سایر خودروهای آسیایی

جدیدترین خودروی اسپورت هند: DC TCA

DC آوانتی را به یاد می‌آورید؟ این کوپه استفاده کننده از قوای محرکه رنو چند سال پیش هند را در مسیر ساخت خودروی اسپورت قرار دارد و هم‌اکنون جایگزین معنوی خودروی جدید TCA محسوب می‌شود. نام TCA که مخفف تیتانیوم، کربن و آلومینیوم می‌باشد این هفته در اکسپوی ۲۰۱۸ دهلی‌نو معرفی شده و یک خودروی سفارشی با تیراژ تولید ۲۹۹ دستگاهی می‌باشد. ۶۰ دستگاه از این خودرو قبلاً فروخته شده و تحویل اولین نمونه‌ها نیز از اکتبر سال جاری آغاز خواهد شد.


پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری آوانتی در این خودرو به چشم نمی‌خورد و TCA هم‌اکنون از پیشرانه بزرگ‌تر ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۳۲۰ اسبی استفاده می‌کند. قدرت این پیشرانه ۷۰ اسب بخار بیشتر از آوانتی بوده و در مقایسه با نسخه تولید محدود آوانتی ۳۱۰ اسپشیل ادیشن نیز ۱۰ اسب قوی‌تر است.


درحالی‌که آوانتی با گیربکس ۶ سرعته دستی و یک گیربکس اتوماتیک در دسترس بود اما TCA یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک جدید را ارائه کرده است. این خودرو هنوز هم بر پایه آوانتی ساخته شده اما پلتفرم آن تغییرات زیادی را داشته تا مدل جدید طویل‌تر و پهن‌تر باشد.


این خودرو از نظر پرفورمنس قادر است در ۴.۵ ثانیه خود را از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند که البته برای دومین خودروی اسپورت تاریخ هند عملکرد خوبی است. هنوز سقف سرعت این خودرو اعلام نشده اما باور بر این است TCA دارای حداکثر سرعت محدود شده ۲۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.


با توجه به نام خودرو و قول کمپانی برای استفاده از فیبر کربن زیاد، احتمال می‌دهیم وزن خودرو کمتر از وزن ۱۵۸۰ کیلوگرمی محصول قبلی آوانتی باشد.


اما خب خود سازنده گفته که در بحث طراحی نیم‌نگاهی به خودروهای لافراری و پاگانی زوندا داشته اما خب بخش جلویی TCA ما را به یاد زنوو ST1 و بخش عقب نیز ما را به یاد آکورا NSX می‌اندازد.


هر یک از این خودروها قیمت حدود ۶۱ هزار دلاری دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد راد

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    جای تاسف داره …
    هندم از ما جلو زد…
    سوپر اسپرت افغانی نبینیم صلوات

    1. Saeed Boroomand

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      توی خارج از ایران که تشریف میارن خیلی از ایرانی ها سعی میکنن از هندی ها و افغان ها و رنگین پوست ها فاصله بگیرن و خودشون رو بچسبونن به غربی ها… درکش سخته …

  2. Just bentley continental

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (563 ديدگاه)

    اخه هندو نگاه کن
    ایرانو بعد ببین هند با اون وضع داغونش چی ساخته بعد ما ….

    1. hamid

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (44 ديدگاه)

      داداش همچین میگی هند انگار افغانستانه
      برو شاخص رشد اقتصادی هند رو با بقیه کشورهای جهان مقایسه کن بر آوردها نشون میده چین هند به زودی قطب اقتصادی میشند که اروپا و آمریکا هم نتونه باهاشون رقابت کنه یه جستو جوی کوچک کن حساب کار دستت میاد هندی ها توی تمام کمپانی های مهم جهان یا سهام دارند یا مسئولیت برو یه سرچ کوچولو کن که رئیس گوگل کیه
      دانشجو های هندی هم جز علمی ترین و با سواد ترین دانشجوهای جهان هستن

  3. ماتئوس

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (694 ديدگاه)

    اینم از هند ….
    و ما هنوز پراید هنوز پراید هنوز افسوس …..
    احساس میکنم تو یه خرابه زندانیم …

