هایپرکار ژاپنی آسپارک اَوول (Owl) که سال گذشته برای اولین بار در نسخهٔ تولیدی به نمایش عمومی درآمد، حالا سرانجام آمادهٔ تحویل به خریداران در سراسر جهان شده است. این هایپرکار که با کمک شرکت ایتالیایی «مانیفاتورا اتومبیل تورینو» طراحی شده است، در طول تابستان در پیست جهانی میسانو در ایتالیا یک سری آزمایشات را تجربه کرد و موفق شد با لاستیکهای جادهای قانونی میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ ظرف تنها ۱.۷۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد.
مدیرعامل آسپارک آقای یوشیدا دربارهٔ اَوول میگوید:
دستیابی به رکورد شتاب افتخار بزرگی برای آسپارک است. هنگامیکه ما برای اولین بار این پروژه را اعلام کردیم، هیچکس باور نمیکرد بتوانیم این کار را انجام دهیم. درست است که ما سابقهٔ طولانی نداریم اما در حال ساخت اولین هایپرکار الکتریکی ژاپنی هستیم. این مهارت و تواناییهای مهندسی ما را اثبات میکند. کاری که ما در آسپارک انجام میدهیم تفکر خارج از چارچوب و کشف قلمروهای جدید است. ما واقعاً منتظر تحویل اَوول به اولین مشتریان خود هستیم. آنها سطح کاملاً متفاوتی از رانندگی و شتاب را تجربه خواهند کرد
اَوول به چهار موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۲۰۱۲ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. این هایپرکار ژاپنی ۲.۹ میلیون یورو قیمت دارد و تنها ۵۰ دستگاه از آن ساخته میشود که اولین نمونههای آن هماکنون آمادهٔ خروج از خط تولید هستند. به گفتهٔ آسپارک، این هایپرکار الکتریکی نهتنها سریعترین شتاب را در بین همهٔ خودروهای جهان دارد بلکه احتمالاً کوتاهترین هایپرکار جادهای هم محسوب میشود زیرا تنها ۹۹ سانتیمتر ارتفاع دارد.
Malt hill
۲۲ شهریور ۱۳۹۹زشت اما توانمند
Mad.z.Max
۲۲ شهریور ۱۳۹۹:))
MASIHA
۲۲ شهریور ۱۳۹۹نوید جان قبلا نظرات تخصصی تری میخوندم ازت
M.A.S
۲۲ شهریور ۱۳۹۹خب درگ یک چهارم مایلش چقدره
تاپ اسپیدش چقدره
بردش چقدره
همین یه صفر تا صد ؟
مهراد
۲۲ شهریور ۱۳۹۹بنظر من قیافش محشره ??
خیلی خفنه
نمیگم خوشگله ولی بینهایت خاص و شبیه ماشین لومانزه
محمد
۲۲ شهریور ۱۳۹۹۱متر خیلی کوتاهه تازیر شکم آدمه?
AMG///
۲۲ شهریور ۱۳۹۹پشتش ?
AMG///
۲۲ شهریور ۱۳۹۹قدرتش عالیه اما طراحیش یکم قدیمیه
محسن
۲۲ شهریور ۱۳۹۹1/8 صدم.. مای گاد.. رقیب جدی برای تسلا رودستر
Hadi
۲۲ شهریور ۱۳۹۹پرفورمنسش فوق العادس ??
ژاپنیا چی رو کردن ?
طراحیشم بیشتر بنظرم متفاوته تا زشت……
حسن
۲۲ شهریور ۱۳۹۹المانی خفه میکنیم پورشه اوراق میکنیم بنز قراضه میکنیم الابرکت الله
Iman99
۱۶ تیر ۱۴۰۰زرششششک خود همین خودرو با کمک شرکت های آلمانی و اروپایی و امریکایی ساخته شده یعنی تکنولوژی ها و قطعات اصلی موتور و سیستم های الکتریکی و مبدل ها و همه و همچنین پلتفرم فیبر کربنی اون توسط یه شرکت ایتالیایی طراحی و ساخته شده تقریبا همش همینطور بوده دیگه چی میمونه از سازنده خودش هیچ تقریبا ژاپن هیچ نقشی تو ساخت این خودرو نداشته مثل چیزای دیگشون با این وجود هیچوقت با پای خود آلمانی یا امریکایی ها نمیرسه.
