در سال ۲۰۲۰ بود که سونی با معرفی یک خودروی مفهومی همه را سورپرایز کرد. این خودرو که ویژن S نام دارد یک سدان الکتریکی و خودران بوده و افراد زیادی امیدوار هستند که سونی این محصول را روانه خط تولید کند.
همین چند هفته پیش بود که سونی یکبار دیگر ویژن S را در معرض دید عموم قرار داد اما این بار شاهد تست جادهای آن در اروپا بودیم که همین تصمیم باعث ایجاد امید در طرفداران برای تولید آن بود. سونی توسعه این کانسپت را ادامه داده اما گفته که حداقل با برند سونی آن را تولید نخواهد کرد.
این را سخنگوی سونی به کار اند درایو گفته و اظهار داشته که این کمپانی برنامهای برای تولید انبوه یا فروش ویژن S ندارد.
خب با توجه به این موضوع باید گفت صرفنظر از طراحی زیبای این سدان الکتریکی، ویژن S تنها بستر آزمایشی برای تکنولوژیهای آتی صنعت خودرو به ویژه از نظر ایمنی و قابلیت اطمینان ویژگیهای خودران و همچنین بهبود کلی تجربه سواری خودرو بوده است.
این کانسپت در حال حاضر دارای تکنولوژی خودران سطح ۲ پلاس بوده و تنها به کروز کنترل تطبیقی، سیستم پارک خودکار و تعویض خودکار لاین حرکتی مجهز است. واضح است که سونی به این مرحله بسنده نکرده و به دنبال دستیابی به سطح ۴ از تکنولوژی خودران است.
از نظر تکنولوژی باید گفت ویژن S همچنین به سیستم صوتی واقعیت ۳۶۰ مجهز است که حوزه صدای خاصی را برای هر سرنشین ایجاد میکند. البته که این خودرو دارای تکنولوژی ارتباط 5G بوده و میتوان در اوقات فراغت با بازیهای ویدئویی سرگرم شد.
سونی تکنولوژیهایی را معرفی کرده که میتوانند در خودروها نیز بکار روند. اگر روزی یک خودروی الکتریکی خودران با قطعات ساخت سونی عرضه شود تعجب نخواهیم کرد.
RezaRs
۶ بهمن ۱۳۹۹چرا من حتی می خواستم پیشنهاد جاسازی ps5 رو توش بدم کلی فروش زیاد بشه
بهنام
۶ بهمن ۱۳۹۹از سیستم های قوت و تصویر و البته گوشی سونی دارم لذت میبرم به امید روزی که بتونم از خودروی سونی هم بهره مند بشم. سونی مثل تویوتا در حوزه ی صوت و تصویره لامصب مرگ نداره.
S
۶ بهمن ۱۳۹۹نه سامسونگ توی گوشی ها دقیقا مثل تویوتا تو ماشینه
پر فروش سخت جون کم مصرف و همه چیزشم گیر میاد
توی گوشی سونی رو میشه مثل میتسوبیشی دید
فردینالد پورشه (me سابق)
۶ بهمن ۱۳۹۹نظر هر دوتاتون درسته
اولی از دید مارکتینگ دومی از دید یه ادم فنی که برق و الکترونیک میدونه
مهرداد كمال
۶ بهمن ۱۳۹۹با الکتریکی شدن اتوموبیل ها میشه انتظار ورود شرکتهای تولید کننده تجهیزات الکتریکی بصورت جدی رو داشت قطعا تجربیات زیاد اونها باعث موفقیتشون میشه
Joker
۶ بهمن ۱۳۹۹خبرا همش شده الکتریک الکتریک الکتریک…میخوام رو صنعت خودروسازی بالا بیارم با این روندی که در پیش گرفته،حتی رَمَق نمیکنی عکسارو ببینی چه برسه بخوای وقت بزاری واسه خوندن مشخصات ماشینای برقی،یه مانیتور بکش از این ور داشبورد تا اون ور داشبورد و یه باتری ۱ تنی هم بنداز زیر ماشین: بفرمائید ماشین شما آمادست!!! باس گِل بگیرن در صنعتی رو که اینا میخوان بشن واسش سُکان دار…
Farzad
۶ بهمن ۱۳۹۹دقیقا ? من که کلا خبرای الکتریکی ها رو باز نمیکنم اگرهم باز کنم فقط کامنت هارو میخونم .
