شرکت ترکیهای تاگ دومین محصول خود را در نمایشگاه CES رونمایی کرده است. این سدان الکتریکی سال آینده ابتدا در ترکیه و سپس در اروپا عرضه خواهد شد.
لاسوگاس هزاران کیلومتر با ترکیه فاصله دارد اما این موضوع مانع از رونمایی سدان جدید توگ T10F در نمایشگاه CES نشده است. البته انتخاب این نمایشگاه برای رونمایی از دومین محصول توگ عجیب نیست زیرا به گفتهٔ این شرکت، T10F فقط یک خودرو محسوب نمیشود بلکه یک دستگاه هوشمند با فناوری ارتباطات بین خودرویی است. از این بازارگرمیها که بگذریم، این ماشین یک سدان فستبک الکتریکی است که راه کراساوور T10X را ادامه میدهد.
در نمای اصلی شاهد جلوپنجرهای کاملاً بسته با تریم کروم هستیم که شبیه گلبرگهای گل لاله طراحی شده است. این جلوپنجره توسط چراغهای LED باریکی احاطه شده است که بالای دیلایتهای بومرنگ شکلی قرار گرفتهاند. ورودی هوای مرکزی بزرگ هم یکی دیگر از ویژگیهای دماغهٔ این سدان ترکیهای هستند. در قسمت جانبی، آینههای دوربینی، دستگیرههای در مخفی، خط شانهٔ برجسته و سقف مشکیرنگ جلبتوجه میکند درحالیکه در عقب شاهد نمایی ساده با چراغهای سراسری هستیم.
کابین T10F پر از تکنولوژیهای پیشرفته است که ازجملهٔ آنها میتوان به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی در کنار نمایشگر عریض ۲۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی و یک نمایشگر ۸ اینچی در پایین برای سیستم تهویه اشاره کرد. گرمکن غربیلک فرمان، شیفتر دوار، کنترلهای لمسی و شارژر بیسیم گوشی هم از دیگر ویژگیهای کابین دومین محصول توگ هستند. صندوق بار این ماشین ۵۰۰ لیتر ظرفیت دارد که با خواباندن صندلیهای عقب این رقم به ۱۳۵۰ لیتر افزایش پیدا میکند.
توگ T10F در دو نسخهٔ مختلف ارائه خواهد شد. نسخه پایه به یک موتور الکتریکی در عقب با ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است و میتواند ظرف ۷.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. نسخهٔ دوم اما به قوای محرکهٔ چهارچرخ محرک دو موتوره مجهز است که ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. به لطف این نیرو، سدان ترکها ظرف ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
این ماشین با دو پکیج باطری مختلف قابل خریداری خواهد بود. باطری استاندارد از نوع ۵۲.۴ کیلووات ساعتی است که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۳۵۰ کیلومتر را فراهم میکند درحالیکه باطری بزرگتر ۸۸.۵ کیلووات ساعتی هم قابل سفارش است و شعاع حرکتی خودرو را به ۶۰۰ کیلومتر میرساند. هردو نسخه از قابلیت شارژ سریع ۱۸۰ کیلووات ساعتی برخوردار هستند که میتواند از ۲۰ تا ۸۰ درصد باطریها را در کمتر از ۲۸ دقیقه شارژ کند. طبق گزارشها، توگ T10F سال آینده ابتدا در ترکیه و سپس در اروپا عرضه خواهد شد.
javad-bmw
۲۲ دی ۱۴۰۲موفق باشن.
در حال تلاش هستن؛دقیقا مثل خوروساز های ما🤦
دوستان ترکیه در صنعت قطعه سازی بسیار قوی هستش و اروپایی ها مشتریش هستن.
