سام کاویانی: ما قبلاً ده هاچبک و همچنین ده سدان برتر بازار هند را به شما عزیزان معرفی نمودیم، خودروهایی که البته منتخب سایت CARWALE هستند. اما در این متن، به سراغ یکی از مهمترین سگمنت های خودرویی در جهان امروز یعنی خودروهای بلندقامت یا همان شاسیبلند رفته و نام ده نمونه برتر را در بازار هند برایتان درج میکنیم، با این توضیح که گویا به نظر میرسد که استانداردهای اعمالی در هند برای گزینش خودروهای شاسیبلند تا حدی با دیگر نقاط عالم تفاوت داشته و حتی خودروهای MPV را هم در این دسته جای میدهند. برای آَشنایی بیشتر شما خوانندگان، توضیح مختصری برای هر یک از این خودروها ارائه دادیم.
رتبه نخست: ماهیندرا اسکوریپو با بهای ۱ میلیون و نه هزار روپیه (۱۴,۲۰۰ دلار)
ماهیندرا اسکوریپو یک شاسیبلند آفرودی است که از سال ۲۰۰۲ میلادی در خط تولید قرار دارد و تاکنون دستخوش دو فیسلیفت در بدنه، طی سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۱۴ میلادی، شد. در حال حاضر، علاوه بر هند، این خودرو در کشورهایی همچون مصر و اروگوئه هم تولید میشود. طی این سالها، ماهیندرا اسکوریپو چند جایزه بینالمللی را کسب نموده که از آن جمله میتوان به جایزه «بهترین خودروی سال» و «بهترین SUV سال» از برنامه BBC WORLD WHEELS اشاره نمود. این بلندقامت هندی به دهها کشور جهان ازجمله فرانسه و ایتالیا نیز صادر شده است.
رتبه دوم: سوزوکی اِرتیگا با بهای ۷۴۴ هزار روپیه (۱۰,۴۵۰ دلار)
سوزوکی ارتیگا یک خودروی چندمنظوره یا MPV است که در حال حاضر نسل دوم آن در هند و اندونزی تولید میشود. ناگفته نماند که نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۱۸ معرفی شد.
رتبه سوم: هیوندای کرتا با بهای ۹۵۰ هزار روپیه (۱۳,۳۵۰ دلار)
هیوندای کرتا که در برخی از نقاط جهان با نام هیوندای ix25 نیز فروخته میشود، یک کراساوور کامپکت است که از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون در مدار تولید سازنده خود جای دارد و در حال حاضر، در کشورهایی همچون هند، چین، روسیه، برزیل و الجزایر تولید میشود.
رتبه چهارم: تاتا نکسون با بهای ۶۳۷ هزار روپیه (۸,۹۵۰ دلار)
تاتا نکسون یک کراساوور ساب کامپکت با طولی دقیقاً معادل ۳.۹۹ متر است و هماکنون، از جدیدترین محصولات سازنده خود به شمار میآید. شاید باورش سخت باشد ولی این بلندقامت کوچک هندی توانست ۵ ستاره ایمنی از موسسه GLOBAL NCAP انگلستان دریافت نموده و از این لحاظ در رتبه بالاتری از سوزوکی ویتارا برزا و رنو داستر قرار گیرد که هر یک به ترتیب ۴ و ۳ ستاره را از این موسسه کسب نمودند. تاتا نکسون از سال ۲۰۱۷ میلادی در خط تولید قرار دارد.
رتبه پنجم: ماروتی سوزوکی ویتارا برزا با بهای ۷۸۴ هزار روپیه (۱۱,۰۰۰ دلار)
ماروتی سوزوکی ویتارا برزا یک کراساوور ساب کامپکت است که از سال ۲۰۱۶ میلادی در گردونه تولید شرکت ماروتی جای گرفته و هماکنون تنها در کشور هندوستان تولید میشود. ماروتی سوزوکی ویتارا برزا در سال ۲۰۱۶ میلادی از سوی برخی رسانههای هندی بهعنوان خودروی سال آن کشور انتخاب شد.