mahdi-abdi
۶ بهمن ۱۳۹۹اینده مال برقیاس
MR.JD
۶ بهمن ۱۳۹۹حالت خوبه ؟ (/اینده مال برقی هاست)
هنوز دنیا آنقدر پیشرفت نکرده که برای برقی ها حاضر باشد
از آمریکا و اروپا که بگذریم ( یعنی کشور هایی مثل ما ) هنوز حاضر نیستند
ماشالله صنعت خودروسازیمان که زه پلاستیکی را آپشن حساب میکند . رینگ آلمینیومی را هم یک زمانی لطف کرده بودند در ماشین ها استفاده میکردند البته به صورت آپشن بعد دیدند که برای یک ایرانی قالپاق پلاستیکی و رینگ آلومینیمی فرقی ندارد حتی اگر آن قالپاق را هم بردارند باز صف های میلیونی برای چیزی که حتی نمدانند چیه تشکیل میشود و در اینستا برای هر لگنشان فن پیجی درست میکنند (به طوری که خور ژاپن با سوپرا و جی تی آر اینهمه فن پیج ندارد ) برداشت
از تعمیر کار های استاد و خبره مان هم بگذریم که به غیر از چند موتور ساده و ابتدایی از هیچ موتوری سر در نمی آورند
به هر حال از ایران بگذریم در هند بیش از یک میلیارد نفر هر روز از آن سه چرخ های عجوبه برای جابجایی استفاده می کنند که بیش تر از جابجایی کارشان نابود کردن زمین است چین هم مثل هند
و آفریقا هم همینطور اما آفریقا داستان جالبی دارد در آفریقا به لطف شرایط آب و هوایی خاصش فقط تویوتا ها و کمی از لندروور ها می توانند دوام بیاورند روسیه هم همینطور آنجا هم فقط آلمانی ها ماشین حساب میشوند
پس دنیا نه فقط آمریکا و برخی کشور های اروپایی به سوی برقی شدن میروند نه همه دنیا
challenger
۶ بهمن ۱۳۹۹می دونید چرا چون خودرو های برقی تولیدشون خیلی راحته و پیچیدگی و تکنولوژی ساخت، سخت و پیچیده ای نداره یه موتوره و یه باطری با یدونه تبلت که برنامه های ماشین توشه (به نظرم کسل اور ترین نوع خودروهه این الکترررریکی)
مثلا الان هرکس که از خونه میندازنش بیرون الکتریکی ساز میشه
پس چرا قبلا شرکت تازه تاسیس نمی تونست یه موتور به اندازه رنو هم بده بیرون( یا مثلا فوردی که چقدر تو زمینه موتور های درون سوز زحمت کشید ولی هیچ شد چون برقی اومد) یا تا حالا هیچ کس به پای موتور های بنز و بی ام نرسیده
پس نمی تونستن او شگرد و فرمول اون طور ساختن رو داشته باشن و ماشین ها داری مدل ها و قدرت ها و کیفیت های متنوعی بودن
ولی الان دلیل محبوبیت بیشتر خودرو های الکتریکی نسبت به بنزینی پیش شرکت ها تولید ساده و نچندان پیچیده اونهاست (الان بعضیا میگن تولید اینم پیچیدس درست ولی نه به اندازه درون سوز ها)
به این دلیل تا چند مدت دیگه باید شاهد ورود ننه فرانکی به این زمینه باشیم
(الکتریکی ها هیچ تنوعی ندارن موتور یکیه باتری همین طور کابین همین طور و……………..)
الان چین قبل از الکتریکی تو یه موتور دو لیتری گیرکرده بود هرچی میداد بیرون این موتور بود( که این موتورم مال میتسو هست)
ولی ولی الان برقی میده بیرون در حد تسلا)
چرا چون تولیدش ساده و پلتفرمش مسخره است تماممممممممممممممممممممم
Hadi
۶ بهمن ۱۳۹۹ولی این ماشین سونی خیلی خفن و تکنولوژیکه و به تسلا ترجیحش میدم ?ش
حیف این ماشینه که تولید نشه
اگه چینیا بودن تا حالا صد بار ساخته بودنش
امیدوارم نظرشون عوض بشه و اینو تولید کنن…
چون این واقعا خیلی خوبه ?