    خدایا تو که کاری نمیکنی … خودمون باید یه فکری بکنیم

  4. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    این آخرین کامنت من درسایته حالا چه خوشحال شین چه ……..
    اینجا مینویسم چون به سردبیر پیام دادم متاستفانه اصلا توجهی نکردن.
    ……………
    نویسندگان محترم یه موقع براتون زحمت نشه که درباره ی مشخصات فنی مک لارن سنا مطلب بزارینا.
    مهم ترین خبری که تو حوزه ی سوپر اسپرت سازی بود اعلام مشخصان فنی مک لارن سنا بود.
    تقریبا تمام سایت ها ((بخوانید همه)) مطلب گذاشتن و تو یوتیوب خیلی از افراد معروف و مجلات تحلیل فنی رفتن.
    اونوقت پدال نزدیک یک هفته س که عینه خیالش نیست.
    آقا شاهین که مطالبش فقط شده ب ام و بقیه هم که انگار نه انگار.
    انتقاد هم میکنیم به ما میگن چون شما علاقه داری اینطور فکر میکنی?
    هیچ وقت نشده یه مطلب مفصل درباره ی 720s نویسندگان برن.
    سر ما رو با چهارتا درگ و مطالب 10،15 خطی شیره میمالن.
    انتظار نداریم مطالب مفصلی مثل خودوری پرفورمنس سال رود اند ترک که ماشالا خیلی مفصل رفتین رو بزارین!!!!
    یا خودوری پرفورمنس سال تاپ گیر یا ثبت رکورد مک لارن که تو موتور ترند هست و………
    فقط یه خورده درست پوشش بدین. اگر هم حوصله ندارین سردبیر سایت یک نفر رو استخدام کنه که حوصله داشته باشه.
    همین کارها رو کردین که کلا انگلیسی بازهای سایت به زور از تعداد انگشتان یک دست فراتر میرن.
    من نزدیک 6 ساله که سایت رو دنبال میکنم و دیدم که به مرور از تعداد انگلیسی بازهای سایت کم شده و همینطور طرفداران مک لارن که خیلی ها میشناسن.((با پنبه سر بریدین))
    خودتون میدونید چی میگم پس جواب الکی تحویل ما ندین.
    ما رو به خیر و شما رو به سلامت……….

    1. ماتئوس

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (694 ديدگاه)

      موافقم
      ما هم دوست داریم از ماشینای انگلیسی بیشتر گفته بشه
      سایت باید بی طرف باشه

      1. Just bentley continental

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (563 ديدگاه)

        دانیال عزیز منم باهات موافقم داداش که به خودرو های اینگلیسی تو این سایت بها داده نمیشه مثلا تا الان هیچ تستی از بنتلی کانتیننتال جدید نذاشتن در حالی که از s کوپه کلی تستو مطلب میزارن
        یا این که رولز رویس فانتوم جدید هیچ مطلبی از تست این ماشین گذاشته نشده یا دیگه….
        ولی داداش از شما می خوام تعداد ما انگلیسی بازای سایتو کم نکنی و به فعالیتت ادامه بدی..

    2. فقط انگلستان

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1120 ديدگاه)