OMID
۲۲ شهریور ۱۳۹۹صفر تا صد 1.72? پرفورمنس فضایی داره ولی طراحیش افتضاحه انگار توی کارگاه ساختنش عقبش هم که انگار جلوشه
پرفورمنس خوبی داره فقط کاش به برد هم اشاره میشد و اینکه جاده ای هست؟ چند تا رکورد پیست هم بزنن کاش مثلا نوربرگ رینگ تا با nio ep9 مقایسه بشه
من ep9 رو ترجیح میدم به این چون هم طراحیش خیلی بهتره هم پیست محوره و تیم سازنده ش هم سابقه شرکت در formula e دارن
nikzad
۲۲ شهریور ۱۳۹۹امید جان اگر این طراحیو نداشت خب طبیعتا به این شتاب نمیرسید که.بدنه باید طوری باشه که بتونه هوا رو به راحتی کنار بزنه و بتونه این اعداد فضایی رو بدست بیاره.
OMID
۲۲ شهریور ۱۳۹۹اره ولی میشه همین سبک طراحی دم دراز و صیقلی رو هم زیبا درآورد نمونش اسپیدتیل
ولی این فرم چراغ ناموزونی هم داره
nikzad
۲۲ شهریور ۱۳۹۹درسته حرفتو قبول دارم طراحیش زیاد سرزنده نیست مخصوصا جلو پنجره و خمیدگی کاپوت.
OMID
۲۲ شهریور ۱۳۹۹اره دقیقا خیلی لاغرش کردن از وسط
امین
۲۲ شهریور ۱۳۹۹طراحی افتضاح ترین افتضاخ تاریخ بشریت افتضااااااااح طراحشو بگیری خفه کنی فقط? خییییلی زشته اصن مرز هارو جابه جا کرد یه تنه خیلیییییییی
امین
۲۲ شهریور ۱۳۹۹خیلی بی روحه شتابش بخوره تو سرش آخه چه لذتی داره؟! یه موتور جت رو روش بندازن حس و حال یک رانندگی توش بیشتر از اینه خیلی خیلی بی روح و بی ذاته
زیزیگولو
۲۲ شهریور ۱۳۹۹طراحیش چنگی به دل نمیزنه
مازیار
۲۲ شهریور ۱۳۹۹دیگه تمام مرزهای بین خودروها داره از بین میره
ارش
۲۲ شهریور ۱۳۹۹از طراحیش خوشم آمد هم زشته هم قدیمیه هم جذاب.
Alireza
۲۲ شهریور ۱۳۹۹۲.۹ میلیون؟ واقعا چرا باید اینقدر پول واسه این داد؟چرا یه بوگاتی نخرید؟یا کوئنیگزگ حتی
Sina
۲۳ شهریور ۱۳۹۹جرمی کلارکسون هم تو گرند تور اینو گفته بود.
دو میلیون واسه ماشینی گه چهر یا پنج سال دیگه فراموش میشه زیاده. کلا این سن تمام سوپراسپرت ساز هاییه که اصالت ندارن یا تازه تاسیس هستن،
واقعا تعداد افرادی که ویرون رو میشناسن بیشترن یا این و یا شرکتی مثل زنوو ؟
جوابش مشخصه
به نظرم ماشینی که فقط تو خط مستقیم سریعه بدرد نمیخوره
باید اطلاعات پیستشون رو بگن
MAF
۲۳ شهریور ۱۳۹۹نمی دونم چرا همه دوستان میگن از طراحی این ماشین بد میگن
طراحیش واقن نظر منو جلب کرد
خیلی جذابه
ارزش پولشو داره
فقد طراحیم نیست
ارتفاع کمش جذابه
سریع ترین ماشینم هس
اگه اینا براتون کافی نیست لازمه به قدرتو گشتاور فوقلعادشم اشاره کنم
R
۲۳ شهریور ۱۳۹۹یکی از مهم ترین ملاک ها زیباییه هرچقد شتاب بالاباشه همه چیز شتاب نیست.
اینو انگار از بالا فشار دادن رفته تو از کناره ها زده بیرون ارتفاعشم باید دولا بشی سوار شی انگار رو اسفالت میشینی کلا یه چیز چرتیه
نیما
۲۹ شهریور ۱۳۹۹از بس ارتفاعش پایینه مثل این میمونه که توی خونتون روی فرش بشینی بجای روی مبل .همچین حسی گمونم به ادم دست بده..