شرکت ویتنامی وینفست از سریعترین و گرانترین خودروی خود رونمایی کرده است. این خودرو یک شاسیبلند لوکس بنام پرزیدنت است که تنها ۵۰۰ دستگاه از آن تولید میشود و معادل ۱۶۴ هزار دلار قیمت دارد. این مبلغ زیادی برای خودروسازی محسوب میشود که تنها یک سال است فعالیت خود را آغاز کرده است. همچنین این خودرو صرفاً برای بازار داخلی ویتنام در نظر گرفته شده و بنابراین به نظر میرسد در ساخت آن اهداف تجاری مدنظر نبوده است. درواقع با توجه به برچسب قیمتی سنگین پرزیدنت، تحلیلگران آنرا نه خودرویی برای مصرفکنندگان داخلی ویتنامی بلکه بیشتر بهعنوان نشاندهندهٔ تواناییهای وینفست میدانند.
نایبرئیس صنعت خودروسازی ویتنام «وو تان کونگ» دراینباره گفته است:
آنها میخواهند به مردم سراسر دنیا نشان دهند که ویتنام میتواند یک خودروی لوکس بسازد
این موضوعی طبیعی و منطقی به نظر میرسد زیرا وینفست که توسط ثروتمندترین شخص ویتنام یعنی «فام نات وونگ» تأسیس شده، آرزو دارد که محصولات خود را به ایالاتمتحده، اروپا و روسیه صادر کند.
درحالیکه اکثر خودروهای سواری در ویتنام با استفاده از قطعات وارداتی مونتاژ میشوند، وینفست اولین شرکتی است که خودروها را بهطور کامل در این کشور تولید میکند. این خودروساز نوپا سدان Lux A2.0 و شاسیبلند Lux SA2.0 را با تکنولوژی شرکای خود شامل بامو و بوش و همینطور خودروی شهری فادیل را تحت لیسانس جنرال موتورز در ویتنام تولید میکند. این مدل جدید پرزیدنت هم از مدل Lux SA2.0 مشتق شده که خود روی پلتفرم نسل قبلی بامو X5 (کد F15) ساخته شده است.
اما پرزیدنت بجای پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 ساخت جنرال موتورز مجهز شده که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود و شاسیبلند ۵.۱۴ متری وینفست را ظرف ۶.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. حداکثر سرعت پرزیدنت نیز به عدد قابلتوجه ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
با دیدن تصاویر پرزیدنت، تشخیص آنکه بر اساس Lux SA2.0 ساخته شده سخت نیست؛ اما بااینحال در این مدل لوکس تغییراتی مثل دریچههای روی کاپوت، تریم بیرونی مسی، رینگهای جدید، کنسول مرکزی بازطراحی شده با نمایشگر لمسی بزرگتر ۱۲.۳ اینچی و همینطور استفاده از متریال لوکستری مثل روکش چوب طبیعی و تودوزی چرمی صورت گرفته است.
پارسا عشق ماشین
۲۹ شهریور ۱۳۹۹اوف اینم شاخ شد
Bilbo
۲۹ شهریور ۱۳۹۹چه نمای جانبی خوبی داره، خصوصا اون خم هافمیستر طورش. ولی کابین در حد سایپا و ایران خودروئه?. بعنوان تلاش اول نمیشه بهش خیلی خرده گرفت
MAF
۲۹ شهریور ۱۳۹۹کابینش درحد سایپاعه :|
چجوری اینو گفتی خدایی
Bilbo
۲۹ شهریور ۱۳۹۹داداش بعدش ایموجی گذاشتم، مشخص بود شوخی کردم
Sina
۳۰ شهریور ۱۳۹۹اون امضای طراحی بامو رو هم گذاشته تو ماشینش!
خب حداقل اونو کنار ماشین حذف کنید .
ولی انصافا تلاششون تحسینه.
تو کشور ما هم بیان شاسی و موتور یه ماشین دیگه (مدل های بدرد بخور نه مثل برلیانس H230 که روش شاهینو ساختن)
یه ماشین خوب بسازن ، ولی اینجا میخوان به هر اجباری که هست فقط از تولیدات ملی (چینی) استفاده بشه?