فکنم آقای اشتری یه بار داخل کامنت ها نوشته بودن که ترکیه فولکس واگن قطعه میسازه. البته دقیق یادم نمیاد.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ دی ۱۴۰۲بله علاوهبر قطعهسازی برای فولکس، فورد اروپا، رنو، تویوتا و خصوصا فیات، برندهای مختلف دنیا در ترکیه، کارخانه مونتاژ خودرو دارن. ترکیه حتی در صنعت هوانوردی نظامی و عمومی هم دارای دانش در زمینه قطعهسازی هست
NAVID۰۰۹۸
۲۲ دی ۱۴۰۲چقدر اوپتیماییطور ساختنش !
اما باز دمشون گرم که هر وقت ماهی رو از آب بگیرند باز تازست و ای کاش اینجا هم به برخیها بَر بخوره و تکونی به خودشون بِدَن به جا اینکه بازار را گلالود کنند تا همه رو سرویس کنند و تنها به پول بادآورده برسند !
علی
۲۲ دی ۱۴۰۲آره خداوکیلی یه پیچش هم ساخت و طراحی ترکیه نیست چه پیشرفتی 😏در مورد موتورش و طراحی و ساخت بدنه و آیرودینامیک که کدوم شرکت ساخته هم توضیح بدید بخندیم😂
MK
۲۲ دی ۱۴۰۲خبری به شدت ناراحت کننده برای ماپیشرفت های روزافزون کشورهایی توی صنعت خودروکه فکرشم نمی کنی وعقب موندگی خودروسازی که حدود۵۰سالشه
h-a-m-i
۲۲ دی ۱۴۰۲وقتی طرف مهندس مکانیکه برای استخدام که چه عرض کنم برای کارمند قراردادی شدن. بجای معیار قرار دادن علمو وتواناییش ازش میپرسن نماز میت چیه .کفن چند تیکه است یا پارچه قلاهقود فلانی چند متره
پنجاه که هیچی شما بگو صدوپنجاه سال
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ دی ۱۴۰۲این که شما میفرمایید برای نهادهای دولتی تاحدودی قبلا وجود داشت اما الان در خودروسازی ما پرسنل نقشی ندارن
مدیریت عالی در تمام صنایع ما به دست آدمهای کمسواد و پارتیدار هست
رومانی>چین>فرانسه
۲۲ دی ۱۴۰۲آقای اشتری شما که دستی بر آتش دارید لطفاً بگویید آیا حقیقت دارد که مهندسان نخبه در ایران خودرو هستند ولی اجازه نمیدهند کاری را پیش ببرند
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ دی ۱۴۰۲من معتقدم حتی یک نخبه در ایران خودرو سایپا وجود نداره
آدم عاقل و اهل دانش در حد نخبه و نابغه، هرگز به این منابع فساد وارد نمیشه
حتی در بهترین دانشگاههای ایران، رشته مهندسی مکانیک با فناوری خودرو مدرن نداریم به همین دلیل پیشرانههای جدید سایپا و ایران خودرو ۱۵ سال از چین و هند عقب هستند
مهندسان برق و کامپیوتر ایران وقتی در خارج ادامه تحصیل میدن، تا حدودی حرف برای گفتن دارن اما افرادی که داخل ایران، رشتههای مرتبط با خودرو خونده باشن، اون طرف دنیا متوجه میشن در دانشگاه ایرانی کلاه سرشون رفته و خیلی عقب افتادن از فناوری روز. بنابراین خیالتون راحت باشه در خودروسازی ایران نخبه و مهندس سطح بالا نداریم،
new reventon
۲۲ دی ۱۴۰۲کسی ام هیچی بلد نیست
یا اصلا کسی انرژی نداره که چیزی یاد بگیره
𝐀𝐥𝐢
۲۲ دی ۱۴۰۲ما با چهل سال سال سابقه خودروسازی هنوز تو پراید و پژو موندیم دمشون گرم
سالار فصل
۲۲ دی ۱۴۰۲باعث خوشحالیه ، شاید پیشرفت بیشتر همسایگان باعث بشه ما هم یه تکونی به خودمون بدیم.