رتبه ششم: ماهیندرا XUV500 با بهای ۱ میلیون و ۲۶۲ هزار روپیه (۱۷,۷۰۰ دلار)
ماهیندرا XUV500 یک کراساوور میانسایز است که در سال ۲۰۱۱ میلادی پروسه تولید آن کلید خورده است اما در سال ۲۰۱۵ میلادی تحت یک فیسلیفت مختصر قرار گرفت و چهره مدرنتری را پذیرا شد. در حال حاضر، ماهیندرا XUV500 تنها در کشور هند تولید میشود.
رتبه هفتم: ماهیندرا بولرو با بهای ۷۴۶ هزار روپیه (۱۰,۵۰۰ دلار)
ماهیندرا بالرو یک شاسیبلند آفرودی نسبتاً قدیمی است که از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون در خط تولید سازنده خود قرار دارد. این خودرو به برخی از نقاط گیتی، ازجمله فیلیپین و برخی کشورهای آمریکای جنوبی نیز صادر شده است.
رتبه هشتم: جیپ کامپس با بهای یک میلیون و ۵۴۵ هزار روپیه (۲۱,۷۰۰ دلار)
این خودرو یک کراساوور کامپکت بوده و از محبوبترین محصولات شرکت کرایسلر به شمار میآید. نسل دوم جیپ کامپس در سال ۲۰۱۶ میلادی معرفی شد و هماکنون، تنها در کشورهایی همچون هند، چین، برزیل و مکزیک به تولید میرسد.
رتبه نهم: تویوتا اینووا کریستا با بهای ۱ میلیون و ۴۸۳ هزار روپیه (۲۰,۸۰۰ دلار)
این خودرو یک مدل چندمنظوره یا MPV است که نسل دوم آن در سال ۲۰۱۶ میلادی به بازار معرفی شد و فعلاً نیز در کشورهایی همچون هند، اندونزی، مالزی، ویتنام و فیلیپین تولید میشود.
رتبه دهم: ماهیندرا مارازو با بهای ۹۹۹ هزار روپیه (۱۴,۰۰۰ دلار)
این خودرو یک مدل MPV کامپکت یا همان مینیون است که طراحی جذاب آن با همکاری بین استودیو طراحی ماهیندرا و موسسه پنین فارینای ایتالیا خلق و تکوین شد. این خودرو در سال ۲۰۱۸ میلادی به بازار هند معرفی شد.
در پایان، یادآوری این نکته شاید جالب باشد که هماکنون، شرکت خودروسازی ماهیندرا&ماهیندرا حدود ۷۰ درصد از سهام شرکت خودروسازی سانگ یانگ کره جنوبی و ۵۱ درصد از سهام موتورسیکلت سازی پژو فرانسه و ۷۶.۰۶ درصد از سهام موسسه طراحی پینن فارینا ایتالیا را تحت مالکیت خود دارد.
الان چرا بازار هند باید برای علاقمندان خودرو مهم باشه اکثر ماشین های پرفروش این کشور : یا مال خود هند هستن یا مدل هایی از برند های معروف که مخصوص بازار های هند و اندونزی هستن
به همون دلیلی که جام فوتبال اسیا الکی الکی حق ابا اجدادی ما هست و اگه ژاپن به ما گل بزنه غلط کرده. اتفاقا به نظر من این پستا خیلی خوبه. باعث میشه از این غرور و بزرگبینی در بیاییم مثلا امروز صبح تو تلگرام نوشته رو در سازمان ملل شعر از حافظ نوشتن. اما نیومدن ادامه این خبر رو بنویسن. مثلا اون خواننده نیومده بنویسه تو سازمان ملل سیصد تا سردر وجود داره و تنها رو سر در دفتر نمایندگی ایران شعر حافظه و اون ۲۹۹ سر در بقیه نمایندگی ها شعرای کشور خودشون رو نوشتن خودروی هند مهمه چون دوستم اونجا تحصیل میکرد میگفت با پنج هزار دلار هیوندایی الانترا ۲۰۱۰ رو میتونی بخری. زمان زیادیم نگذشته. دقیقا ده ماه پیش بود این حرفو زد
آره لامبورگینی ها و بنز و بی ام و ها و رنجروور و … هم کشکن؟ تا ده سال دیگه هند یکی از مهم ترین بازار های خودرو جهان میشه الان هم بعد از چین و آمریکا ، هند رتبه سوم رو داره از لحاظ فروش از لحاظ کیفیت هم داره رشد میکنه
نکسون موتورش 1.2 لیتر و 110 اسب بخار ! 5 ستاره ایمنی از گلوبال انکپ ! فقط بدیش اینه گیربکس اتوماتش amt در هر صورت مشخصه تمام دنیا پیشرفت می کنه و ما درجا میزنیم !
