کمپانی تاتا در رویداد خودرویی اکسپو ۲۰۱۸ دهلی نو در هند از کراس اوور مفهومی خود با نام H5X رونمایی کرد.
درحالیکه تاتا بیشتر به خاطر خودروی ارزان نانو شناخته میشود اما این کانسپت ریشههای لوکستری دارد زیرا بر پایه معماری پیشرفته جهانی و مدولاری ساخته شده که با همکاری جگوار لندروور تکوین یافته است. تاتا میگوید این پلتفرم از معماری D8 لندروور که در دیسکاوری اسپورت، رنجروور اووک و جگوار E-Pace بکار رفته مشتق شده است. علیرغم ریشههای اشرافی موجود در این ساختار تاتا میگوید مهندسان شرکت شرایط بازار هند را در توسعه این ساختار مدنظر داشتهاند.
این خودروساز اطلاعات زیادی از کراس اوور دیزلی خود منتشر نکرده اما تأیید کرده که در آن شاهد زبان طراحی جدید تاتا هستیم. کانسپت H5X خودرویی نسبتاً شیک بوده و در آن میتوانیم ظاهری برجسته با فلاپ های بزرگ را تشخیص دهیم. این خودرو همچنین دارای پوششهای پلاستیکی بدنه، قوسهای عضلانی چرخها و چراغهای جلوی LED میباشد.
طول/عرض/ارتفاع کانسپت جدید تاتا به ترتیب برابر با ۴۵۷۵/۱۹۶۰/۱۶۸۶ میلیمتر بوده و فاصله بین محوری آن نیز به ۲۷۴۰ میلیمتر میرسد. بدین ترتیب کانسپت H5X کمی کوتاهتر و کم ارتفاعتر از دیسکاوری اسپورت میباشد.
تاتا همچنین در اتو اکسپو ۲۰۱۸ هند اقدام به معرفی کانسپت 45X کرده که یک هاچبک لوکس ساخته شده بر پایه معماری پیشرفته و منعطف سبک میباشد. این خودرو دارای ظاهری آیندهنگرانه با نمای جلوی شیک و بدنهای اسپورت است. کانسپت 45X همچنین از چراغهای جلوی LED، دستگیرههای درب خاص و دوربینهای جانبی بجای آینههای مرسوم بهره میبرد.
me84
۲۱ بهمن ۱۳۹۶.
لعنت به هر چی دزد مفت خوره. ببین هند به کجا رسیده.
m.m
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ملت راو۴ رفته ۳۳۰ میلیون رفتن خریدن داری ب چی اعتراض میکنی؟
محمد
۲۱ بهمن ۱۳۹۶این روزا سایتهای خرید و فروش خودرو رو که باز میکنی فقط میتونی به حال بازار لبخند بزنی
.
.
همین راو ۴ تو منطقه آزاد ۱۲۰ میلیون تو بقیه جاها ۳۵۰ میلیون
بنز C300 مدل ۲۰۱۶ تو منطقه آزاد ۲۲۰ میلیون بعد C200 مدل ۲۰۱۵(یه مدل پایینتر یه سال پایینتر) تو بقیه جاها بسته به انصاف فروشنده تا ۷۰۰ میلیون
پورشه پانامرا ۴s مدل ۲۰۱۳ تو منطقه آزاد ۳۴۰ میلیون بقیه جاها تا ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون
تویوتا کرولا ۲۰۱۷ صفر تو متطقه آزاد ۷۰ میلیون مدل ۲۰۱۵ با ۲ سال کارکرد تو بقیه جاها تا ۱۷۵ میلیون
لکسس RX۲۰۰ توربو مدل ۲۰۱۷ تو منطقه آزاد ۲۵۰ میلیون تو بقیه جاها تا ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون
لکسوس LX570 مدل ۲۰۱۵ نیو فیس تو منطقه آزاد ۴۰۰ میلیون مدل ۲۰۱۳ فیس قدیم تو بقیه جاها ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون
.
واقعا چرااا؟؟؟؟؟؟
ستار
۲۱ بهمن ۱۳۹۶حالا یک سری میان میگن هند و چین هم برای ما ادم شدن
جلوش شبیه سانتافه اس ،بغلش ازلکسوس کپی کرده،..
من نمیدونم چرا خودمونو با همه دنیا مقایسه میکنیم و بهتر میدونیم؟!!