      دانیال جان فقط و فقط و فقط به خاطر تو این کامنت رو می ذارم امیدوارم تا آخرش رو خوب بخونی البته اگه پدال نظرمو تایید بکنه امیدوارم پدال این لطف رو در حق ما بکنه
      ببخش اگه یکم خودمونی حرف می زنم
      دانیال عزیز همیشه از بودنت تو سایت احساس خوبی بهم دست داده و از دیدن کامنت های زیبا و علمی و منطقیت لذت بردم همیشه از بزرگنمایی های بیهوده پرهیز کردی و همیشه روی ماشین های انگلیسی که مورد علاقت هستن تعصب زیبا و آسان گیری داشتی
      همون طور که خودت هم فرمودی توی سایت پدال به خودروهای انگلیسی خیلی کم لطفی میشه تا حالا صدها مقاله توی سایت های خارجی از ماشین های انگلیسی دیدم که به جرئت می تونم بگم که پدال حتی یک بیستمش رو هم ترجمه نکرده ولی تا یه مقاله ساده از خودروهای (مخصوصا و مخصوصا آلمان ) میاد بدون کم و کاست همش رو ترجمه می کنه و میذاره توی سایت
      مجله به اصطلاح تخصصی پدال اگه این کارتون اسمش نهایت تعصب نیست پس چه اسمی می تونه داشته باشه درسته که بعضی وقتا هم از ماشین انگلیسی مطلب می ذارید مثلا هفته ای یک بار اونم با ارفاق خدا دوستانه ولی این کارتون که حتی در مورد درجه حرارت اگزوز ماشین های آلمانی مطلب می ذارید ولی در مورد خودروهای مهمی مثل مکلارن مطلب نمی ذارید چه معنی می تونه داشته باشه بیاید خودتون خوب توضیحش بدید این کارتون چه معنی داره؟
      نمی دونم دیگه از مکلارن و بنتلی بهتر چه خودرویی وجود داره دیگه از رولزرویس و آستون مارتین و لندروور و …چه خودروی بهتری وجود داره
      فکر کردید با این کارتون می تونید کوچکترین خدشه ای به اعتبار ماشین های انگلیسی وارد بکنید یا فکر می کنید این طوری می تونید باعث نادیده گرفتن خودروهای انگلیسی بشید یا فکر می کنید می تونید کوچکترین خدشه ای به علاقه امثال من نسبت به ماشین های انگلیسی وارد بکنید ؟ بذارید رک و پوست کنده کارتون رو براتون شرح بدم
      کارتون شبیه اینه که یه مشت خاکستر چوب رو توی یه روز طوفانی پرت کنی هوا و توی یک هزارم ثانیه کوچکترین اثری از خاکستر باقی نمونه و تمام به همین راحتی و به همین خوشمزگی
      آخه ایرانی رو چه به بی توجهی به خودرو انگلیسی باور کنید آدم خندش می گیره همیشه وقتی توی سایت های خارجی یه مقاله از آستون مارتین و جگوار و … میبینم بعد میام پدال میبینم اثری از اون مقاله ها نیست یه نیشخند میاد رو لبام که خودتون خوب معنی نیشخند رو می فهمید
      آخه یکم چشموتونو باز کنید یکم به خودتون بیاد والا اتفاق بدی نمی افته آخه ما در حدی هستیم که به ماشین انگلیسی بی توجهی بکنیم آخه به نظرتون اگه صد سال همگی مشغول باشیم می تونیم یه لاستیکشونم بسازیم ماشین هایی که همون سایت های خارجی از خداشونه یه خبری ازشون بیاد تا فورا پوشش بدن ولی اینجا ایرانه و همه چیز بر عکس
      این حرفا رو زدم که شاید یکم چشمتون باز بشه من که کوچکترین ناراحتی و خللی برام به وجود نمیاد خودم میرم همون سایت های خارجی و مطلبا رو می خونم ولی اینا رو گفتم که بدونید قضیه از چه قراره
      دانیال جان ازت می خوام تو سایت بمونی تا از نظرات زیبات بهره ببریم من که خیلی خیلی خوشحال می شم و می دونم این حرف من حرف بقیه هم هست
      اگه خیلی سخت گرفتی بازم هر جور که شده یه هفته دیگه بمون اگه تغییری دیدیم که دیدیم اگرم نه بهت قول می دم منم دیگه هیچوقت به این سایت سر نخواهم زد حتی برای یک ثانیه
      اصلا هم برام مهم نیست که دیگه نیام مجله پدال من که یه لندروور دیفندر پسند کردم و به احتمال زیاد تا چند روز آینده می خرمش و لذتشو میبرم و برای مقاله های روز هم میرم سایت های معتبر خارجی رو می خوانم و مجله پدال هم بره با نگذاشتن مقاله از ماشین انگلیسی رولزرویس و بنتلی رو تار و مار بکنه و یه مدال افتخار خیالی و خنده دار هم به خودش بده و لذت جهان سومیشو ببره.

      1. علی

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (218 ديدگاه)

        پدال بدبخت شدی…برات ضرب العجل یه هفته ای تعیین کردن.اگه تو این یه هفته 720 تا مطلب از مکلارن 720 گذاشتی که هیچ ولی اگه نذاری پروندت ارجاع داده میشه به شورای امنیت تا اونجا با فلج کننده ترین تحریمها از جانب پهلوان و فقط انگلستان روبرو بشی ….خدا به دادت برسه.

