دو سال پیش و در نمایشگاه گرندپری ابوظبی، زاروق موتورز از نخستین ساخته خود پرده برداشت. خودرویی آفرودر که البته در آن زمان کانسپتی بیش نبود. امروز اما، استارتاپ گمنام اماراتی آن کانسپت را به حقیقت بدل کرده است: با زاروق SandRacer 500GT آشنا شوید.
این باگی خوشچهره که در ابتدای کار فقط برای تپههای شنی و سوزان طراحی میشد، حال به جایی رسیده که نهتنها از شن، بلکه از جاده و پیست مسابقه نیز هراسی ندارد. طراح ظاهر رادیکال و متمایز خودرو، آنتونی ژانارلی است؛ همان مردی که لایکان هایپراسپورت و فینیر (Fenyr) سوپراسپورت از شاهکارهای دستان پرتوان اویند. سندریسر خودرویی است دو سرنشینه، موتور میانی و با قلب تپنده ۶.۲ لیتری V8 که نیرویی معادل ۵۱۸ اسب بخار و ۶۶۰ نیوتون-متر گشتاور را از پیچوخم جعبهدندهای ترتیبی و ۵ سرعته به چرخهای عقب میفرستد.
گول ظاهر بزرگش را نباید خورد؛ بیشتر بدنه این شن نورد عرب تبار فیبرکربنی است و در نتیجه تنها ۱۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد. ترکیب این وزن و آن نیرویی که در بالا به آن اشاره شد، کارایی بینظیری به سندریسر عطا میکند؛ به این دو شاسی سبک مسابقهای، سیستم تعلیقی با قابلیت تغییر ارتفاع، رول بار داخلی و در آخر تایرهای گوشتی را بیافزایید تا در آخر شاهد کولاک این هیولای شنی چه در صحرا و چه در پیست باشیم.
هرچند هنوز که هنوز است چشممان به جمال تصویری از فضای داخلی این باگی روشن نشده، اما مگر میشود خودرویی از دیار شیخنشین عرب باشد و به فضای داخل خودرو اهمیت نداده باشند. گفته شده که سندریسر به سیستم صوتی، صفحه نمایش و تهویه مطبوع مجهز بوده و چرم دستدوز درون کابین نیز کار منصوری است. محمد القادی، رئیس زاروق موتورز، میگوید:
تمامی ابرخودروها خارقالعاده به نظر میرسند، فضای داخلی مجلل و کارایی بالایی نیز دارند اما عامل مشترک بین آنها این است که آنها برای مسابقات و نه برای دستاندازها به وجود آمدهاند.
وی افزود:
زاروق موتورز ابرخودروهای منحصربهفردی میسازد که میتوانید آخر هفتهها با آن سری به پیست بزنید، در شهر با آن به رفتوآمد بپردازید و یا آن را روی هر زمین آفرود، حتی سختترین تپههای صحرای عربی، نیز برانید.
قصد خرید یکی از اینها را دارید؟ اول باید چکی به مبلغ ناقابل ۴۵۰ هزار دلار در وجه زاروق موتورز کشیده و منتظر بمانید تا برای ارسال با شما تماس بگیرند. این قیمت ابداً ارزان نیست اما طبق گفته اماراتیها، همین حالا هم تعدادی سفارش از اروپا و صدالبته خاورمیانه گرفتهاند. بنا بر شنیدهها تنها ۳۵ واحد از مدل ابتدایی تولید خواهد شد و اینها نیز اواخر ۲۰۱۷ به دست صاحبانشان خواهند رسید. اما باید گفت که زاروق شدیداً به دنبال افزایش تولید بوده و این روزها به فکر ساخت مدلهایی ارزانتر از 500GT.
charger
۲۱ تیر ۱۳۹۶ترکیب CH-R و اوروس و زنووه
بعد از قدرت موتور و هندلینگ ، سایز رینگ از همه چی برام مهمتره و این ماشین تمام انتظارات منو برآورده کرد
h
۲۱ تیر ۱۳۹۶پس زیبایی چی؟ طراحی داخل و بیرون چی ؟ گیربکس چی؟ مصرف سوخت چی؟ قیمت چی؟ تکنولوژی چی ؟ کیفیت چی؟ اینها از سایز رینگ که میشه تغییر داد خیلی مهم تره / میتونی رینگ لاستیک آفرود بخری
charger
۲۱ تیر ۱۳۹۶اونا هم مهمه ولی بعد از اینا قرار میگیرن برای من
Amir
۲۱ تیر ۱۳۹۶.
