سایر خودروهای آسیایی

اولین نمایش هایپرکار 1200 اسبی اماراتی عجلانی دراکوما در نمایشگاه دبی

حدود یک ماه پیش یک شرکت ناشناخته و نوپای اماراتی بنام عجلانی موتورز با انتشار تصاویری، خبر از ساخت هایپرکاری بنام دراکوما داده و اعلام نمود این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی دبی ۲۰۱۹ به نمایش عمومی درخواهد آمد. حال عجلانی به وعدهٔ خود عمل کرده و این هایپرکار را در نمایشگاه دبی برای اولین بار در معرض دید عموم قرار داده است.

بنیان‌گذار این شرکت، «بشار عجلانی» در مصاحبه‌ای با تاپ گیر گفته است که طراحی ظاهری این هایپرکار جذاب با الهام از لامبورگینی شکل گرفته است و در همین حال تولید آن نیز از پاگانی الهام خواهد گرفت. هرچند دقیقاً مشخص نیست که تولید با الهام از پاگانی به چه معنا است اما میدانیم که قرار است از دراکوما ۹۹ دستگاه تولید شود که هرکدام از آن‌ها با توجه به تمایلات و سلایق خریدار کاملاً قابل سفارشی‌سازی خواهد بود.

اما این خودرویی که در نمایشگاه دبی به نمایش درآمده فاقد عملکرد بوده و درواقع یک موکاپ و پروتوتایپ طراحی است که طی پنج سال ساخته شده است. به گفتهٔ عجلانی، هنوز شاسی دراکوما نهایی نشده و این شرکت چند گزینه را در نظر دارد. برای کاهش وزن نیز در این ماشین از بدنه‌ای فیبر کربنی استفاده خواهد شد. گفته شده درهای دراکوما مانند بال اژدها باز خواهند شد اما تاکنون همهٔ تصاویری که از آن منتشر شده با درهای بسته بوده است. همچنین از داخل خودرو نیز هیچ تصویری منتشر نشده و همهٔ پنجره‌های نمونهٔ نمایشی در دبی هم مشکی هستند که این یعنی عجلانی آمادگی نشان دادن داخل دراکوما را ندارد.

هرچند شاید ظاهر وحشی و فضایی دراکوما باعث شود فکر کنید از پیشرانهٔ غول‌پیکری مثل موتور V16 دِوِل سیکستین در آن استفاده خواهد شد اما درواقع اینگونه نیست زیرا در سینهٔ این هایپرکار اماراتی فقط یک موتور V8 توئین توربو قرار خواهد گرفت. البته به گفتهٔ سازنده، این پیشرانه ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت که هم‌اندازهٔ نیرویی است که موتور ۸ لیتری W16 بوگاتی ویرون سوپراسپرت تولید می‌کند.

خودرویی که در نمایشگاه دبی دیده می‌شود نمایانگر رؤیای بشار عجلانی برای ساخت پاگانی بعدی است چراکه وی هوراچیو پاگانی را یکی از بُت‌های خود می‌داند. با همهٔ این‌ها، کاملاً طبیعی است که خیلی‌ها در مورد احتمال تولید شدن دراکوما تردید داشته باشند اما حداقل عجلانی همان خودرویی که را وعده داده بود در نمایشگاه دبی به نمایش درآورده و این ارزشمند است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. OMID-LAMBO

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (424 ديدگاه)

    عوضش ما کوییک آر داریم که میاد اینه ها و داشبور ماشین و چندجاشو با رنگ قرمز رنگش میکنه . پسوند آر میزاره . میکنه تو پاچه ملت !!!
    مقایسه کنیم با شرکتای ماشین سازی عرب شتر سوار از همین عجلانی گرفته تا دبلیو موتوری لبنانی که لایکان میسازن
    ? ?

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      عرب شتر سوار
      عرب ملخ خور
      عرب ظالم
      عرب …
      فعلاً که ما ایرانیها هستیم که آشغالترین خودروها را با التماس و در صف خرید ، سوار میشویم .

      شتر سوار منم ، شما اید و ۸۰میلیون ایرانی که اسیر یک ایدئولوژی تاریک و از قبل برنامه ریزی شده ایم تا تمام شیره ثروت این کشور کشیده بشه و به طور جدی و یواش یواش داریم به جایی میرسیم که با اسب ، شتر ، خر ، دُرُشکه و گاری جابجا بشیم و آقازاده ها با پولهای من و شما در بهترین کشورهای دنیا اِستوری و پست بگذارند .

      چه حرفها ، شتر سوار .
      شما زمان حال و دنیای رو به آینده را در نظر بگیر و نه گذشته ای که دیگر هیچ راه برگشتی به آن نداریم مگر خاطراتی در کتابهای تاریخ و سرنوشتی که امروزه برایمان رَقَم زده اند .

      میدانم که شتر سوار را بخاطر ناراحتی از وضعیت امروزمان فرموده اید ، اما گفتنش فکر نکنم جایز باشه به این دلیل که قوم عرب در جنوب کشور از برادرانمانند با هر دین و آئینی .