      2. الف.ی

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        این دوستان کاملا راست میگن
        پدال رسیدگیت به نظرات کاربرا خیلی ضعیفه نمونش سر همین دوئل گروه هایپر ماشین ها که چقدر منو یه سری از دوستان داد زدیم که کارتون تو چینش غلط بود تا بالاخره با کلی تاخیر قبول کردی
        ببین پدال من اوایل اسفند امسال سومین سالی هم که چکت میکنم تموم میشه و وارد چهارمین سال میشه بیش از هزار کامنت برات گذاشتم پس بدون که بدتو نمیخوام لطفا بهتر شو
        واقعا مطالبتون از اوایل تابستان سال ۹۶ افت شدیدی کرد که فکر کنم خودت متوجه شدی و سعی کردی با دوئل ها این موضوع رو جمع کنی اما چیزی که دوئل ها دیده شد در بعضی موارد مقایسه های کاملا غلط و بعضا بی هیجان بود
        دانیال تو سایت بمون
        پدال بهتر شو

        1. الف.ی

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          اگر بخوام صادق باشم واقعا یکی از دلایلی که میام پدال بخش کامنت هاشه تقریبا همیشه وقتی حالم داغون و خراب و اعصابم به هم ریخته بوده اومدن تو پدال و بحث کردن با برخی از دوستان خوبم مثل شما آقا دانیال تونسته کمی حالم رو سر جاش بیاره
          حالا اگه آدمایی مثل شما برن دیگه نیان من بیام پدال چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟
          مقاله بخونم؟؟؟؟؟؟ اونو که همه جا میشه خوند!!!!!!!!!(شوخی)

    3. Just bentley continental

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (563 ديدگاه)

      داداش حداقل تو تعداد ما رو کمتر نکن.
      دقیقا حالا به نظر منم تا حالا هیچ تستی از بنتلی کانتیننتال gt جدید هم گذاشته نشده ولی ماشینای المانی همه سریعا بهد یکی دو هفته تستشون گذاشته میشه
      ولی تا حالا با این که خیلی کم کامنت گذاشتم تحمل کردم شما هم بیخیال این چیزا به فعالیتتون لطفا ادامه بدین

    4. ونوم اف ۵

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      پهلوان جان قهر نکن ایشالله پدال ترتیب اثر میده

      1. شاهین

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        سلام
        اینکه میفرمایین مطالب منتشر شده با قصد و غرض هست انصافا عین بی انصافیه! ما تا حدی که در توانمون باشه و تا جایی که اخبار و مطالب ارزش خبری داشته باشن رو تهیه کرده و در خدمت همه عزیزان قرار میدیم. برخی مطالب رو شاید دوستان به عهده بگیرن و برخی رو هم من.
        به عنوان یه کاربر عادی بله من برند ب ام و رو خیلی دوست دارم اما به عنوان یه نویسنده ذره ای علاقه شخصی رو توی کار دخالت نمیدم. بارها شده مطالبی به ضرر برند مورد علاقم بوده اما بی کم و کاست منتشر شده.
        حاضرم قسم بخورم درباره ملیت خودروسازها و انتخاب اخبار اونها اصلا فرقی گذاشته نمیشه و همونطور که عرض کردم سعی داریم همه اخبار و بررسی ها رو تا حد امکان پوشش بدیم.
        ممنون که با ما همراه هستین و البته انتقاد می کنین. از دیدن و شنیدن انتقادات من خودم لذت می برم چون میبینم شما پیگیر هستین که این افتخار رو میدین و مارو قابل میدونین که با نظراتتون به پیشرفت ما کمک کنین. امیدواریم همیشه کنار ما باشین تا ما هم بتونیم خواسته های شما عزیزان رو تا حد امکان پوشش بدیم.
        یا حق

        1. KING 918

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          کی دانیال منو ناراحت کرده ؟؟؟؟
          نبینم بری رفیق …………
          بری منم میرم

  5. King 918

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    دیگه بی انصاف نباشید ما هم دنا پلاس ساختیم. تازه سانروف هم داره

  6. سورنا

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    منتظر افغانستان هم هستیم …

    اونوقت *** ما روز به روز دارن با تعرفه ها بازی میکنن که جیبشون پرتر شه :)

    1. ونوم اف ۵

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      مجله پدال ۱۴۰۶ : سوپر اسپرت بنگلادش به نام ببر بنگال با قدرت ۷۰۰ اسب بخار رونمایی شد ….. خبر دوم : اوارگان روهینگیایی با امکانات اولیه در جنگل پلتفرم خودرو طراحی کردند ….. خبر سوم : ادامه تولید پراید در ابهام است ایا سازمان محیط زیست زورش به خودروسازها خواهد رسید

      1. حمیدرضا

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (60 ديدگاه)

        عالی بود.