الان بریم ماشین هایی مثلا جک و لیفان یا بنز و بامو هر دوتاشون خارجی هستن ولی اسم اولی میشه تولید ملی
دومی میشه خودروی لوکس و غیر قابل واردات ! (مثلا بامو سری ۳ با اون همه فروشش میشه لوکس ، پس یعنی تمام مردم دنیا ماشین لوکس سوار میشن؟؟)
امیر
۲۹ شهریور ۱۳۹۹این خودرو نشون میده اگه تو کشوری اراده وجود داشته باش تولید خودرو کار مشکلی نیست تو دنیای امروز بهترین بودن داشتن فناوری برتر سخت اون وقت خودروساز داخلی ما چهل سال اشغال تولید میکنه حتی بخودش زحمت این نمیده قطعات خوب وارد کن و یه خودروی ایمن تولید کن
mohsen. g
۳۰ شهریور ۱۳۹۹یه بار هم شده به عنوان گردش علمی برو تو ایران خودرو و سایپا و فرقشون رو با کرمان موتور و مدیران خودرو و بهمن ببین، سالن رنگی که بیست سال پیش سایپا واسه رنگ زانتیا افتتاح کرد از سالن رنگ پژو سیتروئن تو خود فرانسه مجهز تر بود… وارد ریخته گری ایران خودرو تو ابهر بشی میفهمی ماشین تولید کردن یعنی چی، سالن موتور سازی ایران خودرو بسیار مدرنه… رباتهایی که ایران خودرو واسه جوشکاری بدنه همین پژو ها استفاده میکنه مشابه جوشکاری بدنه تالیسمانه… ما امکانات و دانش فنی نیروی ماهر داریم… فقط همت نداریم… و ضمنا کار تیمی دوست نداریم… چون خودخواهیم متاسفانه… خودرو سازی با خودرو سر هم کردن متفاوته… وگرنه پاکستانم خودرو سازه
Sina
۳۰ شهریور ۱۳۹۹هندوستان با اون همه وسعتش نمیتونه غیر از ماشینای کشور های دیگه چیزی بسازه و اگه خودش بسازه چیزی مثل تاتا نانو و اون کیفیتش بوجود میاد?
ژاپن هم قبل از اینکه این همه قدرت اقتصادی پیدا کنه از برای تولید خودرو از بقیه کمک گرفت الان ازشون جلو تر داره میشه
SF90 STRADALE
۲۹ شهریور ۱۳۹۹چی ساخته ویتنام !!!!
ویتنام با ساخت این ماشین خودی نشون داد و مطمئناً از کراس اوورهای چینی بهتر و با ارزش تره
شاسی خوب ، موتور قدرتمند و پرفورمنس قابل قبول
در آخر هم باید گفت خاک بر سر فرغون سازان ایرانی
MM10000
۲۹ شهریور ۱۳۹۹زمانی این ماشین ارزش داشت که قیمت اون 55 یا نهایت 60 هزار دلار باشه ، نه 164 هزار دلار !!!
این ماشین حتی از BMW x7 هم گرون تره !!!
F8
۲۹ شهریور ۱۳۹۹۱۶۴ هزار دلار قطعا از کراس اوورهای ۱۰ هزار دلاری چین بهتره…..
MM10000
۳۱ شهریور ۱۳۹۹غیب گفتی ! معلومه که این ماشین از چینی های 10 هزار دلاری بهتره ، ولی آیا عاقلانه هست که یه نفر بنز gls یا s کلاس یا BMW x7 رو ول کنه و اینو بگیره !؟؟!
مهرداد كمال
۲۹ شهریور ۱۳۹۹چشمگیر مدرن جذاب و قطعا مطمئن
سعید
۲۹ شهریور ۱۳۹۹پلتفرم: بامو
موتور و قوای محرکه: جنرال موتورز
داشبورد: ایران خودرو- سمند اس ای :))
nikzad
۲۹ شهریور ۱۳۹۹طراحی بیرونی قابل قبول داره و همینطور مشخصات فنی خوبی هم داره اما طبق گفته دوستمون طراحی داخلی چنگی به دل مانند طراحی بدنه نمیزنه.
AMH-mc20
۲۹ شهریور ۱۳۹۹به نظرم موفق نمیشه نمیگم اینکه ماشین بدیه ها ماشین خیلی خوبیه اونا کمپانی های تازه تاسیسشون هم از اشغال ساز های 40 ساله ما بهتره ولیمیگم هرکی انقدر پول داشته باشه میره بی ام و x7،مازراتی لوانته،پورشه کاین،الافارومئو مدلشو یادم نیست میخره چرا اینو بخره