در صورتی که هیچ کاری نکردیم که الان دنبال نتیجه اش باشیم
بهراد
۲۱ بهمن ۱۳۹۶هنوز اندر خم یک کوچه ایم ..
Pouya
۲۱ بهمن ۱۳۹۶این رسمه که خودروسازهای تازه وارد با بزرگان وارد همکاری و تولید محصول مشترک میشن چون بهترین راه رشد این کاره . ایران خودرو هم اینکارو کرد، با تولید سمند که همه میدونیم حاصل همکاری چه شرکت های بزرگیه. ولی دوستان ما الان بدجوری تحریم هستیم و ملاحظه شرایط کشور رو بکنید و کمتر فش بدین. البته لعنت به لاشخور های کفتار صفت که سواستفاده میکنن.
بهراد
۲۲ بهمن ۱۳۹۶الان که از تحریم در اومدیم، بازم باید پژوی ۴۰ سال پیش رو با ورق رانی فولاد مبارکه سوارشیم؟
یا تالیسمان ۲۵۰ میلیونی سوار شیم؟
هرچی ماشین خوب زیر ۲۰۰ میلیون بوده رو پروندن هوا،
از خارج تحریم از داخل فیلتر، با دلار ۴۷۰۰ تومنی یه تعرفه ی ۱۵۰ درصدی چی بود؟ اینا لیاقت ندارن صنعت خودرو سازی دستشون باشه، ینی چی یه موسسه خیریه ماشین مونتاژ کنه ۱۷۰ پیشفروش کنه ۱۹۰ بده دست مردم، تازه بگه تا روز تحویل هم ممکنه بازم بکشه رو قیمتش،خوب همون مقدار پولی که مردم دادن همون روز تبدیل به دلار کنن ضرر نکنن، ضرر اونا هم گردن مردمه؟!؟! بهتره مونتاژ کار های ما با خارجی ها قرار داد نبندن چون بد جوری به اعتبار خارجیا لطمه میزنن،
شاسی ۴۰۵ رو glx و پارس و سمند و سورن و دنا معمولی و دنا قدر مطلق هست ،بجای پیشرفت .. . (وای بر کم فروشان). خوب این کم فروشی نیست پس چی هست؟۲۳ تومن پراید ارزششو داره؟ یه عده مفت خور و لاشخور کارخونه زدن دارن هم از جیب مردم هم از خون مردم میخورن،بجای اینا ماشین ایمنی ۵ ستاره بود میدونی چقدر تلفات کاهش پیدا میکرد؟چن نفر تو تصادفات جاده ای نجات پیدا میکردن؟چقدر هزینه های درمانی از رو دوش دولت ورداشته میشد؟چون هزینه ی درمان تصادفی ها رایگان و به حساب دولته، ولی موقع خرید ماشین بهشون پرداخت میشه، میدونی چقدر بنزین کم مصرف میشد؟ هوا کمتر آلوده میشد؟ با همین پولهای صرفه جویی شده میتونستن در زمینه ی سوخت های پاک و سبز سرمایه گذاری میکردن، اینکارا باید از سال ۷۵ شروع میشد و تا سال ۸۰ زیر ساخت هاش تکمیل میشد، کنار هر جایگاه سوخت یه ایستگاه شارژ تاسیس میشد، الان دیگه بدلیل آلودگی هوا مدارس تعطیل نمیشد، با فروش بنزین به دیگر کشور ها هم آلودگی کم میشد و باپولش هم نیروگاه خورشیدی تاسیس میشد، نیروگاه حرارتی هم تعطیل میشد، میدونی چی میشد؟ ۱۰ یا ۲۰ سال از دیگران جلو میشدیم، ولی الان داره عقب موندگی ما از اونا داره به یک قرن میرسه. بعد بیست سال ساینا برقی میسازن!!!
حمیدرضا
۲۲ بهمن ۱۳۹۶کمپانی تاتا همون نانو رو ساخت برای هندی های فقیر که خانوادشون زیر بارون رو موتور خیس نشن اینم حتما با هدفی خواهد ساخت برای مردمش حالا هر چقدر میخاد از روی سیتروئن برداشت کنه اشکالی نداره
حمید فورد
۲۲ بهمن ۱۳۹۶هی حالا کامنت بذارید هند فلان و بیساره بعد برید موتورهاشو بخرید سوارشید!!!!