  7. کارل شلبی

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    آخه من موندم این چجور سوپراسپرتیه که فقط 200تا میره بعد 4ثانیه طول میکشه صفرتاصد رو پر کنه .?
    موستانگ بااین که اسپرته از این بهتره

    1. Yaser1986

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (76 ديدگاه)

      دوست عزیز هند تازه اول راه هستش اینو ساخته که جایه تقدیر داره والا ما که بعد اون خدا بیامرز هنوز نتونستیم یه خودرو نمیگم با امکانات روز دنیا حداقل با امکانات ۱۵ ساله پیش هم بسازیم خودروسازایه ما حتی یه پلتفرم جدید طراحی نکردن پلتفرم ۳۰ سال پیش پژو رو با یه بزک دوزک کوچیک میدن بیرون میگن خودرو جدید ساختیم

    2. ونوم اف ۵

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      شلبی عزیز توجه داشته باشیم که این دومین تجربشون بوده و مهم اینه که شروع کردن اونوقت میتونن با تجربیاتی که بدست میارن روز به روز از نظر فنی ارتقا پیدا کنن

    3. Amir amini

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (64 ديدگاه)

      خب قیمتش 60 هزار دلار یعنی رقیب لوتوس و الفارمئو 4سی پس اگه اونارم ببینی صفر تا صدشون تو 4.5 ثانیه و حداکثر سرعت زیر 300 پس قرار نیست با فراری و … رقابت کنه حتی قرار نیست با 88و r8 ام رقابت کنه ولی تلاششون قابل تقدیر که متاسفانه تو ایران بهش بها نمیدن و جونا دارن نابود میشن

  8. کارل شلبی

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    اینم یادم رفت 60000تا قیمتشه!!!
    آخرت سوپراسپرتا

  9. 1

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (498 ديدگاه)

    نظرات رو که میخوندم واقعا تعجب کردم
    با حالت تعجب و افسوس میگقتن که “هند از ما جلو زد، هند ب کجا رسید، … ”

    واقعیت اینه که هند و پاکستان جز قدرت های اقتصادی نو ظهور هستن و GDP و کلی چیز مهم واسه خودشون دست و پا کردن! این هندی که ما 10 سال پیش توی نوارای ویدیویی میدیدیم با اون چیزی که الان هست خیلی فرق داره.

    متاسفانه ما دچار سو تفاهم یا توهم شدیم که خودمون خیلی خوبیم و همه عقب موندن و الان که میبینیم پیشرفتشونو تعجب میکنیم

    لطفا خواهشن سرتونو از توی برف در بیارین
    ما هیچی نداریم جز چندتا معدن و یه سری نخبه که فراری دادیم با چاه نفت که باعث بیماری هلندی توی اقتصاد و فساد توی بدنه دولت شده و کلی فاجعه زیست محیطی و بی آبی و کلی مشکل

    اصلا از پیشرفت پاکستان هند برزیل آرژانتین و … تعجب نکنید اونا از 1990 شروع کردن الان نتیجه رو میبینن ما هم از 1970-80 پس رفت کردیم

    تعرفه و … که دولت وضع کرده بخاطر مثبت کردن تراز تجاری خودشه چون صادرات نداره و مجبوره با این کار جلو واردات و خروج ارز رو بگیره و از اونطرف با این کار مالیات غیر مستقیم حساب میشه و کسری بودجه خودشو تامین میکنه

    تولید کننده خودرو داخلی هم یه لابی قوی هستش که …

    لطفا یه کم فکر کنید و بعد به حال مملکتمون گریه کنید

  10. ونوم اف ۵

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    من که از طراحیش خیلی خوشم اومد مخصوصا از عقبش

  11. M

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    من که هربار به وضعیت کشور نگاه میکنم،بدون اغراق بگم،جای سالم پیدا نمیکنم.
    واقعا بایدگفت مرگ بر امریکا

  12. بنانج

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    قبل از اینکه تیترو بخونم فکر کردم زنوو مشین جدیدی ساخته
    یک کپی از زنوو اس تی ۱ دانمارکی است
    و هر دوشون از پراید بهترن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا