شرکت ژاپنی آسپارک هایپرکار الکتریکی خود بنام اَوول (Owl به معنای جغد) را در سال ۲۰۱۹ معرفی کرد و حالا فروش آنرا از طریق شبکه نمایندگیهای معتبر خود در اروپا و آمریکای شمالی آغاز کرده است. البته این شبکه بسیار کوچک است زیرا این شرکت فقط در فرانسه، میامی و فلوریدا نمایندگی دارد. بااینحال آسپارک یک نمایشگاه فروش در اوزاکای ژاپن افتتاح کرده و گفته است که در هفتههای آینده نمایندگیهای بیشتری به این شبکه اضافه خواهند شد.
مهمترین ویژگی این جغد ژاپنی شتاب خیرهکنندهٔ آن است زیرا ادعا شده میتواند ظرف تنها ۱.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و پرشتابترین خودروی دنیا محسوب میشود. برای رسیدن به چنین شتاب خارقالعادهای، اَوول به چهار موتور الکتریکی مجهز شده که مجموعاً ۱۹۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. انرژی موردنیاز این موتورها توسط یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۶۴ کیلووات ساعتی تأمین میشود که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۴۵۰ کیلومتر را فراهم میکنند. حداکثر سرعت این هایپرکار ژاپنی هم به ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
اَوول علاوه بر قوای محرکهٔ بسیار قدرتمند، از یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی و بدنهٔ فیبر کربنی هم بهره میبرد. هایپرکار آسپارک همچنین به آئرودینامیک فعال و سیستم ترمز کربن سرامیکی با کالیپرهای ۱۰ پیستونه در جلو هم مجهز است. اَوول هماکنون با همکاری شرکت ایتالیایی Manifattura Automobili Torino که در زمینهٔ ساخت خودروهای تک ساخت و تولید محدود تخصص دارد در حال تولید است. گفته شده تنها ۵۰ دستگاه از این ماشین تولید خواهد شد که قیمت هرکدام از ۲.۹ میلیون یورو آغاز میشود.
میثم
۱۲ دی ۱۳۹۹پرفورمنس و طراحی خیره کننده
برد 450 کیلومتری برای باتری 64 کیلو وات ساعتی خیلی خوبه بنظرم
قیمتش ?????
Ahmedreza2002
۱۲ دی ۱۳۹۹یه مختصری فیس جلوش منو یاد اف یک انداخت
مسعود
۱۲ دی ۱۳۹۹شتاب 1.7?? به کجا چنین شتابان؟
S
۱۲ دی ۱۳۹۹اگر جاده ها کفی باشن روزی دوبار میتونی کل ایرانو بگردی
مهرداد كمال
۱۲ دی ۱۳۹۹اخه تو اون سرعت زود باطریش خالی میشه بخوای با ۴۰۰ تا بری بایس همش ماشینت تو شارژ باشه که در اون صورت یک ماه طول میکشه?
دی جی70
۱۲ دی ۱۳۹۹همه عالی جز فیس خودرو وقیمتش
Hadi
۱۲ دی ۱۳۹۹شاهکار مهندسی ژاپنی ??
البته بعد از LFA بزرگوار…
واقعاً فوق العادس ?
سریع ترین ماشین جهانه 1.7 ثانیه فقط تا 100 کیلومتر در ساعت…
این کوتاه ترین ماشین جهان هم هست چون فقط 99 سانتی متر قد داره…
Mazda3
۱۲ دی ۱۳۹۹اَوول هماکنون با همکاری شرکت ایتالیایی Manifattura Automobili Torino که در زمینهٔ ساخت خودروهای تک ساخت و تولید محدود تخصص دارد در حال تولید است.
Iman99
۱۶ تیر ۱۴۰۰هیچ چیزش ژاپنی نیست چون اونها کلا تو هر چیزی که داشتن از اروپا و امریکا کمک گرفتن با این وجود به پای خودشن نمیرسه
مثل چیزای دیگشون تو این ساخت خودرو هم کلا با شرکت های اروپایی و امریکایی در ارتباط کامل هستن و اصل کار رو از اونها کمک میگیرن مثلا خود همین خودرو با کمک شرکت های آلمانی و اروپایی و امریکایی ساخته شده یعنی تکنولوژی ها و قطعات اصلی موتور و سیستم های الکتریکی و مبدل ها و همه و همچنین پلتفرم فیبر کربنی اون توسط یه شرکت ایتالیایی طراحی و ساخته شده تقریبا ژاپن هیچ نقشی تو ساخت این خودرو نداشته مثل چیزای دیگشون با این وجود هیچوقت به پای خود آلمانی یا امریکایی ها نمیرسه.
phonix
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ایمان جان کجایی که دلم خیلی برات تنگ شده :)
تکنولوژی FLY BY LIGHT توسعه رادار های ارایه فاز فعال هم کاری امریکایی ها با ژاپن برای موشک SM-3IIB رادار SPY-6 اولین بال پلیمری صنعت هوانوردی و خط شکنی شرکت IHI در پیشران های هوایی رو نمیتونی ببینی چرا ؟
سعید سابق
۱۲ دی ۱۳۹۹با دلار 30 تومن میشه
87,000,000,000
یعنی 87 میلیارد ناقابل
ممد ژانگولر
۱۲ دی ۱۳۹۹جغد ژاپنی وارد میشود
ناقابل ۸۷میلیارد ?