عقبش چقد منو یاد آئودی تی تی میندازه
SPEED
۲۱ تیر ۱۳۹۶البته به زیبایی TT نمیرسه فقط کپی کردن
SPEED
۲۱ تیر ۱۳۹۶کپی ایودی تی تی هست ولی هرگز به زیبایی ایودی نمیرسد
امپراتور لامبورگینی
۲۱ تیر ۱۳۹۶به درستی حرفت شک نکن .
تی تی جزو زیباترین های کلاس خودشه.
این کجا اون کجا.
Carbonado Aventador
۲۱ تیر ۱۳۹۶جلوش منو خیلی یاد اون شاسی بلند لامبورگینی میندازه که شاه هم یدونه قرمزشو داشت!!!
اسمشو یادم رفته اگه کسی یادشه لطفا بگه!!
الف.ی
۲۱ تیر ۱۳۹۶احتمالا LM002 رو میگی
ایمان
۲۱ تیر ۱۳۹۶چراغ های فراری خیلی بهش میاد
Infinite
۲۱ تیر ۱۳۹۶نگاه تیز بینانه!!
یکی از تصاویر این خودرو در جایی گرفته شده که چند سال پیش مازانتی اوانترا از اون محل عکس داشت.
http://oi63.tinypic.com/28vu2ad.jpg
اگر کمی به کوه و منظرهای که در هر دو تصویر هست توجه کنید، کاملا مشخص هست که هر دو خودرو در یک مکان هستند.
اعتمادیان
۲۲ تیر ۱۳۹۶درود بر شما با آن نگاه تیزبینانه
حال کردم
Milad
۲۲ تیر ۱۳۹۶دوست عزیز
تصاویر این خودرو صرفا یک رندر کامپیوتری است و واقعیت ندارد
Milad
۲۲ تیر ۱۳۹۶نمونه دیگر:
http://uupload.ir/files/mxl9_car.jpg
MAHDI . TUNING
۲۱ تیر ۱۳۹۶عقبش زشته
اعتمادیان
۲۱ تیر ۱۳۹۶خیلی عجیبه یک خودروی آفرودی با این قیمت نجومی دو دف نیست
فيصل
۲۱ تیر ۱۳۹۶جلوش شبیه هیچ ماشینی نیست ?
احسان
۲۱ تیر ۱۳۹۶اینایی که میگن زشته
اگه اینو یه روز تو خیابونهای تهران ببینن چشم ازش بر نمیدارن
چقدر مردم ما اوضاشون خوب شده که این ماشین ها به چشمشون نمیاد
خداروشکر
MOBIN POURMAND
۲۲ تیر ۱۳۹۶خدایی نباید اب شیم بریم مرکز زمین؟؟؟
عربا اومدم ماشین چند هزار دلاری درست کردن ما هم داریم پژو ۴۰۵ صد سال قبل و پراید ۱۱۰ سال قبل رو تولید میکنیم.
ali a
۲۲ تیر ۱۳۹۶لایکان که واقعا طراحی زیبایی داشت . مخصوصا قسمت جلوش…ولی از لحاظ فنی به پای رقبای گردن کلفتش نمیرسید…قیمتشم چون برای پولدارای عرب ساخته شده بود عجیب بالا بود! ..اینم تقریبا مثل همون هست ولی فنی این ماشین حرفی واسه گفتن داره…بعدشم از 0تا100 این ماشین ساخت کشورای خارجیه و سرمایه گذاریش کاره اماراتی ها هست..پس افتخار زیادی برای عربا نداره !
وحید
۲۲ تیر ۱۳۹۶شوالیه عرب خخخ
زرررررشک ی فرد فنی عرب توش پیدا کردی میتونی اینجوری جو بدی برو کمی مطالعه کن بعد قلم فرسایی کن پشت این ماشین سلطان فارس جناب منصوری به همرا تیم شورولت هستن
نیکدست
۲۲ تیر ۱۳۹۶با سلام و وقت بخیر…
به نظر بنده که ماشین محشریه… وحشی و مردونه…
امیدوارم چند وقت دیگه به مقایسه های تحقیرآمیز صنعت خودروی خودمون و کره… عربها هم اضافه نشن…