تاتا و ماهیندرا کاملا هندی و ماروتی با سهامداری عمده هندی ها اداره میشه با توجه به قوانین هند هم تولید ماشین می کنن به نظرم تاتا نکسون خیلی ماشین خوبی میرسه و حس می کنم میتونه در ایران خیلی موفق باشه فقط باید بتونه استاندارد یورو 4 رو برای بازار ایران پاس کنه
بازار خودرویی هند تنوع زیادی از نظر برندهای خارجی با قیمت مناسب نداشت ولی الان بازار هند هم کم کم داره تنوع خودرویی برندهای خارجی با قیمت مناسب رو بدست میاره. و با بالا رفتن ارزش پول کشور هند این ماشین ها هم جاشون رو به بهتر از خودشون میدن. به امید روزی که ایران هم بازار خودرویی متنوع داشته باشه و شرکت های خودرویی ایران بتونن محصولاتی تولید کنن که تو اروپا و آمریکا هم فروش داشته باشن.
اتفاقا خیلی خوبه صنعت خودروی هند پیشرفت کنه ! چهار صبا دیگه که چین فروشش تو امریکا پا گرفت ، قطعا دیگه به ایران ماشین نمیفروشه ! و اون موقع بازار خرید از برادران هندی وارد فاز جدیدی خواهد شد…
ببین چینی ها هیچوقت نیومدن ماشیناشون رو دو سه برابر قیمت به ما بدن یا هند نمیاد ماشیناشو دو سه برابر قمیت بده تاجرای خودمون و گمرک و سازمان مالیات و دولت و بقیه بر و بچ داخل مملکت همشون رو ماشین کشیدن و شده سه برابر چهار برابر مشکل خودمونه نه چین نه هند
برای ما برند های امریکایی ژاپنی حتی کره ای خیلی غریبه هستن جز شنیدن اسم ودیدن عکس انها مردم ایران به انها دسترسی ندارن مگر نه هیوندا هم برند بسیار بزرگی است
Mohammad
۸ بهمن ۱۳۹۷الان چرا بازار هند باید برای علاقمندان خودرو مهم باشه
اکثر ماشین های پرفروش این کشور :
یا مال خود هند هستن یا مدل هایی از برند های معروف که مخصوص بازار های هند و اندونزی هستن
رهگذر
۸ بهمن ۱۳۹۷شاید میخواد به این نتیجه برسیم به ترتیب تو خودروسازی از کره و چین که عقب افتادیم دیگه داریم میریم برای قهرمانی تا از هند هم عقب بیافتیم!
من هند را دوست دارم
۹ بهمن ۱۳۹۷به همون دلیلی که جام فوتبال اسیا الکی الکی حق ابا اجدادی ما هست و اگه ژاپن به ما گل بزنه غلط کرده.
اتفاقا به نظر من این پستا خیلی خوبه. باعث میشه از این غرور و بزرگبینی در بیاییم
مثلا امروز صبح تو تلگرام نوشته رو در سازمان ملل شعر از حافظ نوشتن. اما نیومدن ادامه این خبر رو بنویسن. مثلا اون خواننده نیومده بنویسه تو سازمان ملل سیصد تا سردر وجود داره و تنها رو سر در دفتر نمایندگی ایران شعر حافظه و اون ۲۹۹ سر در بقیه نمایندگی ها شعرای کشور خودشون رو نوشتن
خودروی هند مهمه چون دوستم اونجا تحصیل میکرد میگفت با پنج هزار دلار هیوندایی الانترا ۲۰۱۰ رو میتونی بخری. زمان زیادیم نگذشته. دقیقا ده ماه پیش بود این حرفو زد
محمد
۱۸ بهمن ۱۳۹۷اون شعر مال سعدی بودا !!!