سلمان
۱۲ دی ۱۳۹۹?
SAMURAI
۱۲ دی ۱۳۹۹چه ارتفاع کمی داره چسبیده به زمین
تو نوربرگرینگ هم میره ؟
Ahmedreza2002
۱۲ دی ۱۳۹۹اگر هم بره با این ظاحر آیرودینامیک بعیده تایم خوبی بزنه چون دوان فورس بالایی بنظر تولید نکنه
AMIR / ARMI
۱۲ دی ۱۳۹۹خوشگل نیست اصلا
ترجیح میدم با این پول برای خرید هنسی ونوم اقدام کنم ( اگه داشتم )
$Ãbţìň$
۱۲ دی ۱۳۹۹انتخابت عالیه اما تنها مشکل من با ونوم اون قیافه نزدیک به لوتوس الیزه ست…
Mf1
۱۲ دی ۱۳۹۹مگه قیافه لوتوس زشته که میگی نزدیک لوتوسه
حالا اگه لوتوس کمی شباهتی به پورشه داشت وآلمانی بود اکثرا میگفتن قشنگه ولی چون طراحیش شبیه هیچ خودروسازی نیست زشته
AMIR / ARMI
۱۲ دی ۱۳۹۹منظورم ونوم f5 بود نه gt
که هیچ شباهتی به هم ندارن
Ramin
۱۲ دی ۱۳۹۹2.9 میلیون یورو میشه حدودا 3.2 میلیون دلار.
یعنی هم قیمت ونوم f5
ولی من اگه بخوام هایپر کار بگیرم البته اگه پولشو داشته باشم. فقط سلطان جمرا….
کویزگ جمرا …..
نهایت مهندسی. 2 میلیون دلار. واقعا مفته…. فقط جمرا…. و دیگر هیچ !!……
زیزیگولو
۱۲ دی ۱۳۹۹درسته که بکاربردن فنآوریای نوین تو ماشینای امروزی به یه ضرورت واسه کمپانیای خودروسازی دنیا تبدیل شده ((البته به غیر از سایپا و ایرانخودرو)) ولی واقعاً هدف خودروسازا از ساختن همچین ماشینایی که بدرد ۹۹ درصد مردم دنیا نمیخوره چیه؟؟؟ یعنی کمپانیا هدفشون فقط به رخ کشیدن قدرت طراحیو مهندسیشون به همدیگه هستش؟؟
$Ãbţìň$
۱۲ دی ۱۳۹۹این اسپارک سه سال پیش هم خبرش پخش شده بود میگفتن موتور بنزینی داره ولی شتابش ۱,۷دهم ثانیه ست و پرشتاب ترینه، حیف که الان برقی شده(حالا دقیق نمیدونم اون اولم برقی بود یا بنزینی)به هر حال خیلی زیباست و نکات جالبی مثل ارتفاع زیر ۱متر رو داره،البته Lfaیه چیز دیگه بود،دیگه اینقدر خبر سوپر اسپرت رو شنیدیم دیگه حسی به اینا ندارم 😂😂😂😔
حسین دهمرد
۱۲ دی ۱۳۹۹فقط کاریزما نداره. وگرنه مهندسیش که حرف نداره. یه لامبورگینی هم کاریزما داره هم مهندسی
datsun
۱۲ دی ۱۳۹۹این یک برگ برنده برای خودروسازهای ژاپنیه و دیگر کمپانی های بزرگ میتونن در آینده از تجارب این کمپانی کوچک استفاده کنن.
Mazda3
۱۲ دی ۱۳۹۹خودش داره از تجارب کمپانی ایتالیایی میکنه بعد کمپانی های بزرگ که بهترین هایپر کارها رو دارن از تجاربش استفاده کنن؟؟
حسین
۱۲ دی ۱۳۹۹خود شرکت ایتالیایی بارها و بارها مکررا در سایت خودش ذکر کرده از این همکاری با شرکت آسپارک مفتخره. شما لطف کن بفرما کدوم کمپانی بزرگ تر هایپرکار الکتریکی با این پرفورمنس داره؟ حرف زدن آسونه مزدا 3
سعدی این حرف رو به شما میگه:
نخست اندیشه کن آنگاه گفتار، که نامحکم بود بی اصل دیوار
دانیال_Surrey،England
۱۲ دی ۱۳۹۹موتوراش انگلیسیه مال Integral Powertrain.
اینورتر مال آمریکاس.Cascadia Motion
گیربکس مال فرانسه.3mo
باتریش مال انگلیسه.Danecca Ltd
سیستم های کلی نرم افزآری خودرو هم مال ایتالیاس که تو متن ذکر شده حتی لانچ کنترلشم اونا طراحی کردن!!!