RezaRs
۶ بهمن ۱۳۹۹خدایی سایپا هم رو پراید ps5 جا ساز کنه صادرات کنه رکورد میزنن رو پیشنهادم فکر کنین هم تو ماشین نصب بشه هم در بیاد با دوتا دسته مخصوصارو این برقی ها که تلویزون خونه پدربزرگشونو کندن گذاشتن رو ماشین خدایی میگیره
ツSAMURAIツ
۶ بهمن ۱۳۹۹حیف شد…
ماشین خوبی بود
امیرحسین
۶ بهمن ۱۳۹۹همه شرکت های گوشی ساز خودروساز شدم پس همه شرکت های خودروسازی هم باید برن گوشی و لوازم خانگی بزنن چرا پا تو کفش هم میکنین،این یعنی چون گوشی رو خوب میشازی،میتونی خودروی خوبی هم بسازی،اصلاًاین طورنیست.چه مسخره.
Farzad
۶ بهمن ۱۳۹۹خودروهای امروزی دارن شبیه موبایل ها میشن ، یه باتری ، یه بدنه ی پلاستیکی ، چهار تا چرخ هم میندازن زیرش .
challenger
۶ بهمن ۱۳۹۹امیر حسین
((همه شرکت های گوشی ساز خودروساز شدم پس همه شرکت های خودروسازی هم باید برن گوشی و لوازم خانگی بزنن چرا پا تو کفش هم میکنین،این یعنی چون گوشی رو خوب میشازی،میتونی خودروی خوبی هم بسازی،اصلاًاین طورنیست.چه مسخره.)
این طرز فکر قشنگه
!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!!
۶ بهمن ۱۳۹۹من بشنوم که یک ماشین اسطوره دیگه مثل موستانگ می خواد برقی بشه(??????) خودم انگشتامو میکنم تو پریز تا برقی بشم!!!!????????
!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!!
۶ بهمن ۱۳۹۹اه اه اه اه !!!! ایشششششششش!!!!!چه داشبورد تسلایی داره!!!! من تا چند وقت پیش عااااااشق صفحه نمایشگر بیشتر بودم ولی این چند وقته اینقدر از اون نمایشگر ها(در اصل تلویزیون) دیدم که حالم به هم خورده!!! برای قضیه ی ماشین های الکتریکی ها هم همینطور بود??????
افشار
۶ بهمن ۱۳۹۹سونی که خط تولید موبایل هاش هم تعطیل شد رفت اما حیف شد چون گوشی های سونی اکسپریا Z جزو بهتریهای دنیا بود
ツSAMURAIツ
۶ بهمن ۱۳۹۹تعطیل نشد دیگه تو ایران نمیاد
افشار
۶ بهمن ۱۳۹۹نمیدونم اما شنیدم که دیگه اصلا تولید نمیشه
Ramin
۶ بهمن ۱۳۹۹سونی گوشی هاش شاهکار بود…
احتمالا خودرو هاشم خوب خواهد بود…
اما….. چرا ؟؟؟؟؟
چرا نمیسازه…
چرا نمیسازه…. چون میگه من سیستم خودران سطح 2 لازم ندارم… من سطح 4 لازم دارم…… !!!
( اتو پایلت سطح 4 گونه ای است که خودرو به طور کامل خودش را در شرایط ویژه رانندگی میکند و میتواند راننده درون خودرو نباشد… )
اخه اینم شد دلیل…. سونی میخواد اول با اتو پایلت سطح 4 بیاد…
خب اقای مدیر عامل اول با همون سطح 2 بیا…. بعدا بعد 2 الی 3 سال برو سطح 4…
از همون اول میخواد یا سطح 4 بیاد….. ????.بعد میگه تولید نمیشه…
مسعود بهروان
۶ بهمن ۱۳۹۹پراید سوارای محترمی که از ماشین های برقی خوشتون نمیاد ! چه بخواین چه نخواین روند صنعت حمل و نقل داره میره بسمت انرژی های تجدید پذیر همین چند روز پیش بود که شرکت بویینگ هم اعلام کرد هواپیمای سوخت پاک تا 10 سال آینده تولید میکنه . پس انقد اه ه ه و اییششش نکنید …
Benz
۶ بهمن ۱۳۹۹خودروی خوبی بود برای ورود به خودرو سازی ولی ایکاش یاماها هم راهش رو در خودرو ادامه میداد
!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!!
۶ بهمن ۱۳۹۹خودم می دونم داشبوردش رو گفتم!!!
حتی دیگه کولر هم رو داشبورد باقی نگذاشتن!!!
همه ی داشبورد صفحه نمایشگره!!!!!
ولی بنتلی فلایینگ اسپار…
می تونی انتخاب کنی عقربه های آنالوگ کلاسیک و اشرافی روی قسمتی از داشبورد باشه یا صفحه اطلاعات – سرگرمی!!!
جناب آقای مسعود بهروان!!!!!