در ضمن نویسنده محترم شما از کجا میدونید بازارگرمیه شایدواقعا همینطور هست
phonix
۲۲ دی ۱۴۰۲من که چشمم اب نمیخوره اینا اگر با این چیزا تحریک میشدن تا الان چندتا برج برای رقابت با اعراب خلیج ساخته بودن تا روشونو کم کنن یا چندتا ورزشگاه درست و حسابی و الا اخر
این کشور نفرین شده
B
۲۲ دی ۱۴۰۲بیشتر باعث میشه فاصلمون زیادتر شه باهاشون
احسان
۲۲ دی ۱۴۰۲اینکه همسایه هامون مثل ما باشن دردی از ما دوا نمی کنه.کاش همسایه ها پیشرفت کنند از جمله افغانستان و پاکستان و مسئولین عالی رتبه هم حس رقابت بهشون دست بده و ما هم پیشرفت کنیم.
فرشاد
۲۲ دی ۱۴۰۲پژو پارس سفارشی elx با موتور xupفول
ماشالا سلطان ماشالا کشش دنده فلان
جنگنده فالان با صدپنجاه اسب
واقن گاها فک میکنم ادمین و صاب این پیجای مضخرف از ایرانخودرو حقوقی چیزی میگیرن چون واقن اینهمه حماقتتتت تعریف نشده
البته جهان سوم ینی همین خب
۲۲ دی ۱۴۰۲با ایلیکس شاخ میشن
Amir mahdi
۲۲ دی ۱۴۰۲بازم بگید مرگ بر پیشرفت
بازم بگید درود بر عرب
۲۲ دی ۱۴۰۲خیلی ماشین خوبیه و خوشگله 🇹🇷🇹🇷🇹🇷
۲۲ دی ۱۴۰۲ایموجی اخریو پاک کردی هرکی کرد دمش سرد 😂😂
B
۲۲ دی ۱۴۰۲تو طراحیش خیلی از ماشینای بیمر الهام گرفته شده اما به هر حال طراحی زیبایی داره
Hamid
۲۲ دی ۱۴۰۲دست و پا زدن الکیه.
چه خوشمون بیاد چه نیاد متاسفانه آینده خودرو دست چین هست.
Behi
۲۲ دی ۱۴۰۲برخلاف خیلی از برندای دیگه که برقیا رو خیلی تهاجمی طراحی میکنن، اینا خیلی کلاسیک و زیبا طراحی کردن.
محمود
۲۲ دی ۱۴۰۲این نه کلاسیکه و نه زیبا. حتی طراحیش در سطح چینی ها هم نیست. سعی کردن از جیلی امگرندهای جدید الگو بگیرن ولی خراب کردن
مهدی ایزدپناه
۲۴ دی ۱۴۰۲درود و ارادت و احترام به تمام دوستان
بنده نظر شخصی خودم رو عرض میکنم و به تمام نظرات دوستان احترام میذارم
به همین چند تا پستی که خودمون گذاشتیم یک بار دیگه نگاه بفرمایید آیا ما همون مردم سرزمین پارس هستیم که علم رو در ثریا جستجو میکنیم؟
نیازی نیست به جای استفاده کردن از مزیتهای علمیِ دیگران تخریبشون کنیم
حتی اگر خیلی ضعیف تر از این هم میساختن باز هم برای همون تلاش کردن.هفته ی گذشته فیلمی توی تلویزیون دیدم در مورد یک فر اهل تهران که با هزینه ی شخصیش و حتی بدون ابزار دقیق و با متریالهای ساده دو مدل از خودروی بوگاتی رو ساخته بود
البته با احترام به نظر جناب اشتری باید بگم تنها راه پیشرفت توی این مملکت با این همه استعداد عجیب و قریب و جوانان مستعد،اینه که علم رو نهادینه و بومی کنیم.حتما آقای حسن کلهر رو میشناسید.طراحیهاش رو ببینید. ما مدیر متخصص،لایق و با انگیزه میخوایم
وگرنه بیرون گود همه بلدن بگن لِنگِش کن.