توانایی ساخت چندین مدل خودرو رو ندارن میان یه مل رو سرهم میکنن وبرای اینکه به مردم شون بندازن اسمشو میزارن خودروی ملی یعنی درسته جالب نیست ایمنی نداره ولی مال خودمونه البته اگه واقعا باشه کشورهایی دیگه مثل المان و امریکا و ژاپن چندین کمپانی خودروسازی دارن با ده ها مدل خودرو که یکی از یکی بهتر اونا همه مردم دنیارو در نظر دارن و ملت خودشون میدونن با این تفاوت که اونا خودروهای خوبی تحویل مردم میدن
مجید
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ناموسا کدوم ابلهی میاد اینو بخره بذارید قیمتش دربیاید عمرا زیر ۲۵ هزار دلار باشه اصلان ارزش خرید نداره چون طرحش مال چند سال پیش هنوز تولید انبوه نرسیده قطعا موقع ورود به بازار حرف خاصی از لحاظ تکنولوژی واسه گفتن نداره
datsun
۱۹ مرداد ۱۴۰۱اینم طراحی پینین فارینا ست خودرو ملی اینها هم مثل سمند خودمونه.
سامان
۲۰ مرداد ۱۴۰۱ابن هودرو در بنین فارینا تویط مورات طراحی شده که بارسال به توگ بیوست کارنامه فولکس گلف هم داره و مورات ترک هست و سمند سال 2001هودرو خوبی بود با موتور بزو وحتیبزو داشت 406 می ساحت نمونه جدید سمند بود
A1
۲۰ مرداد ۱۴۰۱هروقت اومد تست شد خوب بود میشه نظر رو گفت الان که پورتوتایپی بیش نیست