Mercedes
۲۹ آبان ۱۴۰۲آره لامبورگینی ها و بنز و بی ام و ها و رنجروور و … هم کشکن؟
تا ده سال دیگه هند یکی از مهم ترین بازار های خودرو جهان میشه
الان هم بعد از چین و آمریکا ، هند رتبه سوم رو داره از لحاظ فروش از لحاظ کیفیت هم داره رشد میکنه
car Lover
۸ بهمن ۱۳۹۷چقد ام پی وی یک
دو این که درآمد مهندس کامپیوتر تو هند 6000 دلار تو ساله
جیپشو نهایتا سه ساله میخره
شرایط اقساطی و لیزینگشم نگم دیگ
حسین
۸ بهمن ۱۳۹۷پرفروش ترین ماشین های هند کدوم ان؟
me84
۸ بهمن ۱۳۹۷.
شماره 4 با توجه به قیمتش گزینه خوبیه.
amir
۸ بهمن ۱۳۹۷نکسون موتورش 1.2 لیتر و 110 اسب بخار !
5 ستاره ایمنی از گلوبال انکپ !
فقط بدیش اینه گیربکس اتوماتش amt
در هر صورت مشخصه تمام دنیا پیشرفت می کنه و ما درجا میزنیم !
حمیدرضا
۸ بهمن ۱۳۹۷تاتا و ماهیندرا کاملا هندی و ماروتی با سهامداری عمده هندی ها اداره میشه با توجه به قوانین هند هم تولید ماشین می کنن به نظرم تاتا نکسون خیلی ماشین خوبی میرسه و حس می کنم میتونه در ایران خیلی موفق باشه فقط باید بتونه استاندارد یورو 4 رو برای بازار ایران پاس کنه
AMANTE
۸ بهمن ۱۳۹۷بازار خودرویی هند تنوع زیادی از نظر برندهای خارجی با قیمت مناسب نداشت ولی الان بازار هند هم کم کم داره تنوع خودرویی برندهای خارجی با قیمت مناسب رو بدست میاره.
و با بالا رفتن ارزش پول کشور هند این ماشین ها هم جاشون رو به بهتر از خودشون میدن.
به امید روزی که ایران هم بازار خودرویی متنوع داشته باشه و شرکت های خودرویی ایران بتونن محصولاتی تولید کنن که تو اروپا و آمریکا هم فروش داشته باشن.
Archi KHAN
۸ بهمن ۱۳۹۷اتفاقا خیلی خوبه صنعت خودروی هند پیشرفت کنه !
چهار صبا دیگه که چین فروشش تو امریکا پا گرفت ، قطعا دیگه به ایران ماشین نمیفروشه !
و اون موقع بازار خرید از برادران هندی وارد فاز جدیدی خواهد شد…
هند
۹ بهمن ۱۳۹۷ببین چینی ها هیچوقت نیومدن ماشیناشون رو دو سه برابر قیمت به ما بدن
یا هند نمیاد ماشیناشو دو سه برابر قمیت بده
تاجرای خودمون و گمرک و سازمان مالیات و دولت و بقیه بر و بچ داخل مملکت همشون رو ماشین کشیدن و شده سه برابر چهار برابر
مشکل خودمونه نه چین نه هند
مهدی
۹ بهمن ۱۳۹۷هیوندا از همه چهره معقول قیمت مناسب و تیراژ تولید بالا در کنار برند اصیل را دارد
حمیدرضا
۹ بهمن ۱۳۹۷تو برندینگ تویوتا و جیپ خیلی بزرگتر از هیوندا هستن ولی خودروی هیوندا در کنار برند قیمت مناسبی رو هم داره برا همین فروشش خوب بوده
مهدی
۹ بهمن ۱۳۹۷برای ما برند های امریکایی ژاپنی حتی کره ای خیلی غریبه هستن جز شنیدن اسم ودیدن عکس انها مردم ایران به انها دسترسی ندارن مگر نه هیوندا هم برند بسیار بزرگی است