..
واقعا دم ژاپن گرم.
datsun
۱۳ دی ۱۳۹۹منبع معتبر لطفا جناب دانیال
Vrh v8 engine
Mazda3
۱۲ دی ۱۳۹۹درسته که میشه گفت ماشینای ژاپنی واسه ما ایرانیا ساخته شدن که با هزینه کم عملکرد قابل قبولی میدن ولی این ماشین اونم با این قیمت رو به یه هایپر کار شناخته شده ترجیح میدم یا یه خودرو الکتریکی با قیمت خیلی کمتر و کاربردی و که حتی شتابشون به 1.9 هم رسیده با وزن 2.2 تن.
حسین
۱۲ دی ۱۳۹۹شما چرا اینقدر حرص میخوری مزدا 3
ساخت قطعات فنی و موتور و باتری مال ژاپن هست و بخش های نرم افزاری و بدنه و یا سیستم لانچ کنترل شرکت ایتالیایی. یه نوع مشارکت هست.
از کی تا حالا وزن زیاد برای یه هایپرکار مزیته؟ امان از تعصب.
ماشینای ژاپنی در تمام دنیا و در هر شرایطی با هزینه کم عملکرد و دوام خوبی ارائه میدن به همین دلیل پر فروش ترین هستن. در حالی که بعضیا نه عملکرد خوب دارن نه دوام دارن فقط بزک و دوزک که یه دلار هم واسشون زیاده
Mazda3
۱۲ دی ۱۳۹۹ببین شما اشتباه متوجه شدید در اون مورد که گفتم منظورم این بود از نظر هایپر کار بودنِ هایپر کارای شناخته شده دیگه هستن یا اگه از نظر الکتریکی بودن باشه و شتاب باشه الکتریکی های چهار در خانوادگی با 2 تن وزن و شتاب نزدیک به این و قیمت چند دهمش اسم نمیبرم دیگه.
درمورد تعصب اتفاقا من جواب اونایی رو میدم که متعصب هستن یا اینکه بخوام یه مطلبی رو بگم طرف بدون و هرچی گفتم فقط هدفم این بوده و اینکه شما اشتباه متوجه شدید مشکل خودتونه.
بنده هم مثل سعدی بزرگوار به شما توصیه اندیشه و تفکر میکنم
جواب شمارو دانیال داد
موتوراش انگلیسیه مال Integral Powertrain.
اینورتر مال آمریکاس.Cascadia Motion
گیربکس مال فرانسه.۳mo
باتریش مال انگلیسه.Danecca Ltd
سیستم های کلی نرم افزآری خودرو هم مال ایتالیاس که تو متن ذکر شده حتی لانچ کنترلشم اونا طراحی کردن!!!
این همکاری ها وجود داره و درسته چیزی که نادرسته تعصب و دیدگاه های غیر منطقی افرادی مثل 0098 و شما با احترام گفتم و اینکه دوست ندارم ناراحت شی اگه نگاه بهتری به این موضوعات داشته باشید.
مولانای میفرماید
سخت گیری وتعصب خامی است تاجنینی کار خون آشــــامی است
Ali Keyhani
۱۲ دی ۱۳۹۹جدا از مشخصات فنی
به نظرم هایپرکار زیبایی نیست،البته مشخصات فنی به طول مثال شتاب 1/7 ثانیه ای هم فعلا چیزی جز ادعا نیست
Khosrow
۱۲ دی ۱۳۹۹عکس اول / وقتی میگم از بوگاتی بدم میاد بخاطر همچین طراحی هست / نفس گیره لعنتی ..
M.A.S
۱۲ دی ۱۳۹۹درگ یک چهارم مایل چقدره
فقط این عدد میتونه نشون بده که واقعا از 2000 اسب و 2200 نیوتون متر چقدر میتونه بعد از صد کیلومتر بر ساعت قد علم کنه
من که جز شتاب 1.85 ش ندیدم
مشخصاتشم که هیچ چیزش ژاپنی نیست جز طراحی
این همه هایپر کار چه خبره مگه مگه هایپر کار ساختن به همین راحتیه بیای تازه نه به داره نه به باره سر هم کنی بگی تموم شد بیاین سه میل بدین ؟؟؟؟
هر کسی دو تا مفهوم جارو برقی و سیلندرو یاد میگیره میاد میسازه میگه هوراا دوهزار اسب سه میلیون دلار
تصادف هموند با ریماک و سوختن زنوو تو تست کلارکسون میگه هایپر کار سازی کار راحت و مال هرکسی نیست
Ho3eyn
۱۲ دی ۱۳۹۹ظاهرا عرضش از اونتادورsvj که عریض ترین ماشین دنیاست بیشتره
Mr.X
۱۲ دی ۱۳۹۹عجب شتابی!!!! ریماک سی ۲ ۱.۹ بود گمونم. نه؟!!
ایول اگه بتونه سریعتر بره.