      1. Behrouz. anzali

        ۱۱ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (372 ديدگاه)

        درود بر شما

    2. جهانبخش

      ۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (14 ديدگاه)

      تو مملکتی که اینترنت رو هم به رومون میبندن …

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. پورشه

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (16 ديدگاه)

    اصلا از اینجور ماشین ها و مدلهای تک و برندهای یک روزه خوشم نمیاد هر طراحی رادیکالی هم داشته باشن بدون داشتن ریشه و اطمینان خاطر خریدار واقعا هیچن نمیدونم هدف از ساخت اینا چیه واقعا من با عرض پوزش هیچ لذتی نمیبرم شاید یه سری بگن فلان شرکت زمانی ناشناخته بود درست ولی وقتی بابای پولدار داشته باشی همه چیزو برات آماده کنه بار اول برنده ای وارد میدون که شدی تازه میفهمی دنیا دسته کیه

    1. Alireza

      ۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (639 ديدگاه)

      مشکل ناشناخته بودن نیست ، مشکل اینه که خیلی مورد این شکلی بوده که با کلی ادعای دهن پر کن میاد و دوروز بعد کاملا فراموش میشه

      1. پورشه

        ۴ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (16 ديدگاه)

        همین بود منظورم تو دنیای رقابتی واقعا این اسم‌ها جایی نداره چون کاری نداره این جور برندسازی کردن واقعا یه سرمایه میخواد بدون تفکر و پشتیبانی و علم و‌نواوری الان همین مدل از دهها مدل برندهای شناخته شده کپی برداری شده و یه چیز مخلوط اعجوج و معجوجی دراومده

        1. Alireza

          ۴ آذر ۱۳۹۸
          سوابق: (639 ديدگاه)

          اگه کارش خوب باشه میتونه به گردونه رقابت وارد بشه،چرا ک نه
          بالاخره هر کمپانی از یجا شروع کرده اینم استارت این اقای عجلانی هستش حالا اینکه یه چیز خفن بده بیرون یا بره و مثل devel16 گمنام بشه دیگه بِ خودش بستگی داره

        2. NAVID۰۰۹۸

          ۴ آذر ۱۳۹۸
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          این خودرو نیومده که بقیه را به چالش بکشه ، بلکه بیشتر جنبه افتخاری داره برای امارات که امضاء این کشور در ساخت سوپر اسپرت میباشد و بیشتر خودروئی کلکسیونیه تا رقیبی برای لامبو و فرای .
          همین که این خودرو به اسم امارات طراحی و پرداخته شده ، خودش یک دنیا ارزشمنده .

  3. Ferrari Fxx K Evo

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    حیف اسم لامبورگینی و پاگانی که به زبان اوردی اقای عجلانی!

  4. Abbas

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    من کاری به خود ماشین ندارم،ولی صرفا جهت یادآوری اینا همونایین که تا سی چهل سال پیش تو شن زار شتر سوار و چادر نشین بودن!فقط یه لحظه فک کنین همین پروتوتایپ تو مملکت عقب مونده ی خودمون درست میشد

  5. the notorious critic

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    یه بچه پولداری که قیافش دو تومن نمی ارزه بعد با پولی که برای باباشه و هیچ زحمتی براش نکشیده می خواد به آرزوهاش برسه.

  6. نوید جهرمی

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    من جای ایشون بودم به جا این که اینهمه پول رو بخوام حیف و میل کنم، همین رو میبردم توی پاگانی برای توسعه ش سرمایه گذاری میکردم.

  7. ایمان

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    هایپر کارهای ادعا خیلی زیاد شدن
    ولی در عمل مثل یک ماشین اسپرت هم عمل نمی کنن
    عجلانی دراکوما و دول سیکستین رو بزارین یک طرف ، پورشه ۹۱۱ رو بزارین طرف دیگه و بگین انتخاب کن بدون لحظه ای شک و تردید پورشه رو انتخاب میکنم

    1. Alireza

      ۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (639 ديدگاه)

      ولی من اون دوتارو ورمیدارم
      .
      بعد میرم میفروشمشون و ۹۱۱ و کوروت میگیرم?

  8. ساسان

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    حتی اگر نمایشی هم باشه بازهم جسارتشون قابل تحصینه.مگه کوئینخزگ یا پاگانی چجور شروع کردن…شروع یک کار سختترین بخششه.جسارتشون قابل ستایش.باید دید مسیر روچجور طی میکنند در آینده .این مهمه.
    ترکیبی از اوراکان وترزو میلنیو هست از نظر من
    http://uupload.ir/files/k62w_wp3902258.jpg

    1. نوید جهرمی

      ۵ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      اگر حرف جدیدی برای گفتن داشته باشه میتونه بمونه. وگرنه چیزی که میاد و میره و فراموش میشه یکی سوپراسپورته، یکی خواننده

  9. Just bentley continental

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (563 ديدگاه)

    حال نکردم باهاش زیاد.
    لامبرگیتیم کانسپت ویژن گرند توریسمو زده اونو با این مقایسه کنین واقعا.
    پدال خبر این عجوبه لامبو رو لطفا هر چه زود تر بزارین.

  10. alireza

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    من نمیدونم ولی از جمله این ماشینا که تولید شد لایکان هست که فقط یه پروتوتایپ نموند

  11. علیرضا

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    با پول میشه هرکاری کرد . ولی هویت رو نمیشه خرید . این ماشین باید ۳۰ سال مداوم تولید بشه چند نسل ازش بگذره حداقل ۵ مدل به بازار ارائه بده تا به اصالت نزدیک بشه

  12. آریا ماشین

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    چه قیافه مخوفی داره
    خیلی بزرگ به نظر میرسه آدم فکر میکنه ۳ تنه وزنش!
    از این کمپانی های عربی کم نداشتیم که بغل گوش ما خودرو هایی میسازن که ما تو خواب میبینیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا