شرکت ویتنامی وینفست به هدف خود برای فروش محصولاتش در ایالاتمتحده نزدیک میشود زیرا این شرکت خبر از سرمایهگذاری ۲ میلیارد دلاری برای احداث یک کارخانهٔ تولیدی جدید در کارولینای شمالی داده است که ظرفیت تولید سالانه حدود ۱۵۰ هزار خودرو را خواهد داشت. انتظار میرود احداث این کارخانه هزاران شغل ایجاد کند. به گفتهٔ وینفست، این کارخانه به سه بخش تقسیم خواهد شد. بخش اول به تولید خودروهای و اتوبوسهای الکتریکی اختصاص پیدا میکند، بخش دوم باطری تولید میکند و سومی هم در اختیار قطعهسازان قرار میگیرد. قرار است ساخت این کارخانه امسال آغاز شود و تولید خود را در سال ۲۰۲۴ شروع کند.
وینفست به سرمایهگذاری در کارخانهٔ خود در کارولینای شمالی ادامه خواهد داد و اگر همهچیز طبق برنامهها پیش برود، ظرفیت تولید سالانهٔ این کارخانه در همین دههٔ جاری افزایش پیدا خواهد کرد. این شرکت قصد دارد کراساوورهای VF8 و VF9 را در کارخانهٔ کارولینای شمالی تولید کند که هردو در نمایشگاه CES امسال به نمایش درآمدند. VF8 (خودروی قرمزرنگ در تصاویر) یک کراساوور کامپکت پنجنفره و VF9 مدلی بزرگتر با سه ردیف صندلی است. هردوی این کراساوورها از یک قوای محرکهٔ الکتریکی با حدود ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکنند.
حداکثر برد VF8 طبق معیارهای اروپایی حدود ۵۰۰ کیلومتر خواهد بود درحالیکه VF9 به لطف باطریهای بزرگتر میتواند با هر بار شارژ تا ۶۸۰ کیلومتر را طی کند. ابتکار جالب وینفست اما ارائۀ باطریها بهصورت اجارهای است و خریداران میتوانند از بین دو طرح اجاره یکی را انتخاب کنند. حذف باطریها از قیمت خودروها موجب میشود محصولات این شرکت ویتنامی قیمت نسبتاً مناسبی پیدا کنند بهگونهای که قیمت VF8 از حدود ۴۱ هزار دلار و قیمت VF9 از حدود ۵۶ هزار دلار شروع خواهد شد. مشوقهای فدرال نیز باعث میشود این ارقام بازهم کمتر شوند. جاهطلبیهای وینفست اما صرفاً به بازار آمریکا محدود نمیشود و این شرکت در نظر دارد در کارخانهٔ ویتنامی خود تا سال ۲۰۲۶ سالانه ۹۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید کند.
AMANTE
۱۴ فروردین ۱۴۰۱خیلی ریز و آرام داره عمل میکنه، خوبی کارشون اینه که دارن روی اتوبوس های برقی هم کار میکنن چیزی که توی آمریکا خیلی کمه.
سرویس باتری اشتراکی هم ایده ی جالبیه ولی به شرط اینکه جایگاه هاش توی سرتاسر آمریکا تاسیس بشه و زمان تعویض باتری کم باشه و قابل تعویض توسط شخص باشه.
Fp
۱۴ فروردین ۱۴۰۱باطری اجارهای نه اشتراکی که قابل تعویض باشه
پویان
۱۴ فروردین ۱۴۰۱بله درسته. قبلا هم نوشتم ویتنامی ها هم به خوبی وارد خوردروهای برقی شدن. یه دوستی نوشت ما که ندیدیدم ویتنام ماشین برقی بسازه!!!!!چین و ویتنام و در اینده هند در این بخش کولاک میکنند.
راستی میدونستید خودرو جدیدet7 nio به پیشرفته ترین اینورتر که با کمترین وزن بیشترین توان رو منتقل میکنه مجهزشده
محمد
۱۴ فروردین ۱۴۰۱سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری در آمریکا
مقایسه کنید با کل ارزش سانگ یانگ به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار که شرکت ادیسون از پرداختش عاجز مونده
و همچنین مبالغ اختلاس در ایران….
من دیگه حرفی ندارم…..
حیوانم
۱۴ فروردین ۱۴۰۱خبرای خوب فقط واسه اوناست میدونید این حجم از سرمایه گذاری چند هزار نفر رو مشغول به کار میکنه حالا گذشته از بالا بردن کیفیت زندگی مردم